Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AKIŞKANLAR MEKANİĞİ | CEE2268270 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Atakan MANGIR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ömer EKMEKCİOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Akışkanların özellikleri ve davranışları hakkında temel kavramların verilmesi dersin ana amacıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Birim Sistemleri – Boyut Homojenliği – Akışkanların Fiziksel Özellikleri,Akışkanların Gerilmelere Karşı Davranışı,Hidrostatik – Basınç Kavramı,Basınç Kuvvetlerinin Hesabı,Hidrostatiğin Temel Denklemleri – Rölatif Denge,Akışkanların Kinematiği / İnceleme yöntemleri, temel kavramlar,Akışkan elemanın hareketi, ivme kavramı ,Akışkanların Dinamiği / İdeal akışkanların dinamiği, süreklilik denklemi - (1),Akışkanların Dinamiği / İdeal akışkanların dinamiği, süreklilik denklemi - (2),Hareket denklemleri, enerji denklemi,Impuls-Momentum teoremi ve açısal momentum ,Gerçek Akışkanların Bir Boyutlu Akımları – Laminer ve Türbülanslı Akımlar,İdeal Akışkanların İki Boyutlu Akımları,Potansiyel Akım Teorisine Giriş; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Akışkanların özelliklerini ve davranışını tarif eder. | 12, 14, 16, 6, 9 | A, E, G |
Akışkan akımının temel davranışına ait temel denklemleri kurar. | 12, 14, 16, 6, 9 | A, E, G |
Akışkanlar mekaniği problemlerini çözer. | 12, 14, 16, 6, 9 | A, E, G |
Akışkanlar mekaniğinin mühendislikteki uygulamalarını yapar. | 12, 14, 16, 6, 9 | A, E, G |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Birim Sistemleri – Boyut Homojenliği – Akışkanların Fiziksel Özellikleri | Kitap ve ders notlarını inceleme |
2 | Akışkanların Gerilmelere Karşı Davranışı | Kitap ve ders notlarını inceleme |
3 | Hidrostatik – Basınç Kavramı | Kitap ve ders notlarını inceleme |
4 | Basınç Kuvvetlerinin Hesabı | Kitap ve ders notlarını inceleme |
5 | Hidrostatiğin Temel Denklemleri – Rölatif Denge | Kitap ve ders notlarını inceleme |
6 | Akışkanların Kinematiği / İnceleme yöntemleri, temel kavramlar | Kitap ve ders notlarını inceleme |
7 | Akışkan elemanın hareketi, ivme kavramı | Kitap ve ders notlarını inceleme |
8 | Akışkanların Dinamiği / İdeal akışkanların dinamiği, süreklilik denklemi - (1) | Kitap ve ders notlarını inceleme |
9 | Akışkanların Dinamiği / İdeal akışkanların dinamiği, süreklilik denklemi - (2) | Kitap ve ders notlarını inceleme |
10 | Hareket denklemleri, enerji denklemi | Kitap ve ders notlarını inceleme |
11 | Impuls-Momentum teoremi ve açısal momentum | Kitap ve ders notlarını inceleme |
12 | Gerçek Akışkanların Bir Boyutlu Akımları – Laminer ve Türbülanslı Akımlar | Kitap ve ders notlarını inceleme |
13 | İdeal Akışkanların İki Boyutlu Akımları | Kitap ve ders notlarını inceleme |
14 | Potansiyel Akım Teorisine Giriş | Kitap ve ders notlarını inceleme |
Kaynak |
“Akışkanlar Mekaniği (Temelleri ve Uygulamaları)” Y. A. Çengel J. M.Cimbala Editör: Tahsin Engin Palme Yayınevi 2014 ISBN: 9786053552741 Akışkanlar Mekaniği ve Hidrolik (Beta Yayınevi), Y. Yüksel, 2014, 5. Baskı |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 5 | 15 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 4 | 4 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 24 | 24 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 35 | 35 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 148 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(148/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AKIŞKANLAR MEKANİĞİ | CEE2268270 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Atakan MANGIR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ömer EKMEKCİOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Akışkanların özellikleri ve davranışları hakkında temel kavramların verilmesi dersin ana amacıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Birim Sistemleri – Boyut Homojenliği – Akışkanların Fiziksel Özellikleri,Akışkanların Gerilmelere Karşı Davranışı,Hidrostatik – Basınç Kavramı,Basınç Kuvvetlerinin Hesabı,Hidrostatiğin Temel Denklemleri – Rölatif Denge,Akışkanların Kinematiği / İnceleme yöntemleri, temel kavramlar,Akışkan elemanın hareketi, ivme kavramı ,Akışkanların Dinamiği / İdeal akışkanların dinamiği, süreklilik denklemi - (1),Akışkanların Dinamiği / İdeal akışkanların dinamiği, süreklilik denklemi - (2),Hareket denklemleri, enerji denklemi,Impuls-Momentum teoremi ve açısal momentum ,Gerçek Akışkanların Bir Boyutlu Akımları – Laminer ve Türbülanslı Akımlar,İdeal Akışkanların İki Boyutlu Akımları,Potansiyel Akım Teorisine Giriş; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Akışkanların özelliklerini ve davranışını tarif eder. | 12, 14, 16, 6, 9 | A, E, G |
Akışkan akımının temel davranışına ait temel denklemleri kurar. | 12, 14, 16, 6, 9 | A, E, G |
Akışkanlar mekaniği problemlerini çözer. | 12, 14, 16, 6, 9 | A, E, G |
Akışkanlar mekaniğinin mühendislikteki uygulamalarını yapar. | 12, 14, 16, 6, 9 | A, E, G |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Birim Sistemleri – Boyut Homojenliği – Akışkanların Fiziksel Özellikleri | Kitap ve ders notlarını inceleme |
2 | Akışkanların Gerilmelere Karşı Davranışı | Kitap ve ders notlarını inceleme |
3 | Hidrostatik – Basınç Kavramı | Kitap ve ders notlarını inceleme |
4 | Basınç Kuvvetlerinin Hesabı | Kitap ve ders notlarını inceleme |
5 | Hidrostatiğin Temel Denklemleri – Rölatif Denge | Kitap ve ders notlarını inceleme |
6 | Akışkanların Kinematiği / İnceleme yöntemleri, temel kavramlar | Kitap ve ders notlarını inceleme |
7 | Akışkan elemanın hareketi, ivme kavramı | Kitap ve ders notlarını inceleme |
8 | Akışkanların Dinamiği / İdeal akışkanların dinamiği, süreklilik denklemi - (1) | Kitap ve ders notlarını inceleme |
9 | Akışkanların Dinamiği / İdeal akışkanların dinamiği, süreklilik denklemi - (2) | Kitap ve ders notlarını inceleme |
10 | Hareket denklemleri, enerji denklemi | Kitap ve ders notlarını inceleme |
11 | Impuls-Momentum teoremi ve açısal momentum | Kitap ve ders notlarını inceleme |
12 | Gerçek Akışkanların Bir Boyutlu Akımları – Laminer ve Türbülanslı Akımlar | Kitap ve ders notlarını inceleme |
13 | İdeal Akışkanların İki Boyutlu Akımları | Kitap ve ders notlarını inceleme |
14 | Potansiyel Akım Teorisine Giriş | Kitap ve ders notlarını inceleme |
Kaynak |
“Akışkanlar Mekaniği (Temelleri ve Uygulamaları)” Y. A. Çengel J. M.Cimbala Editör: Tahsin Engin Palme Yayınevi 2014 ISBN: 9786053552741 Akışkanlar Mekaniği ve Hidrolik (Beta Yayınevi), Y. Yüksel, 2014, 5. Baskı |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |