Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
DENGE VE YÜRÜME EĞİTİMİ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Zeliha Candan ALGUN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Doğukan KURÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Çocuk, yetişkin, yaşlı sağlıklı olan veya muskuloskeletal bozukluğa sahip bireylerde denge ve yürümenin kapsamlı değerlendirilmesi yapılarak, amaca uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon programının planlanmasının sağlanmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Normal yürümenin kinematik analizi,Normal yürümenin kinetik analizi,Yürümede enerji tüketimi,Normal yürüme paterninin değerlendirilmesi ,Patolojik yürüyüş paternleri,Hastalık/kaza sonrası yürümenin restorasyonu,Yürüme analizi metodları,Yürüme eğitimi ve egzersizleri,Yürüme ile ilgili kanıta dayalı araştırmalar ,Yaygın karşılaşılan denge ve koordinasyon problemleri ,Denge ve koordinasyonun değerlendirilmesi,Denge ve koordinasyon egzersizleri,Denge ile ilgili kanıta dayalı araştırmalar , Olgu tartışma örnekleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Denge ve koordinasyonu değerlendirip, bozuklukları ve günlük yaşama olan etkilerini analiz eder. | 16, 9 | A |
Normal yürümenin özelliklerini, kinetik ve kinematiklerini tartışır. | 16, 9 | A |
Patolojik yürüyüş paternlerini tartışır ve Patolojik durumlarda rehabilitasyon programı uygulamalarını ayırt eder. | 16, 9 | A |
Yürüme rehabilitasyonunu açıklar ve denge ve koordinasyon rehabilitasyonunu tanımlar. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Normal yürümenin kinematik analizi | Mebis notları |
2 | Normal yürümenin kinetik analizi | Mebis notları |
3 | Yürümede enerji tüketimi | Mebis notları |
4 | Normal yürüme paterninin değerlendirilmesi | Mebis notları |
5 | Patolojik yürüyüş paternleri | Mebis notları |
6 | Hastalık/kaza sonrası yürümenin restorasyonu | Mebis notları |
7 | Yürüme analizi metodları | Mebis notları |
8 | Yürüme eğitimi ve egzersizleri | Mebis notları |
9 | Yürüme ile ilgili kanıta dayalı araştırmalar | Güncel literatür taraması |
10 | Yaygın karşılaşılan denge ve koordinasyon problemleri | Mebis notları |
11 | Denge ve koordinasyonun değerlendirilmesi | Mebis notları |
12 | Denge ve koordinasyon egzersizleri | Mebis notları |
13 | Denge ile ilgili kanıta dayalı araştırmalar | Güncel literatür taraması |
14 | Olgu tartışma örnekleri | Mebis notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | X | | |
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | | | X | |
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | | X | | |
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | | | | X |
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | X | | | |
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | | | |
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | | | |
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | | | |
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | | | | | |
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 7 | 7 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 49 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(49/30) | 2 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
DENGE VE YÜRÜME EĞİTİMİ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Zeliha Candan ALGUN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Doğukan KURÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Çocuk, yetişkin, yaşlı sağlıklı olan veya muskuloskeletal bozukluğa sahip bireylerde denge ve yürümenin kapsamlı değerlendirilmesi yapılarak, amaca uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon programının planlanmasının sağlanmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Normal yürümenin kinematik analizi,Normal yürümenin kinetik analizi,Yürümede enerji tüketimi,Normal yürüme paterninin değerlendirilmesi ,Patolojik yürüyüş paternleri,Hastalık/kaza sonrası yürümenin restorasyonu,Yürüme analizi metodları,Yürüme eğitimi ve egzersizleri,Yürüme ile ilgili kanıta dayalı araştırmalar ,Yaygın karşılaşılan denge ve koordinasyon problemleri ,Denge ve koordinasyonun değerlendirilmesi,Denge ve koordinasyon egzersizleri,Denge ile ilgili kanıta dayalı araştırmalar , Olgu tartışma örnekleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Denge ve koordinasyonu değerlendirip, bozuklukları ve günlük yaşama olan etkilerini analiz eder. | 16, 9 | A |
Normal yürümenin özelliklerini, kinetik ve kinematiklerini tartışır. | 16, 9 | A |
Patolojik yürüyüş paternlerini tartışır ve Patolojik durumlarda rehabilitasyon programı uygulamalarını ayırt eder. | 16, 9 | A |
Yürüme rehabilitasyonunu açıklar ve denge ve koordinasyon rehabilitasyonunu tanımlar. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Normal yürümenin kinematik analizi | Mebis notları |
2 | Normal yürümenin kinetik analizi | Mebis notları |
3 | Yürümede enerji tüketimi | Mebis notları |
4 | Normal yürüme paterninin değerlendirilmesi | Mebis notları |
5 | Patolojik yürüyüş paternleri | Mebis notları |
6 | Hastalık/kaza sonrası yürümenin restorasyonu | Mebis notları |
7 | Yürüme analizi metodları | Mebis notları |
8 | Yürüme eğitimi ve egzersizleri | Mebis notları |
9 | Yürüme ile ilgili kanıta dayalı araştırmalar | Güncel literatür taraması |
10 | Yaygın karşılaşılan denge ve koordinasyon problemleri | Mebis notları |
11 | Denge ve koordinasyonun değerlendirilmesi | Mebis notları |
12 | Denge ve koordinasyon egzersizleri | Mebis notları |
13 | Denge ile ilgili kanıta dayalı araştırmalar | Güncel literatür taraması |
14 | Olgu tartışma örnekleri | Mebis notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | X | | |
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | | | X | |
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | | X | | |
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | | | | X |
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | X | | | |
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | | | |
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | | | |
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | | | |
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | | | | | |
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 11/10/2023 - 15:52Son Güncelleme Tarihi: 11/10/2023 - 15:55