Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SAĞLIK HİZMETLERİNDE İLETİŞİM | PTR1139750 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Pınar ASLAN |
Dersin Yardımcıları | Yrd. Doç. Dr. Tuba Kalçık |
Dersin Amacı | Sağlık hizmetlerinde olası çatışmaları önleyebilmek için gerekli olan etkin iletişim yöntemlerini değerlendirmektir.
|
Dersin İçeriği | Bu ders; İletişime Giriş,İletişimin Öğeleri,İletişim Koşulları,İletişim Engelleri,Sağlık İletişimi,Sağlık İletişiminde Hedef Kitle,Sağlık Hizmetlerinde İletişim Düzeyleri,Sağlık Davranışı Teorileri-I,Sağlık Davranışı Teorileri-II,Sağlık Personeli-Hasta Arasındaki Aktif İletişim Süreci,Karar Verme Modelleri,Görüşme Teknikleri,Hasta Tipleri ve Yaklaşım Biçimleri,Beden Dili; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Etkin iletişim sürecini yorumlar. | 9 | A |
İletişim sürecindeki öğeleri açıklar. | 9 | A |
İletişim sürecindeki öğelerin nitelik ve işlevlerini tartışır. | 9 | A |
İletişim yaklaşımlarını karşılaştırır. | 9 | A |
İletişim engellerini örnekler. | 9 | A |
Sağlık hizmetlerinde iletişimin gerçekleşebileceği düzeyleri sınıflandırır. | 9 | A |
İletişim yöntemlerini yorumlar. | 9 | A |
Kişilerarası iletişimde sohbet etmenin unsurlarını açıklar. | 9 | A |
Sözlü ve sözsüz iletişim yöntemlerini karşılaştırır. | 9 | A |
İletişim aracılığı ile davranış değişikliği oluşturur. | 9 | A |
İletişimin insan davranışı üzerindeki etkilerini tartışır. | 9 | A |
Davranış değiştirme sürecinin aşamalarını karşılaştırır. | 9 | A |
İletişime karşı direnç mekanizmalarını açıklar. | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | İletişime Giriş | Mebis notları |
2 | İletişimin Öğeleri | Mebis notları |
3 | İletişim Koşulları | Mebis notları |
4 | İletişim Engelleri | Mebis notları |
5 | Sağlık İletişimi | Mebis notları |
6 | Sağlık İletişiminde Hedef Kitle | Mebis Notları |
7 | Sağlık Hizmetlerinde İletişim Düzeyleri | Mebis Notları |
8 | Sağlık Davranışı Teorileri-I | Mebis Notları |
9 | Sağlık Davranışı Teorileri-II | Mebis Notları |
10 | Sağlık Personeli-Hasta Arasındaki Aktif İletişim Süreci | Mebis Notları |
11 | Karar Verme Modelleri | Mebis Notları |
12 | Görüşme Teknikleri | Mebis notları |
13 | Hasta Tipleri ve Yaklaşım Biçimleri | Mebis Notları |
14 | Beden Dili | Mebis Notları |
Kaynak |
Mebis notları |
Okay A. Sağlık İletişimi, Der’in Yayınları, İstanbul, 2012.
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | X | | | |
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | X | | | |
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | X | | | |
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | X | | | |
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | | X | |
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | | X | |
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | | X | |
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | X | | |
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | | | | | X |
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 5 | 10 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 9 | 9 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 13 | 13 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 74 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(74/30) | 2 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SAĞLIK HİZMETLERİNDE İLETİŞİM | PTR1139750 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Pınar ASLAN |
Dersin Yardımcıları | Yrd. Doç. Dr. Tuba Kalçık |
Dersin Amacı | Sağlık hizmetlerinde olası çatışmaları önleyebilmek için gerekli olan etkin iletişim yöntemlerini değerlendirmektir.
|
Dersin İçeriği | Bu ders; İletişime Giriş,İletişimin Öğeleri,İletişim Koşulları,İletişim Engelleri,Sağlık İletişimi,Sağlık İletişiminde Hedef Kitle,Sağlık Hizmetlerinde İletişim Düzeyleri,Sağlık Davranışı Teorileri-I,Sağlık Davranışı Teorileri-II,Sağlık Personeli-Hasta Arasındaki Aktif İletişim Süreci,Karar Verme Modelleri,Görüşme Teknikleri,Hasta Tipleri ve Yaklaşım Biçimleri,Beden Dili; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Etkin iletişim sürecini yorumlar. | 9 | A |
İletişim sürecindeki öğeleri açıklar. | 9 | A |
İletişim sürecindeki öğelerin nitelik ve işlevlerini tartışır. | 9 | A |
İletişim yaklaşımlarını karşılaştırır. | 9 | A |
İletişim engellerini örnekler. | 9 | A |
Sağlık hizmetlerinde iletişimin gerçekleşebileceği düzeyleri sınıflandırır. | 9 | A |
İletişim yöntemlerini yorumlar. | 9 | A |
Kişilerarası iletişimde sohbet etmenin unsurlarını açıklar. | 9 | A |
Sözlü ve sözsüz iletişim yöntemlerini karşılaştırır. | 9 | A |
İletişim aracılığı ile davranış değişikliği oluşturur. | 9 | A |
İletişimin insan davranışı üzerindeki etkilerini tartışır. | 9 | A |
Davranış değiştirme sürecinin aşamalarını karşılaştırır. | 9 | A |
İletişime karşı direnç mekanizmalarını açıklar. | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | İletişime Giriş | Mebis notları |
2 | İletişimin Öğeleri | Mebis notları |
3 | İletişim Koşulları | Mebis notları |
4 | İletişim Engelleri | Mebis notları |
5 | Sağlık İletişimi | Mebis notları |
6 | Sağlık İletişiminde Hedef Kitle | Mebis Notları |
7 | Sağlık Hizmetlerinde İletişim Düzeyleri | Mebis Notları |
8 | Sağlık Davranışı Teorileri-I | Mebis Notları |
9 | Sağlık Davranışı Teorileri-II | Mebis Notları |
10 | Sağlık Personeli-Hasta Arasındaki Aktif İletişim Süreci | Mebis Notları |
11 | Karar Verme Modelleri | Mebis Notları |
12 | Görüşme Teknikleri | Mebis notları |
13 | Hasta Tipleri ve Yaklaşım Biçimleri | Mebis Notları |
14 | Beden Dili | Mebis Notları |
Kaynak |
Mebis notları |
Okay A. Sağlık İletişimi, Der’in Yayınları, İstanbul, 2012.
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | X | | | |
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | X | | | |
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | X | | | |
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | X | | | |
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | | X | |
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | | X | |
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | | X | |
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | X | | |
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | | | | | X |
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 11/10/2023 - 15:52Son Güncelleme Tarihi: 11/10/2023 - 15:55