Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
FİZYOTERAPİDE ÖZEL KONULAR I | FTR4149800 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Gülay ARAS BAYRAM |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Zeliha Candan ALGUN, Arş.Gör. Alper CEYLAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fizyoterapi ve rehabilitasyonda farklı ve güncel tedavi yöntemleri ve kullanımlarını değerlendirmektir |
Dersin İçeriği | Bu ders; Torasik kifozda ortopedi,Diz osteoartriti ve kan kısıtlayıcı egzersiz uygulaması,Jinekolojik üriner inkontinans ve fizyoterapi yaklaşımları,Spina bifidada değerlendirme ve fizyoterapi,Lenf ödem fizyoterapisi ,Yüksek yoğunluklu lazer,Kronik muskuloskeletal ağrıda terapatik yaklaşımlar,Temporamandibular Disfonksiyonda Fizyoterapi,Ortezde Teknolojik Gelişmeler ve Kanıta Dayalı Çalışmalar,Kronik böbrek yetmezliğinde fizyoterapi,Primer dismenore ve rehabilitasyonu,Özel öğrenme güçlükleri ve zihinsel yetersizliklerde postür ve denge değerlendirmelerinin önemi,Kronik Yorgunluk Sendromu & Yaşlılarda Dans ve Müzik Terapisi,Covid 19 Rehabilitasyonu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki özel konuları açıklar | 16, 18, 5, 9 | A |
Kanıta dayalı araştırmaları tartışır | 16, 18, 5, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Torasik kifozda ortopedi | Literatür taraması |
2 | Diz osteoartriti ve kan kısıtlayıcı egzersiz uygulaması | Literatür taraması |
3 | Jinekolojik üriner inkontinans ve fizyoterapi yaklaşımları | Literatür taraması |
4 | Spina bifidada değerlendirme ve fizyoterapi | Literatür taraması |
5 | Lenf ödem fizyoterapisi | www.pubmed.com |
6 | Yüksek yoğunluklu lazer | Literatür taraması |
7 | Kronik muskuloskeletal ağrıda terapatik yaklaşımlar | Literatür taraması |
8 | Temporamandibular Disfonksiyonda Fizyoterapi | Literatür taraması |
9 | Ortezde Teknolojik Gelişmeler ve Kanıta Dayalı Çalışmalar | www.pubmed.com |
10 | Kronik böbrek yetmezliğinde fizyoterapi | Literatür taraması |
11 | Primer dismenore ve rehabilitasyonu | Literatür taraması |
12 | Özel öğrenme güçlükleri ve zihinsel yetersizliklerde postür ve denge değerlendirmelerinin önemi | Literatür taraması |
13 | Kronik Yorgunluk Sendromu & Yaşlılarda Dans ve Müzik Terapisi | Literatür taraması |
14 | Covid 19 Rehabilitasyonu | www.pubmed.com |
Kaynak |
Literatür taraması |
1- C Algun (Ed). Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Nobel Tıp Kitapevi, 2043.
2- AS. Otman. Egzersiz Tedavisinde Temel Prensipler ve Yöntemler, Meteksan AŞ, 2006.
3- JA DeLisa, BM Gans, NE Walsh. Physical Medicine and Rehabilitation: Principles and Practise. Fourth Ed. Lippincott Williams & Wilkins, 2005.
4- Gelecek N, Terapatik Egzersiz Güncel Yaklaşımlar, O'Tıp Kitapevi,2016 5- Karaduman A, Yılmaz ÖT, Fizyoterapi Rehabilitasyon Genel Fizyoterapi,Pelikan,2016
5- Susan J Herdman. Vestibuler Rehabilitation. FA Davis Company, 2007.
6- Peggy A. Houglum. Therapeutic Exercise for musculuskeletal Injuries. Human Kinetics, 2005. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | | X | |
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | | X | | |
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | | X | | |
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | | | X | |
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | X | | |
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | | | |
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | | X | |
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | | X | |
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | | | X | | |
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 3 | 42 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 4 | 8 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 113 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(113/30) | 4 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
FİZYOTERAPİDE ÖZEL KONULAR I | FTR4149800 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Gülay ARAS BAYRAM |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Zeliha Candan ALGUN, Arş.Gör. Alper CEYLAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fizyoterapi ve rehabilitasyonda farklı ve güncel tedavi yöntemleri ve kullanımlarını değerlendirmektir |
Dersin İçeriği | Bu ders; Torasik kifozda ortopedi,Diz osteoartriti ve kan kısıtlayıcı egzersiz uygulaması,Jinekolojik üriner inkontinans ve fizyoterapi yaklaşımları,Spina bifidada değerlendirme ve fizyoterapi,Lenf ödem fizyoterapisi ,Yüksek yoğunluklu lazer,Kronik muskuloskeletal ağrıda terapatik yaklaşımlar,Temporamandibular Disfonksiyonda Fizyoterapi,Ortezde Teknolojik Gelişmeler ve Kanıta Dayalı Çalışmalar,Kronik böbrek yetmezliğinde fizyoterapi,Primer dismenore ve rehabilitasyonu,Özel öğrenme güçlükleri ve zihinsel yetersizliklerde postür ve denge değerlendirmelerinin önemi,Kronik Yorgunluk Sendromu & Yaşlılarda Dans ve Müzik Terapisi,Covid 19 Rehabilitasyonu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki özel konuları açıklar | 16, 18, 5, 9 | A |
Kanıta dayalı araştırmaları tartışır | 16, 18, 5, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Torasik kifozda ortopedi | Literatür taraması |
2 | Diz osteoartriti ve kan kısıtlayıcı egzersiz uygulaması | Literatür taraması |
3 | Jinekolojik üriner inkontinans ve fizyoterapi yaklaşımları | Literatür taraması |
4 | Spina bifidada değerlendirme ve fizyoterapi | Literatür taraması |
5 | Lenf ödem fizyoterapisi | www.pubmed.com |
6 | Yüksek yoğunluklu lazer | Literatür taraması |
7 | Kronik muskuloskeletal ağrıda terapatik yaklaşımlar | Literatür taraması |
8 | Temporamandibular Disfonksiyonda Fizyoterapi | Literatür taraması |
9 | Ortezde Teknolojik Gelişmeler ve Kanıta Dayalı Çalışmalar | www.pubmed.com |
10 | Kronik böbrek yetmezliğinde fizyoterapi | Literatür taraması |
11 | Primer dismenore ve rehabilitasyonu | Literatür taraması |
12 | Özel öğrenme güçlükleri ve zihinsel yetersizliklerde postür ve denge değerlendirmelerinin önemi | Literatür taraması |
13 | Kronik Yorgunluk Sendromu & Yaşlılarda Dans ve Müzik Terapisi | Literatür taraması |
14 | Covid 19 Rehabilitasyonu | www.pubmed.com |
Kaynak |
Literatür taraması |
1- C Algun (Ed). Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Nobel Tıp Kitapevi, 2043.
2- AS. Otman. Egzersiz Tedavisinde Temel Prensipler ve Yöntemler, Meteksan AŞ, 2006.
3- JA DeLisa, BM Gans, NE Walsh. Physical Medicine and Rehabilitation: Principles and Practise. Fourth Ed. Lippincott Williams & Wilkins, 2005.
4- Gelecek N, Terapatik Egzersiz Güncel Yaklaşımlar, O'Tıp Kitapevi,2016 5- Karaduman A, Yılmaz ÖT, Fizyoterapi Rehabilitasyon Genel Fizyoterapi,Pelikan,2016
5- Susan J Herdman. Vestibuler Rehabilitation. FA Davis Company, 2007.
6- Peggy A. Houglum. Therapeutic Exercise for musculuskeletal Injuries. Human Kinetics, 2005. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | | X | |
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | | X | | |
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | | X | | |
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | | | X | |
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | X | | |
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | | | |
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | | X | |
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | | X | |
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | | | X | | |
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:06Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:08