Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM VE ANALİZ | İNM4113216 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı | Pazartesi 14:30-15:15 Pazartesi 15:30-16:15 Pazartesi 16:30-17:15 Pazartesi 17:30-18:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Vefa OKUMUŞ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Vefa OKUMUŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İnşaat Mühendisliği'nde bilgisayar destekli tasarım ve analiz ile ilgili teorik ve pratik temel bilgilerin elde edilmesi ve bir binanın modellenebilmesi, analiz edilebilmesi ve tasarlanabilmesinin öğrenimi. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş,Malzeme, kesit özellikleri ve yüklerin tanıtımı,Koordinat sistemleri, grid çizgileri, çubuk ve alan elemanlarda iç kuvvetler,Menüler: File, Edit, View, Define, Draw,Menüler: Select, Assign, Analyze, Display, Design, Options, Tools, Help,Kısayollar ve temel işlemler, 2 boyutlu örnek yapı statiği soru çözümleri,2 Boyutlu Betonarme çerçeve çözümü,4 Katlı Betonarme Yapı Çözümü (sadece üstyapı),4 Katlı Betonarme Yapı Çözümü (temel ve üstyapı birlikte),Radye temel kontrolü,Betonarme çerçeve analiz ve boyutlandırılması,Kafes sistem analiz ve boyutlandırılması,Dışmerkez çaprazlı çelik yapı sistemi ,Final Projesi örnek çözümü; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Tasarım yükleri altında yapıları analiz edebilirler. | 10, 12, 13, 14, 16, 2, 6, 8, 9 | A, E, F |
Yapıları bilgisayar destekli olarak modelleyebilirler. | 10, 12, 13, 14, 16, 2, 6, 8, 9 | A, E, F |
İnşaat mühendisliğinde yapıların bilgisayar destekli tasarım ve analizi ile ilgili temel becerileri öğrenebilirler. | 10, 12, 13, 14, 16, 2, 6, 8, 9 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
2 | Malzeme, kesit özellikleri ve yüklerin tanıtımı | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
3 | Koordinat sistemleri, grid çizgileri, çubuk ve alan elemanlarda iç kuvvetler | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
4 | Menüler: File, Edit, View, Define, Draw | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
5 | Menüler: Select, Assign, Analyze, Display, Design, Options, Tools, Help | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
6 | Kısayollar ve temel işlemler, 2 boyutlu örnek yapı statiği soru çözümleri | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
7 | 2 Boyutlu Betonarme çerçeve çözümü | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
8 | 4 Katlı Betonarme Yapı Çözümü (sadece üstyapı) | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
9 | 4 Katlı Betonarme Yapı Çözümü (temel ve üstyapı birlikte) | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
10 | Radye temel kontrolü | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
11 | Betonarme çerçeve analiz ve boyutlandırılması | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
12 | Kafes sistem analiz ve boyutlandırılması | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
13 | Dışmerkez çaprazlı çelik yapı sistemi | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
14 | Final Projesi örnek çözümü | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
Kaynak |
Örneklerle SAP 2000 - V20 - Günay Özmen, Engin Orakdöğen, Kutlu Darılmaz, Birsen Yayınevi, 2018. Yapı Mühendisliği Problemlerinde SAP2000 Uygulamaları, Bilge DORAN, Ali BOZER, Bülent AKBAŞ, Erkan ŞENOL, Birsen Yayınevi, 2019. csi knowledge base, wiki.csiamerica.com, 2021 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 2 | 28 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 2 | 28 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 156 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(156/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM VE ANALİZ | İNM4113216 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı | Pazartesi 14:30-15:15 Pazartesi 15:30-16:15 Pazartesi 16:30-17:15 Pazartesi 17:30-18:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Vefa OKUMUŞ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Vefa OKUMUŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İnşaat Mühendisliği'nde bilgisayar destekli tasarım ve analiz ile ilgili teorik ve pratik temel bilgilerin elde edilmesi ve bir binanın modellenebilmesi, analiz edilebilmesi ve tasarlanabilmesinin öğrenimi. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş,Malzeme, kesit özellikleri ve yüklerin tanıtımı,Koordinat sistemleri, grid çizgileri, çubuk ve alan elemanlarda iç kuvvetler,Menüler: File, Edit, View, Define, Draw,Menüler: Select, Assign, Analyze, Display, Design, Options, Tools, Help,Kısayollar ve temel işlemler, 2 boyutlu örnek yapı statiği soru çözümleri,2 Boyutlu Betonarme çerçeve çözümü,4 Katlı Betonarme Yapı Çözümü (sadece üstyapı),4 Katlı Betonarme Yapı Çözümü (temel ve üstyapı birlikte),Radye temel kontrolü,Betonarme çerçeve analiz ve boyutlandırılması,Kafes sistem analiz ve boyutlandırılması,Dışmerkez çaprazlı çelik yapı sistemi ,Final Projesi örnek çözümü; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Tasarım yükleri altında yapıları analiz edebilirler. | 10, 12, 13, 14, 16, 2, 6, 8, 9 | A, E, F |
Yapıları bilgisayar destekli olarak modelleyebilirler. | 10, 12, 13, 14, 16, 2, 6, 8, 9 | A, E, F |
İnşaat mühendisliğinde yapıların bilgisayar destekli tasarım ve analizi ile ilgili temel becerileri öğrenebilirler. | 10, 12, 13, 14, 16, 2, 6, 8, 9 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
2 | Malzeme, kesit özellikleri ve yüklerin tanıtımı | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
3 | Koordinat sistemleri, grid çizgileri, çubuk ve alan elemanlarda iç kuvvetler | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
4 | Menüler: File, Edit, View, Define, Draw | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
5 | Menüler: Select, Assign, Analyze, Display, Design, Options, Tools, Help | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
6 | Kısayollar ve temel işlemler, 2 boyutlu örnek yapı statiği soru çözümleri | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
7 | 2 Boyutlu Betonarme çerçeve çözümü | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
8 | 4 Katlı Betonarme Yapı Çözümü (sadece üstyapı) | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
9 | 4 Katlı Betonarme Yapı Çözümü (temel ve üstyapı birlikte) | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
10 | Radye temel kontrolü | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
11 | Betonarme çerçeve analiz ve boyutlandırılması | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
12 | Kafes sistem analiz ve boyutlandırılması | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
13 | Dışmerkez çaprazlı çelik yapı sistemi | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
14 | Final Projesi örnek çözümü | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
Kaynak |
Örneklerle SAP 2000 - V20 - Günay Özmen, Engin Orakdöğen, Kutlu Darılmaz, Birsen Yayınevi, 2018. Yapı Mühendisliği Problemlerinde SAP2000 Uygulamaları, Bilge DORAN, Ali BOZER, Bülent AKBAŞ, Erkan ŞENOL, Birsen Yayınevi, 2019. csi knowledge base, wiki.csiamerica.com, 2021 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |