Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MESLEKİ İNGİLİZCE I | FTR3190900 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Merve MANGA |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Merve MANGA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fizyoterapi ve Rahabilitasyon öğrencilerinin iş ortamında İngilizce iletişim becerilerini kullanma yetilerini geliştirir; alanlarına özel İngilizce kelimeleri ve metinleri öğrenmelerini sağlar, onlara yazılı ve sesli İngilizce Fizyoterapi metinlerini anlama, yazma ve konuşma becerilerini geliştirir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Fizyoterapide Spina Bifida (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) ,Fizyoterapide Cerebral Palsi (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) ,Kırık sonrası Rehabilitasyon (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) ,Fizyoterapide Multiple Skleroz (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) ,Fizyoterapide Parkinson (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) ,Musküler Sistem (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) ,Obesıty ın the elderly ın physıotherapy (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) ,Teknolojik Rehabilitasyon (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) ,Bütüncül Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) ,Fizyoterapide Demans(Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) ,Dirençli Egzersiz (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) , Manuel Terapi ve Rehabilitasyon (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) ,Aerobik Egzersiz (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) ,Fizyoterapide Aquaterapi (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Fizyoterapiyi İngilizce olarak tanımlar. | 9 | A, E |
Fizyoterapi ile ilgili hastalıkların basitçe tanımını yapar. | 9 | A, E |
Tanı süreci, tanı testleri ve muayeneleri anlar. | 9 | A, E |
Hasta yönetimi ve risk faktörlerini öğrenir. Yaygın yaralanmaları ve rahatsızlıkları sınıflandırır. | 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fizyoterapide Spina Bifida (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) | Susan Edwards - Neurological Physiotherapy_ A Problem-Solving Approach 2nd Edition (2002) syf:1-75 |
2 | Fizyoterapide Cerebral Palsi (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) | Susan Edwards - Neurological Physiotherapy_ A Problem-Solving Approach 2nd Edition (2002) syf:75-87 |
3 | Kırık sonrası Rehabilitasyon (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) | Susan Edwards - Neurological Physiotherapy_ A Problem-Solving Approach 2nd Edition (2002) syf:87-96 |
4 | Fizyoterapide Multiple Skleroz (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) | Susan Edwards - Neurological Physiotherapy_ A Problem-Solving Approach 2nd Edition (2002) syf:96-105 |
5 | Fizyoterapide Parkinson (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) | Susan Edwards - Neurological Physiotherapy_ A Problem-Solving Approach 2nd Edition (2002) syf:105-120 |
6 | Musküler Sistem (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) | Susan Edwards - Neurological Physiotherapy_ A Problem-Solving Approach 2nd Edition (2002) syf:120-135 |
7 | Obesıty ın the elderly ın physıotherapy (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) | Susan Edwards - Neurological Physiotherapy_ A Problem-Solving Approach 2nd Edition (2002) syf:135-160 |
8 | Teknolojik Rehabilitasyon (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) | Susan Edwards - Neurological Physiotherapy_ A Problem-Solving Approach 2nd Edition (2002) syf:.160-173 |
9 | Bütüncül Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) | Susan Edwards - Neurological Physiotherapy_ A Problem-Solving Approach 2nd Edition (2002) syf:173-187 |
10 | Fizyoterapide Demans(Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) | Susan Edwards - Neurological Physiotherapy_ A Problem-Solving Approach 2nd Edition (2002) syf:187-196 |
11 | Dirençli Egzersiz (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) | Susan Edwards - Neurological Physiotherapy_ A Problem-Solving Approach 2nd Edition (2002) syf:196-220 |
12 | Manuel Terapi ve Rehabilitasyon (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) | Susan Edwards - Neurological Physiotherapy_ A Problem-Solving Approach 2nd Edition (2002) syf:220-245 |
13 | Aerobik Egzersiz (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) | Susan Edwards - Neurological Physiotherapy_ A Problem-Solving Approach 2nd Edition (2002) syf:245-280 |
14 | Fizyoterapide Aquaterapi (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) | Susan Edwards - Neurological Physiotherapy_ A Problem-Solving Approach 2nd Edition (2002) syf:280-340 |
Kaynak |
(LANGE Case Files) Jason Brumitt, Erin Jobst - Physical Therapy Case Files, Sports-McGraw-Hill Education _ Medical (2015) |
-Lauren Jean Guthrie - Clinical Case Studies in Physiotherapy_ A Guide for Students and Graduates (Physiotherapy Pocketbooks)-Churchill Livingstone (2008) (1) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | X | |||||
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | X | |||||
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | X | |||||
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | X | |||||
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | X | |||||
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 1 | 14 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 2 | 2 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 2 | 2 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 1 | 1 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 79 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(79/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MESLEKİ İNGİLİZCE I | FTR3190900 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Merve MANGA |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Merve MANGA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fizyoterapi ve Rahabilitasyon öğrencilerinin iş ortamında İngilizce iletişim becerilerini kullanma yetilerini geliştirir; alanlarına özel İngilizce kelimeleri ve metinleri öğrenmelerini sağlar, onlara yazılı ve sesli İngilizce Fizyoterapi metinlerini anlama, yazma ve konuşma becerilerini geliştirir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Fizyoterapide Spina Bifida (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) ,Fizyoterapide Cerebral Palsi (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) ,Kırık sonrası Rehabilitasyon (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) ,Fizyoterapide Multiple Skleroz (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) ,Fizyoterapide Parkinson (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) ,Musküler Sistem (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) ,Obesıty ın the elderly ın physıotherapy (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) ,Teknolojik Rehabilitasyon (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) ,Bütüncül Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) ,Fizyoterapide Demans(Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) ,Dirençli Egzersiz (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) , Manuel Terapi ve Rehabilitasyon (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) ,Aerobik Egzersiz (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) ,Fizyoterapide Aquaterapi (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Fizyoterapiyi İngilizce olarak tanımlar. | 9 | A, E |
Fizyoterapi ile ilgili hastalıkların basitçe tanımını yapar. | 9 | A, E |
Tanı süreci, tanı testleri ve muayeneleri anlar. | 9 | A, E |
Hasta yönetimi ve risk faktörlerini öğrenir. Yaygın yaralanmaları ve rahatsızlıkları sınıflandırır. | 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fizyoterapide Spina Bifida (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) | Susan Edwards - Neurological Physiotherapy_ A Problem-Solving Approach 2nd Edition (2002) syf:1-75 |
2 | Fizyoterapide Cerebral Palsi (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) | Susan Edwards - Neurological Physiotherapy_ A Problem-Solving Approach 2nd Edition (2002) syf:75-87 |
3 | Kırık sonrası Rehabilitasyon (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) | Susan Edwards - Neurological Physiotherapy_ A Problem-Solving Approach 2nd Edition (2002) syf:87-96 |
4 | Fizyoterapide Multiple Skleroz (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) | Susan Edwards - Neurological Physiotherapy_ A Problem-Solving Approach 2nd Edition (2002) syf:96-105 |
5 | Fizyoterapide Parkinson (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) | Susan Edwards - Neurological Physiotherapy_ A Problem-Solving Approach 2nd Edition (2002) syf:105-120 |
6 | Musküler Sistem (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) | Susan Edwards - Neurological Physiotherapy_ A Problem-Solving Approach 2nd Edition (2002) syf:120-135 |
7 | Obesıty ın the elderly ın physıotherapy (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) | Susan Edwards - Neurological Physiotherapy_ A Problem-Solving Approach 2nd Edition (2002) syf:135-160 |
8 | Teknolojik Rehabilitasyon (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) | Susan Edwards - Neurological Physiotherapy_ A Problem-Solving Approach 2nd Edition (2002) syf:.160-173 |
9 | Bütüncül Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) | Susan Edwards - Neurological Physiotherapy_ A Problem-Solving Approach 2nd Edition (2002) syf:173-187 |
10 | Fizyoterapide Demans(Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) | Susan Edwards - Neurological Physiotherapy_ A Problem-Solving Approach 2nd Edition (2002) syf:187-196 |
11 | Dirençli Egzersiz (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) | Susan Edwards - Neurological Physiotherapy_ A Problem-Solving Approach 2nd Edition (2002) syf:196-220 |
12 | Manuel Terapi ve Rehabilitasyon (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) | Susan Edwards - Neurological Physiotherapy_ A Problem-Solving Approach 2nd Edition (2002) syf:220-245 |
13 | Aerobik Egzersiz (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) | Susan Edwards - Neurological Physiotherapy_ A Problem-Solving Approach 2nd Edition (2002) syf:245-280 |
14 | Fizyoterapide Aquaterapi (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) | Susan Edwards - Neurological Physiotherapy_ A Problem-Solving Approach 2nd Edition (2002) syf:280-340 |
Kaynak |
(LANGE Case Files) Jason Brumitt, Erin Jobst - Physical Therapy Case Files, Sports-McGraw-Hill Education _ Medical (2015) |
-Lauren Jean Guthrie - Clinical Case Studies in Physiotherapy_ A Guide for Students and Graduates (Physiotherapy Pocketbooks)-Churchill Livingstone (2008) (1) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | X | |||||
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | X | |||||
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | X | |||||
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | X | |||||
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | X | |||||
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |