Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HAYVAN DESTEKLİ YAKLAŞIM-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ahmet EMİR
Dersi VerenlerÖğr.Gör. İmran ERKANAT TOYLAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıRehabilitasyonda hayvan destekli yaklaşımları öğretmek
Dersin İçeriğiBu ders; Hayvan destekli tedavi programları,Hayvanların, özel gereksinimi olan çocukların fiziksel, duygusal ve zihinsel gelişimleri üzerindeki yararlı etkileri,Hippoterapi, at-destekli tedavi; at ve insan hareketlerinin analizi,Müdahale planlama ve uygulama süreci,Yunus destekli tedavi,Köpek destekli tedavi,Köpek destekli tedavi,Hayvan destekli tedavide değerlendirme,Müdahale oluşturma: özel aktiviteler,Serabral palsili çocuklarda ata binme terapisi,Otistik çocuklarda ata binme terapisi,Otistik çocuklarda ata binme terapisi,Rehabilitasyonda çiftlik temelli müdahale,Hayvan destekli tedavi programları,Hayvan destekli tedavi programları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Özel gereksinimli çocuklarda hayvan destekli tedavilerin fiziksel, zihinsel ve ruhsal etkinliğini açıklar.9A, E
Farklı hayvanlarla yapılan terapi seanslarının içeriğini açıklar.9A, E
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Hayvan destekli tedavi programları1. Barbara T. Engel, MEd , OTR and Joyce R. MacKinnon (Author), PhD (Author), OT(C)Enhancing Human Occupation Through Hippotherapy: A Guide for Occupational Therapy,Macauley, BethHippotherapy and Equine Assisted Therapy: Who does what?, Hippotherapy, (2004).
2Hayvanların, özel gereksinimi olan çocukların fiziksel, duygusal ve zihinsel gelişimleri üzerindeki yararlı etkileri1. Barbara T. Engel, MEd , OTR and Joyce R. MacKinnon (Author), PhD (Author), OT(C)Enhancing Human Occupation Through Hippotherapy: A Guide for Occupational Therapy,Macauley, BethHippotherapy and Equine Assisted Therapy: Who does what?, Hippotherapy, (2004).
3Hippoterapi, at-destekli tedavi; at ve insan hareketlerinin analizi1. Barbara T. Engel, MEd , OTR and Joyce R. MacKinnon (Author), PhD (Author), OT(C)Enhancing Human Occupation Through Hippotherapy: A Guide for Occupational Therapy,Macauley, BethHippotherapy and Equine Assisted Therapy: Who does what?, Hippotherapy, (2004).
4Müdahale planlama ve uygulama süreci1. Barbara T. Engel, MEd , OTR and Joyce R. MacKinnon (Author), PhD (Author), OT(C)Enhancing Human Occupation Through Hippotherapy: A Guide for Occupational Therapy,Macauley, BethHippotherapy and Equine Assisted Therapy: Who does what?, Hippotherapy, (2004).
5Yunus destekli tedaviNathanson, D. E. (1998). "Long-term effectiveness of dolphin-assisted therapy for children with severe disabilities." Anthrozoös, 11(1), 22-32.
6Köpek destekli tedaviFine, A. H. (Ed.). (2019). Handbook on Animal-Assisted Therapy: Foundations and Guidelines for Animal-Assisted Interventions (5th ed.). Academic Press.
7Köpek destekli tedaviFine, A. H. (Ed.). (2019). Handbook on Animal-Assisted Therapy: Foundations and Guidelines for Animal-Assisted Interventions (5th ed.). Academic Press.
8Hayvan destekli tedavide değerlendirmeFine, A. H. (Ed.). (2019). Handbook on Animal-Assisted Therapy: Foundations and Guidelines for Animal-Assisted Interventions (5th ed.). Academic Press.
9Müdahale oluşturma: özel aktivitelerFine, A. H. (Ed.). (2019). Handbook on Animal-Assisted Therapy: Foundations and Guidelines for Animal-Assisted Interventions (5th ed.). Academic Press.
10Serabral palsili çocuklarda ata binme terapisiSterba, J. A. (2007). "Does horseback riding therapy or therapist-directed hippotherapy rehabilitate children with cerebral palsy?" Developmental Medicine & Child Neurology, 49(1), 68-73.
11Otistik çocuklarda ata binme terapisiKoca, T. T., & Ataseven, H. (2016). "What is hippotherapy? The indications and effectiveness of hippotherapy." Northern Clinics of Istanbul, 3(3), 247-252.
11Otistik çocuklarda ata binme terapisiKoca, T. T., & Ataseven, H. (2016). "What is hippotherapy? The indications and effectiveness of hippotherapy." Northern Clinics of Istanbul, 3(3), 247-252.
12Rehabilitasyonda çiftlik temelli müdahaleBerget, B., & Braastad, B. O. (2011). Animal-Assisted Interventions: Effects on Human Mental Health—A Theoretical Framework. Springer.
13Hayvan destekli tedavi programlarıAnimal-Assisted Therapy May Benefit Many Special Needs Children | Suite101.comhttp://suite101.com/article/animal-assisted-therapy-may-benefit-many-special-needs-children-a248539
14Hayvan destekli tedavi programlarıAnimal-Assisted Therapy May Benefit Many Special Needs Children | Suite101.comhttp://suite101.com/article/animal-assisted-therapy-may-benefit-many-special-needs-children-a248539
Kaynak
1. Barbara T. Engel, MEd , OTR and Joyce R. MacKinnon (Author), PhD (Author), OT(C)Enhancing Human Occupation Through Hippotherapy: A Guide for Occupational Therapy,Macauley, BethHippotherapy and Equine Assisted Therapy: Who does what?, Hippotherapy, (2004). 2. Animal-Assisted Therapy May Benefit Many Special Needs Children | Suite101.comhttp://suite101.com/article/animal-assisted-therapy-may-benefit-many-special-needs-children-a248539

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular.
X
3
PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
X
4
PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
X
5
PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
9
PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
10
PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14228
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı7214
Genel Sınav ve Hazırlığı7214
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)84
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(84/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HAYVAN DESTEKLİ YAKLAŞIM-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ahmet EMİR
Dersi VerenlerÖğr.Gör. İmran ERKANAT TOYLAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıRehabilitasyonda hayvan destekli yaklaşımları öğretmek
Dersin İçeriğiBu ders; Hayvan destekli tedavi programları,Hayvanların, özel gereksinimi olan çocukların fiziksel, duygusal ve zihinsel gelişimleri üzerindeki yararlı etkileri,Hippoterapi, at-destekli tedavi; at ve insan hareketlerinin analizi,Müdahale planlama ve uygulama süreci,Yunus destekli tedavi,Köpek destekli tedavi,Köpek destekli tedavi,Hayvan destekli tedavide değerlendirme,Müdahale oluşturma: özel aktiviteler,Serabral palsili çocuklarda ata binme terapisi,Otistik çocuklarda ata binme terapisi,Otistik çocuklarda ata binme terapisi,Rehabilitasyonda çiftlik temelli müdahale,Hayvan destekli tedavi programları,Hayvan destekli tedavi programları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Özel gereksinimli çocuklarda hayvan destekli tedavilerin fiziksel, zihinsel ve ruhsal etkinliğini açıklar.9A, E
Farklı hayvanlarla yapılan terapi seanslarının içeriğini açıklar.9A, E
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Hayvan destekli tedavi programları1. Barbara T. Engel, MEd , OTR and Joyce R. MacKinnon (Author), PhD (Author), OT(C)Enhancing Human Occupation Through Hippotherapy: A Guide for Occupational Therapy,Macauley, BethHippotherapy and Equine Assisted Therapy: Who does what?, Hippotherapy, (2004).
2Hayvanların, özel gereksinimi olan çocukların fiziksel, duygusal ve zihinsel gelişimleri üzerindeki yararlı etkileri1. Barbara T. Engel, MEd , OTR and Joyce R. MacKinnon (Author), PhD (Author), OT(C)Enhancing Human Occupation Through Hippotherapy: A Guide for Occupational Therapy,Macauley, BethHippotherapy and Equine Assisted Therapy: Who does what?, Hippotherapy, (2004).
3Hippoterapi, at-destekli tedavi; at ve insan hareketlerinin analizi1. Barbara T. Engel, MEd , OTR and Joyce R. MacKinnon (Author), PhD (Author), OT(C)Enhancing Human Occupation Through Hippotherapy: A Guide for Occupational Therapy,Macauley, BethHippotherapy and Equine Assisted Therapy: Who does what?, Hippotherapy, (2004).
4Müdahale planlama ve uygulama süreci1. Barbara T. Engel, MEd , OTR and Joyce R. MacKinnon (Author), PhD (Author), OT(C)Enhancing Human Occupation Through Hippotherapy: A Guide for Occupational Therapy,Macauley, BethHippotherapy and Equine Assisted Therapy: Who does what?, Hippotherapy, (2004).
5Yunus destekli tedaviNathanson, D. E. (1998). "Long-term effectiveness of dolphin-assisted therapy for children with severe disabilities." Anthrozoös, 11(1), 22-32.
6Köpek destekli tedaviFine, A. H. (Ed.). (2019). Handbook on Animal-Assisted Therapy: Foundations and Guidelines for Animal-Assisted Interventions (5th ed.). Academic Press.
7Köpek destekli tedaviFine, A. H. (Ed.). (2019). Handbook on Animal-Assisted Therapy: Foundations and Guidelines for Animal-Assisted Interventions (5th ed.). Academic Press.
8Hayvan destekli tedavide değerlendirmeFine, A. H. (Ed.). (2019). Handbook on Animal-Assisted Therapy: Foundations and Guidelines for Animal-Assisted Interventions (5th ed.). Academic Press.
9Müdahale oluşturma: özel aktivitelerFine, A. H. (Ed.). (2019). Handbook on Animal-Assisted Therapy: Foundations and Guidelines for Animal-Assisted Interventions (5th ed.). Academic Press.
10Serabral palsili çocuklarda ata binme terapisiSterba, J. A. (2007). "Does horseback riding therapy or therapist-directed hippotherapy rehabilitate children with cerebral palsy?" Developmental Medicine & Child Neurology, 49(1), 68-73.
11Otistik çocuklarda ata binme terapisiKoca, T. T., & Ataseven, H. (2016). "What is hippotherapy? The indications and effectiveness of hippotherapy." Northern Clinics of Istanbul, 3(3), 247-252.
11Otistik çocuklarda ata binme terapisiKoca, T. T., & Ataseven, H. (2016). "What is hippotherapy? The indications and effectiveness of hippotherapy." Northern Clinics of Istanbul, 3(3), 247-252.
12Rehabilitasyonda çiftlik temelli müdahaleBerget, B., & Braastad, B. O. (2011). Animal-Assisted Interventions: Effects on Human Mental Health—A Theoretical Framework. Springer.
13Hayvan destekli tedavi programlarıAnimal-Assisted Therapy May Benefit Many Special Needs Children | Suite101.comhttp://suite101.com/article/animal-assisted-therapy-may-benefit-many-special-needs-children-a248539
14Hayvan destekli tedavi programlarıAnimal-Assisted Therapy May Benefit Many Special Needs Children | Suite101.comhttp://suite101.com/article/animal-assisted-therapy-may-benefit-many-special-needs-children-a248539
Kaynak
1. Barbara T. Engel, MEd , OTR and Joyce R. MacKinnon (Author), PhD (Author), OT(C)Enhancing Human Occupation Through Hippotherapy: A Guide for Occupational Therapy,Macauley, BethHippotherapy and Equine Assisted Therapy: Who does what?, Hippotherapy, (2004). 2. Animal-Assisted Therapy May Benefit Many Special Needs Children | Suite101.comhttp://suite101.com/article/animal-assisted-therapy-may-benefit-many-special-needs-children-a248539

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular.
X
3
PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
X
4
PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
X
5
PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
9
PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
10
PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:03Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:06