Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ERGOTERAPİDE TASARIM TEKNİKLERİERG4110697Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ahmet EMİR
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Ozan KAYIKCI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıYardımcı ve adaptif cihazların malzeme bilimi açısından incelenerek tüm tasarım sürecindeki aşamaların teorik altyapısını öğrenmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Ergoterapide tasarım tekniklerine giriş,Teknik tasarım temelleri,Kavramsal tasarım,Ürün yaşam döngüsü,Ürün planlama ve ürün fikirleri bulma,Standartları tasarımda kullanma,Bilgisayar destekli tasarım,Bilgisayar destekli tasarım,Örnek adaptif gereç tasarımı,Tıbbi cihaz standartları,Tasarımda 3 boyutlu yazıcıların kullanımı,Adaptif gereç tasarımının üretimi,Erişilebilirlik açısından tasarım,Ürünlerin tasarım ve uygulama açısından değerlendirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Fonksiyonel bağımsızlık için adaptif gereçlerin tasarım süreçlerini açıklar.6, 9E, F, H
Adaptif gereç üretimi ve malzeme bilimini açıklar.6, 9E, F, H
Farklı üretim tekniklerini öğrenerek, adaptif ürünler hakkkında tartışır.6, 9E, F, H
Öğretim Yöntemleri:6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ergoterapide tasarım tekniklerine girişPfeiffer, B., & Rai, J. (2014). Creating and Using Evidence-Based Practice for Occupational Therapy: Guiding Professional Excellence. AOTA Press.
2Teknik tasarım temelleriUlrich, K. T., & Eppinger, S. D. (2016). Product Design and Development (6th ed.). McGraw-Hill Education.
3Kavramsal tasarımUlrich, K. T., & Eppinger, S. D. (2016). Product Design and Development (6th ed.). McGraw-Hill Education.
4Ürün yaşam döngüsüUlrich, K. T., & Eppinger, S. D. (2016). Product Design and Development (6th ed.). McGraw-Hill Education.
5Ürün planlama ve ürün fikirleri bulmaUlrich, K. T., & Eppinger, S. D. (2016). Product Design and Development (6th ed.). McGraw-Hill Education.
6Standartları tasarımda kullanmaUlrich, K. T., & Eppinger, S. D. (2016). Product Design and Development (6th ed.). McGraw-Hill Education.
7Bilgisayar destekli tasarımZeid, I. (2014). Mastering CAD/CAM (3rd ed.). McGraw-Hill Education.
8Bilgisayar destekli tasarımZeid, I. (2014). Mastering CAD/CAM (3rd ed.). McGraw-Hill Education.
9Örnek adaptif gereç tasarımıCook, A. M., & Polgar, J. M. (2014). Assistive Technologies: Principles and Practice (4th ed.). Mosby.
10Tıbbi cihaz standartlarıCook, A. M., & Polgar, J. M. (2014). Assistive Technologies: Principles and Practice (4th ed.). Mosby.
11Tasarımda 3 boyutlu yazıcıların kullanımıCook, A. M., & Polgar, J. M. (2014). Assistive Technologies: Principles and Practice (4th ed.). Mosby.
12Adaptif gereç tasarımının üretimiCook, A. M., & Polgar, J. M. (2014). Assistive Technologies: Principles and Practice (4th ed.). Mosby.
13Erişilebilirlik açısından tasarımCook, A. M., & Polgar, J. M. (2014). Assistive Technologies: Principles and Practice (4th ed.). Mosby.
14Ürünlerin tasarım ve uygulama açısından değerlendirilmesiUlrich, K. T., & Eppinger, S. D. (2016). Product Design and Development (6th ed.). McGraw-Hill Education.
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular.
X
3
PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
X
4
PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
X
5
PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
9
PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
10
PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14228
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı7214
Genel Sınav ve Hazırlığı7214
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)84
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(84/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ERGOTERAPİDE TASARIM TEKNİKLERİERG4110697Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ahmet EMİR
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Ozan KAYIKCI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıYardımcı ve adaptif cihazların malzeme bilimi açısından incelenerek tüm tasarım sürecindeki aşamaların teorik altyapısını öğrenmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Ergoterapide tasarım tekniklerine giriş,Teknik tasarım temelleri,Kavramsal tasarım,Ürün yaşam döngüsü,Ürün planlama ve ürün fikirleri bulma,Standartları tasarımda kullanma,Bilgisayar destekli tasarım,Bilgisayar destekli tasarım,Örnek adaptif gereç tasarımı,Tıbbi cihaz standartları,Tasarımda 3 boyutlu yazıcıların kullanımı,Adaptif gereç tasarımının üretimi,Erişilebilirlik açısından tasarım,Ürünlerin tasarım ve uygulama açısından değerlendirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Fonksiyonel bağımsızlık için adaptif gereçlerin tasarım süreçlerini açıklar.6, 9E, F, H
Adaptif gereç üretimi ve malzeme bilimini açıklar.6, 9E, F, H
Farklı üretim tekniklerini öğrenerek, adaptif ürünler hakkkında tartışır.6, 9E, F, H
Öğretim Yöntemleri:6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ergoterapide tasarım tekniklerine girişPfeiffer, B., & Rai, J. (2014). Creating and Using Evidence-Based Practice for Occupational Therapy: Guiding Professional Excellence. AOTA Press.
2Teknik tasarım temelleriUlrich, K. T., & Eppinger, S. D. (2016). Product Design and Development (6th ed.). McGraw-Hill Education.
3Kavramsal tasarımUlrich, K. T., & Eppinger, S. D. (2016). Product Design and Development (6th ed.). McGraw-Hill Education.
4Ürün yaşam döngüsüUlrich, K. T., & Eppinger, S. D. (2016). Product Design and Development (6th ed.). McGraw-Hill Education.
5Ürün planlama ve ürün fikirleri bulmaUlrich, K. T., & Eppinger, S. D. (2016). Product Design and Development (6th ed.). McGraw-Hill Education.
6Standartları tasarımda kullanmaUlrich, K. T., & Eppinger, S. D. (2016). Product Design and Development (6th ed.). McGraw-Hill Education.
7Bilgisayar destekli tasarımZeid, I. (2014). Mastering CAD/CAM (3rd ed.). McGraw-Hill Education.
8Bilgisayar destekli tasarımZeid, I. (2014). Mastering CAD/CAM (3rd ed.). McGraw-Hill Education.
9Örnek adaptif gereç tasarımıCook, A. M., & Polgar, J. M. (2014). Assistive Technologies: Principles and Practice (4th ed.). Mosby.
10Tıbbi cihaz standartlarıCook, A. M., & Polgar, J. M. (2014). Assistive Technologies: Principles and Practice (4th ed.). Mosby.
11Tasarımda 3 boyutlu yazıcıların kullanımıCook, A. M., & Polgar, J. M. (2014). Assistive Technologies: Principles and Practice (4th ed.). Mosby.
12Adaptif gereç tasarımının üretimiCook, A. M., & Polgar, J. M. (2014). Assistive Technologies: Principles and Practice (4th ed.). Mosby.
13Erişilebilirlik açısından tasarımCook, A. M., & Polgar, J. M. (2014). Assistive Technologies: Principles and Practice (4th ed.). Mosby.
14Ürünlerin tasarım ve uygulama açısından değerlendirilmesiUlrich, K. T., & Eppinger, S. D. (2016). Product Design and Development (6th ed.). McGraw-Hill Education.
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular.
X
3
PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
X
4
PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
X
5
PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
9
PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
10
PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:03Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:06