Bilimsel araştırmaların akademik faaliyetlerde (kongre, seminer, sempozyum vb.) etkili sunulması için poster ve sözlü sunum tasarlama, hazırlama ve sunma becerileri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Derse Genel Bakış, Akademik sunum nedir, ne değildir?,Bilimsel araştırma makalesinin bileşenleri,Etkili tasarımcılar ve sunucular olarak bilim insanları,Akademik sunumlarda görsel elementler: renkler ve tipografi,Akademik sunumlarda görsel elementler: tablolar, grafikler, fotoğraflar,Microsoft Office PowerPoint ile sunum tasarımı,Poster sunumlarının yapısı,Poster sunumlarının tasarımı ve düzeni,Poster sunumu performansı,Poster sunumlarının değerlendirilmesi,Sözel sunumların yapısı,Sözel sunumların tasarımı ve düzeni,Sözel sunum performansı-1,Sözel sunum performansı-2; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Etkili akademik sunumlar için içerik, tasarım ve performans ilkelerini açıklar.
10, 14, 16, 18, 9
A, H
Bir bilimsel araştırmayı poster ve sözlü sunum şeklinde tasarlar.
10, 14, 16, 18, 9
A, H
Etkili akademik sunumun bileşenlerini tanımlar.
10, 14, 16, 18
A, H
Akademik sunumları, etkili içerik, tasarım ve performans ilkelerine göre değerlendirir.
10, 14, 16, 18, 9
A, H
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, H: Performans Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Derse Genel Bakış, Akademik sunum nedir, ne değildir?
MEBIS notu
2
Bilimsel araştırma makalesinin bileşenleri
MEBIS notu
3
Etkili tasarımcılar ve sunucular olarak bilim insanları
MEBIS notu
4
Akademik sunumlarda görsel elementler: renkler ve tipografi
MEBIS notu
5
Akademik sunumlarda görsel elementler: tablolar, grafikler, fotoğraflar
MEBIS notu
6
Microsoft Office PowerPoint ile sunum tasarımı
MEBIS notu
7
Poster sunumlarının yapısı
MEBIS notu
8
Poster sunumlarının tasarımı ve düzeni
MEBIS notu
9
Poster sunumu performansı
MEBIS notu
10
Poster sunumlarının değerlendirilmesi
MEBIS notu
11
Sözel sunumların yapısı
MEBIS notu
12
Sözel sunumların tasarımı ve düzeni
MEBIS notu
13
Sözel sunum performansı-1
MEBIS notu
14
Sözel sunum performansı-2
MEBIS notu
Kaynak
1. Erdoğan S, Nahcivan N, Esin MN. (Ed). (2014). Research in nursing: process, practice and critical. Istanbul: Nobel Publishing. 2. Chatterjee, D., Yaster, M., Lockman, J.L., Glass, N. L., Schreiner, M.S., Sinskey, J.L., & Fiadjoe, J.E. (2020). Challenging the status quo of scientific presentations. Pediatric Anesthesia, 31: 116-122. https://doi.org/10.1111/pan.14064 3. Dalyan, V. (2015). Killer slides. Istanbul: Artifarma Publications. 4. Christenbery TL, Latham TG. (2013). Creating effective scholarly posters: a guide for DNP students. J Am Assoc Nurse Pract. 25 (1): 16-23. 5. Üstdal KM. (2009). What should be known in the preparation and presentation of a scientific poster. Erciyes Medical Journal. 31 (3): 282-290. 6. Bulucu, B. (2007). How should an effective presentation be prepared? On Dokuz May University Dentistry Journal of Dentistry. 7. TUBITAK Handbook for Effective Presentations 8. Gürüz, D., ET, Ayşen. (2016). Effective presentation techniques. Ankara: Detay publishingCourse notes and other scientific sources related to scientific presentation skills . 9. MEBIS notu
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
PY-1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir.
2
PY-2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir.
3
PY-3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
4
PY-4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür.
X
5
PY-5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
6
PY-6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
7
PY-7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar.
8
PY-8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler.
9
PY-9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
10
PY-10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar.
X
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
12
PY-12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
X
13
PY-13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
1
7
7
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
10
10
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
15
15
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
60
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(60/30)
2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
AKADEMİK SUNUM TEKNİKLERİ
-
Güz Dönemi
2+0
2
2
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bilimsel araştırmaların akademik faaliyetlerde (kongre, seminer, sempozyum vb.) etkili sunulması için poster ve sözlü sunum tasarlama, hazırlama ve sunma becerileri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Derse Genel Bakış, Akademik sunum nedir, ne değildir?,Bilimsel araştırma makalesinin bileşenleri,Etkili tasarımcılar ve sunucular olarak bilim insanları,Akademik sunumlarda görsel elementler: renkler ve tipografi,Akademik sunumlarda görsel elementler: tablolar, grafikler, fotoğraflar,Microsoft Office PowerPoint ile sunum tasarımı,Poster sunumlarının yapısı,Poster sunumlarının tasarımı ve düzeni,Poster sunumu performansı,Poster sunumlarının değerlendirilmesi,Sözel sunumların yapısı,Sözel sunumların tasarımı ve düzeni,Sözel sunum performansı-1,Sözel sunum performansı-2; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Etkili akademik sunumlar için içerik, tasarım ve performans ilkelerini açıklar.
10, 14, 16, 18, 9
A, H
Bir bilimsel araştırmayı poster ve sözlü sunum şeklinde tasarlar.
10, 14, 16, 18, 9
A, H
Etkili akademik sunumun bileşenlerini tanımlar.
10, 14, 16, 18
A, H
Akademik sunumları, etkili içerik, tasarım ve performans ilkelerine göre değerlendirir.
10, 14, 16, 18, 9
A, H
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, H: Performans Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Derse Genel Bakış, Akademik sunum nedir, ne değildir?
MEBIS notu
2
Bilimsel araştırma makalesinin bileşenleri
MEBIS notu
3
Etkili tasarımcılar ve sunucular olarak bilim insanları
MEBIS notu
4
Akademik sunumlarda görsel elementler: renkler ve tipografi
MEBIS notu
5
Akademik sunumlarda görsel elementler: tablolar, grafikler, fotoğraflar
MEBIS notu
6
Microsoft Office PowerPoint ile sunum tasarımı
MEBIS notu
7
Poster sunumlarının yapısı
MEBIS notu
8
Poster sunumlarının tasarımı ve düzeni
MEBIS notu
9
Poster sunumu performansı
MEBIS notu
10
Poster sunumlarının değerlendirilmesi
MEBIS notu
11
Sözel sunumların yapısı
MEBIS notu
12
Sözel sunumların tasarımı ve düzeni
MEBIS notu
13
Sözel sunum performansı-1
MEBIS notu
14
Sözel sunum performansı-2
MEBIS notu
Kaynak
1. Erdoğan S, Nahcivan N, Esin MN. (Ed). (2014). Research in nursing: process, practice and critical. Istanbul: Nobel Publishing. 2. Chatterjee, D., Yaster, M., Lockman, J.L., Glass, N. L., Schreiner, M.S., Sinskey, J.L., & Fiadjoe, J.E. (2020). Challenging the status quo of scientific presentations. Pediatric Anesthesia, 31: 116-122. https://doi.org/10.1111/pan.14064 3. Dalyan, V. (2015). Killer slides. Istanbul: Artifarma Publications. 4. Christenbery TL, Latham TG. (2013). Creating effective scholarly posters: a guide for DNP students. J Am Assoc Nurse Pract. 25 (1): 16-23. 5. Üstdal KM. (2009). What should be known in the preparation and presentation of a scientific poster. Erciyes Medical Journal. 31 (3): 282-290. 6. Bulucu, B. (2007). How should an effective presentation be prepared? On Dokuz May University Dentistry Journal of Dentistry. 7. TUBITAK Handbook for Effective Presentations 8. Gürüz, D., ET, Ayşen. (2016). Effective presentation techniques. Ankara: Detay publishingCourse notes and other scientific sources related to scientific presentation skills . 9. MEBIS notu
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
PY-1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir.
2
PY-2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir.
3
PY-3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
4
PY-4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür.
X
5
PY-5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
6
PY-6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
7
PY-7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar.
8
PY-8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler.
9
PY-9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
10
PY-10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar.
X
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
12
PY-12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
X
13
PY-13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.