Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TOPOĞRAFYA | CEE2268330 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Atakan MANGIR |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Mahmut Oğuz SELBESOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | 1. Arazi etüdü, topografik ölçümler ve uygulamalarla ilgili becerileri geliştirmek. 2. Harita kullanımı, haritalar üzerinde kartografik değerlendirme becerilerini geliştirmek. 3. Topoğrafik harita üretme becerilerini geliştirmek |
Dersin İçeriği | Bu ders; Topografya dersine giriş, ölçü birimleri ve ölçek,Ölçü birimleri, hata kavramı, hata türleri,Jeodezik ağ kavramı, ölçme alet ve sistemleri,Basit açı ölçümü ve çaprazlama,Açı ve koordinat hesaplama prensipleri,Açık ve kapalı çaprazlama, koordinat hesaplama, saha çalışması,Yükseklik ölçmeleri, geometrik nivelman,Trigonometrik nivelman,Düşey açılar,Boyuna ve enine kesitler, kesit nivelmanı, Takeometri,Uygulama, alan hesaplama,Kontur karakteristikleri, harita çizimi,Hacim hesaplama - saha çalışması,Saha çalışması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ölçme yöntemlerini uygular. | 10, 12, 14, 16, 2, 6, 9 | A, D, E, G |
Ölçüm hatalarını hesaplar. | 10, 12, 14, 16, 2, 6, 9 | A, D, E, G |
Uzunluk ve açı ölçümü yapar. | 10, 12, 14, 16, 2, 6, 9 | A, D, E, G |
Jeodezik temel görevleri ve koordinat hesaplamalarını yapar. | 10, 12, 14, 16, 2, 6, 9 | A, D, E, G |
Nivelman yöntemlerini kullanır. | 10, 12, 14, 16, 2, 6, 9 | A, D, E, G |
Yükseklik farklarını, alan ve hacimleri hesaplar. | 10, 12, 14, 16, 2, 6, 9 | A, D, E, G |
Boyuna ve enine kesit çıkarır. | 10, 12, 14, 16, 2, 6, 9 | A, D, E, G |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Topografya dersine giriş, ölçü birimleri ve ölçek | Kitap ve ders notlarını inceleme |
2 | Ölçü birimleri, hata kavramı, hata türleri | Kitap ve ders notlarını inceleme |
3 | Jeodezik ağ kavramı, ölçme alet ve sistemleri | Kitap ve ders notlarını inceleme |
4 | Basit açı ölçümü ve çaprazlama | Kitap ve ders notlarını inceleme |
5 | Açı ve koordinat hesaplama prensipleri | Kitap ve ders notlarını inceleme |
6 | Açık ve kapalı çaprazlama, koordinat hesaplama, saha çalışması | Kitap ve ders notlarını inceleme |
7 | Yükseklik ölçmeleri, geometrik nivelman | Kitap ve ders notlarını inceleme |
8 | Trigonometrik nivelman | Kitap ve ders notlarını inceleme |
9 | Düşey açılar | Kitap ve ders notlarını inceleme |
10 | Boyuna ve enine kesitler, kesit nivelmanı, Takeometri | Kitap ve ders notlarını inceleme |
11 | Uygulama, alan hesaplama | Kitap ve ders notlarını inceleme |
12 | Kontur karakteristikleri, harita çizimi | Kitap ve ders notlarını inceleme |
13 | Hacim hesaplama - saha çalışması | Kitap ve ders notlarını inceleme |
14 | Saha çalışması | Kitap ve ders notlarını inceleme |
Kaynak |
1. Topografya / M. Gündoğdu Özgen. Merkez Küt.Ders Kitapları -- TA590 .Ö94 2. Surveying : principles and applications / Barry F. Kavanagh, S.J. Glenn Bird 3. Engineering surveying technology / edited by T.J.M. Kennie and G. Petrie 4. Surveying / A. Bannister, S. Raymond, R. Baker 5. Surveying : with construction applications / Barry F. Kavanagh |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 5 | 10 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 24 | 24 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 36 | 36 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 136 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(136/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TOPOĞRAFYA | CEE2268330 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Atakan MANGIR |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Mahmut Oğuz SELBESOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | 1. Arazi etüdü, topografik ölçümler ve uygulamalarla ilgili becerileri geliştirmek. 2. Harita kullanımı, haritalar üzerinde kartografik değerlendirme becerilerini geliştirmek. 3. Topoğrafik harita üretme becerilerini geliştirmek |
Dersin İçeriği | Bu ders; Topografya dersine giriş, ölçü birimleri ve ölçek,Ölçü birimleri, hata kavramı, hata türleri,Jeodezik ağ kavramı, ölçme alet ve sistemleri,Basit açı ölçümü ve çaprazlama,Açı ve koordinat hesaplama prensipleri,Açık ve kapalı çaprazlama, koordinat hesaplama, saha çalışması,Yükseklik ölçmeleri, geometrik nivelman,Trigonometrik nivelman,Düşey açılar,Boyuna ve enine kesitler, kesit nivelmanı, Takeometri,Uygulama, alan hesaplama,Kontur karakteristikleri, harita çizimi,Hacim hesaplama - saha çalışması,Saha çalışması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ölçme yöntemlerini uygular. | 10, 12, 14, 16, 2, 6, 9 | A, D, E, G |
Ölçüm hatalarını hesaplar. | 10, 12, 14, 16, 2, 6, 9 | A, D, E, G |
Uzunluk ve açı ölçümü yapar. | 10, 12, 14, 16, 2, 6, 9 | A, D, E, G |
Jeodezik temel görevleri ve koordinat hesaplamalarını yapar. | 10, 12, 14, 16, 2, 6, 9 | A, D, E, G |
Nivelman yöntemlerini kullanır. | 10, 12, 14, 16, 2, 6, 9 | A, D, E, G |
Yükseklik farklarını, alan ve hacimleri hesaplar. | 10, 12, 14, 16, 2, 6, 9 | A, D, E, G |
Boyuna ve enine kesit çıkarır. | 10, 12, 14, 16, 2, 6, 9 | A, D, E, G |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Topografya dersine giriş, ölçü birimleri ve ölçek | Kitap ve ders notlarını inceleme |
2 | Ölçü birimleri, hata kavramı, hata türleri | Kitap ve ders notlarını inceleme |
3 | Jeodezik ağ kavramı, ölçme alet ve sistemleri | Kitap ve ders notlarını inceleme |
4 | Basit açı ölçümü ve çaprazlama | Kitap ve ders notlarını inceleme |
5 | Açı ve koordinat hesaplama prensipleri | Kitap ve ders notlarını inceleme |
6 | Açık ve kapalı çaprazlama, koordinat hesaplama, saha çalışması | Kitap ve ders notlarını inceleme |
7 | Yükseklik ölçmeleri, geometrik nivelman | Kitap ve ders notlarını inceleme |
8 | Trigonometrik nivelman | Kitap ve ders notlarını inceleme |
9 | Düşey açılar | Kitap ve ders notlarını inceleme |
10 | Boyuna ve enine kesitler, kesit nivelmanı, Takeometri | Kitap ve ders notlarını inceleme |
11 | Uygulama, alan hesaplama | Kitap ve ders notlarını inceleme |
12 | Kontur karakteristikleri, harita çizimi | Kitap ve ders notlarını inceleme |
13 | Hacim hesaplama - saha çalışması | Kitap ve ders notlarını inceleme |
14 | Saha çalışması | Kitap ve ders notlarını inceleme |
Kaynak |
1. Topografya / M. Gündoğdu Özgen. Merkez Küt.Ders Kitapları -- TA590 .Ö94 2. Surveying : principles and applications / Barry F. Kavanagh, S.J. Glenn Bird 3. Engineering surveying technology / edited by T.J.M. Kennie and G. Petrie 4. Surveying / A. Bannister, S. Raymond, R. Baker 5. Surveying : with construction applications / Barry F. Kavanagh |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |