Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ANATOMİ I | - | Güz Dönemi | 2+2 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Alper ATASEVER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Barış Çağrı DELİLBAŞI, Prof.Dr. Alper ATASEVER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Anatomi terminolojisi, genel tıbbi terimler, insan vücudunun organizasyonu, lokomotor, solunum ve dolaşım sistemleri hakkında bilgi vermek ve pratik uygulamalar yaptırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Anatomiye Giriş ve Temele Kavramlar,Temel Tıbbi Terminoloji Bilgisi,Bölgesel Anatomi ve Vücudumuzun Bölgeleri,İnsan Vücudu Organizasyonu ve Sistemler Hakkında Genel Bilgi,Lokomotor Sistem Anatomisi-1,Lokomotor Sistem Anatomisi-2,Lokomotor Sistem Anatomisi-3,Lokomotor Sistem Anatomisi-4,Dolaşım Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-1,Dolaşım Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-2,Dolaşım Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-3,Solunum Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-1,Solunum Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-2,Sindirim Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Anatomide genel kavramları, genel ve özel anatomi terimlerini ve anatomik pozisyonları tanımlar. | 11, 5 | A |
Anatomide genel kavramları açıklar. | 11, 5 | A |
Genel ve özel anatomi terimlerini betimler. | 11, 5 | A |
Anatomik düzlem ve eksenleri tasvir eder ve gösterir. | 11, 5 | A |
İnsan vücudunu oluşturan sistemleri açıklayabilecek ve ilişkilendirir. | 11, 5 | A |
Lokomotor sistem anatomisini tanır ve lokomotor sistemi oluşturan ögeleri bir araya getirerek fonksiyonlarını açıklar. | 11, 5 | A |
Sindirim sistemi anatomisini tanır. | 11, 5 | A |
Dolaşım sistemi anatomisini tanır. | 11, 5 | A |
Solunum sistemi anatomisini tanır. | 11, 5 | A |
İnsan vücudunu oluşturan sistemler hakkında pratik uygulamalar yapar. | 11, 5 | A |
Bütün kemikler, eklemler ve kasları tanır, fonksiyonlarını açıklar. | 11, 5 | A |
Ağız boşluğundaki yapıları ve sindirim kanalını oluşturan organları gösterir. | 11, 5 | A |
Kalbin yerini, kalple ilgili oluşumları, arter ve venleri gösterir. | 11, 5 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Anatomiye Giriş ve Temele Kavramlar | Gray’s Anatomy for Students S. 2-7 |
2 | Temel Tıbbi Terminoloji Bilgisi | Gray’s Anatomy for Students S. 2-7 |
3 | Bölgesel Anatomi ve Vücudumuzun Bölgeleri | Clinical Anatomy By Regions Richard S. Snell 1-34 |
4 | İnsan Vücudu Organizasyonu ve Sistemler Hakkında Genel Bilgi | Clinical Anatomy By Regions Richard S. Snell 1-34 |
5 | Lokomotor Sistem Anatomisi-1 | Anatomy of Movement Blandine Calais-Germian P.30-100 |
6 | Lokomotor Sistem Anatomisi-2 | Anatomy of Movement Blandine Calais-Germian P. 103-129 |
7 | Lokomotor Sistem Anatomisi-3 | Anatomy of Movement Blandine Calais-Germian P.192-252 |
8 | Lokomotor Sistem Anatomisi-4 | Anatomy of Movement Blandine Calais-Germian P.258-294 |
9 | Dolaşım Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-1 | Anatomy& Pyhsiology Coloring Workbook Elaine N.Marieb P.203-208, 211-219 |
10 | Dolaşım Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-2 | Anatomy& Pyhsiology Coloring Workbook Elaine N.Marieb P.203-208, 211-219 |
11 | Dolaşım Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-3 | Anatomy& Pyhsiology Coloring Workbook Elaine N.Marieb P.203-208, 211-219 |
12 | Solunum Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-1 | Anatomy& Pyhsiology Coloring Workbook Elaine N.Marieb P. 255-263 |
13 | Solunum Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-2 | Anatomy& Pyhsiology Coloring Workbook Elaine N.Marieb P. 255-263 |
14 | Sindirim Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi | Anatomy& Pyhsiology Coloring Workbook Elaine N.Marieb P. 73-284 |
Kaynak |
Mebis notu öğrenciye verilir. |
1-Putz R, Pabst R. Sobotta atlas of human anatomy Volume 2 12th English Ed. Munich, Urban & Schwarzenberg 1994 2-Netter FH. Atlas of human anatomy (second edition). USA, Novartis, 1997. 3-Moore KL, Persaud TVN. The Developing Human (Clinically Oriented Embryology). Fifth ed. Philadelphia, WB Saunders Company, 1993 4-Yıldırım M. İnsan Anatomisi. Nobel kitabevi, İstanbul 2003. 5-Arıncı K, Elhan A. Anatomi I, II. Güneş kitabevi, Ankara, 2003. 6-Moore K, AF. Dalley: Clinically oriented anatomy. Fourth ed. Lippincot Williams &Wilkins Company, Philadelphia, 1999 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir. | X | |||||
3 | PY-3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | ||||||
4 | PY-4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür. | ||||||
5 | PY-5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | ||||||
6 | PY-6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | ||||||
7 | PY-7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar. | ||||||
8 | PY-8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler. | ||||||
9 | PY-9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | ||||||
10 | PY-10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar. | ||||||
11 | PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | ||||||
12 | PY-12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar. | ||||||
13 | PY-13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 4 | 5 | 20 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 26 | 26 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 123 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(123/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ANATOMİ I | - | Güz Dönemi | 2+2 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Alper ATASEVER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Barış Çağrı DELİLBAŞI, Prof.Dr. Alper ATASEVER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Anatomi terminolojisi, genel tıbbi terimler, insan vücudunun organizasyonu, lokomotor, solunum ve dolaşım sistemleri hakkında bilgi vermek ve pratik uygulamalar yaptırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Anatomiye Giriş ve Temele Kavramlar,Temel Tıbbi Terminoloji Bilgisi,Bölgesel Anatomi ve Vücudumuzun Bölgeleri,İnsan Vücudu Organizasyonu ve Sistemler Hakkında Genel Bilgi,Lokomotor Sistem Anatomisi-1,Lokomotor Sistem Anatomisi-2,Lokomotor Sistem Anatomisi-3,Lokomotor Sistem Anatomisi-4,Dolaşım Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-1,Dolaşım Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-2,Dolaşım Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-3,Solunum Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-1,Solunum Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-2,Sindirim Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Anatomide genel kavramları, genel ve özel anatomi terimlerini ve anatomik pozisyonları tanımlar. | 11, 5 | A |
Anatomide genel kavramları açıklar. | 11, 5 | A |
Genel ve özel anatomi terimlerini betimler. | 11, 5 | A |
Anatomik düzlem ve eksenleri tasvir eder ve gösterir. | 11, 5 | A |
İnsan vücudunu oluşturan sistemleri açıklayabilecek ve ilişkilendirir. | 11, 5 | A |
Lokomotor sistem anatomisini tanır ve lokomotor sistemi oluşturan ögeleri bir araya getirerek fonksiyonlarını açıklar. | 11, 5 | A |
Sindirim sistemi anatomisini tanır. | 11, 5 | A |
Dolaşım sistemi anatomisini tanır. | 11, 5 | A |
Solunum sistemi anatomisini tanır. | 11, 5 | A |
İnsan vücudunu oluşturan sistemler hakkında pratik uygulamalar yapar. | 11, 5 | A |
Bütün kemikler, eklemler ve kasları tanır, fonksiyonlarını açıklar. | 11, 5 | A |
Ağız boşluğundaki yapıları ve sindirim kanalını oluşturan organları gösterir. | 11, 5 | A |
Kalbin yerini, kalple ilgili oluşumları, arter ve venleri gösterir. | 11, 5 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Anatomiye Giriş ve Temele Kavramlar | Gray’s Anatomy for Students S. 2-7 |
2 | Temel Tıbbi Terminoloji Bilgisi | Gray’s Anatomy for Students S. 2-7 |
3 | Bölgesel Anatomi ve Vücudumuzun Bölgeleri | Clinical Anatomy By Regions Richard S. Snell 1-34 |
4 | İnsan Vücudu Organizasyonu ve Sistemler Hakkında Genel Bilgi | Clinical Anatomy By Regions Richard S. Snell 1-34 |
5 | Lokomotor Sistem Anatomisi-1 | Anatomy of Movement Blandine Calais-Germian P.30-100 |
6 | Lokomotor Sistem Anatomisi-2 | Anatomy of Movement Blandine Calais-Germian P. 103-129 |
7 | Lokomotor Sistem Anatomisi-3 | Anatomy of Movement Blandine Calais-Germian P.192-252 |
8 | Lokomotor Sistem Anatomisi-4 | Anatomy of Movement Blandine Calais-Germian P.258-294 |
9 | Dolaşım Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-1 | Anatomy& Pyhsiology Coloring Workbook Elaine N.Marieb P.203-208, 211-219 |
10 | Dolaşım Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-2 | Anatomy& Pyhsiology Coloring Workbook Elaine N.Marieb P.203-208, 211-219 |
11 | Dolaşım Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-3 | Anatomy& Pyhsiology Coloring Workbook Elaine N.Marieb P.203-208, 211-219 |
12 | Solunum Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-1 | Anatomy& Pyhsiology Coloring Workbook Elaine N.Marieb P. 255-263 |
13 | Solunum Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-2 | Anatomy& Pyhsiology Coloring Workbook Elaine N.Marieb P. 255-263 |
14 | Sindirim Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi | Anatomy& Pyhsiology Coloring Workbook Elaine N.Marieb P. 73-284 |
Kaynak |
Mebis notu öğrenciye verilir. |
1-Putz R, Pabst R. Sobotta atlas of human anatomy Volume 2 12th English Ed. Munich, Urban & Schwarzenberg 1994 2-Netter FH. Atlas of human anatomy (second edition). USA, Novartis, 1997. 3-Moore KL, Persaud TVN. The Developing Human (Clinically Oriented Embryology). Fifth ed. Philadelphia, WB Saunders Company, 1993 4-Yıldırım M. İnsan Anatomisi. Nobel kitabevi, İstanbul 2003. 5-Arıncı K, Elhan A. Anatomi I, II. Güneş kitabevi, Ankara, 2003. 6-Moore K, AF. Dalley: Clinically oriented anatomy. Fourth ed. Lippincot Williams &Wilkins Company, Philadelphia, 1999 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir. | X | |||||
3 | PY-3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | ||||||
4 | PY-4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür. | ||||||
5 | PY-5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | ||||||
6 | PY-6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | ||||||
7 | PY-7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar. | ||||||
8 | PY-8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler. | ||||||
9 | PY-9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | ||||||
10 | PY-10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar. | ||||||
11 | PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | ||||||
12 | PY-12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar. | ||||||
13 | PY-13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |