Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
HEMŞİRELİKTE ARAŞTIRMA | NRS3114411 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Vildan ÇAKAR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Vildan ÇAKAR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Hemşirelikte bilimsel araştırmaların planlanması ve yürütülmesine ilişkin bilgi, beceri ve tutum kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanıtılması, araştırma ve bilimsel araştırma sürecine giriş,Araştırma türleri-1,Araştırma türleri-2,Araştırma tasarımına giriş, araştırma konusu belirleme,Araştırma amacı, araştırma sorusu, hipotez ve araştırma değişkenleri,Evren ve örnekleme ,Veri toplama,Ara sınav,Veri analiz yöntemleri,Araştırma raporunun yazılması ve yayınlanması,Kaynak gösterimi
Araştırmalarda etik ve etik onay süreçleri,Bilimsel araştırma yayınlarının eleştirisi-1 (Grup çalışmaları),Bilimsel araştırma yayınlarının eleştirisi-2 (Grup çalışmaları),Bilimsel araştırma yayınlarının eleştirisi-3 (Grup çalışmaları),Genel Sınav; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Hemşirelikte araştırmanın önemini açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Hemşirelik araştırmalarında etik konuların önemini tartışır. | 10, 16, 9 | A |
Hemşirelikte araştırma türlerini tanımlar. | 10, 16, 9 | A |
Bilimsel araştırma sürecini açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Bilimsel araştırma tasarımı ve yürütülmesi için gerekli bileşenleri açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Bir araştırma yayınını bilimsel araştırma tasarımı ve yürütme ilkelerine uygun olarak kritik eder. | 10, 16, 5, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Dersin tanıtılması, araştırma ve bilimsel araştırma sürecine giriş | MEBIS notu |
2 | Araştırma türleri-1 | MEBIS notu |
3 | Araştırma türleri-2 | MEBIS notu |
4 | Araştırma tasarımına giriş, araştırma konusu belirleme | MEBIS notu |
5 | Araştırma amacı, araştırma sorusu, hipotez ve araştırma değişkenleri | MEBIS notu |
6 | Evren ve örnekleme | MEBIS notu |
7 | Veri toplama | MEBIS notu |
8 | Ara sınav | |
9 | Veri analiz yöntemleri | MEBIS notu |
10 | Araştırma raporunun yazılması ve yayınlanması | MEBIS notu |
11 | Kaynak gösterimi
Araştırmalarda etik ve etik onay süreçleri | MEBIS notu |
12 | Bilimsel araştırma yayınlarının eleştirisi-1 (Grup çalışmaları) | MEBIS notu |
12 | Bilimsel araştırma yayınlarının eleştirisi-2 (Grup çalışmaları) | MEBIS notu |
14 | Bilimsel araştırma yayınlarının eleştirisi-3 (Grup çalışmaları) | MEBIS notu |
15 | Genel Sınav | |
Kaynak |
1. Erdoğan S, Nahçıvan N, Esin MN (Edts). Hemşirelikte Araştırma: Süreç, Uygulama ve Kritik. Nobel Tıp Kitabevleri, 3. Baskı, İstanbul, 2018.
2. Jolley J. Introducing Research and Evidence-Based Practice for Nursing and Healthcare Professionals. 2nd Edition, Pearson, Routledge, February 26, 2013.
3. Ayaz S (Translation Editor). Hemşirelik ve Sağlık Bakımı Profesyonelleri için Araştırma ve Kanıta Dayalı Uygulamaya Giriş (2. Basımdan Çeviri), Nobel, 2014.
4. Mete B, Demirhindi H (Edts). Sağlık Bilimlerinde Bilimsel Araştırma Yöntemlerine Giriş. Akademisyen Yayınevi, Ankara, 2022.
5. MEBIS notu |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir. | | | | | |
2 | PY-2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir. | | | | | |
3 | PY-3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | | | | | X |
4 | PY-4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür. | | | | | X |
5 | PY-5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | | | | X | |
6 | PY-6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | | | | | X |
7 | PY-7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar. | | | | | |
8 | PY-8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler. | | | | | |
9 | PY-9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | | | X |
10 | PY-10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar. | | | | | X |
11 | PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | | | | | X |
12 | PY-12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar. | | | X | | |
13 | PY-13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
| | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
HEMŞİRELİKTE ARAŞTIRMA | NRS3114411 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Vildan ÇAKAR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Vildan ÇAKAR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Hemşirelikte bilimsel araştırmaların planlanması ve yürütülmesine ilişkin bilgi, beceri ve tutum kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanıtılması, araştırma ve bilimsel araştırma sürecine giriş,Araştırma türleri-1,Araştırma türleri-2,Araştırma tasarımına giriş, araştırma konusu belirleme,Araştırma amacı, araştırma sorusu, hipotez ve araştırma değişkenleri,Evren ve örnekleme ,Veri toplama,Ara sınav,Veri analiz yöntemleri,Araştırma raporunun yazılması ve yayınlanması,Kaynak gösterimi
Araştırmalarda etik ve etik onay süreçleri,Bilimsel araştırma yayınlarının eleştirisi-1 (Grup çalışmaları),Bilimsel araştırma yayınlarının eleştirisi-2 (Grup çalışmaları),Bilimsel araştırma yayınlarının eleştirisi-3 (Grup çalışmaları),Genel Sınav; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Hemşirelikte araştırmanın önemini açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Hemşirelik araştırmalarında etik konuların önemini tartışır. | 10, 16, 9 | A |
Hemşirelikte araştırma türlerini tanımlar. | 10, 16, 9 | A |
Bilimsel araştırma sürecini açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Bilimsel araştırma tasarımı ve yürütülmesi için gerekli bileşenleri açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Bir araştırma yayınını bilimsel araştırma tasarımı ve yürütme ilkelerine uygun olarak kritik eder. | 10, 16, 5, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Dersin tanıtılması, araştırma ve bilimsel araştırma sürecine giriş | MEBIS notu |
2 | Araştırma türleri-1 | MEBIS notu |
3 | Araştırma türleri-2 | MEBIS notu |
4 | Araştırma tasarımına giriş, araştırma konusu belirleme | MEBIS notu |
5 | Araştırma amacı, araştırma sorusu, hipotez ve araştırma değişkenleri | MEBIS notu |
6 | Evren ve örnekleme | MEBIS notu |
7 | Veri toplama | MEBIS notu |
8 | Ara sınav | |
9 | Veri analiz yöntemleri | MEBIS notu |
10 | Araştırma raporunun yazılması ve yayınlanması | MEBIS notu |
11 | Kaynak gösterimi
Araştırmalarda etik ve etik onay süreçleri | MEBIS notu |
12 | Bilimsel araştırma yayınlarının eleştirisi-1 (Grup çalışmaları) | MEBIS notu |
12 | Bilimsel araştırma yayınlarının eleştirisi-2 (Grup çalışmaları) | MEBIS notu |
14 | Bilimsel araştırma yayınlarının eleştirisi-3 (Grup çalışmaları) | MEBIS notu |
15 | Genel Sınav | |
Kaynak |
1. Erdoğan S, Nahçıvan N, Esin MN (Edts). Hemşirelikte Araştırma: Süreç, Uygulama ve Kritik. Nobel Tıp Kitabevleri, 3. Baskı, İstanbul, 2018.
2. Jolley J. Introducing Research and Evidence-Based Practice for Nursing and Healthcare Professionals. 2nd Edition, Pearson, Routledge, February 26, 2013.
3. Ayaz S (Translation Editor). Hemşirelik ve Sağlık Bakımı Profesyonelleri için Araştırma ve Kanıta Dayalı Uygulamaya Giriş (2. Basımdan Çeviri), Nobel, 2014.
4. Mete B, Demirhindi H (Edts). Sağlık Bilimlerinde Bilimsel Araştırma Yöntemlerine Giriş. Akademisyen Yayınevi, Ankara, 2022.
5. MEBIS notu |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir. | | | | | |
2 | PY-2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir. | | | | | |
3 | PY-3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | | | | | X |
4 | PY-4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür. | | | | | X |
5 | PY-5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | | | | X | |
6 | PY-6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | | | | | X |
7 | PY-7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar. | | | | | |
8 | PY-8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler. | | | | | |
9 | PY-9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | | | X |
10 | PY-10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar. | | | | | X |
11 | PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | | | | | X |
12 | PY-12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar. | | | X | | |
13 | PY-13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
| | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 17/12/2023 - 22:02Son Güncelleme Tarihi: 17/12/2023 - 22:04