Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TERAPATİK EGZERSİZ | PTR2256690 | Bahar Dönemi | 1+4 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Çağla ÖZGÖREN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Sıla YILMAZ, Öğr.Gör. Görkem ATA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fizyoterapi ve rehabilitasyonda uygulanan egzersizlerin planlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Egzersizin genel prensipleri,Aktif egzersizler,Pasif egzersizler,Yardımlı ve diğer yöntemler,Wand, Codman, William ve alternatif egzersizler,İzometrik egzersizler,Dirençli egzersizler ve diğer yöntemler,Genel Tekrar, Dirençli egzersizler ve diğer rezistif yöntemler,Germe ve gevşeme egzersizleri,Postür egzersizleri-I, Postür egzersizleri-II,Skolyoz egzersizleri-I,Skolyoz egzersizleri-II,Spinal stabilizasyon; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Egzersize genel bakışı tartışır | 6, 9 | C, D |
Wand, Codman ve Williams egzersizlerini kavrar ve uygular | 6, 9 | C, D |
İzometrik, izotonik ve izokinetik egzersizleri kavrar ve uygular | 6, 9 | C, D |
Dirençli egzersizleri kavrar ve uygular | 6, 9 | C, D |
Germe ve gevşeme egzersizlerini kavrar ve uygular | 6, 9 | C, D |
Postür bozukluklarına uygun egzersizleri uygular | 6, 9 | C, D |
Skolyoz egzersizlerini kavrar ve uygular | 6, 9 | C, D |
Öğretim Yöntemleri: | 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Egzersizin genel prensipleri | 1. kaynak sf 1-7 |
2 | Aktif egzersizler | 1. kaynak sf 10-16 |
3 | Pasif egzersizler,Yardımlı ve diğer yöntemler | 1. kaynak sf 21-32 |
4 | Wand, Codman, William ve alternatif egzersizler | 1. kaynak sf 33-51 |
5 | İzometrik egzersizler | 1. kaynak sf 83-87 |
6 | Dirençli egzersizler ve diğer yöntemler | 1. kaynak sf 56-89 |
7 | Genel Tekrar | Mebis Notları |
8 | Dirençli egzersizler ve diğer rezistif yöntemler | 1. kaynak sf 80-89 |
9 | Germe ve gevşeme egzersizleri | 1. kaynak sf 93-123 |
10 | Postür egzersizleri-I | 1. kaynak sf 127-148 |
11 | Postür egzersizleri-II | 1. kaynak sf 148-206 |
12 | Skolyoz egzersizleri-I | 1. kaynak sf 160-176 |
13 | Skolyoz egzersizleri-II | 1. kaynak sf 176-190 |
14 | Spinal stabilizasyon | 1. kaynak sf 212-238 |
Kaynak |
Mebis ders notu |
1-Egzersiz Tedavisinde Temel Prensipler ve Yöntemler, Saadet Otman.2014, Ankara
2- John Gormly, Julliette Hussey, Exercise therapy prevention and treatment of disease, 2004, Blackwell publising
3-Lori thein Brady,Carrie M. Hall,Therapeutic Exercise moving toward function,2011, Lippincott williams&Wilkins |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | X | | |
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | | X | | |
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | | X | | |
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | | X | | |
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | X | | |
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | X | | |
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | X | | | |
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | X | | |
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | | | X | | |
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 3 | 42 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 2 | 2 | 4 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 2 | 2 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(78/30) | 3 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TERAPATİK EGZERSİZ | PTR2256690 | Bahar Dönemi | 1+4 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Çağla ÖZGÖREN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Sıla YILMAZ, Öğr.Gör. Görkem ATA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fizyoterapi ve rehabilitasyonda uygulanan egzersizlerin planlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Egzersizin genel prensipleri,Aktif egzersizler,Pasif egzersizler,Yardımlı ve diğer yöntemler,Wand, Codman, William ve alternatif egzersizler,İzometrik egzersizler,Dirençli egzersizler ve diğer yöntemler,Genel Tekrar, Dirençli egzersizler ve diğer rezistif yöntemler,Germe ve gevşeme egzersizleri,Postür egzersizleri-I, Postür egzersizleri-II,Skolyoz egzersizleri-I,Skolyoz egzersizleri-II,Spinal stabilizasyon; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Egzersize genel bakışı tartışır | 6, 9 | C, D |
Wand, Codman ve Williams egzersizlerini kavrar ve uygular | 6, 9 | C, D |
İzometrik, izotonik ve izokinetik egzersizleri kavrar ve uygular | 6, 9 | C, D |
Dirençli egzersizleri kavrar ve uygular | 6, 9 | C, D |
Germe ve gevşeme egzersizlerini kavrar ve uygular | 6, 9 | C, D |
Postür bozukluklarına uygun egzersizleri uygular | 6, 9 | C, D |
Skolyoz egzersizlerini kavrar ve uygular | 6, 9 | C, D |
Öğretim Yöntemleri: | 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Egzersizin genel prensipleri | 1. kaynak sf 1-7 |
2 | Aktif egzersizler | 1. kaynak sf 10-16 |
3 | Pasif egzersizler,Yardımlı ve diğer yöntemler | 1. kaynak sf 21-32 |
4 | Wand, Codman, William ve alternatif egzersizler | 1. kaynak sf 33-51 |
5 | İzometrik egzersizler | 1. kaynak sf 83-87 |
6 | Dirençli egzersizler ve diğer yöntemler | 1. kaynak sf 56-89 |
7 | Genel Tekrar | Mebis Notları |
8 | Dirençli egzersizler ve diğer rezistif yöntemler | 1. kaynak sf 80-89 |
9 | Germe ve gevşeme egzersizleri | 1. kaynak sf 93-123 |
10 | Postür egzersizleri-I | 1. kaynak sf 127-148 |
11 | Postür egzersizleri-II | 1. kaynak sf 148-206 |
12 | Skolyoz egzersizleri-I | 1. kaynak sf 160-176 |
13 | Skolyoz egzersizleri-II | 1. kaynak sf 176-190 |
14 | Spinal stabilizasyon | 1. kaynak sf 212-238 |
Kaynak |
Mebis ders notu |
1-Egzersiz Tedavisinde Temel Prensipler ve Yöntemler, Saadet Otman.2014, Ankara
2- John Gormly, Julliette Hussey, Exercise therapy prevention and treatment of disease, 2004, Blackwell publising
3-Lori thein Brady,Carrie M. Hall,Therapeutic Exercise moving toward function,2011, Lippincott williams&Wilkins |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | X | | |
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | | X | | |
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | | X | | |
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | | X | | |
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | X | | |
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | X | | |
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | X | | | |
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | X | | |
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | | | X | | |
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 11/10/2023 - 15:52Son Güncelleme Tarihi: 11/10/2023 - 15:55