Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GELİŞİM KURAMLARI | - | Güz Dönemi | 1+0 | 1 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Neslihan ARGÜT |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Neslihan ARGÜT |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Çocuk gelişimi alanında üretilen kuramlar ve kuramcıları hakkında bilgi kazandırmak, kuramların meslek hayatında kullanımı hakkında pratik sağlamak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Gelişim kuramlarının işlevleri,Psikoseksüel kuram, kuramın değerlendirme araçları ve müdahale yöntemleri.,Psikososyal kuram, kuramın değerlendirme araçları ve müdahale yöntemleri.,Sosyal öğrenme kuramı, kuramın değerlendirme araçları ve müdahale yöntemleri.,Bilişsel gelişim kuramı, kuramın değerlendirme araçları ve müdahale yöntemleri.,Sosyo-kültürel kuram, kuramın değerlendirme araçları ve müdahale yöntemleri.,Ekolojik sistemler kuramı, kuramın değerlendirme araçları ve müdahale yöntemleri.,Dil gelişim kuramaları, kuramın değerlendirme araçları ve müdahale yöntemleri.,Bilişsel öğrenme kuramı, değerlendirme araçları ve müdahale yöntemleri.,Ahlak gelişim kuramı,Motor gelişim kuramı ve kum saati modeli,Bağlanma kuramları,Vaka çalışması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilişsel gelişim kuramlarını bilir, açıklar ve örneklendirir. | 16, 9 | A |
Öğrenme yaklaşımlarını bilir, açıklar ve örneklendirir. | 16, 9 | A |
Motor gelişim kuramlarını bilir, açıklar ve örneklendirir. | 16, 9 | A |
Dil gelişim kuramlarını bilir, açıklar ve örneklendirir. | 16, 9 | A |
Sosyal ve duygusal gelişim kuramlarını bilir, açıklar ve örneklendirir. | 16, 9 | A |
Çocuk gelişimi alanındaki güncel konuları bilir ve tartışır. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Gelişim kuramlarının işlevleri | Konu anlatım sunumları |
2 | Psikoseksüel kuram, kuramın değerlendirme araçları ve müdahale yöntemleri. | Gelişim Psikolojisi Kuramları, Patricia H. Miller Çocuk Gelişimi, Laura Berk Konu anlatım sunumları |
3 | Psikososyal kuram, kuramın değerlendirme araçları ve müdahale yöntemleri. | Gelişim Psikolojisi Kuramları, Patricia H. Miller Çocuk Gelişimi, Laura Berk Konu anlatım sunumları |
4 | Sosyal öğrenme kuramı, kuramın değerlendirme araçları ve müdahale yöntemleri. | Gelişim Psikolojisi Kuramları, Patricia H. Miller Çocuk Gelişimi, Laura Berk Konu anlatım sunumları |
5 | Bilişsel gelişim kuramı, kuramın değerlendirme araçları ve müdahale yöntemleri. | Gelişim Psikolojisi Kuramları, Patricia H. Miller Çocuk Gelişimi, Laura Berk Konu anlatım sunumları |
6 | Sosyo-kültürel kuram, kuramın değerlendirme araçları ve müdahale yöntemleri. | Gelişim Psikolojisi Kuramları, Patricia H. Miller Çocuk Gelişimi, Laura Berk Dil ve Düşünce, Lev Vygotsky Konu anlatım sunumları |
7 | Ekolojik sistemler kuramı, kuramın değerlendirme araçları ve müdahale yöntemleri. | Gelişim Psikolojisi Kuramları, Patricia H. Miller Çocuk Gelişimi, Laura Berk Konu anlatım sunumları |
8 | Dil gelişim kuramaları, kuramın değerlendirme araçları ve müdahale yöntemleri. | Gelişim Psikolojisi Kuramları, Patricia H. Miller Çocuk Gelişimi, Laura Berk Dil ve Kavram Gelişimi, Seyhun Topbaş Konu anlatım sunumları |
9 | Bilişsel öğrenme kuramı, değerlendirme araçları ve müdahale yöntemleri. | Gelişim Psikolojisi Kuramları, Patricia H. Miller Çocuk Gelişimi, Laura Berk Konu anlatım sunumları |
10 | Ahlak gelişim kuramı | Gelişim Psikolojisi Kuramları, Patricia H. Miller Çocuk Gelişimi, Laura Berk Konu anlatım sunumları |
11 | Motor gelişim kuramı ve kum saati modeli | Motor Gelişimi Anlamak, David Gallahue Konu anlatım sunumları |
12 | Bağlanma kuramları | Gelişim Psikolojisi Kuramları, Patricia H. Miller Konu anlatım sunumları |
14 | Vaka çalışması | Konu anlatım sunumları |
Kaynak |
Gelişim Psikolojisi Kuramları, Patricia H. Miller Çocuk Gelişimi, Laura Berk Motor Gelişimi Anlamak, David L. Gallahue Düşünce ve Dil, Lev Vygotsky Dil ve Kavram Gelişimi, Seyhun Topbaş Konuya İlişkin Sunum Dosyası |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur. | X | |||||
2 | PY-2. Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | PY-3. Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | X | |||||
4 | PY-4. Çocuk gelişimi alanında, fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek tipik ve atipik gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar. | X | |||||
5 | PY-5. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Çocuk gelişimi alanında, tipik ve atipik çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir. | X | |||||
7 | PY-7. Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. | X | |||||
8 | PY-8. Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak bireysel ve grup olarak bağımsız çalışmalar yürütür. | X | |||||
9 | PY-9. Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
10 | PY-10. Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | X | |||||
11 | PY-11. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
12 | PY-12. Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. | X | |||||
13 | PY-13. Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır. | X | |||||
14 | PY-14. Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | X | |||||
15 | PY-15. Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 7 | 2 | 14 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 2 | 2 | 4 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 3 | 3 | 9 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 55 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(55/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GELİŞİM KURAMLARI | - | Güz Dönemi | 1+0 | 1 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Neslihan ARGÜT |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Neslihan ARGÜT |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Çocuk gelişimi alanında üretilen kuramlar ve kuramcıları hakkında bilgi kazandırmak, kuramların meslek hayatında kullanımı hakkında pratik sağlamak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Gelişim kuramlarının işlevleri,Psikoseksüel kuram, kuramın değerlendirme araçları ve müdahale yöntemleri.,Psikososyal kuram, kuramın değerlendirme araçları ve müdahale yöntemleri.,Sosyal öğrenme kuramı, kuramın değerlendirme araçları ve müdahale yöntemleri.,Bilişsel gelişim kuramı, kuramın değerlendirme araçları ve müdahale yöntemleri.,Sosyo-kültürel kuram, kuramın değerlendirme araçları ve müdahale yöntemleri.,Ekolojik sistemler kuramı, kuramın değerlendirme araçları ve müdahale yöntemleri.,Dil gelişim kuramaları, kuramın değerlendirme araçları ve müdahale yöntemleri.,Bilişsel öğrenme kuramı, değerlendirme araçları ve müdahale yöntemleri.,Ahlak gelişim kuramı,Motor gelişim kuramı ve kum saati modeli,Bağlanma kuramları,Vaka çalışması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilişsel gelişim kuramlarını bilir, açıklar ve örneklendirir. | 16, 9 | A |
Öğrenme yaklaşımlarını bilir, açıklar ve örneklendirir. | 16, 9 | A |
Motor gelişim kuramlarını bilir, açıklar ve örneklendirir. | 16, 9 | A |
Dil gelişim kuramlarını bilir, açıklar ve örneklendirir. | 16, 9 | A |
Sosyal ve duygusal gelişim kuramlarını bilir, açıklar ve örneklendirir. | 16, 9 | A |
Çocuk gelişimi alanındaki güncel konuları bilir ve tartışır. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Gelişim kuramlarının işlevleri | Konu anlatım sunumları |
2 | Psikoseksüel kuram, kuramın değerlendirme araçları ve müdahale yöntemleri. | Gelişim Psikolojisi Kuramları, Patricia H. Miller Çocuk Gelişimi, Laura Berk Konu anlatım sunumları |
3 | Psikososyal kuram, kuramın değerlendirme araçları ve müdahale yöntemleri. | Gelişim Psikolojisi Kuramları, Patricia H. Miller Çocuk Gelişimi, Laura Berk Konu anlatım sunumları |
4 | Sosyal öğrenme kuramı, kuramın değerlendirme araçları ve müdahale yöntemleri. | Gelişim Psikolojisi Kuramları, Patricia H. Miller Çocuk Gelişimi, Laura Berk Konu anlatım sunumları |
5 | Bilişsel gelişim kuramı, kuramın değerlendirme araçları ve müdahale yöntemleri. | Gelişim Psikolojisi Kuramları, Patricia H. Miller Çocuk Gelişimi, Laura Berk Konu anlatım sunumları |
6 | Sosyo-kültürel kuram, kuramın değerlendirme araçları ve müdahale yöntemleri. | Gelişim Psikolojisi Kuramları, Patricia H. Miller Çocuk Gelişimi, Laura Berk Dil ve Düşünce, Lev Vygotsky Konu anlatım sunumları |
7 | Ekolojik sistemler kuramı, kuramın değerlendirme araçları ve müdahale yöntemleri. | Gelişim Psikolojisi Kuramları, Patricia H. Miller Çocuk Gelişimi, Laura Berk Konu anlatım sunumları |
8 | Dil gelişim kuramaları, kuramın değerlendirme araçları ve müdahale yöntemleri. | Gelişim Psikolojisi Kuramları, Patricia H. Miller Çocuk Gelişimi, Laura Berk Dil ve Kavram Gelişimi, Seyhun Topbaş Konu anlatım sunumları |
9 | Bilişsel öğrenme kuramı, değerlendirme araçları ve müdahale yöntemleri. | Gelişim Psikolojisi Kuramları, Patricia H. Miller Çocuk Gelişimi, Laura Berk Konu anlatım sunumları |
10 | Ahlak gelişim kuramı | Gelişim Psikolojisi Kuramları, Patricia H. Miller Çocuk Gelişimi, Laura Berk Konu anlatım sunumları |
11 | Motor gelişim kuramı ve kum saati modeli | Motor Gelişimi Anlamak, David Gallahue Konu anlatım sunumları |
12 | Bağlanma kuramları | Gelişim Psikolojisi Kuramları, Patricia H. Miller Konu anlatım sunumları |
14 | Vaka çalışması | Konu anlatım sunumları |
Kaynak |
Gelişim Psikolojisi Kuramları, Patricia H. Miller Çocuk Gelişimi, Laura Berk Motor Gelişimi Anlamak, David L. Gallahue Düşünce ve Dil, Lev Vygotsky Dil ve Kavram Gelişimi, Seyhun Topbaş Konuya İlişkin Sunum Dosyası |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur. | X | |||||
2 | PY-2. Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | PY-3. Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | X | |||||
4 | PY-4. Çocuk gelişimi alanında, fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek tipik ve atipik gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar. | X | |||||
5 | PY-5. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Çocuk gelişimi alanında, tipik ve atipik çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir. | X | |||||
7 | PY-7. Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. | X | |||||
8 | PY-8. Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak bireysel ve grup olarak bağımsız çalışmalar yürütür. | X | |||||
9 | PY-9. Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
10 | PY-10. Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | X | |||||
11 | PY-11. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
12 | PY-12. Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. | X | |||||
13 | PY-13. Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır. | X | |||||
14 | PY-14. Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | X | |||||
15 | PY-15. Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |