Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MÜZİK - ALGILAMA- İLETİŞİM-Bahar Dönemi1+222
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Devrim TARAKCI
Dersi VerenlerProf.Dr. Volkan GİDİŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıMüziğin insanın zihinsel gelişiminde ve sosyal yaşamındaki etkilerini ve katkılarını öğretmek; farklı hastalıklarda tedavi amaçlı kullanımını incelemek ve farklı müzik deneyimlerinin emosyonel algılanması hususunda bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Müzik ve müzik terapisine giriş,Müzik terapisinin tarihsel gelişimi,Beyin ve müzik,Müziğin insanlar üzerindeki zihinsel ve fiziksel etkileri,Müzikte algılama ve bellek,Tutum ve algı,Bir eğitim aracı olarak müzik,Otistik çocuklarda müzik terapisi,Nörolojik hastalıklarda müzik terapisi,Psikiyatrik hastalıklarda müzik terapisi,Geriatrik hastalarda müzik terapisi,İletişim ve tutum değişiklikleri,İletişimde sözcüklerin müziği,Müzik terapisi ile ilgili literatür incelemesi ve grup sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Müzik terapisinin tarihsel gelişimini açıklar11, 6, 9A, E, F
Müzik terapisi ile ilgili bilimsel makaleleri tarar ve sonuçlarını açıklar11, 6, 9A, E, F
Müziğin insanlar üzerindeki zihinsel ve fiziksel etkilerini tartışır.11, 6, 9A, E, F
Müziğin iletişim, algı ve tutum değişiklikleri üzerinde yaptığı etkileri açıklar.11, 6, 9A, E, F
Farklı hasta gruplarında yapılan müzik terapilerini tartışır.11, 6, 9A, E, F
Bir eğitim aracı olarak müzik çalışmalarının organize edilebilmesini açıklar.11, 6, 9A, E, F
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Müzik ve müzik terapisine girişAldridge, D. (2005). Music Therapy Research and Practice in Medicine: From Out of the Silence. Jessica Kingsley Publishers.
2Müzik terapisinin tarihsel gelişimiDavis, W. B., Gfeller, K. E., & Thaut, M. H. (2008). An Introduction to Music Therapy: Theory and Practice (3rd ed.). American Music Therapy Association.
3Beyin ve müzikZatorre, R. J., & Peretz, I. (Eds.). (2001). The Biological Foundations of Music. New York Academy of Sciences.
4Müziğin insanlar üzerindeki zihinsel ve fiziksel etkileriMacDonald, R., Kreutz, G., & Mitchell, L. (Eds.). (2012). Music, Health, and Wellbeing. Oxford University Press.
5Müzikte algılama ve bellekPatel, A. D. (2008). Music, Language, and the Brain. Oxford University Press.
6Tutum ve algıPeretz, I., & Zatorre, R. J. (Eds.). (2003). The Cognitive Neuroscience of Music. Oxford University Press.
7Bir eğitim aracı olarak müzikHallam, S. (2010). "The power of music: Its impact on the intellectual, social and personal development of children and young people." International Journal of Music Education, 28(3), 269-289.
9Otistik çocuklarda müzik terapisiHallam, S. (2010). "The power of music: Its impact on the intellectual, social and personal development of children and young people." International Journal of Music Education, 28(3), 269-289.
10Nörolojik hastalıklarda müzik terapisiSchneider, S., Münte, T. F., & Altenmüller, E. (2007). "Using musical instruments to improve motor skill recovery following a stroke." Journal of Neurology, 254(10), 1339-1346.
11Psikiyatrik hastalıklarda müzik terapisiGold, C., Solli, H. P., Krüger, V., & Lie, S. A. (2009). "Dose-response relationship in music therapy for people with serious mental disorders: Systematic review and meta-analysis." Clinical Psychology Review, 29(3), 193-207.
12Geriatrik hastalarda müzik terapisiPacchetti, C., Mancini, F., Aglieri, R., Fundarò, C., Martignoni, E., & Nappi, G. (2000). "Active music therapy in Parkinson's disease: An integrative method for motor and emotional rehabilitation." Psychosomatic Medicine, 62(3), 386-393.
13İletişim ve tutum değişiklikleriGfeller, K. E., & Darrow, A.-A. (2007). Music Therapy and Music Education for the Handicapped: Developmental Foundations and Interventions. University of Iowa Press.
14İletişimde sözcüklerin müziğiSilverman, M. J. (2003). "The influence of music on the symptoms of psychosis: A meta-analysis." Journal of Music Therapy, 40(1), 27-40.
15Müzik terapisi ile ilgili literatür incelemesi ve grup sunumlarıBruscia, K. E. (1998). Defining Music Therapy (2nd ed.). Barcelona Publishers.
Kaynak
Öğretim üyesinin ders notları.
* Adnan Çoban. Müzikterapi, Timaş Yayınları, İstanbul, 2005. * Levent Öztürk, Halil Erseven, M. Fadıl Atik. Makamdan Şifaya, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul, 2009. * Casimir Colombe. Müziğin İnsan ve Hayvanlara Etkisi, Ötüken Yayınları, İstanbul, 2012. * Banu Doğan. Sentez, Müzik, Terapi, Zeus Kitabevi, İzmir, 2011.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular.
X
3
PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
X
4
PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
X
5
PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
10
PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11515
Genel Sınav ve Hazırlığı11515
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)72
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(72/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MÜZİK - ALGILAMA- İLETİŞİM-Bahar Dönemi1+222
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Devrim TARAKCI
Dersi VerenlerProf.Dr. Volkan GİDİŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıMüziğin insanın zihinsel gelişiminde ve sosyal yaşamındaki etkilerini ve katkılarını öğretmek; farklı hastalıklarda tedavi amaçlı kullanımını incelemek ve farklı müzik deneyimlerinin emosyonel algılanması hususunda bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Müzik ve müzik terapisine giriş,Müzik terapisinin tarihsel gelişimi,Beyin ve müzik,Müziğin insanlar üzerindeki zihinsel ve fiziksel etkileri,Müzikte algılama ve bellek,Tutum ve algı,Bir eğitim aracı olarak müzik,Otistik çocuklarda müzik terapisi,Nörolojik hastalıklarda müzik terapisi,Psikiyatrik hastalıklarda müzik terapisi,Geriatrik hastalarda müzik terapisi,İletişim ve tutum değişiklikleri,İletişimde sözcüklerin müziği,Müzik terapisi ile ilgili literatür incelemesi ve grup sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Müzik terapisinin tarihsel gelişimini açıklar11, 6, 9A, E, F
Müzik terapisi ile ilgili bilimsel makaleleri tarar ve sonuçlarını açıklar11, 6, 9A, E, F
Müziğin insanlar üzerindeki zihinsel ve fiziksel etkilerini tartışır.11, 6, 9A, E, F
Müziğin iletişim, algı ve tutum değişiklikleri üzerinde yaptığı etkileri açıklar.11, 6, 9A, E, F
Farklı hasta gruplarında yapılan müzik terapilerini tartışır.11, 6, 9A, E, F
Bir eğitim aracı olarak müzik çalışmalarının organize edilebilmesini açıklar.11, 6, 9A, E, F
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Müzik ve müzik terapisine girişAldridge, D. (2005). Music Therapy Research and Practice in Medicine: From Out of the Silence. Jessica Kingsley Publishers.
2Müzik terapisinin tarihsel gelişimiDavis, W. B., Gfeller, K. E., & Thaut, M. H. (2008). An Introduction to Music Therapy: Theory and Practice (3rd ed.). American Music Therapy Association.
3Beyin ve müzikZatorre, R. J., & Peretz, I. (Eds.). (2001). The Biological Foundations of Music. New York Academy of Sciences.
4Müziğin insanlar üzerindeki zihinsel ve fiziksel etkileriMacDonald, R., Kreutz, G., & Mitchell, L. (Eds.). (2012). Music, Health, and Wellbeing. Oxford University Press.
5Müzikte algılama ve bellekPatel, A. D. (2008). Music, Language, and the Brain. Oxford University Press.
6Tutum ve algıPeretz, I., & Zatorre, R. J. (Eds.). (2003). The Cognitive Neuroscience of Music. Oxford University Press.
7Bir eğitim aracı olarak müzikHallam, S. (2010). "The power of music: Its impact on the intellectual, social and personal development of children and young people." International Journal of Music Education, 28(3), 269-289.
9Otistik çocuklarda müzik terapisiHallam, S. (2010). "The power of music: Its impact on the intellectual, social and personal development of children and young people." International Journal of Music Education, 28(3), 269-289.
10Nörolojik hastalıklarda müzik terapisiSchneider, S., Münte, T. F., & Altenmüller, E. (2007). "Using musical instruments to improve motor skill recovery following a stroke." Journal of Neurology, 254(10), 1339-1346.
11Psikiyatrik hastalıklarda müzik terapisiGold, C., Solli, H. P., Krüger, V., & Lie, S. A. (2009). "Dose-response relationship in music therapy for people with serious mental disorders: Systematic review and meta-analysis." Clinical Psychology Review, 29(3), 193-207.
12Geriatrik hastalarda müzik terapisiPacchetti, C., Mancini, F., Aglieri, R., Fundarò, C., Martignoni, E., & Nappi, G. (2000). "Active music therapy in Parkinson's disease: An integrative method for motor and emotional rehabilitation." Psychosomatic Medicine, 62(3), 386-393.
13İletişim ve tutum değişiklikleriGfeller, K. E., & Darrow, A.-A. (2007). Music Therapy and Music Education for the Handicapped: Developmental Foundations and Interventions. University of Iowa Press.
14İletişimde sözcüklerin müziğiSilverman, M. J. (2003). "The influence of music on the symptoms of psychosis: A meta-analysis." Journal of Music Therapy, 40(1), 27-40.
15Müzik terapisi ile ilgili literatür incelemesi ve grup sunumlarıBruscia, K. E. (1998). Defining Music Therapy (2nd ed.). Barcelona Publishers.
Kaynak
Öğretim üyesinin ders notları.
* Adnan Çoban. Müzikterapi, Timaş Yayınları, İstanbul, 2005. * Levent Öztürk, Halil Erseven, M. Fadıl Atik. Makamdan Şifaya, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul, 2009. * Casimir Colombe. Müziğin İnsan ve Hayvanlara Etkisi, Ötüken Yayınları, İstanbul, 2012. * Banu Doğan. Sentez, Müzik, Terapi, Zeus Kitabevi, İzmir, 2011.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular.
X
3
PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
X
4
PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
X
5
PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
10
PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:03Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:06