Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE ARAÇLARI II | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Özge DOĞUÇ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Özge DOĞUÇ |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Yaşar GÖKALP |
Dersin Amacı | Bilgisayar ağları, Donanım birimleri ve işlevleri, Bilişim etiği, Sanal ve arttırılmış gerçeklik uygulama ve tanımları, sosyal ağlar, konularında gerekli bilgi, beceri ve yeterlilikleri sağlamayı kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilgisayar Donanımı ve Hata Bulma ,Sosyal Ağlar ve Sosyal Medya ,Özel Uygulama Yazılımları ,Çoklu Ortam Uygulamaları ,EndNote Programı ,Bilişim Hukuku ve Etiği ,E-Öğrenme (EdModo) ,E-Devlet Uygulamaları ,Bilgisayar ve Ağ Güvenliği ,Ağ Güvenlik Uygulamaları ,Günümüzde Bilişimin Stratejik Teknolojileri ,Bulut Bilişim ve Çeşitleri ,Bulut Bilişim Uygulamaları ,Büyük Veri ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilgisayar türleri hakkında bilgi sahibi olacak, | 23, 8, 9 | A, E |
Bilgisayar ile ilgili temel bazı sorunları çözümleyebilecek ve çözebilecek | 8, 9 | A, E |
Bilgisayarın iç ve dış birimlerini tanımlayabilecek, | 23, 8, 9 | A, E |
Yeni iletişim teknolojileri ve internet’in önemini açıklayabilecek, | 23, 8, 9 | A, E |
Sosyal ağların kullanımını ifade edebilecek, | 23, 8, 9 | A, E |
Sosyal medyanın önemini değerlendirebilecek bilgi ve becerilere sahip olacak | 23, 8, 9 | A, E |
Çoklu ortamlarda kullanılan temel kavramları tanımlayabilecek, | 23, 8, 9 | A, E |
PDF yazılımının kullanım gerekçelerini açıklayabilecek, | 23, 8, 9 | A, E |
Bilgi Sistemleri ve Uzman Sistemler kavramlarını tanımlayabilecek | 23, 8, 9 | A, E |
Web Tasarımı sürecini açıklayabilecek, | 23, 8, 9 | A, E |
Sanal Gerçeklik ve Robotlar kavramlarını tanımlayabilecek | 23, 8, 9 | A, E |
Bilişim hukuku ve bilişim suçları ile ilgili kavramları açıklayabilecek, | 23, 8, 9 | A, E |
Fikrî haklar kavramı ve bilişim alanına ilişkin düzenlemeleri belirtebilecek, | 23, 8, 9 | A, E |
Kişilik hakları, kişisel veri ve bilişim hukuku arasındaki ilişkiyi açıklayabilecek, | 23, 8, 9 | A, E |
Bilişim etiği kavramını tanımlayabilecek | 23, 8, 9 | A, E |
Öğrenmede elektronik teknoloji kullanımının gelişimini açıklayabilecek, | 23, 8, 9 | A, E |
İçerik, etkileşim ve değerlendirme bileşenlerine örnek verebilecek, | 23, 8, 9 | A, E |
Öğrenme yönetim sistemi ve sanal öğrenme ortamlarını tanımlayabilecek, | 23, 8, 9 | A, E |
Açık kaynak hareketini açıklayabilecek, | 23, 8, 9 | A, E |
Kişisel öğrenme ortamlarını ve sosyal öğrenmeyi tartışabilecek, | 23, 8, 9 | A, E |
Bilgisayar güvenliği hakkında bilgi sahibi olabilecek, | 23, 8, 9 | A, E |
Kötü niyetli yazılımları ve bunlara karşı alınabilecek önlemleri sıralayabilecek, | 23, 8, 9 | A, E |
Antivirüs yazılımının görevini ve fonksiyonunu tanımlayarak güvenlik duvarı ile ilgili ayarları yapabilecek, | 23, 8, 9 | A, E |
Akıllı telefonların güvenliğine ilişkin alınması gereken önlemleri sıralayabilecek, | 23, 8, 9 | A, E |
Güvenli bir kablosuz ağ bağlantısı için ayarlamaları yaparak güvenli internet konusunda bilgi sahibi olabilecek, | 23, 8, 9 | A, E |
Zaman içinde olgunlaşan bilişimin zorlukları ve fırsatlarını açıklayabilecek, | 23, 8, 9 | A, E |
Kullanıcı odaklı bilişimin ipuçlarını fark edebilecek, | 23, 8, 9 | A, E |
5651 sayılı Kanun ve getirdiği düzenlemeleri açıklayabilecek, | 23, 8, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 23: Kavram Haritası Tekniği, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilgisayar Donanımı ve Hata Bulma | İlgili Ders Notları |
2 | Sosyal Ağlar ve Sosyal Medya | İlgili Ders Notları |
3 | Özel Uygulama Yazılımları | İlgili Ders Notları |
4 | Çoklu Ortam Uygulamaları | İlgili Ders Notları |
5 | EndNote Programı | İlgili Ders Notları |
6 | Bilişim Hukuku ve Etiği | İlgili Ders Notları |
7 | E-Öğrenme (EdModo) | İlgili Ders Notları |
8 | E-Devlet Uygulamaları | İlgili Ders Notları |
9 | Bilgisayar ve Ağ Güvenliği | İlgili Ders Notları |
10 | Ağ Güvenlik Uygulamaları | İlgili Ders Notları |
11 | Günümüzde Bilişimin Stratejik Teknolojileri | İlgili Ders Notları |
12 | Bulut Bilişim ve Çeşitleri | İlgili Ders Notları |
13 | Bulut Bilişim Uygulamaları | İlgili Ders Notları |
14 | Büyük Veri | İlgili Ders Notları |
Kaynak |
Anadolu Üniversitesi Temel Bilgi Teknolojileri-II https://www.acikakademi.com/portal/egitimler/t; Information Technology Law The Law and Society |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir. | ||||||
2 | PY-2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir. | ||||||
3 | PY-3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | ||||||
4 | PY-4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür. | ||||||
5 | PY-5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | ||||||
6 | PY-6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
7 | PY-7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar. | ||||||
8 | PY-8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler. | X | |||||
9 | PY-9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | ||||||
10 | PY-10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar. | ||||||
11 | PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | ||||||
12 | PY-12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar. | X | |||||
13 | PY-13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 58 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(58/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE ARAÇLARI II | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Özge DOĞUÇ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Özge DOĞUÇ |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Yaşar GÖKALP |
Dersin Amacı | Bilgisayar ağları, Donanım birimleri ve işlevleri, Bilişim etiği, Sanal ve arttırılmış gerçeklik uygulama ve tanımları, sosyal ağlar, konularında gerekli bilgi, beceri ve yeterlilikleri sağlamayı kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilgisayar Donanımı ve Hata Bulma ,Sosyal Ağlar ve Sosyal Medya ,Özel Uygulama Yazılımları ,Çoklu Ortam Uygulamaları ,EndNote Programı ,Bilişim Hukuku ve Etiği ,E-Öğrenme (EdModo) ,E-Devlet Uygulamaları ,Bilgisayar ve Ağ Güvenliği ,Ağ Güvenlik Uygulamaları ,Günümüzde Bilişimin Stratejik Teknolojileri ,Bulut Bilişim ve Çeşitleri ,Bulut Bilişim Uygulamaları ,Büyük Veri ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilgisayar türleri hakkında bilgi sahibi olacak, | 23, 8, 9 | A, E |
Bilgisayar ile ilgili temel bazı sorunları çözümleyebilecek ve çözebilecek | 8, 9 | A, E |
Bilgisayarın iç ve dış birimlerini tanımlayabilecek, | 23, 8, 9 | A, E |
Yeni iletişim teknolojileri ve internet’in önemini açıklayabilecek, | 23, 8, 9 | A, E |
Sosyal ağların kullanımını ifade edebilecek, | 23, 8, 9 | A, E |
Sosyal medyanın önemini değerlendirebilecek bilgi ve becerilere sahip olacak | 23, 8, 9 | A, E |
Çoklu ortamlarda kullanılan temel kavramları tanımlayabilecek, | 23, 8, 9 | A, E |
PDF yazılımının kullanım gerekçelerini açıklayabilecek, | 23, 8, 9 | A, E |
Bilgi Sistemleri ve Uzman Sistemler kavramlarını tanımlayabilecek | 23, 8, 9 | A, E |
Web Tasarımı sürecini açıklayabilecek, | 23, 8, 9 | A, E |
Sanal Gerçeklik ve Robotlar kavramlarını tanımlayabilecek | 23, 8, 9 | A, E |
Bilişim hukuku ve bilişim suçları ile ilgili kavramları açıklayabilecek, | 23, 8, 9 | A, E |
Fikrî haklar kavramı ve bilişim alanına ilişkin düzenlemeleri belirtebilecek, | 23, 8, 9 | A, E |
Kişilik hakları, kişisel veri ve bilişim hukuku arasındaki ilişkiyi açıklayabilecek, | 23, 8, 9 | A, E |
Bilişim etiği kavramını tanımlayabilecek | 23, 8, 9 | A, E |
Öğrenmede elektronik teknoloji kullanımının gelişimini açıklayabilecek, | 23, 8, 9 | A, E |
İçerik, etkileşim ve değerlendirme bileşenlerine örnek verebilecek, | 23, 8, 9 | A, E |
Öğrenme yönetim sistemi ve sanal öğrenme ortamlarını tanımlayabilecek, | 23, 8, 9 | A, E |
Açık kaynak hareketini açıklayabilecek, | 23, 8, 9 | A, E |
Kişisel öğrenme ortamlarını ve sosyal öğrenmeyi tartışabilecek, | 23, 8, 9 | A, E |
Bilgisayar güvenliği hakkında bilgi sahibi olabilecek, | 23, 8, 9 | A, E |
Kötü niyetli yazılımları ve bunlara karşı alınabilecek önlemleri sıralayabilecek, | 23, 8, 9 | A, E |
Antivirüs yazılımının görevini ve fonksiyonunu tanımlayarak güvenlik duvarı ile ilgili ayarları yapabilecek, | 23, 8, 9 | A, E |
Akıllı telefonların güvenliğine ilişkin alınması gereken önlemleri sıralayabilecek, | 23, 8, 9 | A, E |
Güvenli bir kablosuz ağ bağlantısı için ayarlamaları yaparak güvenli internet konusunda bilgi sahibi olabilecek, | 23, 8, 9 | A, E |
Zaman içinde olgunlaşan bilişimin zorlukları ve fırsatlarını açıklayabilecek, | 23, 8, 9 | A, E |
Kullanıcı odaklı bilişimin ipuçlarını fark edebilecek, | 23, 8, 9 | A, E |
5651 sayılı Kanun ve getirdiği düzenlemeleri açıklayabilecek, | 23, 8, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 23: Kavram Haritası Tekniği, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilgisayar Donanımı ve Hata Bulma | İlgili Ders Notları |
2 | Sosyal Ağlar ve Sosyal Medya | İlgili Ders Notları |
3 | Özel Uygulama Yazılımları | İlgili Ders Notları |
4 | Çoklu Ortam Uygulamaları | İlgili Ders Notları |
5 | EndNote Programı | İlgili Ders Notları |
6 | Bilişim Hukuku ve Etiği | İlgili Ders Notları |
7 | E-Öğrenme (EdModo) | İlgili Ders Notları |
8 | E-Devlet Uygulamaları | İlgili Ders Notları |
9 | Bilgisayar ve Ağ Güvenliği | İlgili Ders Notları |
10 | Ağ Güvenlik Uygulamaları | İlgili Ders Notları |
11 | Günümüzde Bilişimin Stratejik Teknolojileri | İlgili Ders Notları |
12 | Bulut Bilişim ve Çeşitleri | İlgili Ders Notları |
13 | Bulut Bilişim Uygulamaları | İlgili Ders Notları |
14 | Büyük Veri | İlgili Ders Notları |
Kaynak |
Anadolu Üniversitesi Temel Bilgi Teknolojileri-II https://www.acikakademi.com/portal/egitimler/t; Information Technology Law The Law and Society |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir. | ||||||
2 | PY-2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir. | ||||||
3 | PY-3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | ||||||
4 | PY-4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür. | ||||||
5 | PY-5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | ||||||
6 | PY-6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
7 | PY-7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar. | ||||||
8 | PY-8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler. | X | |||||
9 | PY-9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | ||||||
10 | PY-10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar. | ||||||
11 | PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | ||||||
12 | PY-12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar. | X | |||||
13 | PY-13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |