Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNŞAAT MÜHENDİSLERİ İÇİN TEKNİK ÇİZİM | CEE2211751 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Atakan MANGIR |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Atakan MANGIR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İnşaat Mühendisliği'nde teknik çizim ile ilgili teorik ve pratik temel bilgilerin elde edilmesi ve mimari ve statik projelerin okunabilmesi, anlaşılabilmesi ve çizilebilmesi. Bu ders, İnşaat Mühendisliği'nde teknik çizim ile ilgili teorik ve pratik temel bilgileri içermektedir. Öğrenciler, bu derste mevcut yapıların örnek projelerinin teknik çizimleri ile mimari ve statik projeleri okumayı, anlamayı ve çizmeyi öğreneceklerdir. Dersin içeriği, çeşitli geometrilerde farklı yapıların çizimleri, kullanılan çizgi tipleri, kat planları, kesitler ve yapısal elemanların detay çizimlerini kapsamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Temel çizim prensipleri,İzdüşüm teknikleri,Kesit ve Görünüşler,Autocad Komutları - (1),Autocad Komutları - (2),Örnek bir mimari çizimin incelenmesi (notasyon ve detaylar),Örnek bir mimari çizimin incelenmesi (katmanlar ve değişiklikler),Örnek mimari ve statik projeler üzerinde yerleşim ve boyutlandırma uygulaması,Örnek statik projeler üzerinde kat planlarının çizim uygulaması,Örnek statik projeler üzerinde kesit ve görünüşlerin çizim uygulaması,Örnek statik projeler üzerinde kolon aplikasyon planlarının çizim uygulaması,Örnek statik projeler üzerinde taşıyıcı eleman detaylarının çizim uygulaması,Tüm detayları ile bir tasarımın çizim olarak oluşturulması - (1),Tüm detayları ile bir tasarımın çizim olarak oluşturulması - (2); konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilgisayar destekli çizim ile inşaat mühendisliği uygulamaları yapar. | 10, 13, 14, 16, 2, 4, 6, 9 | A, E, F |
Çizimi tasarım sürecinde araç olarak etkin bir şekilde kullanır. | 10, 13, 14, 16, 2, 4, 6, 9 | A, E, F |
Mevcut binaların projelerini çizer. | 10, 13, 14, 16, 2, 4, 6, 9 | A, E, F |
İnşaat Mühendisliği ile ilgili çizimlerin teknik detaylarını karşılaştırır. | 10, 13, 14, 16, 2, 4, 6, 9 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel çizim prensipleri | Ders notlarını inceleme |
2 | İzdüşüm teknikleri | Ders notlarını inceleme |
3 | Kesit ve Görünüşler | Ders notlarını inceleme |
4 | Autocad Komutları - (1) | Ders notlarını inceleme |
5 | Autocad Komutları - (2) | Ders notlarını inceleme |
6 | Örnek bir mimari çizimin incelenmesi (notasyon ve detaylar) | Ders notlarını inceleme |
7 | Örnek bir mimari çizimin incelenmesi (katmanlar ve değişiklikler) | Ders notlarını inceleme |
8 | Örnek mimari ve statik projeler üzerinde yerleşim ve boyutlandırma uygulaması | Ders notlarını inceleme |
9 | Örnek statik projeler üzerinde kat planlarının çizim uygulaması | Ders notlarını inceleme |
10 | Örnek statik projeler üzerinde kesit ve görünüşlerin çizim uygulaması | Ders notlarını inceleme |
11 | Örnek statik projeler üzerinde kolon aplikasyon planlarının çizim uygulaması | Ders notlarını inceleme |
12 | Örnek statik projeler üzerinde taşıyıcı eleman detaylarının çizim uygulaması | Ders notlarını inceleme |
13 | Tüm detayları ile bir tasarımın çizim olarak oluşturulması - (1) | Ders notlarını inceleme |
14 | Tüm detayları ile bir tasarımın çizim olarak oluşturulması - (2) | Ders notlarını inceleme |
Kaynak |
Thomas E French, Charles J. Vierck, Robert J. Foster, "Engineering Drawing and Graphic Technology", McGraw Hill Engineering Graphics Essentials, Kirstie Plantenberg, University of Detroit Mercy, Schroff Development Corporation Publications; Engineering Graphics with Autocad 2017, James D. Bethune |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 3 | 2 | 6 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 134 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(134/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNŞAAT MÜHENDİSLERİ İÇİN TEKNİK ÇİZİM | CEE2211751 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Atakan MANGIR |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Atakan MANGIR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İnşaat Mühendisliği'nde teknik çizim ile ilgili teorik ve pratik temel bilgilerin elde edilmesi ve mimari ve statik projelerin okunabilmesi, anlaşılabilmesi ve çizilebilmesi. Bu ders, İnşaat Mühendisliği'nde teknik çizim ile ilgili teorik ve pratik temel bilgileri içermektedir. Öğrenciler, bu derste mevcut yapıların örnek projelerinin teknik çizimleri ile mimari ve statik projeleri okumayı, anlamayı ve çizmeyi öğreneceklerdir. Dersin içeriği, çeşitli geometrilerde farklı yapıların çizimleri, kullanılan çizgi tipleri, kat planları, kesitler ve yapısal elemanların detay çizimlerini kapsamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Temel çizim prensipleri,İzdüşüm teknikleri,Kesit ve Görünüşler,Autocad Komutları - (1),Autocad Komutları - (2),Örnek bir mimari çizimin incelenmesi (notasyon ve detaylar),Örnek bir mimari çizimin incelenmesi (katmanlar ve değişiklikler),Örnek mimari ve statik projeler üzerinde yerleşim ve boyutlandırma uygulaması,Örnek statik projeler üzerinde kat planlarının çizim uygulaması,Örnek statik projeler üzerinde kesit ve görünüşlerin çizim uygulaması,Örnek statik projeler üzerinde kolon aplikasyon planlarının çizim uygulaması,Örnek statik projeler üzerinde taşıyıcı eleman detaylarının çizim uygulaması,Tüm detayları ile bir tasarımın çizim olarak oluşturulması - (1),Tüm detayları ile bir tasarımın çizim olarak oluşturulması - (2); konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilgisayar destekli çizim ile inşaat mühendisliği uygulamaları yapar. | 10, 13, 14, 16, 2, 4, 6, 9 | A, E, F |
Çizimi tasarım sürecinde araç olarak etkin bir şekilde kullanır. | 10, 13, 14, 16, 2, 4, 6, 9 | A, E, F |
Mevcut binaların projelerini çizer. | 10, 13, 14, 16, 2, 4, 6, 9 | A, E, F |
İnşaat Mühendisliği ile ilgili çizimlerin teknik detaylarını karşılaştırır. | 10, 13, 14, 16, 2, 4, 6, 9 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel çizim prensipleri | Ders notlarını inceleme |
2 | İzdüşüm teknikleri | Ders notlarını inceleme |
3 | Kesit ve Görünüşler | Ders notlarını inceleme |
4 | Autocad Komutları - (1) | Ders notlarını inceleme |
5 | Autocad Komutları - (2) | Ders notlarını inceleme |
6 | Örnek bir mimari çizimin incelenmesi (notasyon ve detaylar) | Ders notlarını inceleme |
7 | Örnek bir mimari çizimin incelenmesi (katmanlar ve değişiklikler) | Ders notlarını inceleme |
8 | Örnek mimari ve statik projeler üzerinde yerleşim ve boyutlandırma uygulaması | Ders notlarını inceleme |
9 | Örnek statik projeler üzerinde kat planlarının çizim uygulaması | Ders notlarını inceleme |
10 | Örnek statik projeler üzerinde kesit ve görünüşlerin çizim uygulaması | Ders notlarını inceleme |
11 | Örnek statik projeler üzerinde kolon aplikasyon planlarının çizim uygulaması | Ders notlarını inceleme |
12 | Örnek statik projeler üzerinde taşıyıcı eleman detaylarının çizim uygulaması | Ders notlarını inceleme |
13 | Tüm detayları ile bir tasarımın çizim olarak oluşturulması - (1) | Ders notlarını inceleme |
14 | Tüm detayları ile bir tasarımın çizim olarak oluşturulması - (2) | Ders notlarını inceleme |
Kaynak |
Thomas E French, Charles J. Vierck, Robert J. Foster, "Engineering Drawing and Graphic Technology", McGraw Hill Engineering Graphics Essentials, Kirstie Plantenberg, University of Detroit Mercy, Schroff Development Corporation Publications; Engineering Graphics with Autocad 2017, James D. Bethune |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |