Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DKT'DE ELEKTRO. VE ELEKTROTERAPİ TEKNİK. | SLT4113378 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Sıla YILMAZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Klinikte elektroterapi ve elektrofizyolojiye dayanan uygulamaları anlayabilme ve araştırmalara ve çalışmalara katılacak kadar yeterli bilgiye sahip olarak dersi tamamlamayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Medulla spinalis fonksiyonları,Hücre membranının yapısı ve fonksiyonları, hücre membranından geçiş, osmos ve difüzyon.,Aksiyon potansiyeli ve ion kanalları,Düz kas fizyolojisi,Çizgili kas fizyolojisi,Sinir kas kavşağı ve kas motor birim özellikleri,Somatic duyular: ağrı ve ısı,Somatik duyular: dokunma,Merkezi sinir sistemi fizyolojisi,Solunum ve sindirim sistemi fizyolojisi,Agonist ve antagonist çalışan yüz kasları,Agonist ve antagonist çalışan baş-boyun kasları,TNES, NMES, EEG, EMG,Öğrenci sunuları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Hücre membranının yapısı ve fonksiyonları, hücre membranından geçiş, osmos ve difüzyonu bilir. | 10, 16, 9 | A |
Medulla Spinalis fonksiyonlarını bilir. | 10, 16, 9 | A |
Aksiyon potansiyeli ve ion kanallarını bilir. | 10, 16, 9 | A |
Sinir kas kavşağı ve kas motor birim özelliklerini bilir. | 10, 16, 9 | A |
Agonist ve antagonist çalışan baş-boyun kaslarını bilir. | 10, 16, 9 | A |
TENS, NMES, EEG, EMG hakkında bilgi sahibidir. | 10, 16, 9 | A |
Solunum ve sindirim sistemi fizyolojisini bilir. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Medulla spinalis fonksiyonları | yok |
2 | Hücre membranının yapısı ve fonksiyonları, hücre membranından geçiş, osmos ve difüzyon. | Ders notlarının okunması |
3 | Aksiyon potansiyeli ve ion kanalları | Ders notlarının okunması |
4 | Düz kas fizyolojisi | Ders notlarının okunması |
5 | Çizgili kas fizyolojisi | Ders notlarının okunması |
6 | Sinir kas kavşağı ve kas motor birim özellikleri | Ders notlarının okunması |
7 | Somatic duyular: ağrı ve ısı | Ders notlarının okunması |
8 | Somatik duyular: dokunma | Ders notlarının okunması |
9 | Merkezi sinir sistemi fizyolojisi | Ders notlarının okunması |
10 | Solunum ve sindirim sistemi fizyolojisi | Ders notlarının okunması |
11 | Agonist ve antagonist çalışan yüz kasları | Ders notlarının okunması |
12 | Agonist ve antagonist çalışan baş-boyun kasları | Ders notlarının okunması |
13 | TNES, NMES, EEG, EMG | Ders notlarının okunması |
14 | Öğrenci sunuları | Ders notlarının okunması |
Kaynak |
Ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Dil ve konuşma terapisi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir | ||||||
2 | 2. Eğitiminde edindiği bilgi ve becerileri bireysel ve toplumsal düzeyde iletişim, konuşma, dil, ses ve yutma sağlığına yönelik yaşam kalitesinin geliştirilmesi ve bu alandaki bozuklukların önlenmesi, tanılanması ve terapisi için kanıta dayalı bir biçimde ve etkin olarak kullanır. | ||||||
3 | 3. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer meslek uzmanlarıyla disiplinlerarası işbirlikleri kurar ve ekibin güvenilir bir üyesi olur. | ||||||
4 | 4. Alanında teknolojik cihaz ve araçları kullanarak kanıta dayalı veri toplar, programları planlar, uygular, gerektiğinde değiştirir, sonlandırır, raporlar, güvenli bir şekilde belgeler ve izler. | ||||||
5 | 5. Mesleki alanında kazandığı bilgi, beceri ve ilgili teknolojiyi kullanarak, biyo-psiko-sosyal ve kültürel temelli bütüncül bir yaklaşımla önleme, fonksiyonel değerlendirme, ayırıcı tanılama, terapi, rehabilitasyon uygulamalarını yapar. | ||||||
6 | 6. Bağımsız olarak mesleki ve akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür; ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve karşılaşılan ya da öngörülmeyen sorunlara çözüm üretir. | ||||||
7 | 7. Kalite yönetimi ve sürekliliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak süreçlere uygun davranır. | ||||||
8 | 8. Öz-eleştirel bir yaklaşımla kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | ||||||
9 | 9. Birey olarak sürekli değişime açık olumlu tutumları, davranışları ve iletişimi ile topluma örnek olur; evrensel düzeyde demokrasi ve insan haklarına, toplumsal, kültürel, dilsel ve bireysel farklılıklara saygılı ve duyarlı davranır. | ||||||
10 | 10. Birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleğinin gerektirdiği tüm görev ve sorumluluklarını yerine getirir ve mesleki haklarını korur ve savunur. | ||||||
11 | 11. Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kurum içi/dışı, ulusal ve uluslararası birey ve halk sağlığı, aile danışmanlığı, toplumsal farkındalık, sağlık ve eğitim politikalarının geliştirilmesi çalışmalarında görev alır, anlaşılır ve doğru bilgi aktarır. | ||||||
12 | 12. Edindiği araştırma yöntemleri, öğrenme-öğretme, ölçme ve değerlendirme ve yönetim bilgisini kullanarak projelere, araştırmalara dahil olur, bunları planlayarak uygular. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DKT'DE ELEKTRO. VE ELEKTROTERAPİ TEKNİK. | SLT4113378 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Sıla YILMAZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Klinikte elektroterapi ve elektrofizyolojiye dayanan uygulamaları anlayabilme ve araştırmalara ve çalışmalara katılacak kadar yeterli bilgiye sahip olarak dersi tamamlamayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Medulla spinalis fonksiyonları,Hücre membranının yapısı ve fonksiyonları, hücre membranından geçiş, osmos ve difüzyon.,Aksiyon potansiyeli ve ion kanalları,Düz kas fizyolojisi,Çizgili kas fizyolojisi,Sinir kas kavşağı ve kas motor birim özellikleri,Somatic duyular: ağrı ve ısı,Somatik duyular: dokunma,Merkezi sinir sistemi fizyolojisi,Solunum ve sindirim sistemi fizyolojisi,Agonist ve antagonist çalışan yüz kasları,Agonist ve antagonist çalışan baş-boyun kasları,TNES, NMES, EEG, EMG,Öğrenci sunuları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Hücre membranının yapısı ve fonksiyonları, hücre membranından geçiş, osmos ve difüzyonu bilir. | 10, 16, 9 | A |
Medulla Spinalis fonksiyonlarını bilir. | 10, 16, 9 | A |
Aksiyon potansiyeli ve ion kanallarını bilir. | 10, 16, 9 | A |
Sinir kas kavşağı ve kas motor birim özelliklerini bilir. | 10, 16, 9 | A |
Agonist ve antagonist çalışan baş-boyun kaslarını bilir. | 10, 16, 9 | A |
TENS, NMES, EEG, EMG hakkında bilgi sahibidir. | 10, 16, 9 | A |
Solunum ve sindirim sistemi fizyolojisini bilir. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Medulla spinalis fonksiyonları | yok |
2 | Hücre membranının yapısı ve fonksiyonları, hücre membranından geçiş, osmos ve difüzyon. | Ders notlarının okunması |
3 | Aksiyon potansiyeli ve ion kanalları | Ders notlarının okunması |
4 | Düz kas fizyolojisi | Ders notlarının okunması |
5 | Çizgili kas fizyolojisi | Ders notlarının okunması |
6 | Sinir kas kavşağı ve kas motor birim özellikleri | Ders notlarının okunması |
7 | Somatic duyular: ağrı ve ısı | Ders notlarının okunması |
8 | Somatik duyular: dokunma | Ders notlarının okunması |
9 | Merkezi sinir sistemi fizyolojisi | Ders notlarının okunması |
10 | Solunum ve sindirim sistemi fizyolojisi | Ders notlarının okunması |
11 | Agonist ve antagonist çalışan yüz kasları | Ders notlarının okunması |
12 | Agonist ve antagonist çalışan baş-boyun kasları | Ders notlarının okunması |
13 | TNES, NMES, EEG, EMG | Ders notlarının okunması |
14 | Öğrenci sunuları | Ders notlarının okunması |
Kaynak |
Ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Dil ve konuşma terapisi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir | ||||||
2 | 2. Eğitiminde edindiği bilgi ve becerileri bireysel ve toplumsal düzeyde iletişim, konuşma, dil, ses ve yutma sağlığına yönelik yaşam kalitesinin geliştirilmesi ve bu alandaki bozuklukların önlenmesi, tanılanması ve terapisi için kanıta dayalı bir biçimde ve etkin olarak kullanır. | ||||||
3 | 3. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer meslek uzmanlarıyla disiplinlerarası işbirlikleri kurar ve ekibin güvenilir bir üyesi olur. | ||||||
4 | 4. Alanında teknolojik cihaz ve araçları kullanarak kanıta dayalı veri toplar, programları planlar, uygular, gerektiğinde değiştirir, sonlandırır, raporlar, güvenli bir şekilde belgeler ve izler. | ||||||
5 | 5. Mesleki alanında kazandığı bilgi, beceri ve ilgili teknolojiyi kullanarak, biyo-psiko-sosyal ve kültürel temelli bütüncül bir yaklaşımla önleme, fonksiyonel değerlendirme, ayırıcı tanılama, terapi, rehabilitasyon uygulamalarını yapar. | ||||||
6 | 6. Bağımsız olarak mesleki ve akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür; ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve karşılaşılan ya da öngörülmeyen sorunlara çözüm üretir. | ||||||
7 | 7. Kalite yönetimi ve sürekliliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak süreçlere uygun davranır. | ||||||
8 | 8. Öz-eleştirel bir yaklaşımla kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | ||||||
9 | 9. Birey olarak sürekli değişime açık olumlu tutumları, davranışları ve iletişimi ile topluma örnek olur; evrensel düzeyde demokrasi ve insan haklarına, toplumsal, kültürel, dilsel ve bireysel farklılıklara saygılı ve duyarlı davranır. | ||||||
10 | 10. Birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleğinin gerektirdiği tüm görev ve sorumluluklarını yerine getirir ve mesleki haklarını korur ve savunur. | ||||||
11 | 11. Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kurum içi/dışı, ulusal ve uluslararası birey ve halk sağlığı, aile danışmanlığı, toplumsal farkındalık, sağlık ve eğitim politikalarının geliştirilmesi çalışmalarında görev alır, anlaşılır ve doğru bilgi aktarır. | ||||||
12 | 12. Edindiği araştırma yöntemleri, öğrenme-öğretme, ölçme ve değerlendirme ve yönetim bilgisini kullanarak projelere, araştırmalara dahil olur, bunları planlayarak uygular. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |