Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
FİZİK | PTR1139730 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Mehmet Sıddık CEBE |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Mehmet Sıddık CEBE |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fiziğin temel konuları olan termodinamik yasaları, elektrik, manyetik ve optik hakkında bilgiler aktarmaktır
|
Dersin İçeriği | Bu ders; Birimler, fiziksel büyüklükler,Vektörler, vektörlerin toplanması, skaler çarpım,Vektörel çarpım,Bir boyutta hareket,İki boyutta hareket,Newton'un hareket yasaları,Newton'un hareket yasaları,İş ve Kinetik Enerji, Potansiyel Enerji ve Enerjinin Korunumu,İş ve Kinetik Enerji, Potansiyel Enerji ve Enerjinin Korunumu,Yük ve Madde,Elektrik Alan,Gauss Kanunu,Elektrik Potansiyel,Elektromanyetik Dalgalar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Tek ve çok boyutlu hareketin temel prensiplerini anlar | 10, 12, 16, 9 | A |
Parçacık dinamiğinin temel kavramlarını ayırt eder ve uygular | 10, 12, 16, 9 | A |
İş ve Enerji kavramlarını ayırt eder | 10, 12, 16, 9 | A |
Elektrik yükü, elektrik alan kavramlarını ayırt eder ve uygulamalarını yapar | 10, 12, 16, 9 | A |
Elektrik akımı kavramını öğrenir ve elektrik devrelerine uygular | 10, 12, 16, 9 | A |
Elektrik ve manyetizma kavramlarını sentezleyerek elektromanyetik dalgaları inceler | 10, 12, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Birimler, fiziksel büyüklükler | Mebis Notları |
2 | Vektörler, vektörlerin toplanması, skaler çarpım | Mebis Notları |
3 | Vektörel çarpım | Mebis Notları |
4 | Bir boyutta hareket | Mebis Notları |
5 | İki boyutta hareket | Mebis Notları |
6 | Newton'un hareket yasaları | Mebis Notları |
7 | Newton'un hareket yasaları | Mebis Notları |
8 | İş ve Kinetik Enerji, Potansiyel Enerji ve Enerjinin Korunumu | Mebis Notları |
9 | İş ve Kinetik Enerji, Potansiyel Enerji ve Enerjinin Korunumu | Mebis Notları |
10 | Yük ve Madde | Mebis Notları |
11 | Elektrik Alan | Mebis Notları |
12 | Gauss Kanunu | Mebis Notları |
13 | Elektrik Potansiyel | Mebis Notları |
14 | Elektromanyetik Dalgalar | Mebis Notları |
Kaynak |
1. John W. Jewett, Raymond A. Serway, Physics for Scientists and Engineers, Technology Update (any edition) |
.
2. Mebis Ders Notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | X | | | | |
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | X | | | | |
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | X | | | | |
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | X | | | | |
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | X | | | |
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | | | | |
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | | | | |
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | X | | | |
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | | | | | X |
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 10 | 10 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 26 | 26 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 99 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(99/30) | 3 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
FİZİK | PTR1139730 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Mehmet Sıddık CEBE |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Mehmet Sıddık CEBE |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fiziğin temel konuları olan termodinamik yasaları, elektrik, manyetik ve optik hakkında bilgiler aktarmaktır
|
Dersin İçeriği | Bu ders; Birimler, fiziksel büyüklükler,Vektörler, vektörlerin toplanması, skaler çarpım,Vektörel çarpım,Bir boyutta hareket,İki boyutta hareket,Newton'un hareket yasaları,Newton'un hareket yasaları,İş ve Kinetik Enerji, Potansiyel Enerji ve Enerjinin Korunumu,İş ve Kinetik Enerji, Potansiyel Enerji ve Enerjinin Korunumu,Yük ve Madde,Elektrik Alan,Gauss Kanunu,Elektrik Potansiyel,Elektromanyetik Dalgalar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Tek ve çok boyutlu hareketin temel prensiplerini anlar | 10, 12, 16, 9 | A |
Parçacık dinamiğinin temel kavramlarını ayırt eder ve uygular | 10, 12, 16, 9 | A |
İş ve Enerji kavramlarını ayırt eder | 10, 12, 16, 9 | A |
Elektrik yükü, elektrik alan kavramlarını ayırt eder ve uygulamalarını yapar | 10, 12, 16, 9 | A |
Elektrik akımı kavramını öğrenir ve elektrik devrelerine uygular | 10, 12, 16, 9 | A |
Elektrik ve manyetizma kavramlarını sentezleyerek elektromanyetik dalgaları inceler | 10, 12, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Birimler, fiziksel büyüklükler | Mebis Notları |
2 | Vektörler, vektörlerin toplanması, skaler çarpım | Mebis Notları |
3 | Vektörel çarpım | Mebis Notları |
4 | Bir boyutta hareket | Mebis Notları |
5 | İki boyutta hareket | Mebis Notları |
6 | Newton'un hareket yasaları | Mebis Notları |
7 | Newton'un hareket yasaları | Mebis Notları |
8 | İş ve Kinetik Enerji, Potansiyel Enerji ve Enerjinin Korunumu | Mebis Notları |
9 | İş ve Kinetik Enerji, Potansiyel Enerji ve Enerjinin Korunumu | Mebis Notları |
10 | Yük ve Madde | Mebis Notları |
11 | Elektrik Alan | Mebis Notları |
12 | Gauss Kanunu | Mebis Notları |
13 | Elektrik Potansiyel | Mebis Notları |
14 | Elektromanyetik Dalgalar | Mebis Notları |
Kaynak |
1. John W. Jewett, Raymond A. Serway, Physics for Scientists and Engineers, Technology Update (any edition) |
.
2. Mebis Ders Notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | X | | | | |
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | X | | | | |
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | X | | | | |
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | X | | | | |
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | X | | | |
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | | | | |
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | | | | |
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | X | | | |
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | | | | | X |
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 11/10/2023 - 15:52Son Güncelleme Tarihi: 11/10/2023 - 15:55