Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
AĞRI VE FİZYOTERAPİ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Pınar KAYA SARIBAŞ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Dilanur KUTLU ÖZKARAOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ağrı ile ilişkili temel kavramlar, ağrı patofizyolojisinin ve mekanizması, ağrıya yol açan durumlar ve fizyoterapi yöntemleri ile ağrının yönetimi hakkında bilgi vermek |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ağrıyı anlama ve ağrı teorileri,Ağrı iletiminde nörofizyolojik mekanizmalar,Ağrının algılanması ve nöral transmisyon,Ağrı tipleri,Klinik durumlarda ağrı (muskuloskeletal, nörolojik, kanser),Özel klinik durumlarda ağrı (yeni doğanlar, geriatrik bireyler, elit sporcular),Ağrının değerlendirilmesi,Ağrı kontrol mekanizmaları,Ağrı yönetiminde kullanılan fizyoterapi yöntemleri,Ağrı yönetiminde merkezi sinir sistemi odaklı yaklaşımlar,Ağrı yönetiminde egzersiz uygulamaları,Ağrı yönetiminde kognitif süreçler ve psikososyal yaklaşımlar,Ağrı yönetiminde kanıta dayalı yöntemler,Ağrılı hastada klinik karar verme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ağrı patofizyolojisini ve ağrı ile ilişkili faktörleri anlar ve tanımlar | 9 | A |
Ağrılı hastayı değerlendirir | 5, 9 | A |
Ağrı yönetiminde biyopsikososyal yaklaşımları tanımlar | 9 | A, E |
Bireysel ağrı yönetiminde kullanılan fizyoterapi yaklaşımlarını planlar | 9 | A, E |
Ağrılı hastaya en uygun kanıta dayalı yaklaşımlar ile tedavi programı uygular | 5, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Ağrıyı anlama ve ağrı teorileri | Mebis ders notları |
2 | Ağrı iletiminde nörofizyolojik mekanizmalar | Mebis ders notları |
3 | Ağrının algılanması ve nöral transmisyon | Mebis ders notları |
4 | Ağrı tipleri | Mebis ders notları |
5 | Klinik durumlarda ağrı (muskuloskeletal, nörolojik, kanser) | Mebis ders notları |
6 | Özel klinik durumlarda ağrı (yeni doğanlar, geriatrik bireyler, elit sporcular) | Mebis ders notları |
7 | Ağrının değerlendirilmesi | Mebis ders notları |
8 | Ağrı kontrol mekanizmaları | Mebis ders notları |
9 | Ağrı yönetiminde kullanılan fizyoterapi yöntemleri | Mebis ders notları |
10 | Ağrı yönetiminde merkezi sinir sistemi odaklı yaklaşımlar | Mebis ders notları |
11 | Ağrı yönetiminde egzersiz uygulamaları | Mebis ders notları |
12 | Ağrı yönetiminde kognitif süreçler ve psikososyal yaklaşımlar | Mebis ders notları |
13 | Ağrı yönetiminde kanıta dayalı yöntemler | Mebis ders notları |
14 | Ağrılı hastada klinik karar verme | Mebis ders notları |
Kaynak |
Mebis ders notları |
Edibe Ünal. Fizyoterapide Ağrı Yönetimi, Pelikan Kitabevi. 2015 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | | X | |
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | | X | | |
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | | X | | |
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | | X | | |
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | | | |
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | | | |
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | X | | | |
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | | | |
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | | | | | |
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
AĞRI VE FİZYOTERAPİ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Pınar KAYA SARIBAŞ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Dilanur KUTLU ÖZKARAOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ağrı ile ilişkili temel kavramlar, ağrı patofizyolojisinin ve mekanizması, ağrıya yol açan durumlar ve fizyoterapi yöntemleri ile ağrının yönetimi hakkında bilgi vermek |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ağrıyı anlama ve ağrı teorileri,Ağrı iletiminde nörofizyolojik mekanizmalar,Ağrının algılanması ve nöral transmisyon,Ağrı tipleri,Klinik durumlarda ağrı (muskuloskeletal, nörolojik, kanser),Özel klinik durumlarda ağrı (yeni doğanlar, geriatrik bireyler, elit sporcular),Ağrının değerlendirilmesi,Ağrı kontrol mekanizmaları,Ağrı yönetiminde kullanılan fizyoterapi yöntemleri,Ağrı yönetiminde merkezi sinir sistemi odaklı yaklaşımlar,Ağrı yönetiminde egzersiz uygulamaları,Ağrı yönetiminde kognitif süreçler ve psikososyal yaklaşımlar,Ağrı yönetiminde kanıta dayalı yöntemler,Ağrılı hastada klinik karar verme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ağrı patofizyolojisini ve ağrı ile ilişkili faktörleri anlar ve tanımlar | 9 | A |
Ağrılı hastayı değerlendirir | 5, 9 | A |
Ağrı yönetiminde biyopsikososyal yaklaşımları tanımlar | 9 | A, E |
Bireysel ağrı yönetiminde kullanılan fizyoterapi yaklaşımlarını planlar | 9 | A, E |
Ağrılı hastaya en uygun kanıta dayalı yaklaşımlar ile tedavi programı uygular | 5, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Ağrıyı anlama ve ağrı teorileri | Mebis ders notları |
2 | Ağrı iletiminde nörofizyolojik mekanizmalar | Mebis ders notları |
3 | Ağrının algılanması ve nöral transmisyon | Mebis ders notları |
4 | Ağrı tipleri | Mebis ders notları |
5 | Klinik durumlarda ağrı (muskuloskeletal, nörolojik, kanser) | Mebis ders notları |
6 | Özel klinik durumlarda ağrı (yeni doğanlar, geriatrik bireyler, elit sporcular) | Mebis ders notları |
7 | Ağrının değerlendirilmesi | Mebis ders notları |
8 | Ağrı kontrol mekanizmaları | Mebis ders notları |
9 | Ağrı yönetiminde kullanılan fizyoterapi yöntemleri | Mebis ders notları |
10 | Ağrı yönetiminde merkezi sinir sistemi odaklı yaklaşımlar | Mebis ders notları |
11 | Ağrı yönetiminde egzersiz uygulamaları | Mebis ders notları |
12 | Ağrı yönetiminde kognitif süreçler ve psikososyal yaklaşımlar | Mebis ders notları |
13 | Ağrı yönetiminde kanıta dayalı yöntemler | Mebis ders notları |
14 | Ağrılı hastada klinik karar verme | Mebis ders notları |
Kaynak |
Mebis ders notları |
Edibe Ünal. Fizyoterapide Ağrı Yönetimi, Pelikan Kitabevi. 2015 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | | X | |
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | | X | | |
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | | X | | |
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | | X | | |
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | | | |
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | | | |
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | X | | | |
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | | | |
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | | | | | |
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:06Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:08