Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SOSYAL SORUMLULUK PROJESİ | NRS4215111 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Vildan ÇAKAR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Vildan ÇAKAR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin toplum içerisinde sosyal sorumluluk alanında problem tespiti yaparak ihtiyaç olan alanlarda aktif rol almasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sosyal Proje Nedir?,Proje Döngüsü,Sivil Toplum,Sosyal Sorumluluk,Sosyal Sorumlulukta Hemşirelik,Proje Formu Nasıl Hazırlanır?,Ara sınav,Proje Formu Hazırlama 1,Proje Formu Hazırlama 2,Projenin Yürütülmesi Aşamaları 1,Projenin Yürütülmesi Aşamaları 2,Projenin Yürütülmesi Aşamaları 3,Projenin Değerlendirilmesi- Proje Sunumu 1,Projenin Değerlendirilmesi- Proje Sunumu 2,Final Sınavı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sosyal problemi tanılar | 16, 5, 9 | F |
Sosyal sorumluluk alanlarını tanımlar | 16, 5, 9 | F |
Sosyal sorumluluk projesinin hedeflerini belirler | 16, 5, 9 | F |
Sosyal sorumluluk projesinin yürütülmesi için gerekli planlamaları yapar | 2, 6 | F |
Sosyal sorumluluk projesinin yürütülmesinde aktif rol alır | 14, 2, 5, 6 | F |
Sosyal sorumluluk projesini tamamlayarak sonuçlarını değerlendirir | 2, 5 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Sosyal Proje Nedir? | MEBIS notu |
2 | Proje Döngüsü | MEBIS notu |
3 | Sivil Toplum | MEBIS notu |
4 | Sosyal Sorumluluk | MEBIS notu |
5 | Sosyal Sorumlulukta Hemşirelik | MEBIS notu |
6 | Proje Formu Nasıl Hazırlanır? | MEBIS notu |
7 | Ara sınav | |
8 | Proje Formu Hazırlama 1 | MEBIS notu |
9 | Proje Formu Hazırlama 2 | MEBIS notu |
10 | Projenin Yürütülmesi Aşamaları 1 | MEBIS notu |
11 | Projenin Yürütülmesi Aşamaları 2 | MEBIS notu |
12 | Projenin Yürütülmesi Aşamaları 3 | MEBIS notu |
13 | Projenin Değerlendirilmesi- Proje Sunumu 1 | MEBIS notu |
14 | Projenin Değerlendirilmesi- Proje Sunumu 2 | MEBIS notu |
15 | Final Sınavı | |
Kaynak |
1. Marsden, D., Oakley, P., & Pratt, B. (1990). Evaluating social development projects. Oxfam GB.
2. MEBIS notu |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir. | | | | | |
2 | PY-2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir. | | | | | |
3 | PY-3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | | | | X | |
4 | PY-4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür. | | | | | |
5 | PY-5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | | | | | |
6 | PY-6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | | | | | |
7 | PY-7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar. | | | | X | |
8 | PY-8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler. | | | | | |
9 | PY-9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | | | X |
10 | PY-10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar. | | | | | |
11 | PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | | | | | |
12 | PY-12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar. | | | | X | |
13 | PY-13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
| | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SOSYAL SORUMLULUK PROJESİ | NRS4215111 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Vildan ÇAKAR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Vildan ÇAKAR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin toplum içerisinde sosyal sorumluluk alanında problem tespiti yaparak ihtiyaç olan alanlarda aktif rol almasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sosyal Proje Nedir?,Proje Döngüsü,Sivil Toplum,Sosyal Sorumluluk,Sosyal Sorumlulukta Hemşirelik,Proje Formu Nasıl Hazırlanır?,Ara sınav,Proje Formu Hazırlama 1,Proje Formu Hazırlama 2,Projenin Yürütülmesi Aşamaları 1,Projenin Yürütülmesi Aşamaları 2,Projenin Yürütülmesi Aşamaları 3,Projenin Değerlendirilmesi- Proje Sunumu 1,Projenin Değerlendirilmesi- Proje Sunumu 2,Final Sınavı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sosyal problemi tanılar | 16, 5, 9 | F |
Sosyal sorumluluk alanlarını tanımlar | 16, 5, 9 | F |
Sosyal sorumluluk projesinin hedeflerini belirler | 16, 5, 9 | F |
Sosyal sorumluluk projesinin yürütülmesi için gerekli planlamaları yapar | 2, 6 | F |
Sosyal sorumluluk projesinin yürütülmesinde aktif rol alır | 14, 2, 5, 6 | F |
Sosyal sorumluluk projesini tamamlayarak sonuçlarını değerlendirir | 2, 5 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Sosyal Proje Nedir? | MEBIS notu |
2 | Proje Döngüsü | MEBIS notu |
3 | Sivil Toplum | MEBIS notu |
4 | Sosyal Sorumluluk | MEBIS notu |
5 | Sosyal Sorumlulukta Hemşirelik | MEBIS notu |
6 | Proje Formu Nasıl Hazırlanır? | MEBIS notu |
7 | Ara sınav | |
8 | Proje Formu Hazırlama 1 | MEBIS notu |
9 | Proje Formu Hazırlama 2 | MEBIS notu |
10 | Projenin Yürütülmesi Aşamaları 1 | MEBIS notu |
11 | Projenin Yürütülmesi Aşamaları 2 | MEBIS notu |
12 | Projenin Yürütülmesi Aşamaları 3 | MEBIS notu |
13 | Projenin Değerlendirilmesi- Proje Sunumu 1 | MEBIS notu |
14 | Projenin Değerlendirilmesi- Proje Sunumu 2 | MEBIS notu |
15 | Final Sınavı | |
Kaynak |
1. Marsden, D., Oakley, P., & Pratt, B. (1990). Evaluating social development projects. Oxfam GB.
2. MEBIS notu |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir. | | | | | |
2 | PY-2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir. | | | | | |
3 | PY-3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | | | | X | |
4 | PY-4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür. | | | | | |
5 | PY-5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | | | | | |
6 | PY-6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | | | | | |
7 | PY-7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar. | | | | X | |
8 | PY-8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler. | | | | | |
9 | PY-9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | | | X |
10 | PY-10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar. | | | | | |
11 | PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | | | | | |
12 | PY-12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar. | | | | X | |
13 | PY-13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
| | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 17/12/2023 - 22:02Son Güncelleme Tarihi: 17/12/2023 - 22:04