Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KLİNİK NÖROANATOMİ | PTR2156450 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Alper ATASEVER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Alper ATASEVER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fizyoterapi ve rehabilitasyon programı için gerekli olan merkezi ve periferik sinir sistemi hakkında bilgi ve çözümlerini gerçekleştirebilecektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sinir doku; nöron, nöroglia,Medulla oblangata ve pons’un iç yapısı,Medulla spinalis’in iç yapısı substansia grisia ve alba ve yolları hakkında genel bilgi,Medulla oblangata ve pons’un afferent ve efferent yolları,Mesencephalon iç yapısı ve yolları,Cerebellum’un iç yapısı, yolları, 4 karıncık,Otonom sinir sistemi,Telencephalon, Broadman alanları,,Cortex cerebralis,Diencephalon ve yolları,,Koku beyni, koku yolları, limbik yollar,Yan karıncıklar, BOS dolaşımı,,Nuclei basales, ekstra piramidal sistem; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
2.Medulla oblangata, pons ve mesencephalonun yapısını tanımlar. | 11, 9 | A |
1. Merkezi ve periferik sinir sistemleri hakkında bilgi verir. | 11, 9 | A |
1.1 Sinir doku; nöroglia tanımlar | 11, 9 | A |
1.2 Medulla oblangata ve pons’un iç yapısını anlatır. | 11, 9 | A |
1.3 Medulla spinalis’in yolları hakkında genel bilgi verir. | 11, 9 | A |
1.4 Medulla spinalis’in afferent ve efferent yollarını tanımlar. | 11, 9 | A |
2.1 Medulla oblangata’nın afferent ve efferent yollarını ayırt eder. | 11, 9 | A |
2.2 Pons’ un afferent ve efferent yollarını anlatır. | 11, 9 | A |
3. Cerebellum’un iç yapısı, yolları 4. karıncığı anlatır. | 11, 9 | A |
3.1 Otonom sinir sisteminin özelliklerini ayırt eder. | 11, 9 | A |
3.2 Telencephalon, Brodman alanlarını tanımlar. | 11, 9 | A |
4. Cortex cerebralisi tanımlar. | 11, 9 | A |
4.1 Telencephalon’un substantia albasını ayırt eder. | 11, 9 | A |
4.2 Yan karıncık ve BOS dolaşımı ayırt eder. | 11, 9 | A |
5. Diencephalon’u tanımlar. | 11, 9 | A |
5.1 Diencephalon’un yollarını anlatır. | 11, 9 | A |
5.2 Koku beyni, koku yolları Limbik sistemi özetler. | 11, 9 | A |
5.3 Nuclei basales, ekstra piramidal sistemi aktarır. | 11, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sinir doku; nöron, nöroglia | Snell, Clinical Neuroanatomy Sayfa: 24-58 |
2 | Medulla oblangata ve pons’un iç yapısı | Snell, Clinical Neuroanatomy Sayfa: 197-208 |
3 | Medulla spinalis’in iç yapısı substansia grisia ve alba ve yolları hakkında genel bilgi | Snell, Clinical Neuroanatomy Sayfa: 133-162 |
4 | Medulla oblangata ve pons’un afferent ve efferent yolları | Snell, Clinical Neuroanatomy Sayfa: 197-208 |
5 | Mesencephalon iç yapısı ve yolları | Snell, Clinical Neuroanatomy Sayfa: 210-217 |
6 | Cerebellum’un iç yapısı, yolları, 4 karıncık | Snell, Clinical Neuroanatomy Sayfa: 231-242 |
8 | Otonom sinir sistemi | Snell, Clinical Neuroanatomy Sayfa: 392-417 |
9 | Telencephalon, Broadman alanları, | Snell, Clinical Neuroanatomy Sayfa: 285-295 |
10 | Cortex cerebralis | Snell, Clinical Neuroanatomy Sayfa: 285-295 |
11 | Diencephalon ve yolları, | Snell, Clinical Neuroanatomy Sayfa:252-256, 372-375, 383-389 |
12 | Koku beyni, koku yolları, limbik yollar | Snell, Clinical Neuroanatomy Sayfa: 305-312 |
13 | Yan karıncıklar, BOS dolaşımı, | Snell, Clinical Neuroanatomy Sayfa: 446-462 |
14 | Nuclei basales, ekstra piramidal sistem | Snell, Clinical Neuroanatomy Sayfa: 317-327 |
Kaynak |
Mebis Notu |
Fonksiyonel Nöroanatomi Doğan Taner ODTÜ Geliştirme Vakfı !. Baskı 1998 Klinik Nöroanatomi Richard S Snell Yüce Yayım Nöroanatomi Fonksiyonel Nöroanatomi Prof Dr Fahri Dere Nobel Kitabevi Adana 2000 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | X | |||||
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | X | |||||
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | X | |||||
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | X | |||||
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | X | |||||
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 4 | 8 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 31 | 31 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(102/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KLİNİK NÖROANATOMİ | PTR2156450 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Alper ATASEVER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Alper ATASEVER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fizyoterapi ve rehabilitasyon programı için gerekli olan merkezi ve periferik sinir sistemi hakkında bilgi ve çözümlerini gerçekleştirebilecektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sinir doku; nöron, nöroglia,Medulla oblangata ve pons’un iç yapısı,Medulla spinalis’in iç yapısı substansia grisia ve alba ve yolları hakkında genel bilgi,Medulla oblangata ve pons’un afferent ve efferent yolları,Mesencephalon iç yapısı ve yolları,Cerebellum’un iç yapısı, yolları, 4 karıncık,Otonom sinir sistemi,Telencephalon, Broadman alanları,,Cortex cerebralis,Diencephalon ve yolları,,Koku beyni, koku yolları, limbik yollar,Yan karıncıklar, BOS dolaşımı,,Nuclei basales, ekstra piramidal sistem; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
2.Medulla oblangata, pons ve mesencephalonun yapısını tanımlar. | 11, 9 | A |
1. Merkezi ve periferik sinir sistemleri hakkında bilgi verir. | 11, 9 | A |
1.1 Sinir doku; nöroglia tanımlar | 11, 9 | A |
1.2 Medulla oblangata ve pons’un iç yapısını anlatır. | 11, 9 | A |
1.3 Medulla spinalis’in yolları hakkında genel bilgi verir. | 11, 9 | A |
1.4 Medulla spinalis’in afferent ve efferent yollarını tanımlar. | 11, 9 | A |
2.1 Medulla oblangata’nın afferent ve efferent yollarını ayırt eder. | 11, 9 | A |
2.2 Pons’ un afferent ve efferent yollarını anlatır. | 11, 9 | A |
3. Cerebellum’un iç yapısı, yolları 4. karıncığı anlatır. | 11, 9 | A |
3.1 Otonom sinir sisteminin özelliklerini ayırt eder. | 11, 9 | A |
3.2 Telencephalon, Brodman alanlarını tanımlar. | 11, 9 | A |
4. Cortex cerebralisi tanımlar. | 11, 9 | A |
4.1 Telencephalon’un substantia albasını ayırt eder. | 11, 9 | A |
4.2 Yan karıncık ve BOS dolaşımı ayırt eder. | 11, 9 | A |
5. Diencephalon’u tanımlar. | 11, 9 | A |
5.1 Diencephalon’un yollarını anlatır. | 11, 9 | A |
5.2 Koku beyni, koku yolları Limbik sistemi özetler. | 11, 9 | A |
5.3 Nuclei basales, ekstra piramidal sistemi aktarır. | 11, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sinir doku; nöron, nöroglia | Snell, Clinical Neuroanatomy Sayfa: 24-58 |
2 | Medulla oblangata ve pons’un iç yapısı | Snell, Clinical Neuroanatomy Sayfa: 197-208 |
3 | Medulla spinalis’in iç yapısı substansia grisia ve alba ve yolları hakkında genel bilgi | Snell, Clinical Neuroanatomy Sayfa: 133-162 |
4 | Medulla oblangata ve pons’un afferent ve efferent yolları | Snell, Clinical Neuroanatomy Sayfa: 197-208 |
5 | Mesencephalon iç yapısı ve yolları | Snell, Clinical Neuroanatomy Sayfa: 210-217 |
6 | Cerebellum’un iç yapısı, yolları, 4 karıncık | Snell, Clinical Neuroanatomy Sayfa: 231-242 |
8 | Otonom sinir sistemi | Snell, Clinical Neuroanatomy Sayfa: 392-417 |
9 | Telencephalon, Broadman alanları, | Snell, Clinical Neuroanatomy Sayfa: 285-295 |
10 | Cortex cerebralis | Snell, Clinical Neuroanatomy Sayfa: 285-295 |
11 | Diencephalon ve yolları, | Snell, Clinical Neuroanatomy Sayfa:252-256, 372-375, 383-389 |
12 | Koku beyni, koku yolları, limbik yollar | Snell, Clinical Neuroanatomy Sayfa: 305-312 |
13 | Yan karıncıklar, BOS dolaşımı, | Snell, Clinical Neuroanatomy Sayfa: 446-462 |
14 | Nuclei basales, ekstra piramidal sistem | Snell, Clinical Neuroanatomy Sayfa: 317-327 |
Kaynak |
Mebis Notu |
Fonksiyonel Nöroanatomi Doğan Taner ODTÜ Geliştirme Vakfı !. Baskı 1998 Klinik Nöroanatomi Richard S Snell Yüce Yayım Nöroanatomi Fonksiyonel Nöroanatomi Prof Dr Fahri Dere Nobel Kitabevi Adana 2000 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | X | |||||
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | X | |||||
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | X | |||||
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | X | |||||
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | X | |||||
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |