Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ERGOTERAPİDE İLETİŞİM TEKNİKLERİ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ahmet EMİR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ahmet EMİR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İletişim becerileri ile ilgili temel bilgi kazandırmak, ergoterapi değerlendirmelerinde kullanılan görüşme yöntemlerini öğretmek |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma ve karşılıklı mesajların iletilmesi,İletişim kurma biçimleri,İletişim ile ilgili davranışlar,İletişim ile ilgili davranışlar - Rol yapma/oyun,İletişimsizliğe zemin hazırlayan düşünce biçimleri,İletişim kurma biçimleri- Rol yapma/oyun,Çocuklarla iletişim,Örnek olay çalışması,Çocuklarla iletişim: Rol yapma / oyun,Olumlu davranışı pekiştirme,İletişim alanında ergoterapi modelleri,Ergoterapide kullanılan görüşme yöntemleri ve bilginin sentezlenmesi,Özel gereksinimi olan bireyler ile görüşme- Rol yapma/oyun,Tartışma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İletişim becerilerini tartışır. | 10, 13, 15, 9 | A, E |
İletişim kurma biçimlerini açıklar. | 10, 13, 15, 9 | A, E |
İletişim ile ilgili davranışları açıklar. | 10, 13, 15, 9 | A, E |
İletişim alanında ergoterapi modellerini tartışır. | 10, 13, 15, 9 | A, E |
Ergoterapide kullanılan görüşme yöntemlerini açıklar. | 10, 13, 15, 9 | A, E |
Öğrendiklerini örnek vaka üzerinde uygulayabilmeyi tartışır. | 10, 13, 15, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma ve karşılıklı mesajların iletilmesi | Cüceloğlu D. İletişim Donanımları, Remzi Kitabevi 2012. |
2 | İletişim kurma biçimleri | Cüceloğlu D. İletişim Donanımları, Remzi Kitabevi 2012. |
3 | İletişim ile ilgili davranışlar | Cüceloğlu D. İletişim Donanımları, Remzi Kitabevi 2012. |
4 | İletişim ile ilgili davranışlar - Rol yapma/oyun | McKay M, Fanning P, Davıs M. İletişim Becerileri (Çev. Özgür Gelbal), HVB Yayınları, 2009. |
5 | İletişimsizliğe zemin hazırlayan düşünce biçimleri | McKay M, Fanning P, Davıs M. İletişim Becerileri (Çev. Özgür Gelbal), HVB Yayınları, 2009. |
6 | İletişim kurma biçimleri- Rol yapma/oyun | McKay M, Fanning P, Davıs M. İletişim Becerileri (Çev. Özgür Gelbal), HVB Yayınları, 2009. |
7 | Çocuklarla iletişim | McKay M, Fanning P, Davıs M. İletişim Becerileri (Çev. Özgür Gelbal), HVB Yayınları, 2009. |
8 | Örnek olay çalışması | Verilen ders notuna önceden hazırlanılması |
9 | Çocuklarla iletişim: Rol yapma / oyun | McKay M, Fanning P, Davıs M. İletişim Becerileri (Çev. Özgür Gelbal), HVB Yayınları, 2009. |
10 | Olumlu davranışı pekiştirme | McKay M, Fanning P, Davıs M. İletişim Becerileri (Çev. Özgür Gelbal), HVB Yayınları, 2009. |
11 | İletişim alanında ergoterapi modelleri | Cohn ES., Schell BAB. Willard & Spackman?s Occupatıonal Therapy. Lippincot Willims, Philadelphia, 2003 |
12 | Ergoterapide kullanılan görüşme yöntemleri ve bilginin sentezlenmesi | Cohn ES., Schell BAB. Willard & Spackman?s Occupatıonal Therapy. Lippincot Willims, Philadelphia, 2003 |
13 | Özel gereksinimi olan bireyler ile görüşme- Rol yapma/oyun | Cohn ES., Schell BAB. Willard & Spackman?s Occupatıonal Therapy. Lippincot Willims, Philadelphia, 2003 |
14 | Tartışma | - |
Kaynak |
Dersin sorumlusu tarafından verilecektir. |
- McKay M, Fanning P, Davıs M. İletişim Becerileri (Çev. Özgür Gelbal), HVB Yayınları, 2009. - Cüceloğlu D. İletişim Donanımları, Remzi Kitabevi 2012. - Cohn ES., Schell BAB. Willard & Spackman?s Occupatıonal Therapy. Lippincot Willims, Philadelphia, 2003 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
2 | PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular. | X | |||||
3 | PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. | X | |||||
4 | PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. | X | |||||
5 | PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | X | |||||
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
9 | PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
10 | PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 5 | 2 | 10 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 5 | 1 | 5 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 1 | 1 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 48 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(48/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ERGOTERAPİDE İLETİŞİM TEKNİKLERİ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ahmet EMİR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ahmet EMİR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İletişim becerileri ile ilgili temel bilgi kazandırmak, ergoterapi değerlendirmelerinde kullanılan görüşme yöntemlerini öğretmek |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma ve karşılıklı mesajların iletilmesi,İletişim kurma biçimleri,İletişim ile ilgili davranışlar,İletişim ile ilgili davranışlar - Rol yapma/oyun,İletişimsizliğe zemin hazırlayan düşünce biçimleri,İletişim kurma biçimleri- Rol yapma/oyun,Çocuklarla iletişim,Örnek olay çalışması,Çocuklarla iletişim: Rol yapma / oyun,Olumlu davranışı pekiştirme,İletişim alanında ergoterapi modelleri,Ergoterapide kullanılan görüşme yöntemleri ve bilginin sentezlenmesi,Özel gereksinimi olan bireyler ile görüşme- Rol yapma/oyun,Tartışma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İletişim becerilerini tartışır. | 10, 13, 15, 9 | A, E |
İletişim kurma biçimlerini açıklar. | 10, 13, 15, 9 | A, E |
İletişim ile ilgili davranışları açıklar. | 10, 13, 15, 9 | A, E |
İletişim alanında ergoterapi modellerini tartışır. | 10, 13, 15, 9 | A, E |
Ergoterapide kullanılan görüşme yöntemlerini açıklar. | 10, 13, 15, 9 | A, E |
Öğrendiklerini örnek vaka üzerinde uygulayabilmeyi tartışır. | 10, 13, 15, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma ve karşılıklı mesajların iletilmesi | Cüceloğlu D. İletişim Donanımları, Remzi Kitabevi 2012. |
2 | İletişim kurma biçimleri | Cüceloğlu D. İletişim Donanımları, Remzi Kitabevi 2012. |
3 | İletişim ile ilgili davranışlar | Cüceloğlu D. İletişim Donanımları, Remzi Kitabevi 2012. |
4 | İletişim ile ilgili davranışlar - Rol yapma/oyun | McKay M, Fanning P, Davıs M. İletişim Becerileri (Çev. Özgür Gelbal), HVB Yayınları, 2009. |
5 | İletişimsizliğe zemin hazırlayan düşünce biçimleri | McKay M, Fanning P, Davıs M. İletişim Becerileri (Çev. Özgür Gelbal), HVB Yayınları, 2009. |
6 | İletişim kurma biçimleri- Rol yapma/oyun | McKay M, Fanning P, Davıs M. İletişim Becerileri (Çev. Özgür Gelbal), HVB Yayınları, 2009. |
7 | Çocuklarla iletişim | McKay M, Fanning P, Davıs M. İletişim Becerileri (Çev. Özgür Gelbal), HVB Yayınları, 2009. |
8 | Örnek olay çalışması | Verilen ders notuna önceden hazırlanılması |
9 | Çocuklarla iletişim: Rol yapma / oyun | McKay M, Fanning P, Davıs M. İletişim Becerileri (Çev. Özgür Gelbal), HVB Yayınları, 2009. |
10 | Olumlu davranışı pekiştirme | McKay M, Fanning P, Davıs M. İletişim Becerileri (Çev. Özgür Gelbal), HVB Yayınları, 2009. |
11 | İletişim alanında ergoterapi modelleri | Cohn ES., Schell BAB. Willard & Spackman?s Occupatıonal Therapy. Lippincot Willims, Philadelphia, 2003 |
12 | Ergoterapide kullanılan görüşme yöntemleri ve bilginin sentezlenmesi | Cohn ES., Schell BAB. Willard & Spackman?s Occupatıonal Therapy. Lippincot Willims, Philadelphia, 2003 |
13 | Özel gereksinimi olan bireyler ile görüşme- Rol yapma/oyun | Cohn ES., Schell BAB. Willard & Spackman?s Occupatıonal Therapy. Lippincot Willims, Philadelphia, 2003 |
14 | Tartışma | - |
Kaynak |
Dersin sorumlusu tarafından verilecektir. |
- McKay M, Fanning P, Davıs M. İletişim Becerileri (Çev. Özgür Gelbal), HVB Yayınları, 2009. - Cüceloğlu D. İletişim Donanımları, Remzi Kitabevi 2012. - Cohn ES., Schell BAB. Willard & Spackman?s Occupatıonal Therapy. Lippincot Willims, Philadelphia, 2003 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
2 | PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular. | X | |||||
3 | PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. | X | |||||
4 | PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. | X | |||||
5 | PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | X | |||||
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
9 | PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
10 | PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |