Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
HEMŞİRELİKTE ÖĞRETİM | NRS3214439 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Merve ÖZSOY DURMAZ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Merve ÖZSOY DURMAZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sağlıklı ve hasta bireyin, ailenin, toplumun gereksinimlerini temel sağlık hizmetleri doğrultusunda karşılamak için hemşirenin eğitici rolünün önemini kavraması ve bu gereksinimlerine yönelik öğretim sürecini planlayabilmesi için gerekli bilgiyi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin Tanımı, Hemşirelikte Öğretimde Temel Kavramlar,Hemşirelikte Öğretim Süreci, Hemşirelik ve Öğretim Sürecinin Karşılaştırılması,Öğrenme Alanları,Eğitimde Program Geliştirme,Yetişkin Eğitimi,Eğitimde İletişim Tekniklerini Kullanma,Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler,Öğrenme İçin Uygun Ortam Oluşturma,Eğitimde Kullanılan Araç-Gereçler ve Önemi,Sağlık Eğitimi,Hizmet İçi Eğitim,Etkili Sunum Tekniklerini Kullanma,Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme,Eğitim ve Öğretimde Etik; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Eğitim, öğretim ve öğrenim kavramlarını tanımlar. | 16, 9 | A |
Sağlık eğitimini ve özelliklerini tanımlar. | 16, 9 | A |
Sağlık eğitiminde bireylerin özelliklerine uygun eğitim yöntemleri ve materyalleri seçer. | 10, 16, 6, 9 | A |
Yetişkin eğitimini açıklar. | 10, 16, 19, 9 | A |
Uygun eğitim ortamının özelliklerini açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Eğitim hedefleri yazarken dikkat edilecek noktaları açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve yeniden kazandırılmasında hemşirenin eğitici rolünün önemini açıklar. | 10, 13, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Dersin Tanımı, Hemşirelikte Öğretimde Temel Kavramlar | 1. kaynağın 1-7. sayfalarının incelenmesi |
2 | Hemşirelikte Öğretim Süreci, Hemşirelik ve Öğretim Sürecinin Karşılaştırılması | 1. kaynağın 7-11. sayfalarının incelenmesi |
3 | Öğrenme Alanları | 1. kaynağın 13-17. sayfalarının incelenmesi |
4 | Eğitimde Program Geliştirme | 1. kaynağın 45-58 sayfalarının incelenmesi |
5 | Yetişkin Eğitimi | 1. kaynağın 39-43. sayfalarının incelenmesi |
6 | Eğitimde İletişim Tekniklerini Kullanma | 1. kaynağın 59-65. sayfalarının incelenmesi |
7 | Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler | 1. kaynağın 69-80. sayfalarının incelenmesi |
8 | Öğrenme İçin Uygun Ortam Oluşturma | 1. kaynağın 81-87. sayfalarının incelenmesi |
9 | Eğitimde Kullanılan Araç-Gereçler ve Önemi | 1. kaynağın 89-95. sayfalarının incelenmesi |
10 | Sağlık Eğitimi | 1. kaynağın 97-108. sayfalarının incelenmesi |
11 | Hizmet İçi Eğitim | 1. kaynağın 109-116. sayfalarının incelenmesi |
12 | Etkili Sunum Tekniklerini Kullanma | 1. kaynağın 117-132. sayfalarının incelenmesi |
13 | Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme | 1. kaynağın 143-175. sayfalarının incelenmesi |
14 | Eğitim ve Öğretimde Etik | 1. kaynağın 133-142. sayfalarının incelenmesi |
Kaynak |
Hacıalioğlu, N. (2019). Hemşirelikte Öğretim Öğrenme ve Eğitim. Nobel Tıp Kitabevleri. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir. | | | | X | |
2 | PY-2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir. | | | | X | |
3 | PY-3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | | | | X | |
4 | PY-4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür. | | | | X | |
5 | PY-5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | | | | X | |
6 | PY-6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | | | | | X |
7 | PY-7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar. | | | | | X |
8 | PY-8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler. | | | | X | |
9 | PY-9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | | | X |
10 | PY-10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar. | | | | X | |
11 | PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | | | | X | |
12 | PY-12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar. | | | | X | |
13 | PY-13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
| | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
HEMŞİRELİKTE ÖĞRETİM | NRS3214439 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Merve ÖZSOY DURMAZ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Merve ÖZSOY DURMAZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sağlıklı ve hasta bireyin, ailenin, toplumun gereksinimlerini temel sağlık hizmetleri doğrultusunda karşılamak için hemşirenin eğitici rolünün önemini kavraması ve bu gereksinimlerine yönelik öğretim sürecini planlayabilmesi için gerekli bilgiyi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin Tanımı, Hemşirelikte Öğretimde Temel Kavramlar,Hemşirelikte Öğretim Süreci, Hemşirelik ve Öğretim Sürecinin Karşılaştırılması,Öğrenme Alanları,Eğitimde Program Geliştirme,Yetişkin Eğitimi,Eğitimde İletişim Tekniklerini Kullanma,Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler,Öğrenme İçin Uygun Ortam Oluşturma,Eğitimde Kullanılan Araç-Gereçler ve Önemi,Sağlık Eğitimi,Hizmet İçi Eğitim,Etkili Sunum Tekniklerini Kullanma,Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme,Eğitim ve Öğretimde Etik; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Eğitim, öğretim ve öğrenim kavramlarını tanımlar. | 16, 9 | A |
Sağlık eğitimini ve özelliklerini tanımlar. | 16, 9 | A |
Sağlık eğitiminde bireylerin özelliklerine uygun eğitim yöntemleri ve materyalleri seçer. | 10, 16, 6, 9 | A |
Yetişkin eğitimini açıklar. | 10, 16, 19, 9 | A |
Uygun eğitim ortamının özelliklerini açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Eğitim hedefleri yazarken dikkat edilecek noktaları açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve yeniden kazandırılmasında hemşirenin eğitici rolünün önemini açıklar. | 10, 13, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Dersin Tanımı, Hemşirelikte Öğretimde Temel Kavramlar | 1. kaynağın 1-7. sayfalarının incelenmesi |
2 | Hemşirelikte Öğretim Süreci, Hemşirelik ve Öğretim Sürecinin Karşılaştırılması | 1. kaynağın 7-11. sayfalarının incelenmesi |
3 | Öğrenme Alanları | 1. kaynağın 13-17. sayfalarının incelenmesi |
4 | Eğitimde Program Geliştirme | 1. kaynağın 45-58 sayfalarının incelenmesi |
5 | Yetişkin Eğitimi | 1. kaynağın 39-43. sayfalarının incelenmesi |
6 | Eğitimde İletişim Tekniklerini Kullanma | 1. kaynağın 59-65. sayfalarının incelenmesi |
7 | Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler | 1. kaynağın 69-80. sayfalarının incelenmesi |
8 | Öğrenme İçin Uygun Ortam Oluşturma | 1. kaynağın 81-87. sayfalarının incelenmesi |
9 | Eğitimde Kullanılan Araç-Gereçler ve Önemi | 1. kaynağın 89-95. sayfalarının incelenmesi |
10 | Sağlık Eğitimi | 1. kaynağın 97-108. sayfalarının incelenmesi |
11 | Hizmet İçi Eğitim | 1. kaynağın 109-116. sayfalarının incelenmesi |
12 | Etkili Sunum Tekniklerini Kullanma | 1. kaynağın 117-132. sayfalarının incelenmesi |
13 | Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme | 1. kaynağın 143-175. sayfalarının incelenmesi |
14 | Eğitim ve Öğretimde Etik | 1. kaynağın 133-142. sayfalarının incelenmesi |
Kaynak |
Hacıalioğlu, N. (2019). Hemşirelikte Öğretim Öğrenme ve Eğitim. Nobel Tıp Kitabevleri. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir. | | | | X | |
2 | PY-2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir. | | | | X | |
3 | PY-3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | | | | X | |
4 | PY-4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür. | | | | X | |
5 | PY-5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | | | | X | |
6 | PY-6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | | | | | X |
7 | PY-7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar. | | | | | X |
8 | PY-8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler. | | | | X | |
9 | PY-9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | | | X |
10 | PY-10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar. | | | | X | |
11 | PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | | | | X | |
12 | PY-12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar. | | | | X | |
13 | PY-13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
| | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 17/12/2023 - 22:02Son Güncelleme Tarihi: 17/12/2023 - 22:04