Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
REHABİLİTASYON UYGULAMALARI I | PTR3174470 | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Simay AKDEMİR |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Simay AKDEMİR, Öğr.Gör. Sıla YILMAZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Spinal kord yaralanmaları, Multiple Skleroz, Parkinson ve Nöromusküler Hastalıkların rehabilitasyonunda fizyoterapi değerlendirme ve rehabilitasyon uygulamalarının etkin bir şekilde kullanımını kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği | Bu ders; Uygulamalı Rehabilitasyonda Temel Kavramlar,Parkinson semptomları ve Değerlendirme,Parkinson Hastalığında Fizyoterapi Yaklaşımları,Kanıta dayalı fizyoterapi,Multiple Skleroz Semptomları ve Değerlendirme,Multıple skleroz ve Tedavisi,Kanıta Dayalı Fizyoterapi,Spinal Cord yaralanmalarında seviyeye göre fonksiyonel durum ve komplikasyonlar
,Spina Cord Yaralanmaları Fizyoterapi ve Rehabilitasyonu,Kanıta dayalı fizyoterapi uygulamaları,Gullian Barre Sendromu ve Poliomyelit,Muskuler distrofi ve fizyoterapisi,Kafa travmaları,Kanıta dayalı fizyoterapi ve rehabilitasyon; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Spinal kord yaralanmalarının rehabilitasyonunda değerlendirme ve tedavi yöntemlerini tartışır. | 3, 9 | C |
Multiple skleroz rehabilitasyonunda değerlendirme ve tedavi yöntemlerini tartışır. | 3, 9 | C |
Parkinson değerlendirme, fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarını tartışır. | 3, 9 | C |
Muskuler distrofide değerlendirme, fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarını tartışır. | 3, 9 | C |
Guillain Barre Sendromunda değerlendirme, fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarını tartışır. | 9 | C |
Polio Sendromunda değerlendirme, fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarını tartışır. | 9 | C |
Kafa Travmalarında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini tartışır. | 16, 9 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Uygulamalı Rehabilitasyonda Temel Kavramlar | Mebis notları |
2 | Parkinson semptomları ve Değerlendirme | Mebis notları |
3 | Parkinson Hastalığında Fizyoterapi Yaklaşımları | Mebis notları |
4 | Kanıta dayalı fizyoterapi | Güncel Literatür Bilgisi /Pubmed |
5 | Multiple Skleroz Semptomları ve Değerlendirme | Mebis notları |
6 | Multıple skleroz ve Tedavisi | Mebis notları |
7 | Kanıta Dayalı Fizyoterapi | Güncel Literatür İncelemesi /Pubmed
|
8 | Spinal Cord yaralanmalarında seviyeye göre fonksiyonel durum ve komplikasyonlar
| Mebis notları |
9 | Spina Cord Yaralanmaları Fizyoterapi ve Rehabilitasyonu | Mebis notları |
10 | Kanıta dayalı fizyoterapi uygulamaları | Güncel Literatür Bilgisi /Pubmed |
11 | Gullian Barre Sendromu ve Poliomyelit | Mebis notları |
12 | Muskuler distrofi ve fizyoterapisi | Mebis notları |
13 | Kafa travmaları | Mebis notları |
14 | Kanıta dayalı fizyoterapi ve rehabilitasyon | Güncel Literatür Bilgisi /Pubmed |
Kaynak |
Mebis notu
|
1- C Algun (Ed). Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Nobel Tıp Kitapevi, 2013. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | X | | |
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | | | X | |
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | | | X | |
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | | | X | |
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | | X | |
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | | | |
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | | | |
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | X | | |
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | | | | | |
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 6 | 24 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 28 | 28 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(108/30) | 4 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
REHABİLİTASYON UYGULAMALARI I | PTR3174470 | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Simay AKDEMİR |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Simay AKDEMİR, Öğr.Gör. Sıla YILMAZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Spinal kord yaralanmaları, Multiple Skleroz, Parkinson ve Nöromusküler Hastalıkların rehabilitasyonunda fizyoterapi değerlendirme ve rehabilitasyon uygulamalarının etkin bir şekilde kullanımını kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği | Bu ders; Uygulamalı Rehabilitasyonda Temel Kavramlar,Parkinson semptomları ve Değerlendirme,Parkinson Hastalığında Fizyoterapi Yaklaşımları,Kanıta dayalı fizyoterapi,Multiple Skleroz Semptomları ve Değerlendirme,Multıple skleroz ve Tedavisi,Kanıta Dayalı Fizyoterapi,Spinal Cord yaralanmalarında seviyeye göre fonksiyonel durum ve komplikasyonlar
,Spina Cord Yaralanmaları Fizyoterapi ve Rehabilitasyonu,Kanıta dayalı fizyoterapi uygulamaları,Gullian Barre Sendromu ve Poliomyelit,Muskuler distrofi ve fizyoterapisi,Kafa travmaları,Kanıta dayalı fizyoterapi ve rehabilitasyon; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Spinal kord yaralanmalarının rehabilitasyonunda değerlendirme ve tedavi yöntemlerini tartışır. | 3, 9 | C |
Multiple skleroz rehabilitasyonunda değerlendirme ve tedavi yöntemlerini tartışır. | 3, 9 | C |
Parkinson değerlendirme, fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarını tartışır. | 3, 9 | C |
Muskuler distrofide değerlendirme, fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarını tartışır. | 3, 9 | C |
Guillain Barre Sendromunda değerlendirme, fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarını tartışır. | 9 | C |
Polio Sendromunda değerlendirme, fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarını tartışır. | 9 | C |
Kafa Travmalarında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini tartışır. | 16, 9 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Uygulamalı Rehabilitasyonda Temel Kavramlar | Mebis notları |
2 | Parkinson semptomları ve Değerlendirme | Mebis notları |
3 | Parkinson Hastalığında Fizyoterapi Yaklaşımları | Mebis notları |
4 | Kanıta dayalı fizyoterapi | Güncel Literatür Bilgisi /Pubmed |
5 | Multiple Skleroz Semptomları ve Değerlendirme | Mebis notları |
6 | Multıple skleroz ve Tedavisi | Mebis notları |
7 | Kanıta Dayalı Fizyoterapi | Güncel Literatür İncelemesi /Pubmed
|
8 | Spinal Cord yaralanmalarında seviyeye göre fonksiyonel durum ve komplikasyonlar
| Mebis notları |
9 | Spina Cord Yaralanmaları Fizyoterapi ve Rehabilitasyonu | Mebis notları |
10 | Kanıta dayalı fizyoterapi uygulamaları | Güncel Literatür Bilgisi /Pubmed |
11 | Gullian Barre Sendromu ve Poliomyelit | Mebis notları |
12 | Muskuler distrofi ve fizyoterapisi | Mebis notları |
13 | Kafa travmaları | Mebis notları |
14 | Kanıta dayalı fizyoterapi ve rehabilitasyon | Güncel Literatür Bilgisi /Pubmed |
Kaynak |
Mebis notu
|
1- C Algun (Ed). Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Nobel Tıp Kitapevi, 2013. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | X | | |
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | | | X | |
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | | | X | |
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | | | X | |
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | | X | |
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | | | |
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | | | |
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | X | | |
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | | | | | |
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 11/10/2023 - 15:52Son Güncelleme Tarihi: 11/10/2023 - 15:55