Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEMEL ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME TEKNİKLERİ | - | Güz Dönemi | 2+2 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Devrim TARAKCI |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ahmet EMİR |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.İbrahim ERARSLAN |
Dersin Amacı | Kişilerin çeşitli nedenlerle etkilenen rol performanslarını artırmak için planlanacak olan müdahale programlarının biçimlendirilmesinde yararlanılan temel değerlendirme yöntemlerini öğretmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Hikaye alma, görüşme yöntemleri,2. iletişim, etkileşim becerileri ve sosyo-emosyonel faktörlerin değerlendirilmesi,3. Birey merkezli müdahale için değerlendirme prensipleri.,4. Postür analizi, kısalık ve esneklik değerlendirmesi, antropometrik ölçümler.,5. Omuz ve dirsek hareketlerinin gonyometrik ölçümü, El bileği ve parmak hareketlerinin gonyometrik ölçümü,6. Kalça, diz, ayak bileği ve parmak hareketlerinin gonyometrik ölçümü,7. Bel, boyun ve çene hareketlerinin gonyometrik ölçümü,8. Kas kuvveti değerlendirme yöntemleri, gövde kaslarının kas testi,9. Kalça çevresi ve uyluk kaslarının kas testi,10. Diz çevresi, ayak bileği çevresi ve parmak kaslarının kas testi,11. Boyun ve skapula çevresi kaslarının kas testi,12. Omuz çevresi ve dirsek kaslarının kas testi, El bileği ve parmak kaslarının kas testi,13. Fonksiyonel hareket analizi,14. Tartışma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ergoterapide kullanılan görüşme yöntemlerini ve iletişim becerilerini açıklar | 6, 8 | A, D |
Hikaye alma, görüşme yöntemlerini tanır. | 6, 8 | A, D |
İletişim, etkileşim becerileri ve sosyo-emosyonel faktörleri değerlendirir. | 6, 8, 9 | A, D |
Aktivite performansını etkileyen postür, kısalık, esneklik değerlendirmesi, antropometrik ölçümler ile normal eklem hareketleri ve kas kuvveti değerlendirme yöntemlerini seçebilecek ve açıklar | 6, 8, 9 | A, D |
Kas kuvveti değerlendirme yöntemlerini açıklar. | 6, 8, 9 | A, D |
Biyomekanik referans çerçevesi içinde değerlendirmeyi analiz eder | 6, 8, 9 | A, D |
Fonksiyonel hareket analizi ile aktivite performansını etkileyen kas iskelet sistemi kaynaklı problemleri tanımlar | 6, 8, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1. Hikaye alma, görüşme yöntemleri | Borcherding S. Documentation Manual for Writing SOAP Notes in Occupational Therapy. Thorafare: Slack, 2005. |
2 | 2. iletişim, etkileşim becerileri ve sosyo-emosyonel faktörlerin değerlendirilmesi | Önceden verilen ders notlarına hazırlanarak gelinmesi |
3 | 3. Birey merkezli müdahale için değerlendirme prensipleri. | Borcherding S. Documentation Manual for Writing SOAP Notes in Occupational Therapy. Thorafare: Slack, 2005. |
4 | 4. Postür analizi, kısalık ve esneklik değerlendirmesi, antropometrik ölçümler. | Otman S, Köse N. Tedavi Hareketlerinde Temel Değerlendirme Prensipleri, 2008. |
5 | 5. Omuz ve dirsek hareketlerinin gonyometrik ölçümü, El bileği ve parmak hareketlerinin gonyometrik ölçümü | Latella D, Meriano C. Occupational Therapy Manual for Evaluation of Range of Motion and Muscle Strength. Clifton Park: Thomson / Delmar Learning, 2003. |
6 | 6. Kalça, diz, ayak bileği ve parmak hareketlerinin gonyometrik ölçümü | Latella D, Meriano C. Occupational Therapy Manual for Evaluation of Range of Motion and Muscle Strength. Clifton Park: Thomson / Delmar Learning, 2003. |
7 | 7. Bel, boyun ve çene hareketlerinin gonyometrik ölçümü | Latella D, Meriano C. Occupational Therapy Manual for Evaluation of Range of Motion and Muscle Strength. Clifton Park: Thomson / Delmar Learning, 2003. |
8 | 8. Kas kuvveti değerlendirme yöntemleri, gövde kaslarının kas testi | Otman S, Köse N. Tedavi Hareketlerinde Temel Değerlendirme Prensipleri, 2008. |
9 | 9. Kalça çevresi ve uyluk kaslarının kas testi | Otman S, Köse N. Tedavi Hareketlerinde Temel Değerlendirme Prensipleri, 2008. |
10 | 10. Diz çevresi, ayak bileği çevresi ve parmak kaslarının kas testi | Otman S, Köse N. Tedavi Hareketlerinde Temel Değerlendirme Prensipleri, 2008. |
11 | 11. Boyun ve skapula çevresi kaslarının kas testi | Otman S, Köse N. Tedavi Hareketlerinde Temel Değerlendirme Prensipleri, 2008. |
12 | 12. Omuz çevresi ve dirsek kaslarının kas testi, El bileği ve parmak kaslarının kas testi | Otman S, Köse N. Tedavi Hareketlerinde Temel Değerlendirme Prensipleri, 2008. |
13 | 13. Fonksiyonel hareket analizi | Otman S, Köse N. Tedavi Hareketlerinde Temel Değerlendirme Prensipleri, 2008. |
14 | 14. Tartışma | Otman S, Köse N. Tedavi Hareketlerinde Temel Değerlendirme Prensipleri, 2008. |
Kaynak |
Ders için hazırlanan sunumlar |
1) Latella D, Meriano C. Occupational Therapy Manual for Evaluation of Range of Motion and Muscle Strength. Clifton Park: Thomson / Delmar Learning, 2003. 2) Borcherding S. Documentation Manual for Writing SOAP Notes in Occupational Therapy. Thorafare: Slack, 2005. 3) Otman S, Köse N. Tedavi Hareketlerinde Temel Değerlendirme Prensipleri, 2008. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
2 | PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular. | X | |||||
3 | PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. | X | |||||
4 | PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. | X | |||||
5 | PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | X | |||||
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
9 | PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
10 | PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 12 | 4 | 48 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 2 | 4 | 8 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 120 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEMEL ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME TEKNİKLERİ | - | Güz Dönemi | 2+2 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Devrim TARAKCI |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ahmet EMİR |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.İbrahim ERARSLAN |
Dersin Amacı | Kişilerin çeşitli nedenlerle etkilenen rol performanslarını artırmak için planlanacak olan müdahale programlarının biçimlendirilmesinde yararlanılan temel değerlendirme yöntemlerini öğretmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Hikaye alma, görüşme yöntemleri,2. iletişim, etkileşim becerileri ve sosyo-emosyonel faktörlerin değerlendirilmesi,3. Birey merkezli müdahale için değerlendirme prensipleri.,4. Postür analizi, kısalık ve esneklik değerlendirmesi, antropometrik ölçümler.,5. Omuz ve dirsek hareketlerinin gonyometrik ölçümü, El bileği ve parmak hareketlerinin gonyometrik ölçümü,6. Kalça, diz, ayak bileği ve parmak hareketlerinin gonyometrik ölçümü,7. Bel, boyun ve çene hareketlerinin gonyometrik ölçümü,8. Kas kuvveti değerlendirme yöntemleri, gövde kaslarının kas testi,9. Kalça çevresi ve uyluk kaslarının kas testi,10. Diz çevresi, ayak bileği çevresi ve parmak kaslarının kas testi,11. Boyun ve skapula çevresi kaslarının kas testi,12. Omuz çevresi ve dirsek kaslarının kas testi, El bileği ve parmak kaslarının kas testi,13. Fonksiyonel hareket analizi,14. Tartışma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ergoterapide kullanılan görüşme yöntemlerini ve iletişim becerilerini açıklar | 6, 8 | A, D |
Hikaye alma, görüşme yöntemlerini tanır. | 6, 8 | A, D |
İletişim, etkileşim becerileri ve sosyo-emosyonel faktörleri değerlendirir. | 6, 8, 9 | A, D |
Aktivite performansını etkileyen postür, kısalık, esneklik değerlendirmesi, antropometrik ölçümler ile normal eklem hareketleri ve kas kuvveti değerlendirme yöntemlerini seçebilecek ve açıklar | 6, 8, 9 | A, D |
Kas kuvveti değerlendirme yöntemlerini açıklar. | 6, 8, 9 | A, D |
Biyomekanik referans çerçevesi içinde değerlendirmeyi analiz eder | 6, 8, 9 | A, D |
Fonksiyonel hareket analizi ile aktivite performansını etkileyen kas iskelet sistemi kaynaklı problemleri tanımlar | 6, 8, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1. Hikaye alma, görüşme yöntemleri | Borcherding S. Documentation Manual for Writing SOAP Notes in Occupational Therapy. Thorafare: Slack, 2005. |
2 | 2. iletişim, etkileşim becerileri ve sosyo-emosyonel faktörlerin değerlendirilmesi | Önceden verilen ders notlarına hazırlanarak gelinmesi |
3 | 3. Birey merkezli müdahale için değerlendirme prensipleri. | Borcherding S. Documentation Manual for Writing SOAP Notes in Occupational Therapy. Thorafare: Slack, 2005. |
4 | 4. Postür analizi, kısalık ve esneklik değerlendirmesi, antropometrik ölçümler. | Otman S, Köse N. Tedavi Hareketlerinde Temel Değerlendirme Prensipleri, 2008. |
5 | 5. Omuz ve dirsek hareketlerinin gonyometrik ölçümü, El bileği ve parmak hareketlerinin gonyometrik ölçümü | Latella D, Meriano C. Occupational Therapy Manual for Evaluation of Range of Motion and Muscle Strength. Clifton Park: Thomson / Delmar Learning, 2003. |
6 | 6. Kalça, diz, ayak bileği ve parmak hareketlerinin gonyometrik ölçümü | Latella D, Meriano C. Occupational Therapy Manual for Evaluation of Range of Motion and Muscle Strength. Clifton Park: Thomson / Delmar Learning, 2003. |
7 | 7. Bel, boyun ve çene hareketlerinin gonyometrik ölçümü | Latella D, Meriano C. Occupational Therapy Manual for Evaluation of Range of Motion and Muscle Strength. Clifton Park: Thomson / Delmar Learning, 2003. |
8 | 8. Kas kuvveti değerlendirme yöntemleri, gövde kaslarının kas testi | Otman S, Köse N. Tedavi Hareketlerinde Temel Değerlendirme Prensipleri, 2008. |
9 | 9. Kalça çevresi ve uyluk kaslarının kas testi | Otman S, Köse N. Tedavi Hareketlerinde Temel Değerlendirme Prensipleri, 2008. |
10 | 10. Diz çevresi, ayak bileği çevresi ve parmak kaslarının kas testi | Otman S, Köse N. Tedavi Hareketlerinde Temel Değerlendirme Prensipleri, 2008. |
11 | 11. Boyun ve skapula çevresi kaslarının kas testi | Otman S, Köse N. Tedavi Hareketlerinde Temel Değerlendirme Prensipleri, 2008. |
12 | 12. Omuz çevresi ve dirsek kaslarının kas testi, El bileği ve parmak kaslarının kas testi | Otman S, Köse N. Tedavi Hareketlerinde Temel Değerlendirme Prensipleri, 2008. |
13 | 13. Fonksiyonel hareket analizi | Otman S, Köse N. Tedavi Hareketlerinde Temel Değerlendirme Prensipleri, 2008. |
14 | 14. Tartışma | Otman S, Köse N. Tedavi Hareketlerinde Temel Değerlendirme Prensipleri, 2008. |
Kaynak |
Ders için hazırlanan sunumlar |
1) Latella D, Meriano C. Occupational Therapy Manual for Evaluation of Range of Motion and Muscle Strength. Clifton Park: Thomson / Delmar Learning, 2003. 2) Borcherding S. Documentation Manual for Writing SOAP Notes in Occupational Therapy. Thorafare: Slack, 2005. 3) Otman S, Köse N. Tedavi Hareketlerinde Temel Değerlendirme Prensipleri, 2008. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
2 | PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular. | X | |||||
3 | PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. | X | |||||
4 | PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. | X | |||||
5 | PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | X | |||||
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
9 | PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
10 | PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |