Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TÜRK DİLİ II | TDL1210600 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ortak Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Kübra GÜRSOY |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Kübra GÜRSOY |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. Kübra GÜRSOY |
Dersin Amacı | Türk ve yabancı öğrencilerin Türk Dili'ne yönelik yazılı ve sözlü anlatım becerilerini geliştirmek.
|
Dersin İçeriği | Bu ders; Öz geçmiş ,Kelime Türleri ,Birleşik Kelimelerin Yazılışı ,Fiil Çatıları ,Vurgu ,Kelime Grupları ,Türk Tasavvuf Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleri ,Paragraf ,Sözlü Anlatım Türleri ,Anlatım Bozuklukları I ,Anlatım Bozuklukları II,Cümle Bilgisi: Yapılarına Göre Cümleler ,Cümle Çeşitleri ,Halk Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleri ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kelimeler ve kelimelerin cümledeki yerini karşılaştırır. | 16, 9 | A |
Kelime türleri ve gruplarını analiz eder. | 16, 9 | A |
Cümlenin ögelerini ayırır. | 16, 9 | A |
Anlamları bakımından cümleleri ayırt eder. | 16, 9 | A |
Anlatım özelliklerini ifade eder. | 16, 9 | A |
Yazım kurallarını tanımlar. | 16, 9 | A |
Anlatım biçimlerini ifade eder. | 16, 9 | A |
Anlatım türlerini ayırt eder. | 16, 9 | A |
Yazılı eserlerin çözümlemelerini analiz eder. | 16, 9 | A |
Türkçe sözlükleri kullanır. | 16, 9 | A |
Şiir çözümlerini yapar. | 16, 9 | A |
Hikaye çözümleri yapar. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Öz geçmiş | MEBIS notu |
2 | Kelime Türleri | MEBIS notu |
3 | Birleşik Kelimelerin Yazılışı | MEBIS notu |
4 | Fiil Çatıları | MEBIS notu |
5 | Vurgu | MEBIS notu |
6 | Kelime Grupları | MEBIS notu |
7 | Türk Tasavvuf Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleri | MEBIS notu |
8 | Paragraf | MEBIS notu |
9 | Sözlü Anlatım Türleri | MEBIS notu |
10 | Anlatım Bozuklukları I | MEBIS notu |
11 | Anlatım Bozuklukları II | MEBIS notu |
12 | Cümle Bilgisi: Yapılarına Göre Cümleler | MEBIS notu |
13 | Cümle Çeşitleri | MEBIS notu |
14 | Halk Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleri | MEBIS notu |
Kaynak |
|
1. Günay Karaağaç, Türkçenin Dilbilgisi, Ankara, 2020.
2. Yakup Karsoy v.dğr., Üniversiteler için Uygulamalı Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Konya 2019. 3. Muharrem Ergin, Türk Dil Bilgisi, İstanbul, 2020. Leyla Karahan, Türkçede Söz Dizimi, Ankara, 2022. 5. MEBIS Notu.
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir. | | | | | |
2 | PY-2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir. | | | | | |
3 | PY-3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | | | | X | |
4 | PY-4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür. | | | | | |
5 | PY-5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | | | | | |
6 | PY-6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | | | | | |
7 | PY-7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar. | | | | | |
8 | PY-8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler. | | | | | |
9 | PY-9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | | | |
10 | PY-10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar. | | | | | |
11 | PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | | | | X | |
12 | PY-12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar. | | | | | X |
13 | PY-13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
| | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 7 | 2 | 14 |
Rehberli Problem Çözme | 1 | 14 | 14 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 46 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(46/30) | 2 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TÜRK DİLİ II | TDL1210600 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ortak Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Kübra GÜRSOY |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Kübra GÜRSOY |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. Kübra GÜRSOY |
Dersin Amacı | Türk ve yabancı öğrencilerin Türk Dili'ne yönelik yazılı ve sözlü anlatım becerilerini geliştirmek.
|
Dersin İçeriği | Bu ders; Öz geçmiş ,Kelime Türleri ,Birleşik Kelimelerin Yazılışı ,Fiil Çatıları ,Vurgu ,Kelime Grupları ,Türk Tasavvuf Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleri ,Paragraf ,Sözlü Anlatım Türleri ,Anlatım Bozuklukları I ,Anlatım Bozuklukları II,Cümle Bilgisi: Yapılarına Göre Cümleler ,Cümle Çeşitleri ,Halk Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleri ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kelimeler ve kelimelerin cümledeki yerini karşılaştırır. | 16, 9 | A |
Kelime türleri ve gruplarını analiz eder. | 16, 9 | A |
Cümlenin ögelerini ayırır. | 16, 9 | A |
Anlamları bakımından cümleleri ayırt eder. | 16, 9 | A |
Anlatım özelliklerini ifade eder. | 16, 9 | A |
Yazım kurallarını tanımlar. | 16, 9 | A |
Anlatım biçimlerini ifade eder. | 16, 9 | A |
Anlatım türlerini ayırt eder. | 16, 9 | A |
Yazılı eserlerin çözümlemelerini analiz eder. | 16, 9 | A |
Türkçe sözlükleri kullanır. | 16, 9 | A |
Şiir çözümlerini yapar. | 16, 9 | A |
Hikaye çözümleri yapar. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Öz geçmiş | MEBIS notu |
2 | Kelime Türleri | MEBIS notu |
3 | Birleşik Kelimelerin Yazılışı | MEBIS notu |
4 | Fiil Çatıları | MEBIS notu |
5 | Vurgu | MEBIS notu |
6 | Kelime Grupları | MEBIS notu |
7 | Türk Tasavvuf Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleri | MEBIS notu |
8 | Paragraf | MEBIS notu |
9 | Sözlü Anlatım Türleri | MEBIS notu |
10 | Anlatım Bozuklukları I | MEBIS notu |
11 | Anlatım Bozuklukları II | MEBIS notu |
12 | Cümle Bilgisi: Yapılarına Göre Cümleler | MEBIS notu |
13 | Cümle Çeşitleri | MEBIS notu |
14 | Halk Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleri | MEBIS notu |
Kaynak |
|
1. Günay Karaağaç, Türkçenin Dilbilgisi, Ankara, 2020.
2. Yakup Karsoy v.dğr., Üniversiteler için Uygulamalı Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Konya 2019. 3. Muharrem Ergin, Türk Dil Bilgisi, İstanbul, 2020. Leyla Karahan, Türkçede Söz Dizimi, Ankara, 2022. 5. MEBIS Notu.
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir. | | | | | |
2 | PY-2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir. | | | | | |
3 | PY-3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | | | | X | |
4 | PY-4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür. | | | | | |
5 | PY-5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | | | | | |
6 | PY-6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | | | | | |
7 | PY-7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar. | | | | | |
8 | PY-8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler. | | | | | |
9 | PY-9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | | | |
10 | PY-10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar. | | | | | |
11 | PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | | | | X | |
12 | PY-12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar. | | | | | X |
13 | PY-13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
| | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 15:58Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 12:09