Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DİL VE KONUŞ. TERAP. YAŞAM BOYU DANIŞ. : AİLE, OKUL VE KLİNİK | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Arusyak SAFA JAMILABADI |
Dersin Yardımcıları | Uzm. DKT Arusyak SAFA JAMILABADI |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dil ve Konuşma Terapisinde Danışmanlık Genel Giriş,Danışmanlık Teorileri, Kavram ve Terimleri,Pozitif Psikoloji,Danışmanların Kişisel ve Teknik Özellikleri,Danışmanlık Süreci,Engelli veya Engelli Olma Riiski Olan Çocukların Ailelerine Danışmanlık,Dil ve Konuşma Bozukluğu Olan Çocuklara Danışmanlık,Dil ve Konuşma Bozukluğu Olan Yetişkinlere Danışmanlık,Dil ve Konuşma Bozukluğu Olan Yetişkinlerin Ailelerine Danışmanlık,Progresiv Hastalıklarda Danışmanlık,Dil ve Konuşma Öğrencileri İçin Yapılandırıcı Danışmanlık Yaklaşımı,Oyun Terapisi, Farkındalık,Dokümantasyon; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Danışmanlık Teorileri, Kavram ve Terimleri hakkında bilgi edinir. | 10, 9 | A |
Pozitif Psikoloji hakkında bilgi edinir. | 10, 9 | A |
Danışmanlık Süreci hakkında bilgi edinir. | 16, 9 | A |
Engelli veya Engelli Olma Riiski Olan Çocukların Ailelerine Danışmanlık hakkında bilgi edinir. | 10, 9 | A |
Dil ve Konuşma Bozukluğu Olan Çocuklara Danışmanlık hakkında bilgi edinir. | 10, 9 | A |
Dil ve Konuşma Bozukluğu Olan Yetişkinlere Danışmanlık hakkında bilgi edinir. | 10, 9 | A |
Dil ve Konuşma Bozukluğu Olan Yetişkinlerin Ailelerine Danışmanlık hakkında bilgi edinir. | 10, 9 | A |
Progresiv Hastalıklarda Danışmanlık hakkında bilgi edinir. | 10, 9 | A |
Oyun Terapisi hakkında bilgi edinir. | 10, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dil ve Konuşma Terapisinde Danışmanlık Genel Giriş | Ders içeriklerinin okunarak derse hazırlıklı gelinmesi |
2 | Danışmanlık Teorileri, Kavram ve Terimleri | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
3 | Pozitif Psikoloji | Ders içeriklerinin okunarak derse hazırlıklı gelinmesi |
4 | Danışmanların Kişisel ve Teknik Özellikleri | Ders içeriklerinin okunarak derse hazırlıklı gelinmesi |
5 | Danışmanlık Süreci | Ders içeriklerinin okunarak derse hazırlıklı gelinmesi |
6 | Engelli veya Engelli Olma Riiski Olan Çocukların Ailelerine Danışmanlık | Ders içeriklerinin okunarak derse hazırlıklı gelinmesi |
7 | Dil ve Konuşma Bozukluğu Olan Çocuklara Danışmanlık | Ders içeriklerinin okunarak derse hazırlıklı gelinmesi |
8 | Dil ve Konuşma Bozukluğu Olan Yetişkinlere Danışmanlık | Ders içeriklerinin okunarak derse hazırlıklı gelinmesi |
9 | Dil ve Konuşma Bozukluğu Olan Yetişkinlerin Ailelerine Danışmanlık | Ders içeriklerinin okunarak derse hazırlıklı gelinmesi |
10 | Progresiv Hastalıklarda Danışmanlık | Ders içeriklerinin okunarak derse hazırlıklı gelinmesi |
11 | Dil ve Konuşma Öğrencileri İçin Yapılandırıcı Danışmanlık Yaklaşımı | Ders içeriklerinin okunarak derse hazırlıklı gelinmesi |
12 | Oyun Terapisi | Ders içeriklerinin okunarak derse hazırlıklı gelinmesi |
13 | Farkındalık | Ders içeriklerinin okunarak derse hazırlıklı gelinmesi |
14 | Dokümantasyon | Ders içeriklerinin okunarak derse hazırlıklı gelinmesi |
Kaynak |
Counseling in Speech-Language Pathology and Audiology: Reconstructing Personal Narratives Anthony DiLollob Robert A. Neimeyer (2014) Plural Publishing Counseling in Communication Disorders: A Wellness Perspective, Second Edition Audrey L. HollandRyan L. Nelson (2013) Plural Publishing |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Dil ve konuşma terapisi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir | X | |||||
2 | 2. Eğitiminde edindiği bilgi ve becerileri bireysel ve toplumsal düzeyde iletişim, konuşma, dil, ses ve yutma sağlığına yönelik yaşam kalitesinin geliştirilmesi ve bu alandaki bozuklukların önlenmesi, tanılanması ve terapisi için kanıta dayalı bir biçimde ve etkin olarak kullanır. | X | |||||
3 | 3. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer meslek uzmanlarıyla disiplinlerarası işbirlikleri kurar ve ekibin güvenilir bir üyesi olur. | X | |||||
4 | 4. Alanında teknolojik cihaz ve araçları kullanarak kanıta dayalı veri toplar, programları planlar, uygular, gerektiğinde değiştirir, sonlandırır, raporlar, güvenli bir şekilde belgeler ve izler. | X | |||||
5 | 5. Mesleki alanında kazandığı bilgi, beceri ve ilgili teknolojiyi kullanarak, biyo-psiko-sosyal ve kültürel temelli bütüncül bir yaklaşımla önleme, fonksiyonel değerlendirme, ayırıcı tanılama, terapi, rehabilitasyon uygulamalarını yapar. | X | |||||
6 | 6. Bağımsız olarak mesleki ve akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür; ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve karşılaşılan ya da öngörülmeyen sorunlara çözüm üretir. | X | |||||
7 | 7. Kalite yönetimi ve sürekliliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak süreçlere uygun davranır. | X | |||||
8 | 8. Öz-eleştirel bir yaklaşımla kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
9 | 9. Birey olarak sürekli değişime açık olumlu tutumları, davranışları ve iletişimi ile topluma örnek olur; evrensel düzeyde demokrasi ve insan haklarına, toplumsal, kültürel, dilsel ve bireysel farklılıklara saygılı ve duyarlı davranır. | X | |||||
10 | 10. Birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleğinin gerektirdiği tüm görev ve sorumluluklarını yerine getirir ve mesleki haklarını korur ve savunur. | X | |||||
11 | 11. Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kurum içi/dışı, ulusal ve uluslararası birey ve halk sağlığı, aile danışmanlığı, toplumsal farkındalık, sağlık ve eğitim politikalarının geliştirilmesi çalışmalarında görev alır, anlaşılır ve doğru bilgi aktarır. | X | |||||
12 | 12. Edindiği araştırma yöntemleri, öğrenme-öğretme, ölçme ve değerlendirme ve yönetim bilgisini kullanarak projelere, araştırmalara dahil olur, bunları planlayarak uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 1 | 14 | 14 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 56 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(56/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DİL VE KONUŞ. TERAP. YAŞAM BOYU DANIŞ. : AİLE, OKUL VE KLİNİK | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Arusyak SAFA JAMILABADI |
Dersin Yardımcıları | Uzm. DKT Arusyak SAFA JAMILABADI |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dil ve Konuşma Terapisinde Danışmanlık Genel Giriş,Danışmanlık Teorileri, Kavram ve Terimleri,Pozitif Psikoloji,Danışmanların Kişisel ve Teknik Özellikleri,Danışmanlık Süreci,Engelli veya Engelli Olma Riiski Olan Çocukların Ailelerine Danışmanlık,Dil ve Konuşma Bozukluğu Olan Çocuklara Danışmanlık,Dil ve Konuşma Bozukluğu Olan Yetişkinlere Danışmanlık,Dil ve Konuşma Bozukluğu Olan Yetişkinlerin Ailelerine Danışmanlık,Progresiv Hastalıklarda Danışmanlık,Dil ve Konuşma Öğrencileri İçin Yapılandırıcı Danışmanlık Yaklaşımı,Oyun Terapisi, Farkındalık,Dokümantasyon; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Danışmanlık Teorileri, Kavram ve Terimleri hakkında bilgi edinir. | 10, 9 | A |
Pozitif Psikoloji hakkında bilgi edinir. | 10, 9 | A |
Danışmanlık Süreci hakkında bilgi edinir. | 16, 9 | A |
Engelli veya Engelli Olma Riiski Olan Çocukların Ailelerine Danışmanlık hakkında bilgi edinir. | 10, 9 | A |
Dil ve Konuşma Bozukluğu Olan Çocuklara Danışmanlık hakkında bilgi edinir. | 10, 9 | A |
Dil ve Konuşma Bozukluğu Olan Yetişkinlere Danışmanlık hakkında bilgi edinir. | 10, 9 | A |
Dil ve Konuşma Bozukluğu Olan Yetişkinlerin Ailelerine Danışmanlık hakkında bilgi edinir. | 10, 9 | A |
Progresiv Hastalıklarda Danışmanlık hakkında bilgi edinir. | 10, 9 | A |
Oyun Terapisi hakkında bilgi edinir. | 10, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dil ve Konuşma Terapisinde Danışmanlık Genel Giriş | Ders içeriklerinin okunarak derse hazırlıklı gelinmesi |
2 | Danışmanlık Teorileri, Kavram ve Terimleri | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
3 | Pozitif Psikoloji | Ders içeriklerinin okunarak derse hazırlıklı gelinmesi |
4 | Danışmanların Kişisel ve Teknik Özellikleri | Ders içeriklerinin okunarak derse hazırlıklı gelinmesi |
5 | Danışmanlık Süreci | Ders içeriklerinin okunarak derse hazırlıklı gelinmesi |
6 | Engelli veya Engelli Olma Riiski Olan Çocukların Ailelerine Danışmanlık | Ders içeriklerinin okunarak derse hazırlıklı gelinmesi |
7 | Dil ve Konuşma Bozukluğu Olan Çocuklara Danışmanlık | Ders içeriklerinin okunarak derse hazırlıklı gelinmesi |
8 | Dil ve Konuşma Bozukluğu Olan Yetişkinlere Danışmanlık | Ders içeriklerinin okunarak derse hazırlıklı gelinmesi |
9 | Dil ve Konuşma Bozukluğu Olan Yetişkinlerin Ailelerine Danışmanlık | Ders içeriklerinin okunarak derse hazırlıklı gelinmesi |
10 | Progresiv Hastalıklarda Danışmanlık | Ders içeriklerinin okunarak derse hazırlıklı gelinmesi |
11 | Dil ve Konuşma Öğrencileri İçin Yapılandırıcı Danışmanlık Yaklaşımı | Ders içeriklerinin okunarak derse hazırlıklı gelinmesi |
12 | Oyun Terapisi | Ders içeriklerinin okunarak derse hazırlıklı gelinmesi |
13 | Farkındalık | Ders içeriklerinin okunarak derse hazırlıklı gelinmesi |
14 | Dokümantasyon | Ders içeriklerinin okunarak derse hazırlıklı gelinmesi |
Kaynak |
Counseling in Speech-Language Pathology and Audiology: Reconstructing Personal Narratives Anthony DiLollob Robert A. Neimeyer (2014) Plural Publishing Counseling in Communication Disorders: A Wellness Perspective, Second Edition Audrey L. HollandRyan L. Nelson (2013) Plural Publishing |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Dil ve konuşma terapisi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir | X | |||||
2 | 2. Eğitiminde edindiği bilgi ve becerileri bireysel ve toplumsal düzeyde iletişim, konuşma, dil, ses ve yutma sağlığına yönelik yaşam kalitesinin geliştirilmesi ve bu alandaki bozuklukların önlenmesi, tanılanması ve terapisi için kanıta dayalı bir biçimde ve etkin olarak kullanır. | X | |||||
3 | 3. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer meslek uzmanlarıyla disiplinlerarası işbirlikleri kurar ve ekibin güvenilir bir üyesi olur. | X | |||||
4 | 4. Alanında teknolojik cihaz ve araçları kullanarak kanıta dayalı veri toplar, programları planlar, uygular, gerektiğinde değiştirir, sonlandırır, raporlar, güvenli bir şekilde belgeler ve izler. | X | |||||
5 | 5. Mesleki alanında kazandığı bilgi, beceri ve ilgili teknolojiyi kullanarak, biyo-psiko-sosyal ve kültürel temelli bütüncül bir yaklaşımla önleme, fonksiyonel değerlendirme, ayırıcı tanılama, terapi, rehabilitasyon uygulamalarını yapar. | X | |||||
6 | 6. Bağımsız olarak mesleki ve akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür; ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve karşılaşılan ya da öngörülmeyen sorunlara çözüm üretir. | X | |||||
7 | 7. Kalite yönetimi ve sürekliliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak süreçlere uygun davranır. | X | |||||
8 | 8. Öz-eleştirel bir yaklaşımla kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
9 | 9. Birey olarak sürekli değişime açık olumlu tutumları, davranışları ve iletişimi ile topluma örnek olur; evrensel düzeyde demokrasi ve insan haklarına, toplumsal, kültürel, dilsel ve bireysel farklılıklara saygılı ve duyarlı davranır. | X | |||||
10 | 10. Birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleğinin gerektirdiği tüm görev ve sorumluluklarını yerine getirir ve mesleki haklarını korur ve savunur. | X | |||||
11 | 11. Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kurum içi/dışı, ulusal ve uluslararası birey ve halk sağlığı, aile danışmanlığı, toplumsal farkındalık, sağlık ve eğitim politikalarının geliştirilmesi çalışmalarında görev alır, anlaşılır ve doğru bilgi aktarır. | X | |||||
12 | 12. Edindiği araştırma yöntemleri, öğrenme-öğretme, ölçme ve değerlendirme ve yönetim bilgisini kullanarak projelere, araştırmalara dahil olur, bunları planlayarak uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |