Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ERGOTERAPİYE GİRİŞ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör Merve KESKİN |
Dersin Amacı | Ergoterapinin tarihçesini, ergoterapinin holistik yaklaşımlarını, üretmek ve anlamlı yaşamın psikososyal ve fiziksel görünüşünün bütünleşmesini öğretmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ergoterapinin tarihçesi, ergoterapi ile ilgili genel terimler,Dünya sağlık örgütünün özür ile ilgili fonksiyon sınıflandırmasının anlatılması,Özür, yaşam kalitesi, katılım ve ergoterapi,Kendini yönlendirme, kişi merkezli çalışma, holistik yaklaşım, çok yönlü bakış, akran eğitimi ile ilgili konuların sınıfta tartışılması,Mental sağlık hizmetlerinin tarihçesi,Özür ve psikolojik yönler,Bozukluk ve katılımla ilişkili olarak kişi, aktivite ve çevre ilişkisinin açıklanması,Ergoterapinin sosyal yönünün tartışılması,Sağlık, sosyal adalet, ve ergoterapi arasındaki bağlantıların gerçek yaşam örnekleri üzerinden anlatılması ve sınıfta tartışılması.,Dünya Ergoterapi Federasyonu ve çalışmaları hakkında sınıfta bilgi sunumu,Değerlendirme ve tedavi alanlarının tartışılması: günlük yaşam aktiviteleri, yardımcı günlük yaşam aktiviteleri, dinlenme ve uyku, eğitim,çalışma.oyun, serbest zaman aktiviteleri, sosyal katılım.,Tedavi yaklaşımlarının tartışılması : Akut ve uzun süreli bakım fasilitasyonları, yatılı ve günlük programlar, becerileşmiş geriatri hizmetleri, toplum temelli mental sağlık hizmetleri, okullar, askeri rehabilitasyon merkezleri, işyerleri.,Sağlık, iyi olma hali ve ergoterapi arasındaki ilişkilerin açıklanması.,Aktivite, özür, katılım ve ergoterapi hakkında literatür araştırması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ergoterapi konseptlerini açıklar | 16, 19, 9 | A |
Ergoterapi alanındaki uygulamaları tanır | 16, 19, 9 | A |
Ergoterapi mesleğini ve ergoterapistin sorumluluklarını tartışır. | 16, 19, 9 | A |
Ergoterapistin rehabilitasyon ekibindeki diğer sağlık profesyonelleriyle çalışma prensiplerini tartışır. | 16, 19, 9 | A |
Ergoterapistin görevlerini açıklar. | 16, 19, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ergoterapinin tarihçesi, ergoterapi ile ilgili genel terimler | American Occupational Therapy Association (2004) Definition of occupational therapy practice for the AOTA Model Practice Area. Bethesda. |
2 | Dünya sağlık örgütünün özür ile ilgili fonksiyon sınıflandırmasının anlatılması | Dornan, D.H., Felton, C., Carpinello, S. (November 14, 2000) Mental Health Recovery from the Perspectives of Consumer/Survivors. Presentation at the American Public Health Association Annual Meeting, Boston, MA. |
3 | Özür, yaşam kalitesi, katılım ve ergoterapi | Dornan, D.H., Felton, C., Carpinello, S. (November 14, 2000) Mental Health Recovery from the Perspectives of Consumer/Survivors. Presentation at the American Public Health Association Annual Meeting, Boston, MA. |
4 | Kendini yönlendirme, kişi merkezli çalışma, holistik yaklaşım, çok yönlü bakış, akran eğitimi ile ilgili konuların sınıfta tartışılması | Ryan, R. M., & Deci, E. L. (2000). "Self-determination theory and the facilitation of intrinsic motivation, social development, and well-being." American Psychologist, 55(1), 68-78. |
5 | Mental sağlık hizmetlerinin tarihçesi | New York State Office of Mental Health (2010). Substance Abuse and Mental Health Services Administration. (2010). Mental Health, United States, 2008. HHS Publication No. (SMA) 10-4590, Rockville MD: Center for Mental Health Services, Substance Abuse and Mental Health Services Administration |
6 | Özür ve psikolojik yönler | Corrigan, P. W., & Watson, A. C. (2002). "Understanding the impact of stigma on people with mental illness." World Psychiatry, 1(1), 16-20. |
7 | Bozukluk ve katılımla ilişkili olarak kişi, aktivite ve çevre ilişkisinin açıklanması | Wilcock, A. A., & Hocking, C. (2015). An Occupational Perspective of Health (3rd ed.). Slack Incorporated. |
8 | Ergoterapinin sosyal yönünün tartışılması | American Occupational Therapy Association (2004) Definition of occupational therapy practice for the AOTA Model Practice Area. Bethesda. |
9 | Sağlık, sosyal adalet, ve ergoterapi arasındaki bağlantıların gerçek yaşam örnekleri üzerinden anlatılması ve sınıfta tartışılması. | Substance Abuse and Mental Health Services Administration. (2010). Mental Health, United States, 2008. HHS Publication No. (SMA) 10-4590, Rockville MD: Center for Mental Health Services, Substance Abuse and Mental Health Services Administration |
10 | Dünya Ergoterapi Federasyonu ve çalışmaları hakkında sınıfta bilgi sunumu | American Occupational Therapy Association (2004) Definition of occupational therapy practice for the AOTA Model Practice Area. Bethesda. |
11 | Değerlendirme ve tedavi alanlarının tartışılması: günlük yaşam aktiviteleri, yardımcı günlük yaşam aktiviteleri, dinlenme ve uyku, eğitim,çalışma.oyun, serbest zaman aktiviteleri, sosyal katılım. | New York State Office of Mental Health (2010). Substance Abuse and Mental Health Services Administration. (2010). Mental Health, United States, 2008. HHS Publication No. (SMA) 10-4590, Rockville MD: Center for Mental Health Services, Substance Abuse and Mental Health Services Administration |
12 | Tedavi yaklaşımlarının tartışılması : Akut ve uzun süreli bakım fasilitasyonları, yatılı ve günlük programlar, becerileşmiş geriatri hizmetleri, toplum temelli mental sağlık hizmetleri, okullar, askeri rehabilitasyon merkezleri, işyerleri. | Dornan, D.H., Felton, C., Carpinello, S. (November 14, 2000) Mental Health Recovery from the Perspectives of Consumer/Survivors. Presentation at the American Public Health Association Annual Meeting, Boston, MA. |
13 | Sağlık, iyi olma hali ve ergoterapi arasındaki ilişkilerin açıklanması. | American Occupational Therapy Association (2004) Definition of occupational therapy practice for the AOTA Model Practice Area. Bethesda. |
14 | Aktivite, özür, katılım ve ergoterapi hakkında literatür araştırması | American Occupational Therapy Association (2004) Definition of occupational therapy practice for the AOTA Model Practice Area. Bethesda. |
Kaynak |
Dersin sorumlusu tarafından verilecektir. |
American Occupational Therapy Association (2004) Definition of occupational therapy practice for the AOTA Model Practice Area. Bethesda, MD: Dornan, D.H., Felton, C., Carpinello, S. (November 14, 2000) Mental Health Recovery from the Perspectives of Consumer/Survivors. Presentation at the American Public Health Association Annual Meeting, Boston, MA. New York State Office of Mental Health (2010). Substance Abuse and Mental Health Services Administration. (2010). Mental Health, United States, 2008. HHS Publication No. (SMA) 10-4590, Rockville MD: Center for Mental Health Services, Substance Abuse and Mental Health Services Administration |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
2 | PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular. | X | |||||
3 | PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. | X | |||||
4 | PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. | X | |||||
5 | PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | X | |||||
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
9 | PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
10 | PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 5 | 2 | 10 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 1 | 1 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 4 | 4 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 4 | 4 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 67 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(67/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ERGOTERAPİYE GİRİŞ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör Merve KESKİN |
Dersin Amacı | Ergoterapinin tarihçesini, ergoterapinin holistik yaklaşımlarını, üretmek ve anlamlı yaşamın psikososyal ve fiziksel görünüşünün bütünleşmesini öğretmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ergoterapinin tarihçesi, ergoterapi ile ilgili genel terimler,Dünya sağlık örgütünün özür ile ilgili fonksiyon sınıflandırmasının anlatılması,Özür, yaşam kalitesi, katılım ve ergoterapi,Kendini yönlendirme, kişi merkezli çalışma, holistik yaklaşım, çok yönlü bakış, akran eğitimi ile ilgili konuların sınıfta tartışılması,Mental sağlık hizmetlerinin tarihçesi,Özür ve psikolojik yönler,Bozukluk ve katılımla ilişkili olarak kişi, aktivite ve çevre ilişkisinin açıklanması,Ergoterapinin sosyal yönünün tartışılması,Sağlık, sosyal adalet, ve ergoterapi arasındaki bağlantıların gerçek yaşam örnekleri üzerinden anlatılması ve sınıfta tartışılması.,Dünya Ergoterapi Federasyonu ve çalışmaları hakkında sınıfta bilgi sunumu,Değerlendirme ve tedavi alanlarının tartışılması: günlük yaşam aktiviteleri, yardımcı günlük yaşam aktiviteleri, dinlenme ve uyku, eğitim,çalışma.oyun, serbest zaman aktiviteleri, sosyal katılım.,Tedavi yaklaşımlarının tartışılması : Akut ve uzun süreli bakım fasilitasyonları, yatılı ve günlük programlar, becerileşmiş geriatri hizmetleri, toplum temelli mental sağlık hizmetleri, okullar, askeri rehabilitasyon merkezleri, işyerleri.,Sağlık, iyi olma hali ve ergoterapi arasındaki ilişkilerin açıklanması.,Aktivite, özür, katılım ve ergoterapi hakkında literatür araştırması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ergoterapi konseptlerini açıklar | 16, 19, 9 | A |
Ergoterapi alanındaki uygulamaları tanır | 16, 19, 9 | A |
Ergoterapi mesleğini ve ergoterapistin sorumluluklarını tartışır. | 16, 19, 9 | A |
Ergoterapistin rehabilitasyon ekibindeki diğer sağlık profesyonelleriyle çalışma prensiplerini tartışır. | 16, 19, 9 | A |
Ergoterapistin görevlerini açıklar. | 16, 19, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ergoterapinin tarihçesi, ergoterapi ile ilgili genel terimler | American Occupational Therapy Association (2004) Definition of occupational therapy practice for the AOTA Model Practice Area. Bethesda. |
2 | Dünya sağlık örgütünün özür ile ilgili fonksiyon sınıflandırmasının anlatılması | Dornan, D.H., Felton, C., Carpinello, S. (November 14, 2000) Mental Health Recovery from the Perspectives of Consumer/Survivors. Presentation at the American Public Health Association Annual Meeting, Boston, MA. |
3 | Özür, yaşam kalitesi, katılım ve ergoterapi | Dornan, D.H., Felton, C., Carpinello, S. (November 14, 2000) Mental Health Recovery from the Perspectives of Consumer/Survivors. Presentation at the American Public Health Association Annual Meeting, Boston, MA. |
4 | Kendini yönlendirme, kişi merkezli çalışma, holistik yaklaşım, çok yönlü bakış, akran eğitimi ile ilgili konuların sınıfta tartışılması | Ryan, R. M., & Deci, E. L. (2000). "Self-determination theory and the facilitation of intrinsic motivation, social development, and well-being." American Psychologist, 55(1), 68-78. |
5 | Mental sağlık hizmetlerinin tarihçesi | New York State Office of Mental Health (2010). Substance Abuse and Mental Health Services Administration. (2010). Mental Health, United States, 2008. HHS Publication No. (SMA) 10-4590, Rockville MD: Center for Mental Health Services, Substance Abuse and Mental Health Services Administration |
6 | Özür ve psikolojik yönler | Corrigan, P. W., & Watson, A. C. (2002). "Understanding the impact of stigma on people with mental illness." World Psychiatry, 1(1), 16-20. |
7 | Bozukluk ve katılımla ilişkili olarak kişi, aktivite ve çevre ilişkisinin açıklanması | Wilcock, A. A., & Hocking, C. (2015). An Occupational Perspective of Health (3rd ed.). Slack Incorporated. |
8 | Ergoterapinin sosyal yönünün tartışılması | American Occupational Therapy Association (2004) Definition of occupational therapy practice for the AOTA Model Practice Area. Bethesda. |
9 | Sağlık, sosyal adalet, ve ergoterapi arasındaki bağlantıların gerçek yaşam örnekleri üzerinden anlatılması ve sınıfta tartışılması. | Substance Abuse and Mental Health Services Administration. (2010). Mental Health, United States, 2008. HHS Publication No. (SMA) 10-4590, Rockville MD: Center for Mental Health Services, Substance Abuse and Mental Health Services Administration |
10 | Dünya Ergoterapi Federasyonu ve çalışmaları hakkında sınıfta bilgi sunumu | American Occupational Therapy Association (2004) Definition of occupational therapy practice for the AOTA Model Practice Area. Bethesda. |
11 | Değerlendirme ve tedavi alanlarının tartışılması: günlük yaşam aktiviteleri, yardımcı günlük yaşam aktiviteleri, dinlenme ve uyku, eğitim,çalışma.oyun, serbest zaman aktiviteleri, sosyal katılım. | New York State Office of Mental Health (2010). Substance Abuse and Mental Health Services Administration. (2010). Mental Health, United States, 2008. HHS Publication No. (SMA) 10-4590, Rockville MD: Center for Mental Health Services, Substance Abuse and Mental Health Services Administration |
12 | Tedavi yaklaşımlarının tartışılması : Akut ve uzun süreli bakım fasilitasyonları, yatılı ve günlük programlar, becerileşmiş geriatri hizmetleri, toplum temelli mental sağlık hizmetleri, okullar, askeri rehabilitasyon merkezleri, işyerleri. | Dornan, D.H., Felton, C., Carpinello, S. (November 14, 2000) Mental Health Recovery from the Perspectives of Consumer/Survivors. Presentation at the American Public Health Association Annual Meeting, Boston, MA. |
13 | Sağlık, iyi olma hali ve ergoterapi arasındaki ilişkilerin açıklanması. | American Occupational Therapy Association (2004) Definition of occupational therapy practice for the AOTA Model Practice Area. Bethesda. |
14 | Aktivite, özür, katılım ve ergoterapi hakkında literatür araştırması | American Occupational Therapy Association (2004) Definition of occupational therapy practice for the AOTA Model Practice Area. Bethesda. |
Kaynak |
Dersin sorumlusu tarafından verilecektir. |
American Occupational Therapy Association (2004) Definition of occupational therapy practice for the AOTA Model Practice Area. Bethesda, MD: Dornan, D.H., Felton, C., Carpinello, S. (November 14, 2000) Mental Health Recovery from the Perspectives of Consumer/Survivors. Presentation at the American Public Health Association Annual Meeting, Boston, MA. New York State Office of Mental Health (2010). Substance Abuse and Mental Health Services Administration. (2010). Mental Health, United States, 2008. HHS Publication No. (SMA) 10-4590, Rockville MD: Center for Mental Health Services, Substance Abuse and Mental Health Services Administration |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
2 | PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular. | X | |||||
3 | PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. | X | |||||
4 | PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. | X | |||||
5 | PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | X | |||||
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
9 | PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
10 | PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |