Solunum, ürogenital, endokrin ve sinir sistemleri ile duyu organları hakkında bilgi vermek ve pratik uygulamalar yaptırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Solunum Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-1,Solunum Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-2,Ürogenital Sistem ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi,Endokrin Sistem ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi,Lenfatik Sistem ve İmmün Sistemi Oluşturan anatomik Yapılar,Sinir Sistemi Organizasyonu ve Sınıflandırması-1,Sinir Sistemi Organizasyonu ve Sınıflandırması-2,Genel Tekrar,Merkezi Sinir Sistemi-1,Merkezi Sinir Sistemi-2,Periferik Sinir Sistemi-1,Periferik Sinir Sistemi-2,Otonom Sinir Sistemi,Duyu Organları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Solunum, ürogenital, endokrin ve sinir sistemleri ile ilgili temel terim ve oluşumları açıklar.
11, 5
A
Solunum sistemini terimleri açıklar ve oluşumları gösterir.
11, 5
A
Ürogenital ve endokrin sistemlerle ilgili terimleri açıklar ve oluşumları gösterir.
11, 5
A
Sinir sistemleri ile ilgili terimleri açıklar ve oluşumları gösterir.
11, 5
A
İnsan vücudunu oluşturan sistemleri açıklar ve ilişkilendirir.
11, 5
A
Solunum sistemi anatomisini tanır.
11, 5
A
Ürogenital sistem anatomisini ayırt eder.
11, 5
A
Endokrin organların bölgesel anatomisi ve morfolojik yapısını tanır.
11, 5
A
Sinir sistemi anatomisini açıklar ve yorumlar.
11, 5
A
İnsan vücudunu oluşturan sistemler hakkında pratik uygulamalar yapar.
11, 5
A
Bütün kemikler, eklemler ve kasları tanır, fonksiyonlarını açıklar.
11, 5
A
Ağız boşluğundaki yapıları ve sindirim kanalını oluşturan organları gösterir.
11, 5
A
Kalbin yerini, kalple ilgili oluşumları, arter ve venleri gösterir.
11, 5
A
Üst ve alt solunum yolu organlarını gösterir.
11, 5
A
Böbrek, mesane, üreter ve üretrayı ayırt eder, erkek ve kadın genital organlarını karşılaştırır.
11, 5
A
Merkezi ve periferik sinir sistemleri ile otonom sinir sistemine ait oluşumları tanır.
11, 5
A
Öğretim Yöntemleri:
11: Gösterip Yapma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Solunum Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-1
mebis notu
2
Solunum Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-2
mebis notu
3
Ürogenital Sistem ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi
mebis notu
4
Endokrin Sistem ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi
mebis notu
5
Lenfatik Sistem ve İmmün Sistemi Oluşturan anatomik Yapılar
mebis notu
6
Sinir Sistemi Organizasyonu ve Sınıflandırması-1
mebis notu
7
Sinir Sistemi Organizasyonu ve Sınıflandırması-2
mebis notu
8
Genel Tekrar
mebis notu
9
Merkezi Sinir Sistemi-1
mebis notu
10
Merkezi Sinir Sistemi-2
mebis notu
11
Periferik Sinir Sistemi-1
mebis notu
12
Periferik Sinir Sistemi-2
mebis notu
13
Otonom Sinir Sistemi
mebis notu
14
Duyu Organları
mebis notu
Kaynak
Mebis notu öğrenciye verilir.
1-Putz R, Pabst R. Sobotta atlas of human anatomy Volume 2 12th English Ed. Munich, Urban & Schwarzenberg 1994
2-Netter FH. Atlas of human anatomy (second edition). USA, Novartis, 1997.
3-Moore KL, Persaud TVN. The Developing Human (Clinically Oriented Embryology). Fifth ed. Philadelphia, WB Saunders Company, 1993
4-Yıldırım M. İnsan Anatomisi. Nobel kitabevi, İstanbul 2003.
5-Arıncı K, Elhan A. Anatomi I, II. Güneş kitabevi, Ankara, 2003.
6-Moore K, AF. Dalley: Clinically oriented anatomy. Fourth ed. Lippincot Williams &Wilkins Company, Philadelphia, 1999
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
14
2
28
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
4
5
20
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
21
21
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
25
25
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
122
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(122/30)
4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
ANATOMİ II
-
Bahar Dönemi
2+2
3
4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Prof.Dr. Burak BİLECENOĞLU
Dersi Verenler
Prof.Dr. Alper ATASEVER
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Solunum, ürogenital, endokrin ve sinir sistemleri ile duyu organları hakkında bilgi vermek ve pratik uygulamalar yaptırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Solunum Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-1,Solunum Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-2,Ürogenital Sistem ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi,Endokrin Sistem ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi,Lenfatik Sistem ve İmmün Sistemi Oluşturan anatomik Yapılar,Sinir Sistemi Organizasyonu ve Sınıflandırması-1,Sinir Sistemi Organizasyonu ve Sınıflandırması-2,Genel Tekrar,Merkezi Sinir Sistemi-1,Merkezi Sinir Sistemi-2,Periferik Sinir Sistemi-1,Periferik Sinir Sistemi-2,Otonom Sinir Sistemi,Duyu Organları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Solunum, ürogenital, endokrin ve sinir sistemleri ile ilgili temel terim ve oluşumları açıklar.
11, 5
A
Solunum sistemini terimleri açıklar ve oluşumları gösterir.
11, 5
A
Ürogenital ve endokrin sistemlerle ilgili terimleri açıklar ve oluşumları gösterir.
11, 5
A
Sinir sistemleri ile ilgili terimleri açıklar ve oluşumları gösterir.
11, 5
A
İnsan vücudunu oluşturan sistemleri açıklar ve ilişkilendirir.
11, 5
A
Solunum sistemi anatomisini tanır.
11, 5
A
Ürogenital sistem anatomisini ayırt eder.
11, 5
A
Endokrin organların bölgesel anatomisi ve morfolojik yapısını tanır.
11, 5
A
Sinir sistemi anatomisini açıklar ve yorumlar.
11, 5
A
İnsan vücudunu oluşturan sistemler hakkında pratik uygulamalar yapar.
11, 5
A
Bütün kemikler, eklemler ve kasları tanır, fonksiyonlarını açıklar.
11, 5
A
Ağız boşluğundaki yapıları ve sindirim kanalını oluşturan organları gösterir.
11, 5
A
Kalbin yerini, kalple ilgili oluşumları, arter ve venleri gösterir.
11, 5
A
Üst ve alt solunum yolu organlarını gösterir.
11, 5
A
Böbrek, mesane, üreter ve üretrayı ayırt eder, erkek ve kadın genital organlarını karşılaştırır.
11, 5
A
Merkezi ve periferik sinir sistemleri ile otonom sinir sistemine ait oluşumları tanır.
11, 5
A
Öğretim Yöntemleri:
11: Gösterip Yapma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Solunum Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-1
mebis notu
2
Solunum Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-2
mebis notu
3
Ürogenital Sistem ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi
mebis notu
4
Endokrin Sistem ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi
mebis notu
5
Lenfatik Sistem ve İmmün Sistemi Oluşturan anatomik Yapılar
mebis notu
6
Sinir Sistemi Organizasyonu ve Sınıflandırması-1
mebis notu
7
Sinir Sistemi Organizasyonu ve Sınıflandırması-2
mebis notu
8
Genel Tekrar
mebis notu
9
Merkezi Sinir Sistemi-1
mebis notu
10
Merkezi Sinir Sistemi-2
mebis notu
11
Periferik Sinir Sistemi-1
mebis notu
12
Periferik Sinir Sistemi-2
mebis notu
13
Otonom Sinir Sistemi
mebis notu
14
Duyu Organları
mebis notu
Kaynak
Mebis notu öğrenciye verilir.
1-Putz R, Pabst R. Sobotta atlas of human anatomy Volume 2 12th English Ed. Munich, Urban & Schwarzenberg 1994
2-Netter FH. Atlas of human anatomy (second edition). USA, Novartis, 1997.
3-Moore KL, Persaud TVN. The Developing Human (Clinically Oriented Embryology). Fifth ed. Philadelphia, WB Saunders Company, 1993
4-Yıldırım M. İnsan Anatomisi. Nobel kitabevi, İstanbul 2003.
5-Arıncı K, Elhan A. Anatomi I, II. Güneş kitabevi, Ankara, 2003.
6-Moore K, AF. Dalley: Clinically oriented anatomy. Fourth ed. Lippincot Williams &Wilkins Company, Philadelphia, 1999
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.