Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MÜHENDİSLİK PROJESİ II | CEE4212516 | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Atakan MANGIR |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Atakan MANGIR |
Dersin Yardımcıları | Bu ders, ele alınan mühendislik problemi için danışman ile haftalık görüşmeler yaparak; literatür taramasını, kullanılacak olan kaynakların/standardların tespitini, hesaba katılacak parametrelerin belirlenmesini, öğrencilerin fikir alışverişinde bulunmalarını, problemin modellenmesini, analiz edilmesini, mühendislik problemine çözüm sunulmasını, rapor yazılmasını ve sunulmasını içermektedir. |
Dersin Amacı | Mühendislik Projesi, mühendislik öğrencilerinin öğrenim süreçleri dahilinde kazandıkları teorik bilgileri kullanarak güncel bir mühendislik problemi üzerine pratik uygulama yapmalarını amaçlamaktadır. Öğrenciler çalışacakları mühendislik problemi ile ilgili literatür taramayı, kaynak bulmayı, modellemeyi, analiz etmeyi ve çözüm sunmayı öğrenir. Ders kapsamında öğrencilerin yapacakları sunumların amacı, öğrencilerin edindikleri bilgileri, sundukları çözümleri aktarma becerilerinin geliştirilmesi ve ortak bir mühendislik dili kazanmalarıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Danışman ile görüşme, mühendislik projesi çözümü için yöntem ve parametrelerin tanımlanması.,Danışman ile görüşme, mühendislik projesi çözümü için yöntem ve parametrelerin tanımlanması.,Danışman ile görüşme, mühendislik projesinin modellenmesi.,Danışman ile görüşme, mühendislik projesinin modellenmesi.,Danışman ile görüşme, mühendislik probleminin analiz edilmesi.,Danışman ile görüşme, mühendislik probleminin analiz edilmesi.,Danışman ile görüşme, mühendislik probleminin incelenmesi.,Danışman ile görüşme, mühendislik probleminin incelenmesi.,Danışman ile görüşme, mühendislik problemine çözüm önerilmesi.,Danışman ile görüşme, mühendislik problemine çözüm önerilmesi.,Danışman ile görüşme, proje raporunun yazılması, başarı kriterlerinin belirlenmesi.,Danışman ile görüşme, proje raporunun yazılması, başarı kriterlerinin belirlenmesi.,Danışman ile görüşme, sunumun hazırlanması.,Danışman ile görüşme, sunumun hazırlanması.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Tasarlanan bir prototipin geçirilmesi gereken testleri planlar. | 10, 14, 17, 5, 6 | D, F |
Farklı mühendislik konularını kullanarak bir prototip geliştirir. | 10, 14, 17, 5, 6 | D, F |
Tasarımların hem yazılı, hem görsel, hem de sözel sunumunu yapar. | 10, 14, 17, 5, 6 | D, F |
Teorik bilgileri pratik mühendislik tasarımlarında kullanır. | 10, 14, 17, 5, 6 | D, F |
Kısıtlı bir zamanda yoğun bir proje sürecini başarıyla yürütür. | 10, 14, 17, 5, 6 | D, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Danışman ile görüşme, mühendislik projesi çözümü için yöntem ve parametrelerin tanımlanması. | |
2 | Danışman ile görüşme, mühendislik projesi çözümü için yöntem ve parametrelerin tanımlanması. | |
3 | Danışman ile görüşme, mühendislik projesinin modellenmesi. | |
4 | Danışman ile görüşme, mühendislik projesinin modellenmesi. | |
5 | Danışman ile görüşme, mühendislik probleminin analiz edilmesi. | |
6 | Danışman ile görüşme, mühendislik probleminin analiz edilmesi. | |
7 | Danışman ile görüşme, mühendislik probleminin incelenmesi. | |
8 | Danışman ile görüşme, mühendislik probleminin incelenmesi. | |
9 | Danışman ile görüşme, mühendislik problemine çözüm önerilmesi. | |
10 | Danışman ile görüşme, mühendislik problemine çözüm önerilmesi. | |
11 | Danışman ile görüşme, proje raporunun yazılması, başarı kriterlerinin belirlenmesi. | |
12 | Danışman ile görüşme, proje raporunun yazılması, başarı kriterlerinin belirlenmesi. | |
13 | Danışman ile görüşme, sunumun hazırlanması. | |
14 | Danışman ile görüşme, sunumun hazırlanması. |
Kaynak |
https://kutuphane.medipol.edu.tr/ |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 8 | 112 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 172 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(172/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MÜHENDİSLİK PROJESİ II | CEE4212516 | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Atakan MANGIR |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Atakan MANGIR |
Dersin Yardımcıları | Bu ders, ele alınan mühendislik problemi için danışman ile haftalık görüşmeler yaparak; literatür taramasını, kullanılacak olan kaynakların/standardların tespitini, hesaba katılacak parametrelerin belirlenmesini, öğrencilerin fikir alışverişinde bulunmalarını, problemin modellenmesini, analiz edilmesini, mühendislik problemine çözüm sunulmasını, rapor yazılmasını ve sunulmasını içermektedir. |
Dersin Amacı | Mühendislik Projesi, mühendislik öğrencilerinin öğrenim süreçleri dahilinde kazandıkları teorik bilgileri kullanarak güncel bir mühendislik problemi üzerine pratik uygulama yapmalarını amaçlamaktadır. Öğrenciler çalışacakları mühendislik problemi ile ilgili literatür taramayı, kaynak bulmayı, modellemeyi, analiz etmeyi ve çözüm sunmayı öğrenir. Ders kapsamında öğrencilerin yapacakları sunumların amacı, öğrencilerin edindikleri bilgileri, sundukları çözümleri aktarma becerilerinin geliştirilmesi ve ortak bir mühendislik dili kazanmalarıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Danışman ile görüşme, mühendislik projesi çözümü için yöntem ve parametrelerin tanımlanması.,Danışman ile görüşme, mühendislik projesi çözümü için yöntem ve parametrelerin tanımlanması.,Danışman ile görüşme, mühendislik projesinin modellenmesi.,Danışman ile görüşme, mühendislik projesinin modellenmesi.,Danışman ile görüşme, mühendislik probleminin analiz edilmesi.,Danışman ile görüşme, mühendislik probleminin analiz edilmesi.,Danışman ile görüşme, mühendislik probleminin incelenmesi.,Danışman ile görüşme, mühendislik probleminin incelenmesi.,Danışman ile görüşme, mühendislik problemine çözüm önerilmesi.,Danışman ile görüşme, mühendislik problemine çözüm önerilmesi.,Danışman ile görüşme, proje raporunun yazılması, başarı kriterlerinin belirlenmesi.,Danışman ile görüşme, proje raporunun yazılması, başarı kriterlerinin belirlenmesi.,Danışman ile görüşme, sunumun hazırlanması.,Danışman ile görüşme, sunumun hazırlanması.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Tasarlanan bir prototipin geçirilmesi gereken testleri planlar. | 10, 14, 17, 5, 6 | D, F |
Farklı mühendislik konularını kullanarak bir prototip geliştirir. | 10, 14, 17, 5, 6 | D, F |
Tasarımların hem yazılı, hem görsel, hem de sözel sunumunu yapar. | 10, 14, 17, 5, 6 | D, F |
Teorik bilgileri pratik mühendislik tasarımlarında kullanır. | 10, 14, 17, 5, 6 | D, F |
Kısıtlı bir zamanda yoğun bir proje sürecini başarıyla yürütür. | 10, 14, 17, 5, 6 | D, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Danışman ile görüşme, mühendislik projesi çözümü için yöntem ve parametrelerin tanımlanması. | |
2 | Danışman ile görüşme, mühendislik projesi çözümü için yöntem ve parametrelerin tanımlanması. | |
3 | Danışman ile görüşme, mühendislik projesinin modellenmesi. | |
4 | Danışman ile görüşme, mühendislik projesinin modellenmesi. | |
5 | Danışman ile görüşme, mühendislik probleminin analiz edilmesi. | |
6 | Danışman ile görüşme, mühendislik probleminin analiz edilmesi. | |
7 | Danışman ile görüşme, mühendislik probleminin incelenmesi. | |
8 | Danışman ile görüşme, mühendislik probleminin incelenmesi. | |
9 | Danışman ile görüşme, mühendislik problemine çözüm önerilmesi. | |
10 | Danışman ile görüşme, mühendislik problemine çözüm önerilmesi. | |
11 | Danışman ile görüşme, proje raporunun yazılması, başarı kriterlerinin belirlenmesi. | |
12 | Danışman ile görüşme, proje raporunun yazılması, başarı kriterlerinin belirlenmesi. | |
13 | Danışman ile görüşme, sunumun hazırlanması. | |
14 | Danışman ile görüşme, sunumun hazırlanması. |
Kaynak |
https://kutuphane.medipol.edu.tr/ |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |