Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ANATOMİ IERG1182320Güz Dönemi2+234
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL
Dersi VerenlerProf.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL, Arş.Gör. İsmail TÜRKTEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıAnatomiye giriş - terminoloji; Kas, kemik, eklem genel bilgi; Üst ekstremite kemikleri; Üst ekstremite eklemleri; Üst ekstremite kasları; Üst ekstremıte damarları; Plexus brachialis; Aksiyal iskelet ve eklemleri; Sırt ve karın kasları; Baş ve boyun kasları, plexus cervicalis konularını içermektedir
Dersin İçeriğiBu ders; Anatomiye giriş - terminoloji

,Üst ve alt ekstremite (eklemler dahil),Üst ekstremite kemikleri ,Üst ekstremite kemikleri ,Üst ekstremite eklemleri ,Üst ekstremite eklemleri ,Üst ekstremite kasları ,Üst ekstremite kasları ,Üst ekstremıte damarları,Plexus brachialis,Aksiyal iskelet ve eklemleri ,Aksiyal iskelet ve eklemleri ,Sırt ve karın kasları,Baş ve boyun kasları, plexus cervicalis; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Üst ekstremite kemiklerini tanımlar.11, 9A, D
Üst ekstremite eklemleri hakkında bilgi verir.11, 9A, D
Üst ekstremite kaslarını tanımlar ve fonksiyonları hakkında bilgi verir.11, 9A, D
Üst ekstremıte damarları hakkında bilgi sahibi olur.11, 9A, D
Plexus brachialis ve dallarının innervasyonlarını tanımlar.11, 9A, D
Aksiyal iskelete ait yapıları tanımlar ve eklemleri hakkında bilgi verir11, 9A, D
Sırt ve karın kaslarını tanımlar ve fonksiyonları hakkında bilgi verir11, 9A, D
Baş ve boyun kaslarını tanımlar ve fonksiyonlarını açıklar11, 9A, D
Plexus cervicalis ve dallarını tanımlar, innervasyonları açıklar11, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Anatomiye giriş - terminoloji

Ozan Anatomi S.I-XXXII
2Üst ve alt ekstremite (eklemler dahil)Arıncı 1. cilt S.6-221
3Üst ekstremite kemikleri Arıncı 1. Cilt S.6-16
4Üst ekstremite kemikleri ARINCI 2. Cilt S.6-16
5Üst ekstremite eklemleri ARICI 1. Cilt S.81-95
6Üst ekstremite eklemleri ARINCI 1.Cilt S. 81-95
7Üst ekstremite kasları ARINCI 1. Cilt S. 182-199
8Üst ekstremite kasları ARINCI 1. Cilt S.182-199
9Üst ekstremıte damarları ARINCI 2. Cilt S. 45-52
10Plexus brachialisArıncı 2. cilt S. 162-171
11Aksiyal iskelet ve eklemleri ARINCI 1 Cilt S. 58-63; 111-117
12Aksiyal iskelet ve eklemleri Arıncı 1. cilt S. 58-63; 111-117
13Sırt ve karın kaslarıArıncı 1. cilt S.153-173
14Baş ve boyun kasları, plexus cervicalisArıncı 1. cilt S.138-152
Kaynak
Mebis notu öğrenciye verilir, Arıncı 2. cilt, Ozan Anatomi
1-Putz R, Pabst R. Sobotta atlas of human anatomy Volume 2 12th English Ed. Munich, Urban & Schwarzenberg 1994 2-Netter FH. Atlas of human anatomy (second edition). USA, Novartis, 1997. 3-Moore KL, Persaud TVN. The Developing Human (Clinically Oriented Embryology). Fifth ed. Philadelphia, WB Saunders Company, 1993 4-Yıldırım M. İnsan Anatomisi. Nobel kitabevi, İstanbul 2003. 5-Arıncı K, Elhan A. Anatomi I, II. Güneş kitabevi, Ankara, 2003. 6-Moore K, AF. Dalley: Clinically oriented anatomy. Fourth ed. Lippincot Williams &Wilkins Company, Philadelphia, 1999

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular.
X
3
PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
X
4
PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
X
5
PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
10
PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı4520
Ara Sınav ve Hazırlığı12121
Genel Sınav ve Hazırlığı12626
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)123
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(123/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ANATOMİ IERG1182320Güz Dönemi2+234
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL
Dersi VerenlerProf.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL, Arş.Gör. İsmail TÜRKTEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıAnatomiye giriş - terminoloji; Kas, kemik, eklem genel bilgi; Üst ekstremite kemikleri; Üst ekstremite eklemleri; Üst ekstremite kasları; Üst ekstremıte damarları; Plexus brachialis; Aksiyal iskelet ve eklemleri; Sırt ve karın kasları; Baş ve boyun kasları, plexus cervicalis konularını içermektedir
Dersin İçeriğiBu ders; Anatomiye giriş - terminoloji

,Üst ve alt ekstremite (eklemler dahil),Üst ekstremite kemikleri ,Üst ekstremite kemikleri ,Üst ekstremite eklemleri ,Üst ekstremite eklemleri ,Üst ekstremite kasları ,Üst ekstremite kasları ,Üst ekstremıte damarları,Plexus brachialis,Aksiyal iskelet ve eklemleri ,Aksiyal iskelet ve eklemleri ,Sırt ve karın kasları,Baş ve boyun kasları, plexus cervicalis; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Üst ekstremite kemiklerini tanımlar.11, 9A, D
Üst ekstremite eklemleri hakkında bilgi verir.11, 9A, D
Üst ekstremite kaslarını tanımlar ve fonksiyonları hakkında bilgi verir.11, 9A, D
Üst ekstremıte damarları hakkında bilgi sahibi olur.11, 9A, D
Plexus brachialis ve dallarının innervasyonlarını tanımlar.11, 9A, D
Aksiyal iskelete ait yapıları tanımlar ve eklemleri hakkında bilgi verir11, 9A, D
Sırt ve karın kaslarını tanımlar ve fonksiyonları hakkında bilgi verir11, 9A, D
Baş ve boyun kaslarını tanımlar ve fonksiyonlarını açıklar11, 9A, D
Plexus cervicalis ve dallarını tanımlar, innervasyonları açıklar11, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Anatomiye giriş - terminoloji

Ozan Anatomi S.I-XXXII
2Üst ve alt ekstremite (eklemler dahil)Arıncı 1. cilt S.6-221
3Üst ekstremite kemikleri Arıncı 1. Cilt S.6-16
4Üst ekstremite kemikleri ARINCI 2. Cilt S.6-16
5Üst ekstremite eklemleri ARICI 1. Cilt S.81-95
6Üst ekstremite eklemleri ARINCI 1.Cilt S. 81-95
7Üst ekstremite kasları ARINCI 1. Cilt S. 182-199
8Üst ekstremite kasları ARINCI 1. Cilt S.182-199
9Üst ekstremıte damarları ARINCI 2. Cilt S. 45-52
10Plexus brachialisArıncı 2. cilt S. 162-171
11Aksiyal iskelet ve eklemleri ARINCI 1 Cilt S. 58-63; 111-117
12Aksiyal iskelet ve eklemleri Arıncı 1. cilt S. 58-63; 111-117
13Sırt ve karın kaslarıArıncı 1. cilt S.153-173
14Baş ve boyun kasları, plexus cervicalisArıncı 1. cilt S.138-152
Kaynak
Mebis notu öğrenciye verilir, Arıncı 2. cilt, Ozan Anatomi
1-Putz R, Pabst R. Sobotta atlas of human anatomy Volume 2 12th English Ed. Munich, Urban & Schwarzenberg 1994 2-Netter FH. Atlas of human anatomy (second edition). USA, Novartis, 1997. 3-Moore KL, Persaud TVN. The Developing Human (Clinically Oriented Embryology). Fifth ed. Philadelphia, WB Saunders Company, 1993 4-Yıldırım M. İnsan Anatomisi. Nobel kitabevi, İstanbul 2003. 5-Arıncı K, Elhan A. Anatomi I, II. Güneş kitabevi, Ankara, 2003. 6-Moore K, AF. Dalley: Clinically oriented anatomy. Fourth ed. Lippincot Williams &Wilkins Company, Philadelphia, 1999

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular.
X
3
PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
X
4
PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
X
5
PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
10
PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:03Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:06