Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PROBLEME DAYALI ERGOTERAPİ UYGULAMALARI | - | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Devrim TARAKCI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Merve Keskin |
Dersin Amacı | Gerçek vaka çalışmaları ve/veya senaryo ile öğrencilere aktivite-rol performans problemleri ve bunların çözümü için gerekli olan bilgileri kazandırmak ve ergoterapi alanında uygulamalarda problem çözme becerisini geliştirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Probleme dayalı ergoterapinin temel amaçları ve işlemlerini anlama,Probleme dayalı ergoterapinin temel amaçları ve işlemlerini anlama 2,BÖLÜM 1- AKUT DÖNEM VAKA 1: Serebral Vasküler Kaza (sağ),BÖLÜM 1- AKUT DÖNEM VAKA 1: Serebral Vasküler Kaza (sağ),BÖLÜM 1- AKUT DÖNEM VAKA 2: Serebral Vasküler Kaza (sol),BÖLÜM 1- AKUT BAKIM VAKA 3: Complete (Komple) C6 Omurilik Yaralanması,BÖLÜM 1- AKUT BAKIM VAKA 4: Incomplete T1 Omurilik Yaralanması,BÖLÜM 1- AKUT BAKIM VAKA 5: Sağ Distal Radius ve Ulna Kırığı,BÖLÜM 2- AYAKTA REHABİLİTASYON VAKA 1: Travmatik Dirsek Üstü Ampütasyon,BÖLÜM 2- AYAKTA REHABİLİTASYON VAKA 2 : Romatoid Artrit,BÖLÜM 2- AYAKTA REHABİLİTASYON VAKA 3: Karpal Tünel Sendromu,BÖLÜM 3- SAĞLIĞI GELİŞTİRME VE SAĞLIKLI YAŞAMI TEŞVİK VAKA 1: Sağlıklı Yaşlanma ve Emekliliğe Geçiş; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrendiği bilgileri analiz eder. | 10, 6, 8, 9 | A, D, H |
Yeni bilgileri araştırarak problemi tartışır. | 10, 6, 8, 9 | A, D, H |
Probleme yönelik çözüm listesi oluşturur | 10, 6, 8, 9 | A, D, H |
Mevcut sorunları analiz ederek problem çözme becerisi kazanır | 10, 6, 8, 9 | A, D, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Probleme dayalı ergoterapinin temel amaçları ve işlemlerini anlama | Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi A.D. PDÖ Oturumları İncelemeDeğerlendirme Grubu: Probleme Dayalı Öğrenim Oturumları, Hazırlama ve Uygulama Rehberi, Mart-2001. |
2 | Probleme dayalı ergoterapinin temel amaçları ve işlemlerini anlama 2 | Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi A.D. PDÖ Oturumları İncelemeDeğerlendirme Grubu: Probleme Dayalı Öğrenim Oturumları, Hazırlama ve Uygulama Rehberi, Mart-2001. |
3 | BÖLÜM 1- AKUT DÖNEM VAKA 1: Serebral Vasküler Kaza (sağ) | Bölüm 1, Donald Auriemma, Yves Roseus, Clover Hutchinson, and Vikram Pagpatan, Case Studies for Contemporary Occupational Therapy Practice, AOTA |
4 | BÖLÜM 1- AKUT DÖNEM VAKA 1: Serebral Vasküler Kaza (sağ) | Bölüm 1, Donald Auriemma, Yves Roseus, Clover Hutchinson, and Vikram Pagpatan, Case Studies for Contemporary Occupational Therapy Practice, AOTA |
5 | BÖLÜM 1- AKUT DÖNEM VAKA 2: Serebral Vasküler Kaza (sol) | Bölüm 2, Donald Auriemma, Yves Roseus, Clover Hutchinson, and Vikram Pagpatan, Case Studies for Contemporary Occupational Therapy Practice, AOTA |
6 | BÖLÜM 1- AKUT BAKIM VAKA 3: Complete (Komple) C6 Omurilik Yaralanması | Bölüm 3, Donald Auriemma, Yves Roseus, Clover Hutchinson, and Vikram Pagpatan, Case Studies for Contemporary Occupational Therapy Practice, AOTA |
7 | BÖLÜM 1- AKUT BAKIM VAKA 4: Incomplete T1 Omurilik Yaralanması | Bölüm 4, Donald Auriemma, Yves Roseus, Clover Hutchinson, and Vikram Pagpatan, Case Studies for Contemporary Occupational Therapy Practice, AOTA |
8 | BÖLÜM 1- AKUT BAKIM VAKA 5: Sağ Distal Radius ve Ulna Kırığı | Bölüm 5, Donald Auriemma, Yves Roseus, Clover Hutchinson, and Vikram Pagpatan, Case Studies for Contemporary Occupational Therapy Practice, AOTA |
9 | BÖLÜM 2- AYAKTA REHABİLİTASYON VAKA 1: Travmatik Dirsek Üstü Ampütasyon | Bölüm 6, Donald Auriemma, Yves Roseus, Clover Hutchinson, and Vikram Pagpatan, Case Studies for Contemporary Occupational Therapy Practice, AOTA |
10 | BÖLÜM 2- AYAKTA REHABİLİTASYON VAKA 2 : Romatoid Artrit | Bölüm 7, Donald Auriemma, Yves Roseus, Clover Hutchinson, and Vikram Pagpatan, Case Studies for Contemporary Occupational Therapy Practice, AOTA |
11 | BÖLÜM 2- AYAKTA REHABİLİTASYON VAKA 3: Karpal Tünel Sendromu | Bölüm 8, Donald Auriemma, Yves Roseus, Clover Hutchinson, and Vikram Pagpatan, Case Studies for Contemporary Occupational Therapy Practice, AOTA |
14 | BÖLÜM 3- SAĞLIĞI GELİŞTİRME VE SAĞLIKLI YAŞAMI TEŞVİK VAKA 1: Sağlıklı Yaşlanma ve Emekliliğe Geçiş | Bölüm 9, Donald Auriemma, Yves Roseus, Clover Hutchinson, and Vikram Pagpatan, Case Studies for Contemporary Occupational Therapy Practice, AOTA |
Kaynak |
ENOTHE, Occupational Therapy Education in Europe: PBL Stories & Signposts towards a problem based learning oriented curriculum, Amsterdam 2004. ENOTHE, Occupational Therapy Education in Europe: Approaches to teaching and learning 'Practical' Occupational Therapy skills, sharing best practice,Amsterdam 2004. Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi A.D. PDÖ Oturumları İncelemeDeğerlendirme Grubu: Probleme Dayalı Öğrenim Oturumları, Hazırlama ve Uygulama Rehberi, Mart-2001. Pendleton,H. Schultz- Krohn,W. Occupational Therapy Practice Skills for Physical Dysfunction.6th Ed., Mosby,2006. Punwar,Alice,J. Occupational Therapy: Principles and Practice,Williams and Wilkins Baltimore,1988. |
Pendleton,H. Schultz- Krohn,W. Occupational Therapy Practice Skills for Physical Dysfunction.6th Ed., Mosby,2006. Donald Auriemma, Yves Roseus, Clover Hutchinson, and Vikram Pagpatan, Case Studies for Contemporary Occupational Therapy Practice, AOTA |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
2 | PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular. | X | |||||
3 | PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. | X | |||||
4 | PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. | X | |||||
5 | PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | X | |||||
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
9 | PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
10 | PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 4 | 8 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 4 | 16 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 4 | 4 | 16 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 4 | 4 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(108/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PROBLEME DAYALI ERGOTERAPİ UYGULAMALARI | - | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Devrim TARAKCI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Merve Keskin |
Dersin Amacı | Gerçek vaka çalışmaları ve/veya senaryo ile öğrencilere aktivite-rol performans problemleri ve bunların çözümü için gerekli olan bilgileri kazandırmak ve ergoterapi alanında uygulamalarda problem çözme becerisini geliştirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Probleme dayalı ergoterapinin temel amaçları ve işlemlerini anlama,Probleme dayalı ergoterapinin temel amaçları ve işlemlerini anlama 2,BÖLÜM 1- AKUT DÖNEM VAKA 1: Serebral Vasküler Kaza (sağ),BÖLÜM 1- AKUT DÖNEM VAKA 1: Serebral Vasküler Kaza (sağ),BÖLÜM 1- AKUT DÖNEM VAKA 2: Serebral Vasküler Kaza (sol),BÖLÜM 1- AKUT BAKIM VAKA 3: Complete (Komple) C6 Omurilik Yaralanması,BÖLÜM 1- AKUT BAKIM VAKA 4: Incomplete T1 Omurilik Yaralanması,BÖLÜM 1- AKUT BAKIM VAKA 5: Sağ Distal Radius ve Ulna Kırığı,BÖLÜM 2- AYAKTA REHABİLİTASYON VAKA 1: Travmatik Dirsek Üstü Ampütasyon,BÖLÜM 2- AYAKTA REHABİLİTASYON VAKA 2 : Romatoid Artrit,BÖLÜM 2- AYAKTA REHABİLİTASYON VAKA 3: Karpal Tünel Sendromu,BÖLÜM 3- SAĞLIĞI GELİŞTİRME VE SAĞLIKLI YAŞAMI TEŞVİK VAKA 1: Sağlıklı Yaşlanma ve Emekliliğe Geçiş; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrendiği bilgileri analiz eder. | 10, 6, 8, 9 | A, D, H |
Yeni bilgileri araştırarak problemi tartışır. | 10, 6, 8, 9 | A, D, H |
Probleme yönelik çözüm listesi oluşturur | 10, 6, 8, 9 | A, D, H |
Mevcut sorunları analiz ederek problem çözme becerisi kazanır | 10, 6, 8, 9 | A, D, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Probleme dayalı ergoterapinin temel amaçları ve işlemlerini anlama | Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi A.D. PDÖ Oturumları İncelemeDeğerlendirme Grubu: Probleme Dayalı Öğrenim Oturumları, Hazırlama ve Uygulama Rehberi, Mart-2001. |
2 | Probleme dayalı ergoterapinin temel amaçları ve işlemlerini anlama 2 | Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi A.D. PDÖ Oturumları İncelemeDeğerlendirme Grubu: Probleme Dayalı Öğrenim Oturumları, Hazırlama ve Uygulama Rehberi, Mart-2001. |
3 | BÖLÜM 1- AKUT DÖNEM VAKA 1: Serebral Vasküler Kaza (sağ) | Bölüm 1, Donald Auriemma, Yves Roseus, Clover Hutchinson, and Vikram Pagpatan, Case Studies for Contemporary Occupational Therapy Practice, AOTA |
4 | BÖLÜM 1- AKUT DÖNEM VAKA 1: Serebral Vasküler Kaza (sağ) | Bölüm 1, Donald Auriemma, Yves Roseus, Clover Hutchinson, and Vikram Pagpatan, Case Studies for Contemporary Occupational Therapy Practice, AOTA |
5 | BÖLÜM 1- AKUT DÖNEM VAKA 2: Serebral Vasküler Kaza (sol) | Bölüm 2, Donald Auriemma, Yves Roseus, Clover Hutchinson, and Vikram Pagpatan, Case Studies for Contemporary Occupational Therapy Practice, AOTA |
6 | BÖLÜM 1- AKUT BAKIM VAKA 3: Complete (Komple) C6 Omurilik Yaralanması | Bölüm 3, Donald Auriemma, Yves Roseus, Clover Hutchinson, and Vikram Pagpatan, Case Studies for Contemporary Occupational Therapy Practice, AOTA |
7 | BÖLÜM 1- AKUT BAKIM VAKA 4: Incomplete T1 Omurilik Yaralanması | Bölüm 4, Donald Auriemma, Yves Roseus, Clover Hutchinson, and Vikram Pagpatan, Case Studies for Contemporary Occupational Therapy Practice, AOTA |
8 | BÖLÜM 1- AKUT BAKIM VAKA 5: Sağ Distal Radius ve Ulna Kırığı | Bölüm 5, Donald Auriemma, Yves Roseus, Clover Hutchinson, and Vikram Pagpatan, Case Studies for Contemporary Occupational Therapy Practice, AOTA |
9 | BÖLÜM 2- AYAKTA REHABİLİTASYON VAKA 1: Travmatik Dirsek Üstü Ampütasyon | Bölüm 6, Donald Auriemma, Yves Roseus, Clover Hutchinson, and Vikram Pagpatan, Case Studies for Contemporary Occupational Therapy Practice, AOTA |
10 | BÖLÜM 2- AYAKTA REHABİLİTASYON VAKA 2 : Romatoid Artrit | Bölüm 7, Donald Auriemma, Yves Roseus, Clover Hutchinson, and Vikram Pagpatan, Case Studies for Contemporary Occupational Therapy Practice, AOTA |
11 | BÖLÜM 2- AYAKTA REHABİLİTASYON VAKA 3: Karpal Tünel Sendromu | Bölüm 8, Donald Auriemma, Yves Roseus, Clover Hutchinson, and Vikram Pagpatan, Case Studies for Contemporary Occupational Therapy Practice, AOTA |
14 | BÖLÜM 3- SAĞLIĞI GELİŞTİRME VE SAĞLIKLI YAŞAMI TEŞVİK VAKA 1: Sağlıklı Yaşlanma ve Emekliliğe Geçiş | Bölüm 9, Donald Auriemma, Yves Roseus, Clover Hutchinson, and Vikram Pagpatan, Case Studies for Contemporary Occupational Therapy Practice, AOTA |
Kaynak |
ENOTHE, Occupational Therapy Education in Europe: PBL Stories & Signposts towards a problem based learning oriented curriculum, Amsterdam 2004. ENOTHE, Occupational Therapy Education in Europe: Approaches to teaching and learning 'Practical' Occupational Therapy skills, sharing best practice,Amsterdam 2004. Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi A.D. PDÖ Oturumları İncelemeDeğerlendirme Grubu: Probleme Dayalı Öğrenim Oturumları, Hazırlama ve Uygulama Rehberi, Mart-2001. Pendleton,H. Schultz- Krohn,W. Occupational Therapy Practice Skills for Physical Dysfunction.6th Ed., Mosby,2006. Punwar,Alice,J. Occupational Therapy: Principles and Practice,Williams and Wilkins Baltimore,1988. |
Pendleton,H. Schultz- Krohn,W. Occupational Therapy Practice Skills for Physical Dysfunction.6th Ed., Mosby,2006. Donald Auriemma, Yves Roseus, Clover Hutchinson, and Vikram Pagpatan, Case Studies for Contemporary Occupational Therapy Practice, AOTA |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
2 | PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular. | X | |||||
3 | PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. | X | |||||
4 | PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. | X | |||||
5 | PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | X | |||||
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
9 | PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
10 | PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |