Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BAKIM TEKNOLOJİLERİ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Merve ÖZSOY DURMAZ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Merve ÖZSOY DURMAZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Hemşirelikte inovasyon hakkında öğrencilerin bilgi, beceri ve farkındalıklarını güçlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Yeterliklerinin İlişkisinin Kurulması Teknolojik Gelişmelerin Hemşirelik Mesleğine Yansımaları,Sağlık ve Hemşirelik Bilişimi Uygulamaları,Giyilebilir Teknoloji,Tele Sağlık ve Tele Hemşirelik,Hemşirelik Bilişiminin Etik ve Yasal Yönleri,İnovasyon Basamakları Hemşirelikte İnovasyonun Önemi Dünyada ve Türkiyede Hemşirelikte İnovasyon Örnekleri ,İnovatif Fikir Oluşturma ve İnovasyona Dönüştürme,İnovatif Ürünü Hayata Geçirmek,İnovatif Ürün Geliştirme Süreci ve Değerlendirme-I,İnovatif Ürün Geliştirme Süreci ve Değerlendirme-II,İnovatif Ürün Geliştirme Süreci ve Değerlendirme-III,İnovatif Ürün Geliştirme Süreci ve Değerlendirme-IV,İnovatif Ürün Geliştirme Süreci ve Değerlendirme-V,İnovatif Ürün Geliştirme Süreci ve Değerlendirme-VI ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Teknolojik gelişmelerin hemşirelik mesleğine yansımalarını tartışır. | 10, 16, 19, 9 | A |
Hemşirelikte inovasyon ile ilgili temel kavram ve yaklaşımları açıklar. | 10, 16, 19, 9 | A |
İnovatif bir ürün tasarlar. | 16, 19, 2, 5 | F |
Hemşirelikte inovasyonun önemini tartışır. | 16, 19, 2, 5 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Yeterliklerinin İlişkisinin Kurulması Teknolojik Gelişmelerin Hemşirelik Mesleğine Yansımaları | Birinci kaynağın okunması |
2 | Sağlık ve Hemşirelik Bilişimi Uygulamaları | İkinci kaynağın okunması |
3 | Giyilebilir Teknoloji | Altıncı kaynağın okunması |
4 | Tele Sağlık ve Tele Hemşirelik | Üçüncü kaynağın okunması |
5 | Hemşirelik Bilişiminin Etik ve Yasal Yönleri | Dördüncü kaynağın okunması |
6 | İnovasyon Basamakları Hemşirelikte İnovasyonun Önemi Dünyada ve Türkiyede Hemşirelikte İnovasyon Örnekleri | Beşinci kaynağın 49-60 sayfalarının okunması |
7 | İnovatif Fikir Oluşturma ve İnovasyona Dönüştürme | Altıncı kaynağın okunması |
8 | İnovatif Ürünü Hayata Geçirmek | Beşinci kaynağın 121-138. sayfalarının okunması |
9 | İnovatif Ürün Geliştirme Süreci ve Değerlendirme-I | Mebis notu |
10 | İnovatif Ürün Geliştirme Süreci ve Değerlendirme-II | Mebis notu |
11 | İnovatif Ürün Geliştirme Süreci ve Değerlendirme-III | Mebis notu |
12 | İnovatif Ürün Geliştirme Süreci ve Değerlendirme-IV | Mebis notu |
13 | İnovatif Ürün Geliştirme Süreci ve Değerlendirme-V | Mebis notu |
14 | İnovatif Ürün Geliştirme Süreci ve Değerlendirme-VI | Mebis notu |
Kaynak |
1. Konukbay, D., Efe, M., Yıldız, D. (2020). Teknolojinin hemşirelik mesleğine yansıması: sistematik derleme. Sağlık Bilimleri Üniversitesi Hemşirelik Dergisi, 2(3), 175-182. 2. Özbey, H., Başdaş, Ö. (2018). Hemşirelikte inovasyon. Erciyes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(1), 1-7. 3. Kartal, H., Kantek, F. (2018). Hemşirelikte inovasyon örnekleri. Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi, 1(5), 57-63. 4. Doğan Merih, Y., Alioğulları, A., Yaşar Kocabey, M., Gülşen, Ç., Sezer, A. (2019). Hemşirelikte inovasyon kültürü oluşturma: bir başarı öyküsü. Zeynep Kamil Tıp Bülteni, 50(3), 175-181. 5. Doğan Merih, Y. (2018). İnovatif hemşirelerin yol haritası. Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul. 6. Doğan Merih Y. (2018). İnovatif bir hemşirelik buluşunun hayata geçirilmesi; giyilebilir askı sistemleri. Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi, 15(4), 215-221. 7. Mebis notu |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir. | X | |||||
3 | PY-3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | X | |||||
4 | PY-4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür. | X | |||||
5 | PY-5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | X | |||||
6 | PY-6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
7 | PY-7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar. | X | |||||
8 | PY-8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler. | X | |||||
9 | PY-9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
10 | PY-10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar. | X | |||||
11 | PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | X | |||||
12 | PY-12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar. | X | |||||
13 | PY-13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 1 | 14 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 58 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(58/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BAKIM TEKNOLOJİLERİ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Merve ÖZSOY DURMAZ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Merve ÖZSOY DURMAZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Hemşirelikte inovasyon hakkında öğrencilerin bilgi, beceri ve farkındalıklarını güçlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Yeterliklerinin İlişkisinin Kurulması Teknolojik Gelişmelerin Hemşirelik Mesleğine Yansımaları,Sağlık ve Hemşirelik Bilişimi Uygulamaları,Giyilebilir Teknoloji,Tele Sağlık ve Tele Hemşirelik,Hemşirelik Bilişiminin Etik ve Yasal Yönleri,İnovasyon Basamakları Hemşirelikte İnovasyonun Önemi Dünyada ve Türkiyede Hemşirelikte İnovasyon Örnekleri ,İnovatif Fikir Oluşturma ve İnovasyona Dönüştürme,İnovatif Ürünü Hayata Geçirmek,İnovatif Ürün Geliştirme Süreci ve Değerlendirme-I,İnovatif Ürün Geliştirme Süreci ve Değerlendirme-II,İnovatif Ürün Geliştirme Süreci ve Değerlendirme-III,İnovatif Ürün Geliştirme Süreci ve Değerlendirme-IV,İnovatif Ürün Geliştirme Süreci ve Değerlendirme-V,İnovatif Ürün Geliştirme Süreci ve Değerlendirme-VI ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Teknolojik gelişmelerin hemşirelik mesleğine yansımalarını tartışır. | 10, 16, 19, 9 | A |
Hemşirelikte inovasyon ile ilgili temel kavram ve yaklaşımları açıklar. | 10, 16, 19, 9 | A |
İnovatif bir ürün tasarlar. | 16, 19, 2, 5 | F |
Hemşirelikte inovasyonun önemini tartışır. | 16, 19, 2, 5 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Yeterliklerinin İlişkisinin Kurulması Teknolojik Gelişmelerin Hemşirelik Mesleğine Yansımaları | Birinci kaynağın okunması |
2 | Sağlık ve Hemşirelik Bilişimi Uygulamaları | İkinci kaynağın okunması |
3 | Giyilebilir Teknoloji | Altıncı kaynağın okunması |
4 | Tele Sağlık ve Tele Hemşirelik | Üçüncü kaynağın okunması |
5 | Hemşirelik Bilişiminin Etik ve Yasal Yönleri | Dördüncü kaynağın okunması |
6 | İnovasyon Basamakları Hemşirelikte İnovasyonun Önemi Dünyada ve Türkiyede Hemşirelikte İnovasyon Örnekleri | Beşinci kaynağın 49-60 sayfalarının okunması |
7 | İnovatif Fikir Oluşturma ve İnovasyona Dönüştürme | Altıncı kaynağın okunması |
8 | İnovatif Ürünü Hayata Geçirmek | Beşinci kaynağın 121-138. sayfalarının okunması |
9 | İnovatif Ürün Geliştirme Süreci ve Değerlendirme-I | Mebis notu |
10 | İnovatif Ürün Geliştirme Süreci ve Değerlendirme-II | Mebis notu |
11 | İnovatif Ürün Geliştirme Süreci ve Değerlendirme-III | Mebis notu |
12 | İnovatif Ürün Geliştirme Süreci ve Değerlendirme-IV | Mebis notu |
13 | İnovatif Ürün Geliştirme Süreci ve Değerlendirme-V | Mebis notu |
14 | İnovatif Ürün Geliştirme Süreci ve Değerlendirme-VI | Mebis notu |
Kaynak |
1. Konukbay, D., Efe, M., Yıldız, D. (2020). Teknolojinin hemşirelik mesleğine yansıması: sistematik derleme. Sağlık Bilimleri Üniversitesi Hemşirelik Dergisi, 2(3), 175-182. 2. Özbey, H., Başdaş, Ö. (2018). Hemşirelikte inovasyon. Erciyes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(1), 1-7. 3. Kartal, H., Kantek, F. (2018). Hemşirelikte inovasyon örnekleri. Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi, 1(5), 57-63. 4. Doğan Merih, Y., Alioğulları, A., Yaşar Kocabey, M., Gülşen, Ç., Sezer, A. (2019). Hemşirelikte inovasyon kültürü oluşturma: bir başarı öyküsü. Zeynep Kamil Tıp Bülteni, 50(3), 175-181. 5. Doğan Merih, Y. (2018). İnovatif hemşirelerin yol haritası. Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul. 6. Doğan Merih Y. (2018). İnovatif bir hemşirelik buluşunun hayata geçirilmesi; giyilebilir askı sistemleri. Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi, 15(4), 215-221. 7. Mebis notu |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir. | X | |||||
3 | PY-3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | X | |||||
4 | PY-4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür. | X | |||||
5 | PY-5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | X | |||||
6 | PY-6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
7 | PY-7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar. | X | |||||
8 | PY-8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler. | X | |||||
9 | PY-9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
10 | PY-10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar. | X | |||||
11 | PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | X | |||||
12 | PY-12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar. | X | |||||
13 | PY-13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |