Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OYUN VE ÇOCUK | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. İbrahim Haluk YAVUZER |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Ramazan Sertan ÖZDEMİR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Çocuğun gelişiminde ve yaşamında önemli bir yer tutan oyun hakkında kapsamlı bilgi vermek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1 Tanışma, ders tanıtımı ve giriş ,2 Oyunun tanımı ve tarihçesi ,3 Oyunla ilgili kuramlar , 4 Oyun sınıflandırmaları, evreleri, türleri , 5 Oyunun farklı gelişim alanlarına göre çocuğun gelişimine katkıları ,6 Oyunun farklı gelişim alanlarına göre çocuğun gelişimine katkıları,7 Ara sınav ,8 Oyuncak ve oyun materyalleri ,9 Oyuncak güvenliği,10 Gelişim Alanlarını Destekleyici Oyun Geliştirme/Önerme ,11 Oyun Alanı Düzenlemeye Yönelik Öneri Geliştirme ,12 Yöresel oyun derlemelerinin sunumu ,13 Yöresel oyun derlemelerinin sunumu , 14 Finale Hazırlık Week ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Oyunun tanımı ve tarihçesini açıklar. | 10, 16, 9 | A, E |
Oyunla ilgili kuramları tartışır. | 10, 16, 9 | A, E |
Oyun sınıflamalarını bilir ve tartışır. | 10, 16, 9 | A, E |
Ülkemizin farklı yörelerinde oynanan çocuk oyunlarını bilir. | 10, 16, 9 | A, E |
Oyuncak ve oyun materyalleri ile ilgili fikir sahibidir. | 10, 16, 9 | A, E |
Oyun Alanı Düzenlemeye Yönelik Öneri Geliştirmeyi bilir. | 10, 16, 9 | A, E |
Gelişim Alanlarını Destekleyici Oyun Geliştirme/Önermeyi bilir. | 10, 16, 9 | A, E |
Oyunun farklı gelişim alanlarına göre çocuğun gelişimine katkılarını bilir. | 10, 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1 Tanışma, ders tanıtımı ve giriş | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
2 | 2 Oyunun tanımı ve tarihçesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | 3 Oyunla ilgili kuramlar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | 4 Oyun sınıflandırmaları, evreleri, türleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | 5 Oyunun farklı gelişim alanlarına göre çocuğun gelişimine katkıları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | 6 Oyunun farklı gelişim alanlarına göre çocuğun gelişimine katkıları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | 7 Ara sınav | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | 8 Oyuncak ve oyun materyalleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | 9 Oyuncak güvenliği | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | 10 Gelişim Alanlarını Destekleyici Oyun Geliştirme/Önerme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | 11 Oyun Alanı Düzenlemeye Yönelik Öneri Geliştirme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | 12 Yöresel oyun derlemelerinin sunumu | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | 13 Yöresel oyun derlemelerinin sunumu | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | 14 Finale Hazırlık Week | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Ders Notu |
Sevinç, M. (2004) Oyun, MORPA Yayınları, İstanbul Dönmez, N.B. (1992) Oyun Kitabı, Esin Yayınevi, İstanbul Aral, N., Görsoy, F. Ve Köksal, A. (2000) Okul öncesi Eğitiminde Oyun, YA-PA Yayınları, İstanbul Sheridan, M. (1999) Play in Early Childhood, Routledge, London. Hughes, F. (2010) Children, Play and Development, Sage Publications, USA. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Dil ve konuşma terapisi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir | ||||||
2 | 2. Eğitiminde edindiği bilgi ve becerileri bireysel ve toplumsal düzeyde iletişim, konuşma, dil, ses ve yutma sağlığına yönelik yaşam kalitesinin geliştirilmesi ve bu alandaki bozuklukların önlenmesi, tanılanması ve terapisi için kanıta dayalı bir biçimde ve etkin olarak kullanır. | ||||||
3 | 3. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer meslek uzmanlarıyla disiplinlerarası işbirlikleri kurar ve ekibin güvenilir bir üyesi olur. | ||||||
4 | 4. Alanında teknolojik cihaz ve araçları kullanarak kanıta dayalı veri toplar, programları planlar, uygular, gerektiğinde değiştirir, sonlandırır, raporlar, güvenli bir şekilde belgeler ve izler. | ||||||
5 | 5. Mesleki alanında kazandığı bilgi, beceri ve ilgili teknolojiyi kullanarak, biyo-psiko-sosyal ve kültürel temelli bütüncül bir yaklaşımla önleme, fonksiyonel değerlendirme, ayırıcı tanılama, terapi, rehabilitasyon uygulamalarını yapar. | ||||||
6 | 6. Bağımsız olarak mesleki ve akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür; ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve karşılaşılan ya da öngörülmeyen sorunlara çözüm üretir. | ||||||
7 | 7. Kalite yönetimi ve sürekliliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak süreçlere uygun davranır. | ||||||
8 | 8. Öz-eleştirel bir yaklaşımla kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | ||||||
9 | 9. Birey olarak sürekli değişime açık olumlu tutumları, davranışları ve iletişimi ile topluma örnek olur; evrensel düzeyde demokrasi ve insan haklarına, toplumsal, kültürel, dilsel ve bireysel farklılıklara saygılı ve duyarlı davranır. | ||||||
10 | 10. Birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleğinin gerektirdiği tüm görev ve sorumluluklarını yerine getirir ve mesleki haklarını korur ve savunur. | ||||||
11 | 11. Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kurum içi/dışı, ulusal ve uluslararası birey ve halk sağlığı, aile danışmanlığı, toplumsal farkındalık, sağlık ve eğitim politikalarının geliştirilmesi çalışmalarında görev alır, anlaşılır ve doğru bilgi aktarır. | ||||||
12 | 12. Edindiği araştırma yöntemleri, öğrenme-öğretme, ölçme ve değerlendirme ve yönetim bilgisini kullanarak projelere, araştırmalara dahil olur, bunları planlayarak uygular. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OYUN VE ÇOCUK | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. İbrahim Haluk YAVUZER |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Ramazan Sertan ÖZDEMİR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Çocuğun gelişiminde ve yaşamında önemli bir yer tutan oyun hakkında kapsamlı bilgi vermek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1 Tanışma, ders tanıtımı ve giriş ,2 Oyunun tanımı ve tarihçesi ,3 Oyunla ilgili kuramlar , 4 Oyun sınıflandırmaları, evreleri, türleri , 5 Oyunun farklı gelişim alanlarına göre çocuğun gelişimine katkıları ,6 Oyunun farklı gelişim alanlarına göre çocuğun gelişimine katkıları,7 Ara sınav ,8 Oyuncak ve oyun materyalleri ,9 Oyuncak güvenliği,10 Gelişim Alanlarını Destekleyici Oyun Geliştirme/Önerme ,11 Oyun Alanı Düzenlemeye Yönelik Öneri Geliştirme ,12 Yöresel oyun derlemelerinin sunumu ,13 Yöresel oyun derlemelerinin sunumu , 14 Finale Hazırlık Week ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Oyunun tanımı ve tarihçesini açıklar. | 10, 16, 9 | A, E |
Oyunla ilgili kuramları tartışır. | 10, 16, 9 | A, E |
Oyun sınıflamalarını bilir ve tartışır. | 10, 16, 9 | A, E |
Ülkemizin farklı yörelerinde oynanan çocuk oyunlarını bilir. | 10, 16, 9 | A, E |
Oyuncak ve oyun materyalleri ile ilgili fikir sahibidir. | 10, 16, 9 | A, E |
Oyun Alanı Düzenlemeye Yönelik Öneri Geliştirmeyi bilir. | 10, 16, 9 | A, E |
Gelişim Alanlarını Destekleyici Oyun Geliştirme/Önermeyi bilir. | 10, 16, 9 | A, E |
Oyunun farklı gelişim alanlarına göre çocuğun gelişimine katkılarını bilir. | 10, 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1 Tanışma, ders tanıtımı ve giriş | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
2 | 2 Oyunun tanımı ve tarihçesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | 3 Oyunla ilgili kuramlar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | 4 Oyun sınıflandırmaları, evreleri, türleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | 5 Oyunun farklı gelişim alanlarına göre çocuğun gelişimine katkıları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | 6 Oyunun farklı gelişim alanlarına göre çocuğun gelişimine katkıları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | 7 Ara sınav | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | 8 Oyuncak ve oyun materyalleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | 9 Oyuncak güvenliği | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | 10 Gelişim Alanlarını Destekleyici Oyun Geliştirme/Önerme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | 11 Oyun Alanı Düzenlemeye Yönelik Öneri Geliştirme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | 12 Yöresel oyun derlemelerinin sunumu | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | 13 Yöresel oyun derlemelerinin sunumu | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | 14 Finale Hazırlık Week | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Ders Notu |
Sevinç, M. (2004) Oyun, MORPA Yayınları, İstanbul Dönmez, N.B. (1992) Oyun Kitabı, Esin Yayınevi, İstanbul Aral, N., Görsoy, F. Ve Köksal, A. (2000) Okul öncesi Eğitiminde Oyun, YA-PA Yayınları, İstanbul Sheridan, M. (1999) Play in Early Childhood, Routledge, London. Hughes, F. (2010) Children, Play and Development, Sage Publications, USA. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Dil ve konuşma terapisi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir | ||||||
2 | 2. Eğitiminde edindiği bilgi ve becerileri bireysel ve toplumsal düzeyde iletişim, konuşma, dil, ses ve yutma sağlığına yönelik yaşam kalitesinin geliştirilmesi ve bu alandaki bozuklukların önlenmesi, tanılanması ve terapisi için kanıta dayalı bir biçimde ve etkin olarak kullanır. | ||||||
3 | 3. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer meslek uzmanlarıyla disiplinlerarası işbirlikleri kurar ve ekibin güvenilir bir üyesi olur. | ||||||
4 | 4. Alanında teknolojik cihaz ve araçları kullanarak kanıta dayalı veri toplar, programları planlar, uygular, gerektiğinde değiştirir, sonlandırır, raporlar, güvenli bir şekilde belgeler ve izler. | ||||||
5 | 5. Mesleki alanında kazandığı bilgi, beceri ve ilgili teknolojiyi kullanarak, biyo-psiko-sosyal ve kültürel temelli bütüncül bir yaklaşımla önleme, fonksiyonel değerlendirme, ayırıcı tanılama, terapi, rehabilitasyon uygulamalarını yapar. | ||||||
6 | 6. Bağımsız olarak mesleki ve akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür; ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve karşılaşılan ya da öngörülmeyen sorunlara çözüm üretir. | ||||||
7 | 7. Kalite yönetimi ve sürekliliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak süreçlere uygun davranır. | ||||||
8 | 8. Öz-eleştirel bir yaklaşımla kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | ||||||
9 | 9. Birey olarak sürekli değişime açık olumlu tutumları, davranışları ve iletişimi ile topluma örnek olur; evrensel düzeyde demokrasi ve insan haklarına, toplumsal, kültürel, dilsel ve bireysel farklılıklara saygılı ve duyarlı davranır. | ||||||
10 | 10. Birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleğinin gerektirdiği tüm görev ve sorumluluklarını yerine getirir ve mesleki haklarını korur ve savunur. | ||||||
11 | 11. Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kurum içi/dışı, ulusal ve uluslararası birey ve halk sağlığı, aile danışmanlığı, toplumsal farkındalık, sağlık ve eğitim politikalarının geliştirilmesi çalışmalarında görev alır, anlaşılır ve doğru bilgi aktarır. | ||||||
12 | 12. Edindiği araştırma yöntemleri, öğrenme-öğretme, ölçme ve değerlendirme ve yönetim bilgisini kullanarak projelere, araştırmalara dahil olur, bunları planlayarak uygular. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |