Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SU GETİRME VE KANALİZASYON SİS. TASARIMI | CEE4112519 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Atakan MANGIR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ömer EKMEKCİOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | 1. Su temini, yağmursuyu yönetimi ve kirli su kanalizasyon sistemlerine ait tasarım metotları ve mühendislik prensiplerini öğrenmek. 2. Ekonomik, çevresel, sosyal, politik ve yapısal olmak üzere mühendislik standartları ve gerçek kısıtları öğrenmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Genel giriş ve nüfus tahmin yöntemleri su kalitesi ve akım karakteristikleri,İsale hatlarının tasarımı - (1),İsale hatlarının tasarımı - (2),Su hazneleri - (1),Su hazneleri - (2),Su şebekelerinin tasarımı - (1),Su şebekelerinin tasarımı - (2),Su şebekelerinin tasarımı - (3),Atıksu mecralarının tasarımı - (1),Atıksu mecralarının tasarımı - (2),Atıksu mecralarının tasarımı - (3),Yağmur suyunun uzaklaştırılması - (1),Yağmur suyunun uzaklaştırılması - (2),Ekoloji; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Su temini dağıtım sistemleri ve atıksu toplama sistemleri için tasarımlar yapar. | 10, 12, 13, 14, 16, 6, 9 | A, E, G |
Su temini ve kanalizasyon ağları için malzeme seçimi yapar. | 10, 12, 13, 14, 16, 6, 9 | A, E, G |
Yağmur suyu drenaj sistemlerinde kullanılan parametreleri belirler. | 10, 12, 13, 14, 16, 6, 9 | A, E, G |
Kentsel bir drenaj sistemini tasarlar. | 10, 12, 13, 14, 16, 6, 9 | A, E, G |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel giriş ve nüfus tahmin yöntemleri su kalitesi ve akım karakteristikleri | Kitap ve ders notlarını inceleme |
2 | İsale hatlarının tasarımı - (1) | Kitap ve ders notlarını inceleme |
3 | İsale hatlarının tasarımı - (2) | Kitap ve ders notlarını inceleme |
4 | Su hazneleri - (1) | Kitap ve ders notlarını inceleme |
5 | Su hazneleri - (2) | Kitap ve ders notlarını inceleme |
6 | Su şebekelerinin tasarımı - (1) | Kitap ve ders notlarını inceleme |
7 | Su şebekelerinin tasarımı - (2) | Kitap ve ders notlarını inceleme |
8 | Su şebekelerinin tasarımı - (3) | Kitap ve ders notlarını inceleme |
9 | Atıksu mecralarının tasarımı - (1) | Kitap ve ders notlarını inceleme |
10 | Atıksu mecralarının tasarımı - (2) | Kitap ve ders notlarını inceleme |
11 | Atıksu mecralarının tasarımı - (3) | Kitap ve ders notlarını inceleme |
12 | Yağmur suyunun uzaklaştırılması - (1) | Kitap ve ders notlarını inceleme |
13 | Yağmur suyunun uzaklaştırılması - (2) | Kitap ve ders notlarını inceleme |
14 | Ekoloji | Kitap ve ders notlarını inceleme |
Kaynak |
1. Muslu, Y. Su Temini ve Çevre Sağlığı, Su Vakfı Yayınları, İstanbul, 2003. 2. McGhee, T. Water Supply & Sewerage, McGraw Hill Pub., 6th Edition, 1991. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 5 | 1 | 5 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 50 | 50 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 147 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(147/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SU GETİRME VE KANALİZASYON SİS. TASARIMI | CEE4112519 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Atakan MANGIR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ömer EKMEKCİOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | 1. Su temini, yağmursuyu yönetimi ve kirli su kanalizasyon sistemlerine ait tasarım metotları ve mühendislik prensiplerini öğrenmek. 2. Ekonomik, çevresel, sosyal, politik ve yapısal olmak üzere mühendislik standartları ve gerçek kısıtları öğrenmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Genel giriş ve nüfus tahmin yöntemleri su kalitesi ve akım karakteristikleri,İsale hatlarının tasarımı - (1),İsale hatlarının tasarımı - (2),Su hazneleri - (1),Su hazneleri - (2),Su şebekelerinin tasarımı - (1),Su şebekelerinin tasarımı - (2),Su şebekelerinin tasarımı - (3),Atıksu mecralarının tasarımı - (1),Atıksu mecralarının tasarımı - (2),Atıksu mecralarının tasarımı - (3),Yağmur suyunun uzaklaştırılması - (1),Yağmur suyunun uzaklaştırılması - (2),Ekoloji; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Su temini dağıtım sistemleri ve atıksu toplama sistemleri için tasarımlar yapar. | 10, 12, 13, 14, 16, 6, 9 | A, E, G |
Su temini ve kanalizasyon ağları için malzeme seçimi yapar. | 10, 12, 13, 14, 16, 6, 9 | A, E, G |
Yağmur suyu drenaj sistemlerinde kullanılan parametreleri belirler. | 10, 12, 13, 14, 16, 6, 9 | A, E, G |
Kentsel bir drenaj sistemini tasarlar. | 10, 12, 13, 14, 16, 6, 9 | A, E, G |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel giriş ve nüfus tahmin yöntemleri su kalitesi ve akım karakteristikleri | Kitap ve ders notlarını inceleme |
2 | İsale hatlarının tasarımı - (1) | Kitap ve ders notlarını inceleme |
3 | İsale hatlarının tasarımı - (2) | Kitap ve ders notlarını inceleme |
4 | Su hazneleri - (1) | Kitap ve ders notlarını inceleme |
5 | Su hazneleri - (2) | Kitap ve ders notlarını inceleme |
6 | Su şebekelerinin tasarımı - (1) | Kitap ve ders notlarını inceleme |
7 | Su şebekelerinin tasarımı - (2) | Kitap ve ders notlarını inceleme |
8 | Su şebekelerinin tasarımı - (3) | Kitap ve ders notlarını inceleme |
9 | Atıksu mecralarının tasarımı - (1) | Kitap ve ders notlarını inceleme |
10 | Atıksu mecralarının tasarımı - (2) | Kitap ve ders notlarını inceleme |
11 | Atıksu mecralarının tasarımı - (3) | Kitap ve ders notlarını inceleme |
12 | Yağmur suyunun uzaklaştırılması - (1) | Kitap ve ders notlarını inceleme |
13 | Yağmur suyunun uzaklaştırılması - (2) | Kitap ve ders notlarını inceleme |
14 | Ekoloji | Kitap ve ders notlarını inceleme |
Kaynak |
1. Muslu, Y. Su Temini ve Çevre Sağlığı, Su Vakfı Yayınları, İstanbul, 2003. 2. McGhee, T. Water Supply & Sewerage, McGraw Hill Pub., 6th Edition, 1991. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |