Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PROBLEME DAYALI ERGOTERAPİ UYGULAMALARI-Bahar Dönemi2+234
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Devrim TARAKCI
Dersi Verenler
Dersin YardımcılarıArş.Gör.Merve Keskin
Dersin AmacıGerçek vaka çalışmaları ve/veya senaryo ile öğrencilere aktivite-rol performans problemleri ve bunların çözümü için gerekli olan bilgileri kazandırmak ve ergoterapi alanında uygulamalarda problem çözme becerisini geliştirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Probleme dayalı ergoterapinin temel amaçları ve işlemlerini anlama,Probleme dayalı ergoterapinin temel amaçları ve işlemlerini anlama 2,BÖLÜM 1- AKUT DÖNEM​
VAKA 1: Serebral Vasküler Kaza (sağ)​,BÖLÜM 1- AKUT DÖNEM​ VAKA 1: Serebral Vasküler Kaza (sağ)​,BÖLÜM 1- AKUT DÖNEM​
VAKA 2: Serebral Vasküler Kaza (sol)​,BÖLÜM 1- AKUT BAKIM​
VAKA 3: Complete (Komple) C6 Omurilik Yaralanması,BÖLÜM 1- AKUT BAKIM​
VAKA 4: Incomplete T1 Omurilik Yaralanması,BÖLÜM 1- AKUT BAKIM​
VAKA 5: Sağ Distal Radius​ ve Ulna Kırığı​,BÖLÜM 2- AYAKTA REHABİLİTASYON​
VAKA 1: Travmatik Dirsek Üstü Ampütasyon​,BÖLÜM 2- AYAKTA REHABİLİTASYON​​
VAKA 2 : Romatoid Artrit​,BÖLÜM 2- AYAKTA REHABİLİTASYON​
VAKA 3: Karpal Tünel Sendromu​,BÖLÜM 3- SAĞLIĞI GELİŞTİRME VE SAĞLIKLI YAŞAMI TEŞVİK​
VAKA 1: Sağlıklı Yaşlanma ve Emekliliğe Geçiş​; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrendiği bilgileri analiz eder.10, 6, 8, 9A, D, H
Yeni bilgileri araştırarak problemi tartışır.10, 6, 8, 9A, D, H
Probleme yönelik çözüm listesi oluşturur10, 6, 8, 9A, D, H
Mevcut sorunları analiz ederek problem çözme becerisi kazanır10, 6, 8, 9A, D, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Probleme dayalı ergoterapinin temel amaçları ve işlemlerini anlamaHacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi A.D. PDÖ Oturumları İncelemeDeğerlendirme Grubu: Probleme Dayalı Öğrenim Oturumları, Hazırlama ve Uygulama Rehberi, Mart-2001.
2Probleme dayalı ergoterapinin temel amaçları ve işlemlerini anlama 2Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi A.D. PDÖ Oturumları İncelemeDeğerlendirme Grubu: Probleme Dayalı Öğrenim Oturumları, Hazırlama ve Uygulama Rehberi, Mart-2001.
3BÖLÜM 1- AKUT DÖNEM​
VAKA 1: Serebral Vasküler Kaza (sağ)​
Bölüm 1, Donald Auriemma, Yves Roseus, Clover Hutchinson, and Vikram Pagpatan, Case Studies for Contemporary Occupational Therapy Practice, AOTA
4BÖLÜM 1- AKUT DÖNEM​ VAKA 1: Serebral Vasküler Kaza (sağ)​Bölüm 1, Donald Auriemma, Yves Roseus, Clover Hutchinson, and Vikram Pagpatan, Case Studies for Contemporary Occupational Therapy Practice, AOTA
5BÖLÜM 1- AKUT DÖNEM​
VAKA 2: Serebral Vasküler Kaza (sol)​
Bölüm 2, Donald Auriemma, Yves Roseus, Clover Hutchinson, and Vikram Pagpatan, Case Studies for Contemporary Occupational Therapy Practice, AOTA
6BÖLÜM 1- AKUT BAKIM​
VAKA 3: Complete (Komple) C6 Omurilik Yaralanması
Bölüm 3, Donald Auriemma, Yves Roseus, Clover Hutchinson, and Vikram Pagpatan, Case Studies for Contemporary Occupational Therapy Practice, AOTA
7BÖLÜM 1- AKUT BAKIM​
VAKA 4: Incomplete T1 Omurilik Yaralanması
Bölüm 4, Donald Auriemma, Yves Roseus, Clover Hutchinson, and Vikram Pagpatan, Case Studies for Contemporary Occupational Therapy Practice, AOTA
8BÖLÜM 1- AKUT BAKIM​
VAKA 5: Sağ Distal Radius​ ve Ulna Kırığı​
Bölüm 5, Donald Auriemma, Yves Roseus, Clover Hutchinson, and Vikram Pagpatan, Case Studies for Contemporary Occupational Therapy Practice, AOTA
9BÖLÜM 2- AYAKTA REHABİLİTASYON​
VAKA 1: Travmatik Dirsek Üstü Ampütasyon​
Bölüm 6, Donald Auriemma, Yves Roseus, Clover Hutchinson, and Vikram Pagpatan, Case Studies for Contemporary Occupational Therapy Practice, AOTA
10BÖLÜM 2- AYAKTA REHABİLİTASYON​​
VAKA 2 : Romatoid Artrit​
Bölüm 7, Donald Auriemma, Yves Roseus, Clover Hutchinson, and Vikram Pagpatan, Case Studies for Contemporary Occupational Therapy Practice, AOTA
11BÖLÜM 2- AYAKTA REHABİLİTASYON​
VAKA 3: Karpal Tünel Sendromu​
Bölüm 8, Donald Auriemma, Yves Roseus, Clover Hutchinson, and Vikram Pagpatan, Case Studies for Contemporary Occupational Therapy Practice, AOTA
14BÖLÜM 3- SAĞLIĞI GELİŞTİRME VE SAĞLIKLI YAŞAMI TEŞVİK​
VAKA 1: Sağlıklı Yaşlanma ve Emekliliğe Geçiş​
Bölüm 9, Donald Auriemma, Yves Roseus, Clover Hutchinson, and Vikram Pagpatan, Case Studies for Contemporary Occupational Therapy Practice, AOTA
Kaynak
ENOTHE, Occupational Therapy Education in Europe: PBL Stories & Signposts towards a problem based learning oriented curriculum, Amsterdam 2004. ENOTHE, Occupational Therapy Education in Europe: Approaches to teaching and learning 'Practical' Occupational Therapy skills, sharing best practice,Amsterdam 2004. Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi A.D. PDÖ Oturumları İncelemeDeğerlendirme Grubu: Probleme Dayalı Öğrenim Oturumları, Hazırlama ve Uygulama Rehberi, Mart-2001. Pendleton,H. Schultz- Krohn,W. Occupational Therapy Practice Skills for Physical Dysfunction.6th Ed., Mosby,2006. Punwar,Alice,J. Occupational Therapy: Principles and Practice,Williams and Wilkins Baltimore,1988.
Pendleton,H. Schultz- Krohn,W. Occupational Therapy Practice Skills for Physical Dysfunction.6th Ed., Mosby,2006. Donald Auriemma, Yves Roseus, Clover Hutchinson, and Vikram Pagpatan, Case Studies for Contemporary Occupational Therapy Practice, AOTA

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular.
X
3
PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
X
4
PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
X
5
PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
10
PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14456
Rehberli Problem Çözme248
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi4416
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer4416
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı144
Genel Sınav ve Hazırlığı188
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)108
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(108/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PROBLEME DAYALI ERGOTERAPİ UYGULAMALARI-Bahar Dönemi2+234
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Devrim TARAKCI
Dersi Verenler
Dersin YardımcılarıArş.Gör.Merve Keskin
Dersin AmacıGerçek vaka çalışmaları ve/veya senaryo ile öğrencilere aktivite-rol performans problemleri ve bunların çözümü için gerekli olan bilgileri kazandırmak ve ergoterapi alanında uygulamalarda problem çözme becerisini geliştirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Probleme dayalı ergoterapinin temel amaçları ve işlemlerini anlama,Probleme dayalı ergoterapinin temel amaçları ve işlemlerini anlama 2,BÖLÜM 1- AKUT DÖNEM​
VAKA 1: Serebral Vasküler Kaza (sağ)​,BÖLÜM 1- AKUT DÖNEM​ VAKA 1: Serebral Vasküler Kaza (sağ)​,BÖLÜM 1- AKUT DÖNEM​
VAKA 2: Serebral Vasküler Kaza (sol)​,BÖLÜM 1- AKUT BAKIM​
VAKA 3: Complete (Komple) C6 Omurilik Yaralanması,BÖLÜM 1- AKUT BAKIM​
VAKA 4: Incomplete T1 Omurilik Yaralanması,BÖLÜM 1- AKUT BAKIM​
VAKA 5: Sağ Distal Radius​ ve Ulna Kırığı​,BÖLÜM 2- AYAKTA REHABİLİTASYON​
VAKA 1: Travmatik Dirsek Üstü Ampütasyon​,BÖLÜM 2- AYAKTA REHABİLİTASYON​​
VAKA 2 : Romatoid Artrit​,BÖLÜM 2- AYAKTA REHABİLİTASYON​
VAKA 3: Karpal Tünel Sendromu​,BÖLÜM 3- SAĞLIĞI GELİŞTİRME VE SAĞLIKLI YAŞAMI TEŞVİK​
VAKA 1: Sağlıklı Yaşlanma ve Emekliliğe Geçiş​; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrendiği bilgileri analiz eder.10, 6, 8, 9A, D, H
Yeni bilgileri araştırarak problemi tartışır.10, 6, 8, 9A, D, H
Probleme yönelik çözüm listesi oluşturur10, 6, 8, 9A, D, H
Mevcut sorunları analiz ederek problem çözme becerisi kazanır10, 6, 8, 9A, D, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Probleme dayalı ergoterapinin temel amaçları ve işlemlerini anlamaHacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi A.D. PDÖ Oturumları İncelemeDeğerlendirme Grubu: Probleme Dayalı Öğrenim Oturumları, Hazırlama ve Uygulama Rehberi, Mart-2001.
2Probleme dayalı ergoterapinin temel amaçları ve işlemlerini anlama 2Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi A.D. PDÖ Oturumları İncelemeDeğerlendirme Grubu: Probleme Dayalı Öğrenim Oturumları, Hazırlama ve Uygulama Rehberi, Mart-2001.
3BÖLÜM 1- AKUT DÖNEM​
VAKA 1: Serebral Vasküler Kaza (sağ)​
Bölüm 1, Donald Auriemma, Yves Roseus, Clover Hutchinson, and Vikram Pagpatan, Case Studies for Contemporary Occupational Therapy Practice, AOTA
4BÖLÜM 1- AKUT DÖNEM​ VAKA 1: Serebral Vasküler Kaza (sağ)​Bölüm 1, Donald Auriemma, Yves Roseus, Clover Hutchinson, and Vikram Pagpatan, Case Studies for Contemporary Occupational Therapy Practice, AOTA
5BÖLÜM 1- AKUT DÖNEM​
VAKA 2: Serebral Vasküler Kaza (sol)​
Bölüm 2, Donald Auriemma, Yves Roseus, Clover Hutchinson, and Vikram Pagpatan, Case Studies for Contemporary Occupational Therapy Practice, AOTA
6BÖLÜM 1- AKUT BAKIM​
VAKA 3: Complete (Komple) C6 Omurilik Yaralanması
Bölüm 3, Donald Auriemma, Yves Roseus, Clover Hutchinson, and Vikram Pagpatan, Case Studies for Contemporary Occupational Therapy Practice, AOTA
7BÖLÜM 1- AKUT BAKIM​
VAKA 4: Incomplete T1 Omurilik Yaralanması
Bölüm 4, Donald Auriemma, Yves Roseus, Clover Hutchinson, and Vikram Pagpatan, Case Studies for Contemporary Occupational Therapy Practice, AOTA
8BÖLÜM 1- AKUT BAKIM​
VAKA 5: Sağ Distal Radius​ ve Ulna Kırığı​
Bölüm 5, Donald Auriemma, Yves Roseus, Clover Hutchinson, and Vikram Pagpatan, Case Studies for Contemporary Occupational Therapy Practice, AOTA
9BÖLÜM 2- AYAKTA REHABİLİTASYON​
VAKA 1: Travmatik Dirsek Üstü Ampütasyon​
Bölüm 6, Donald Auriemma, Yves Roseus, Clover Hutchinson, and Vikram Pagpatan, Case Studies for Contemporary Occupational Therapy Practice, AOTA
10BÖLÜM 2- AYAKTA REHABİLİTASYON​​
VAKA 2 : Romatoid Artrit​
Bölüm 7, Donald Auriemma, Yves Roseus, Clover Hutchinson, and Vikram Pagpatan, Case Studies for Contemporary Occupational Therapy Practice, AOTA
11BÖLÜM 2- AYAKTA REHABİLİTASYON​
VAKA 3: Karpal Tünel Sendromu​
Bölüm 8, Donald Auriemma, Yves Roseus, Clover Hutchinson, and Vikram Pagpatan, Case Studies for Contemporary Occupational Therapy Practice, AOTA
14BÖLÜM 3- SAĞLIĞI GELİŞTİRME VE SAĞLIKLI YAŞAMI TEŞVİK​
VAKA 1: Sağlıklı Yaşlanma ve Emekliliğe Geçiş​
Bölüm 9, Donald Auriemma, Yves Roseus, Clover Hutchinson, and Vikram Pagpatan, Case Studies for Contemporary Occupational Therapy Practice, AOTA
Kaynak
ENOTHE, Occupational Therapy Education in Europe: PBL Stories & Signposts towards a problem based learning oriented curriculum, Amsterdam 2004. ENOTHE, Occupational Therapy Education in Europe: Approaches to teaching and learning 'Practical' Occupational Therapy skills, sharing best practice,Amsterdam 2004. Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi A.D. PDÖ Oturumları İncelemeDeğerlendirme Grubu: Probleme Dayalı Öğrenim Oturumları, Hazırlama ve Uygulama Rehberi, Mart-2001. Pendleton,H. Schultz- Krohn,W. Occupational Therapy Practice Skills for Physical Dysfunction.6th Ed., Mosby,2006. Punwar,Alice,J. Occupational Therapy: Principles and Practice,Williams and Wilkins Baltimore,1988.
Pendleton,H. Schultz- Krohn,W. Occupational Therapy Practice Skills for Physical Dysfunction.6th Ed., Mosby,2006. Donald Auriemma, Yves Roseus, Clover Hutchinson, and Vikram Pagpatan, Case Studies for Contemporary Occupational Therapy Practice, AOTA

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular.
X
3
PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
X
4
PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
X
5
PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
10
PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:03Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:06