Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
BESLENME BİLİMİNİN TEMELLERİ | BES2154100 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Neda SALEKİ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Neda SALEKİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin beslenme ile ilgili temel konulardaki kelime hazinelerini genişletmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Beslenme ve sağlık (health and nutrition),Karbonhidratlar (carbohydrates),Protein ve amino asitler (proteins and amino acids),Lipitler ve yağ asitleri (fats and faty acids),Enerji metabolizması (energy requırements),Enzimler (Digestive juices),Su (Water),Mineraller (Minerals: Sodium, Potassium),Mineraller (Minerals: Iron, Iodine),Yağda Eriyen Vitaminler: (Fat- soluble vitamins: A,D),Yağda Eriyen Vitaminler: (Fat- soluble vitamins: E,K),Suda Eriyen Vitaminler: (Water – soluble vitamins tiamin, riboflavin ),.Suda Eriyen Vitaminler: (Water – soluble vitamins vitamin B12, folik asit ),Suda Eriyen Vitaminler: (Water – soluble vitamins: vitamin C; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Beslenme ve sağlık arasındaki ilişkiyi tanımlar. | 10, 16, 37, 9 | A, E |
3.Yetersiz ve dengesiz beslenmenin olumsuz sonuçlarını ayırt eder. | 10, 16, 37, 9 | A, E |
2.Esansiyel besin öğelerinin vücut çalışmasındaki işlevlerini açıklar. | 10, 16, 37, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Beslenme ve sağlık (health and nutrition) | 3. kaynak 5-7.sayfalar |
2 | Karbonhidratlar (carbohydrates) | 1.kaynak 76-85.sayfalar |
3 | Protein ve amino asitler (proteins and amino acids) | 1. kaynak 49-65.sayfalar |
4 | Lipitler ve yağ asitleri (fats and faty acids) | 1.kaynak 86-92.sayfalar |
5 | Enerji metabolizması (energy requırements) | 1. kaynak 31-49.sayfalar |
6 | Enzimler (Digestive juices) | 51-60.sayfalar |
7 | Su (Water) | 3.kaynak 109-110.sayfalar |
8 | Mineraller (Minerals: Sodium, Potassium) | 3. kaynak 114-116.sayfalar |
9 | Mineraller (Minerals: Iron, Iodine) | 3.kaynak 127-135 ve 138-142. sayfalar |
10 | Yağda Eriyen Vitaminler: (Fat- soluble vitamins: A,D) | 3. kaynak 161-176.sayfalar |
11 | Yağda Eriyen Vitaminler: (Fat- soluble vitamins: E,K) | 3.kaynak 176-191.sayfalar |
12 | Suda Eriyen Vitaminler: (Water – soluble vitamins tiamin, riboflavin ) | 193-216.sayfalar |
13 | .Suda Eriyen Vitaminler: (Water – soluble vitamins vitamin B12, folik asit ) | 3.kaynak 217- 229.sayfalar |
14 | Suda Eriyen Vitaminler: (Water – soluble vitamins: vitamin C | 3.kaynak 237-246.sayfalar |
Kaynak |
Ders notları, Powerpoint sunum dosyaları. |
1.Introduction to Human Nutrition.Gibney M, Lanham-New SA, Cassidy A, Vorster HH (Eds). Second edition, Wiley-Blackwell.2009
2.Krause's Food & Nutrition Therapy. Mahan, L.K., Stump, S.E. 12th edition, Elsevier, 2010.
3. Baysal A. Beslenme, 15.baskı, 2015. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir. | | | | | X |
2 | PY-2. Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | | | | X | |
3 | PY-3. Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar. | | | | X | |
4 | PY-4. Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | X | | |
5 | PY-5. Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. | | | X | | |
6 | PY-6. Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X | | | | |
7 | PY-7. En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. | | | | X | |
8 | PY-8. Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | | X | | | |
9 | PY-9. Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar. | X | | | | |
10 | PY-10. Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | | | | | |
11 | PY-11. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 1 | 14 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 1 | 14 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 11 | 11 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 74 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(74/30) | 2 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
BESLENME BİLİMİNİN TEMELLERİ | BES2154100 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Neda SALEKİ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Neda SALEKİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin beslenme ile ilgili temel konulardaki kelime hazinelerini genişletmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Beslenme ve sağlık (health and nutrition),Karbonhidratlar (carbohydrates),Protein ve amino asitler (proteins and amino acids),Lipitler ve yağ asitleri (fats and faty acids),Enerji metabolizması (energy requırements),Enzimler (Digestive juices),Su (Water),Mineraller (Minerals: Sodium, Potassium),Mineraller (Minerals: Iron, Iodine),Yağda Eriyen Vitaminler: (Fat- soluble vitamins: A,D),Yağda Eriyen Vitaminler: (Fat- soluble vitamins: E,K),Suda Eriyen Vitaminler: (Water – soluble vitamins tiamin, riboflavin ),.Suda Eriyen Vitaminler: (Water – soluble vitamins vitamin B12, folik asit ),Suda Eriyen Vitaminler: (Water – soluble vitamins: vitamin C; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Beslenme ve sağlık arasındaki ilişkiyi tanımlar. | 10, 16, 37, 9 | A, E |
3.Yetersiz ve dengesiz beslenmenin olumsuz sonuçlarını ayırt eder. | 10, 16, 37, 9 | A, E |
2.Esansiyel besin öğelerinin vücut çalışmasındaki işlevlerini açıklar. | 10, 16, 37, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Beslenme ve sağlık (health and nutrition) | 3. kaynak 5-7.sayfalar |
2 | Karbonhidratlar (carbohydrates) | 1.kaynak 76-85.sayfalar |
3 | Protein ve amino asitler (proteins and amino acids) | 1. kaynak 49-65.sayfalar |
4 | Lipitler ve yağ asitleri (fats and faty acids) | 1.kaynak 86-92.sayfalar |
5 | Enerji metabolizması (energy requırements) | 1. kaynak 31-49.sayfalar |
6 | Enzimler (Digestive juices) | 51-60.sayfalar |
7 | Su (Water) | 3.kaynak 109-110.sayfalar |
8 | Mineraller (Minerals: Sodium, Potassium) | 3. kaynak 114-116.sayfalar |
9 | Mineraller (Minerals: Iron, Iodine) | 3.kaynak 127-135 ve 138-142. sayfalar |
10 | Yağda Eriyen Vitaminler: (Fat- soluble vitamins: A,D) | 3. kaynak 161-176.sayfalar |
11 | Yağda Eriyen Vitaminler: (Fat- soluble vitamins: E,K) | 3.kaynak 176-191.sayfalar |
12 | Suda Eriyen Vitaminler: (Water – soluble vitamins tiamin, riboflavin ) | 193-216.sayfalar |
13 | .Suda Eriyen Vitaminler: (Water – soluble vitamins vitamin B12, folik asit ) | 3.kaynak 217- 229.sayfalar |
14 | Suda Eriyen Vitaminler: (Water – soluble vitamins: vitamin C | 3.kaynak 237-246.sayfalar |
Kaynak |
Ders notları, Powerpoint sunum dosyaları. |
1.Introduction to Human Nutrition.Gibney M, Lanham-New SA, Cassidy A, Vorster HH (Eds). Second edition, Wiley-Blackwell.2009
2.Krause's Food & Nutrition Therapy. Mahan, L.K., Stump, S.E. 12th edition, Elsevier, 2010.
3. Baysal A. Beslenme, 15.baskı, 2015. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir. | | | | | X |
2 | PY-2. Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | | | | X | |
3 | PY-3. Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar. | | | | X | |
4 | PY-4. Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | X | | |
5 | PY-5. Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. | | | X | | |
6 | PY-6. Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X | | | | |
7 | PY-7. En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. | | | | X | |
8 | PY-8. Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | | X | | | |
9 | PY-9. Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar. | X | | | | |
10 | PY-10. Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | | | | | |
11 | PY-11. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:55Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:57