Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
MESLEKİ İNGİLİZCE IV | PTR4210736 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gizem ERGEZEN ŞAHİN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Sıla YILMAZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin, sağlıkla ilgili İngilizce’deki temel yapı ve kelimeleri öğrenip, kendilerini temel seviyede ifade edebilmeleridir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Semptomlar Hakkında Tartışma,Fiziksel Muayene,Genel Tekrar,Ulaçlar & Mastarlar,Tanı testleri,Genel Tekrar,Tanı Cihazları,İngilizcede İlgi Cümleciği,Genel Tekrar,Aile Hekimliği,İsim Cümlecikleri,Pediatri,Geriartri,Genel Tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İngilizce’nin temel dilbilgisi kurallarını karşılaştırır ve bu yapıyı İngilizce olarak sağlıkla ilgili durumlarda kendini ifade etmede kullanır | 9 | A, F |
Öğrenci sağlığa ilişkin konularda sözlü ve yazılı olarak kendini kısaca ifade eder | 9 | A, F |
Sağlıkla ilgi konularda İngilizce basit diyalogları yapar ve yorumlar | 9 | A |
Dili kullanarak kendi alanında araştırma yapar | 9 | A |
Alanıyla ilgili literatür taraması yapar | 9 | A, F |
Dili, akademik hayatında yazma becerileri çerçevesinde kullanır | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Semptomlar Hakkında Tartışma | MEBIS notları |
2 | Fiziksel Muayene | MEBIS notları |
3 | Genel Tekrar | MEBIS notları |
4 | Ulaçlar & Mastarlar | MEBIS notları |
5 | Tanı testleri | MEBIS notları |
6 | Genel Tekrar | MEBIS notları |
7 | Tanı Cihazları | MEBIS notları |
8 | İngilizcede İlgi Cümleciği | MEBIS notları |
9 | Genel Tekrar | MEBIS notları |
10 | Aile Hekimliği | MEBIS notları |
11 | İsim Cümlecikleri | MEBIS notları |
12 | Pediatri | MEBIS notları |
13 | Geriartri | MEBIS notları |
14 | Genel Tekrar | MEBIS notları |
Kaynak |
1.MEBIS notları
2. Medical, Virginia Evans, Jenny Dooley, Trang M. Tran. , Express Publishing, 2012, U.K.1. New Essential Grammar in Use Supplementary Exercises, Helen Naynor,
Raymond
Murphy, Cambridge University Press, 1996, Edinburgh
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | X | | |
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | X | | | |
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | X | | | |
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | X | | | |
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | X | | |
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | X | | |
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | | X | |
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | | | X |
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | | | | | X |
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 3 | 6 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 10 | 10 |
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 3 | 5 | 15 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 4 | 5 | 20 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 94 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(94/30) | 3 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
MESLEKİ İNGİLİZCE IV | PTR4210736 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gizem ERGEZEN ŞAHİN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Sıla YILMAZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin, sağlıkla ilgili İngilizce’deki temel yapı ve kelimeleri öğrenip, kendilerini temel seviyede ifade edebilmeleridir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Semptomlar Hakkında Tartışma,Fiziksel Muayene,Genel Tekrar,Ulaçlar & Mastarlar,Tanı testleri,Genel Tekrar,Tanı Cihazları,İngilizcede İlgi Cümleciği,Genel Tekrar,Aile Hekimliği,İsim Cümlecikleri,Pediatri,Geriartri,Genel Tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İngilizce’nin temel dilbilgisi kurallarını karşılaştırır ve bu yapıyı İngilizce olarak sağlıkla ilgili durumlarda kendini ifade etmede kullanır | 9 | A, F |
Öğrenci sağlığa ilişkin konularda sözlü ve yazılı olarak kendini kısaca ifade eder | 9 | A, F |
Sağlıkla ilgi konularda İngilizce basit diyalogları yapar ve yorumlar | 9 | A |
Dili kullanarak kendi alanında araştırma yapar | 9 | A |
Alanıyla ilgili literatür taraması yapar | 9 | A, F |
Dili, akademik hayatında yazma becerileri çerçevesinde kullanır | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Semptomlar Hakkında Tartışma | MEBIS notları |
2 | Fiziksel Muayene | MEBIS notları |
3 | Genel Tekrar | MEBIS notları |
4 | Ulaçlar & Mastarlar | MEBIS notları |
5 | Tanı testleri | MEBIS notları |
6 | Genel Tekrar | MEBIS notları |
7 | Tanı Cihazları | MEBIS notları |
8 | İngilizcede İlgi Cümleciği | MEBIS notları |
9 | Genel Tekrar | MEBIS notları |
10 | Aile Hekimliği | MEBIS notları |
11 | İsim Cümlecikleri | MEBIS notları |
12 | Pediatri | MEBIS notları |
13 | Geriartri | MEBIS notları |
14 | Genel Tekrar | MEBIS notları |
Kaynak |
1.MEBIS notları
2. Medical, Virginia Evans, Jenny Dooley, Trang M. Tran. , Express Publishing, 2012, U.K.1. New Essential Grammar in Use Supplementary Exercises, Helen Naynor,
Raymond
Murphy, Cambridge University Press, 1996, Edinburgh
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | X | | |
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | X | | | |
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | X | | | |
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | X | | | |
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | X | | |
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | X | | |
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | | X | |
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | | | X |
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | | | | | X |
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 11/10/2023 - 15:52Son Güncelleme Tarihi: 11/10/2023 - 15:55