Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DEPREM VE YAPI MEKANİĞİ | CEE4215382 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Vefa OKUMUŞ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Vefa OKUMUŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Deprem etkileri altında yapıları analiz etme ve davranışlarını değerlendirmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş ve tek serbestlik dereceli (TSD) sistemlerin serbest titreşim davranışı,TSD sistemlerin harmonik yüklemeler altındaki davranışı,TSD sistemlerin periyodik yüklemeler altındaki davranışı,TSD sistemlerin harmonik/periyodik yük altında davranışları için örnek çözümü ve İtki yüklemeleri altında TSD sistemlerin davranışı,TSD sistemlerin genel dinamik yükler altında davranışı,Elastik davranış spektrumu ve yer hareketi kayıtlarının temel anlamda işlenmesi,Elastik basit yapıların dinamiği ve deprem davranışı,Elastik ve inelastik tasarım spektrumları,Genellenmiş TSD sistemler,Çok serbestlik dereceli (ÇSD) sistemlerin serbest titreşim davranışı,Modal analiz 1/2,Modal analiz 2/2,Deprem yönetmeliklerinde deprem hesap yöntemleri 1/2,Deprem yönetmeliklerinde deprem hesap yöntemleri 2/2; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yapıları farklı deprem yükü hesap yöntemleri kullanarak analiz edebilir. | 10, 12, 13, 14, 16, 6, 8, 9 | A, E, G |
Yapıların dinamik davranışlarındaki problemleri analiz edebilir ve çözebilir. | 10, 12, 13, 14, 16, 6, 8, 9 | A, E, G |
Yapı dinamiği ilkelerine ilişkin temel anlayışı geliştirir. | 10, 12, 13, 14, 16, 6, 8, 9 | A, E, G |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve tek serbestlik dereceli (TSD) sistemlerin serbest titreşim davranışı | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
2 | TSD sistemlerin harmonik yüklemeler altındaki davranışı | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
3 | TSD sistemlerin periyodik yüklemeler altındaki davranışı | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
4 | TSD sistemlerin harmonik/periyodik yük altında davranışları için örnek çözümü ve İtki yüklemeleri altında TSD sistemlerin davranışı | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
5 | TSD sistemlerin genel dinamik yükler altında davranışı | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
6 | Elastik davranış spektrumu ve yer hareketi kayıtlarının temel anlamda işlenmesi | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
7 | Elastik basit yapıların dinamiği ve deprem davranışı | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
8 | Elastik ve inelastik tasarım spektrumları | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
9 | Genellenmiş TSD sistemler | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
10 | Çok serbestlik dereceli (ÇSD) sistemlerin serbest titreşim davranışı | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
11 | Modal analiz 1/2 | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
12 | Modal analiz 2/2 | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
13 | Deprem yönetmeliklerinde deprem hesap yöntemleri 1/2 | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
14 | Deprem yönetmeliklerinde deprem hesap yöntemleri 2/2 | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
Kaynak |
1. Chopra A.K., Dynamics of Structures-Theory and Applications to Earthquake Engineering, Prentice Hall International Series, Pearson, 2017 2. Clough R.W., Penzien J., Dynamics of Structures, Computers and Structures Incorporated, 2003 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 2 | 28 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 5 | 10 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 139 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(139/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DEPREM VE YAPI MEKANİĞİ | CEE4215382 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Vefa OKUMUŞ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Vefa OKUMUŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Deprem etkileri altında yapıları analiz etme ve davranışlarını değerlendirmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş ve tek serbestlik dereceli (TSD) sistemlerin serbest titreşim davranışı,TSD sistemlerin harmonik yüklemeler altındaki davranışı,TSD sistemlerin periyodik yüklemeler altındaki davranışı,TSD sistemlerin harmonik/periyodik yük altında davranışları için örnek çözümü ve İtki yüklemeleri altında TSD sistemlerin davranışı,TSD sistemlerin genel dinamik yükler altında davranışı,Elastik davranış spektrumu ve yer hareketi kayıtlarının temel anlamda işlenmesi,Elastik basit yapıların dinamiği ve deprem davranışı,Elastik ve inelastik tasarım spektrumları,Genellenmiş TSD sistemler,Çok serbestlik dereceli (ÇSD) sistemlerin serbest titreşim davranışı,Modal analiz 1/2,Modal analiz 2/2,Deprem yönetmeliklerinde deprem hesap yöntemleri 1/2,Deprem yönetmeliklerinde deprem hesap yöntemleri 2/2; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yapıları farklı deprem yükü hesap yöntemleri kullanarak analiz edebilir. | 10, 12, 13, 14, 16, 6, 8, 9 | A, E, G |
Yapıların dinamik davranışlarındaki problemleri analiz edebilir ve çözebilir. | 10, 12, 13, 14, 16, 6, 8, 9 | A, E, G |
Yapı dinamiği ilkelerine ilişkin temel anlayışı geliştirir. | 10, 12, 13, 14, 16, 6, 8, 9 | A, E, G |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve tek serbestlik dereceli (TSD) sistemlerin serbest titreşim davranışı | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
2 | TSD sistemlerin harmonik yüklemeler altındaki davranışı | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
3 | TSD sistemlerin periyodik yüklemeler altındaki davranışı | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
4 | TSD sistemlerin harmonik/periyodik yük altında davranışları için örnek çözümü ve İtki yüklemeleri altında TSD sistemlerin davranışı | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
5 | TSD sistemlerin genel dinamik yükler altında davranışı | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
6 | Elastik davranış spektrumu ve yer hareketi kayıtlarının temel anlamda işlenmesi | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
7 | Elastik basit yapıların dinamiği ve deprem davranışı | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
8 | Elastik ve inelastik tasarım spektrumları | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
9 | Genellenmiş TSD sistemler | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
10 | Çok serbestlik dereceli (ÇSD) sistemlerin serbest titreşim davranışı | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
11 | Modal analiz 1/2 | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
12 | Modal analiz 2/2 | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
13 | Deprem yönetmeliklerinde deprem hesap yöntemleri 1/2 | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
14 | Deprem yönetmeliklerinde deprem hesap yöntemleri 2/2 | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
Kaynak |
1. Chopra A.K., Dynamics of Structures-Theory and Applications to Earthquake Engineering, Prentice Hall International Series, Pearson, 2017 2. Clough R.W., Penzien J., Dynamics of Structures, Computers and Structures Incorporated, 2003 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |