Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DİL VE KONUŞMA TERAPİSİNDE ODYOLOJİ | - | Güz Dönemi | 3+2 | 4 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gül ÖLÇEK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Şeyma Tuğba ÖZTÜRK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Temel odyolojik testlerin uygulanması ve sonuçlarının yorumlanmasına ilişkin gerekli bilgilerin edinilmesi. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Odyolojinin genel tanımı,Odyoloji ve konuşma patolojisinin tarihsel arkaplanı,İşitme fizyolojisinin temel kavramları,Hastanelerde odyoloji klinikleri ve KBB departmanında ekip üyesi olarak odyolog,Odyolojide sözel iletişim becerileri,Odyolojide etik gereklilikleri,Odyologlar için mesleki seçenekler,Odyolojide akademik çalışmalar,Odyolojide kullanılan temel işitme test teknikleri,Temel konuşma odyometrisi test tekniği,Orta kulak test teknikleri,Odyolojide objektif işitme test teknikleri,Genel değerlendirme,Genel değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Odyolojinin genel tanımını değerlendirir | 10, 12, 16, 19, 9 | A |
Odyolojinin köken ve tarihsel arkaplanını açıklar | 10, 12, 16, 18, 9 | A |
Odyolojinin genel içeriğini ifade eder | 12, 16, 19, 9 | A |
Odyoloji lisans eğitiminin genel müferedatını değerlendirir | 10, 12, 13, 16, 19, 9 | A |
Odyolog olmak için gerekli becerileri değerlendirir | 10, 12, 16, 19, 9 | A |
Hastanelerin odyoloji kliniklerinde nasıl çalışıldığını bilir | 10, 12, 16, 19, 9 | A |
KBB departmanlarında ekip üyesi olarak çalışmak için gerekli becerileri değerlendirir | 10, 12, 13, 16, 19, 9 | A |
Hastalarla sözel iletişim için gerekli becerileri değerlendirir | 10, 12, 13, 16, 19, 9 | A |
Odyolojide etik gereklilikleri değerlendirir | 10, 12, 13, 16, 19, 9 | A |
Odyologlara yönelik mesleki seçenekleri bilir | 10, 12, 16, 19, 23, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Odyolojinin genel tanımı | Önerilen kaynak yok |
2 | Odyoloji ve konuşma patolojisinin tarihsel arkaplanı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | İşitme fizyolojisinin temel kavramları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Hastanelerde odyoloji klinikleri ve KBB departmanında ekip üyesi olarak odyolog | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Odyolojide sözel iletişim becerileri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Odyolojide etik gereklilikleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Odyologlar için mesleki seçenekler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Odyolojide akademik çalışmalar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Odyolojide kullanılan temel işitme test teknikleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Temel konuşma odyometrisi test tekniği | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Orta kulak test teknikleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Odyolojide objektif işitme test teknikleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Genel değerlendirme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Genel değerlendirme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
PowerPoint slaytları ve word dosyaları |
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Ed: Onur Çelik, Cilt 2, Bölüm 60 ve 61, Sayfa 997-1018, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Ed: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 2) Temel Odyoloji, Ed: Erol Belgin, Bölüm 1, 6, 7, 8, 9, 10 ve 12; Güneş Tıp Kitapevleri, 2015. 3) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 4) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance. Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care, 2003. 5) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 6) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. 7)Handbook of Clinical Audiology, Katz, Jack 6th ed, Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins, 2009. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Dil ve konuşma terapisi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir | ||||||
2 | 2. Eğitiminde edindiği bilgi ve becerileri bireysel ve toplumsal düzeyde iletişim, konuşma, dil, ses ve yutma sağlığına yönelik yaşam kalitesinin geliştirilmesi ve bu alandaki bozuklukların önlenmesi, tanılanması ve terapisi için kanıta dayalı bir biçimde ve etkin olarak kullanır. | ||||||
3 | 3. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer meslek uzmanlarıyla disiplinlerarası işbirlikleri kurar ve ekibin güvenilir bir üyesi olur. | ||||||
4 | 4. Alanında teknolojik cihaz ve araçları kullanarak kanıta dayalı veri toplar, programları planlar, uygular, gerektiğinde değiştirir, sonlandırır, raporlar, güvenli bir şekilde belgeler ve izler. | ||||||
5 | 5. Mesleki alanında kazandığı bilgi, beceri ve ilgili teknolojiyi kullanarak, biyo-psiko-sosyal ve kültürel temelli bütüncül bir yaklaşımla önleme, fonksiyonel değerlendirme, ayırıcı tanılama, terapi, rehabilitasyon uygulamalarını yapar. | ||||||
6 | 6. Bağımsız olarak mesleki ve akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür; ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve karşılaşılan ya da öngörülmeyen sorunlara çözüm üretir. | ||||||
7 | 7. Kalite yönetimi ve sürekliliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak süreçlere uygun davranır. | ||||||
8 | 8. Öz-eleştirel bir yaklaşımla kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | ||||||
9 | 9. Birey olarak sürekli değişime açık olumlu tutumları, davranışları ve iletişimi ile topluma örnek olur; evrensel düzeyde demokrasi ve insan haklarına, toplumsal, kültürel, dilsel ve bireysel farklılıklara saygılı ve duyarlı davranır. | ||||||
10 | 10. Birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleğinin gerektirdiği tüm görev ve sorumluluklarını yerine getirir ve mesleki haklarını korur ve savunur. | ||||||
11 | 11. Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kurum içi/dışı, ulusal ve uluslararası birey ve halk sağlığı, aile danışmanlığı, toplumsal farkındalık, sağlık ve eğitim politikalarının geliştirilmesi çalışmalarında görev alır, anlaşılır ve doğru bilgi aktarır. | ||||||
12 | 12. Edindiği araştırma yöntemleri, öğrenme-öğretme, ölçme ve değerlendirme ve yönetim bilgisini kullanarak projelere, araştırmalara dahil olur, bunları planlayarak uygular. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DİL VE KONUŞMA TERAPİSİNDE ODYOLOJİ | - | Güz Dönemi | 3+2 | 4 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gül ÖLÇEK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Şeyma Tuğba ÖZTÜRK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Temel odyolojik testlerin uygulanması ve sonuçlarının yorumlanmasına ilişkin gerekli bilgilerin edinilmesi. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Odyolojinin genel tanımı,Odyoloji ve konuşma patolojisinin tarihsel arkaplanı,İşitme fizyolojisinin temel kavramları,Hastanelerde odyoloji klinikleri ve KBB departmanında ekip üyesi olarak odyolog,Odyolojide sözel iletişim becerileri,Odyolojide etik gereklilikleri,Odyologlar için mesleki seçenekler,Odyolojide akademik çalışmalar,Odyolojide kullanılan temel işitme test teknikleri,Temel konuşma odyometrisi test tekniği,Orta kulak test teknikleri,Odyolojide objektif işitme test teknikleri,Genel değerlendirme,Genel değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Odyolojinin genel tanımını değerlendirir | 10, 12, 16, 19, 9 | A |
Odyolojinin köken ve tarihsel arkaplanını açıklar | 10, 12, 16, 18, 9 | A |
Odyolojinin genel içeriğini ifade eder | 12, 16, 19, 9 | A |
Odyoloji lisans eğitiminin genel müferedatını değerlendirir | 10, 12, 13, 16, 19, 9 | A |
Odyolog olmak için gerekli becerileri değerlendirir | 10, 12, 16, 19, 9 | A |
Hastanelerin odyoloji kliniklerinde nasıl çalışıldığını bilir | 10, 12, 16, 19, 9 | A |
KBB departmanlarında ekip üyesi olarak çalışmak için gerekli becerileri değerlendirir | 10, 12, 13, 16, 19, 9 | A |
Hastalarla sözel iletişim için gerekli becerileri değerlendirir | 10, 12, 13, 16, 19, 9 | A |
Odyolojide etik gereklilikleri değerlendirir | 10, 12, 13, 16, 19, 9 | A |
Odyologlara yönelik mesleki seçenekleri bilir | 10, 12, 16, 19, 23, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Odyolojinin genel tanımı | Önerilen kaynak yok |
2 | Odyoloji ve konuşma patolojisinin tarihsel arkaplanı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | İşitme fizyolojisinin temel kavramları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Hastanelerde odyoloji klinikleri ve KBB departmanında ekip üyesi olarak odyolog | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Odyolojide sözel iletişim becerileri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Odyolojide etik gereklilikleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Odyologlar için mesleki seçenekler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Odyolojide akademik çalışmalar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Odyolojide kullanılan temel işitme test teknikleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Temel konuşma odyometrisi test tekniği | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Orta kulak test teknikleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Odyolojide objektif işitme test teknikleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Genel değerlendirme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Genel değerlendirme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
PowerPoint slaytları ve word dosyaları |
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Ed: Onur Çelik, Cilt 2, Bölüm 60 ve 61, Sayfa 997-1018, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Ed: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 2) Temel Odyoloji, Ed: Erol Belgin, Bölüm 1, 6, 7, 8, 9, 10 ve 12; Güneş Tıp Kitapevleri, 2015. 3) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 4) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance. Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care, 2003. 5) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 6) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. 7)Handbook of Clinical Audiology, Katz, Jack 6th ed, Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins, 2009. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Dil ve konuşma terapisi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir | ||||||
2 | 2. Eğitiminde edindiği bilgi ve becerileri bireysel ve toplumsal düzeyde iletişim, konuşma, dil, ses ve yutma sağlığına yönelik yaşam kalitesinin geliştirilmesi ve bu alandaki bozuklukların önlenmesi, tanılanması ve terapisi için kanıta dayalı bir biçimde ve etkin olarak kullanır. | ||||||
3 | 3. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer meslek uzmanlarıyla disiplinlerarası işbirlikleri kurar ve ekibin güvenilir bir üyesi olur. | ||||||
4 | 4. Alanında teknolojik cihaz ve araçları kullanarak kanıta dayalı veri toplar, programları planlar, uygular, gerektiğinde değiştirir, sonlandırır, raporlar, güvenli bir şekilde belgeler ve izler. | ||||||
5 | 5. Mesleki alanında kazandığı bilgi, beceri ve ilgili teknolojiyi kullanarak, biyo-psiko-sosyal ve kültürel temelli bütüncül bir yaklaşımla önleme, fonksiyonel değerlendirme, ayırıcı tanılama, terapi, rehabilitasyon uygulamalarını yapar. | ||||||
6 | 6. Bağımsız olarak mesleki ve akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür; ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve karşılaşılan ya da öngörülmeyen sorunlara çözüm üretir. | ||||||
7 | 7. Kalite yönetimi ve sürekliliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak süreçlere uygun davranır. | ||||||
8 | 8. Öz-eleştirel bir yaklaşımla kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | ||||||
9 | 9. Birey olarak sürekli değişime açık olumlu tutumları, davranışları ve iletişimi ile topluma örnek olur; evrensel düzeyde demokrasi ve insan haklarına, toplumsal, kültürel, dilsel ve bireysel farklılıklara saygılı ve duyarlı davranır. | ||||||
10 | 10. Birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleğinin gerektirdiği tüm görev ve sorumluluklarını yerine getirir ve mesleki haklarını korur ve savunur. | ||||||
11 | 11. Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kurum içi/dışı, ulusal ve uluslararası birey ve halk sağlığı, aile danışmanlığı, toplumsal farkındalık, sağlık ve eğitim politikalarının geliştirilmesi çalışmalarında görev alır, anlaşılır ve doğru bilgi aktarır. | ||||||
12 | 12. Edindiği araştırma yöntemleri, öğrenme-öğretme, ölçme ve değerlendirme ve yönetim bilgisini kullanarak projelere, araştırmalara dahil olur, bunları planlayarak uygular. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |