Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HALK SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ | - | Bahar Dönemi | 4+0 | 4 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Sema KUĞUOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Sema KUĞUOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | As a member of the health team, to raise awareness about the priority health problems of the individual, family and community groups, presentation of solution proposals and health promotion activities in public health nursing areas. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Meeting, introduction of the course, establishment of the relation of the program outputs of the course learning outputState of Public Health Services in the World and in Turkey,History of Public Health Nursing in the World and in Our Country ,Community Diagnosis Epidemiology,Global Health Problems And Strategıes For Theır Preventıon,Early Dıagnosıs/Screenıngs,Omaha Classıfıcatıon System,Famıly Health Nursıng,School Health Nursıng,Elderly Health Nursıng,Occupatıonal Health Nursıng,Nursing in Unusual situations,Vulnerable groups in Public Health Nursing,Evidence Based Practices,Health Promotion Empowerment of Community Evaluation of the course; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. To be able to define the historical development and basic concepts of Public Health Nursing | 16, 19, 2, 4, 9 | A, G, H |
2. To be able to evaluate the health problems of the individual, family and society holistically | 10, 16, 3, 37, 5, 9 | |
3. To be able to explain the functioning of the national health care system | A | |
4. To be able to discuss the importance of early diagnosis and screening | 16, 9 | A |
5. To be able to explain the health programs that protect and improve health in our country | 16, 37, 9 | |
6. To be able to explain the basic behaviors that will create a healthy lifestyle and healthy environment | 10, 16, 37, 9 | A |
7. To be able to plan care for the health problems of the individual, family and society | 10, 16, 19, 9 | A |
8. Regarding the practice areas of public health nurses (school health, home care, family health, occupational health, environmental health, elderly | 16, 9 | |
9. To be able to explain what needs to be done to strengthen the society | 16, 18, 9 | A |
10. To be able to identify risk groups and vulnerable groups in the society together with their problems | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Meeting, introduction of the course, establishment of the relation of the program outputs of the course learning outputState of Public Health Services in the World and in Turkey | |
2 | History of Public Health Nursing in the World and in Our Country | Review of the first reference |
3 | Community Diagnosis Epidemiology | Review of McCarthy, S. (2021). What is a windshield survey? Washtenaw Community College Library. https://libguides.wccnet.edu/nur130/windshield_survey |
4 | Global Health Problems And Strategıes For Theır Preventıon | Review of 4th references, and "https://www.cdc.gov/globalhealth/strategy/pdf/CDC-Global-Strategy_01.pdf" and "https://sbu.saglik.gov.tr/Ekutuphane/kitaplar/%C3%A7ok%20payda%C5%9Fl%C4%B1%20eylem.pdf" |
5 | Early Dıagnosıs/Screenıngs | Review of first and sixth references |
6 | Omaha Classıfıcatıon System | Review of the book"Omaha Sistemi Hemşirelikte Bilgi Yönetimi" |
7 | Famıly Health Nursıng | Review of 1st, 5th and 6th references |
8 | School Health Nursıng | Review of 2nd references |
9 | Elderly Health Nursıng | Review of 7th references |
10 | Occupatıonal Health Nursıng | Review of third reference |
11 | Nursing in Unusual situations | Review of the first reference, |
12 | Vulnerable groups in Public Health Nursing | Review of the first reference, |
13 | Evidence Based Practices | Review of the 11th reference, |
14 | Health Promotion Empowerment of Community Evaluation of the course | Review of the 5th and 6th reference |
Kaynak |
1. Erci, B. (Ed.) (2020). Halk Sağlığı Hemşireliği. Anadolu Nobel Tıp Kitabevi. 2. Gözüm, S. (Ed.).(2016).Okul Dönemindeki Çocukların Sağlığının Geliştirilmesi. Vize Yayıncılık. 3. Esin, MN. (2016). Dünyada ve Türkiye'de İş Sağlığı Hemşireliği. Turkiye Klinikleri J Public Health Nurs-Special Topics 2016;2(2):1-7 4. DSÖ 2013-2020, Küresel Olmayan Hastalıkların Önlenmesine ve Kontrolüne İlişkin Küresel Eylem Planı 5.Ayaz Alkaya, S. (2017).Sağlığın Geliştirilmesi.Hedef Yayıncılık 6.Bayık Temel A. (2021). Sağlığı Koruma ve Geliştirme-1. EMA Tıp Kitabevi 7. Bilgili N, Kitiş Y. (2019). Yaşlılık ve Yaşlı Sağlığı. Vize Yayıncılık 8. McCarthy, S. (2021). What is a windshield survey? Washtenaw Community College Library. https://libguides.wccnet.edu/nur130/windshield_survey 9.https://www.cdc.gov/globalhealth/strategy/pdf/CDC-Global-Strategy_01.pdf 10.Türkiye Bulaşıcı Olmayan Hastalıklar Çok Paydaşlı Eylem Planı 2017-2025. https://sbu.saglik.gov.tr/Ekutuphane/kitaplar/%C3%A7ok%20payda%C5%9Fl%C4%B1% 20eylem.pdf kaynaklarının incelenmesi 11. Ozmen D. (2017). Halk Sağlığı Hemşireliği Alt Uzmanlık Alanlarına İlişkin Kanıta Dayalı Araştırma Örnekleri. Turkiye Klinikleri J Public Health Nurs-Special Topics. 2017;3 (1):29-38 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir. | X | |||||
3 | PY-3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | X | |||||
4 | PY-4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür. | X | |||||
5 | PY-5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | X | |||||
6 | PY-6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
7 | PY-7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar. | X | |||||
8 | PY-8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler. | X | |||||
9 | PY-9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
10 | PY-10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar. | X | |||||
11 | PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | X | |||||
12 | PY-12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar. | X | |||||
13 | PY-13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 3 | 3 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 91 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(91/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HALK SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ | - | Bahar Dönemi | 4+0 | 4 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Sema KUĞUOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Sema KUĞUOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | As a member of the health team, to raise awareness about the priority health problems of the individual, family and community groups, presentation of solution proposals and health promotion activities in public health nursing areas. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Meeting, introduction of the course, establishment of the relation of the program outputs of the course learning outputState of Public Health Services in the World and in Turkey,History of Public Health Nursing in the World and in Our Country ,Community Diagnosis Epidemiology,Global Health Problems And Strategıes For Theır Preventıon,Early Dıagnosıs/Screenıngs,Omaha Classıfıcatıon System,Famıly Health Nursıng,School Health Nursıng,Elderly Health Nursıng,Occupatıonal Health Nursıng,Nursing in Unusual situations,Vulnerable groups in Public Health Nursing,Evidence Based Practices,Health Promotion Empowerment of Community Evaluation of the course; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. To be able to define the historical development and basic concepts of Public Health Nursing | 16, 19, 2, 4, 9 | A, G, H |
2. To be able to evaluate the health problems of the individual, family and society holistically | 10, 16, 3, 37, 5, 9 | |
3. To be able to explain the functioning of the national health care system | A | |
4. To be able to discuss the importance of early diagnosis and screening | 16, 9 | A |
5. To be able to explain the health programs that protect and improve health in our country | 16, 37, 9 | |
6. To be able to explain the basic behaviors that will create a healthy lifestyle and healthy environment | 10, 16, 37, 9 | A |
7. To be able to plan care for the health problems of the individual, family and society | 10, 16, 19, 9 | A |
8. Regarding the practice areas of public health nurses (school health, home care, family health, occupational health, environmental health, elderly | 16, 9 | |
9. To be able to explain what needs to be done to strengthen the society | 16, 18, 9 | A |
10. To be able to identify risk groups and vulnerable groups in the society together with their problems | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Meeting, introduction of the course, establishment of the relation of the program outputs of the course learning outputState of Public Health Services in the World and in Turkey | |
2 | History of Public Health Nursing in the World and in Our Country | Review of the first reference |
3 | Community Diagnosis Epidemiology | Review of McCarthy, S. (2021). What is a windshield survey? Washtenaw Community College Library. https://libguides.wccnet.edu/nur130/windshield_survey |
4 | Global Health Problems And Strategıes For Theır Preventıon | Review of 4th references, and "https://www.cdc.gov/globalhealth/strategy/pdf/CDC-Global-Strategy_01.pdf" and "https://sbu.saglik.gov.tr/Ekutuphane/kitaplar/%C3%A7ok%20payda%C5%9Fl%C4%B1%20eylem.pdf" |
5 | Early Dıagnosıs/Screenıngs | Review of first and sixth references |
6 | Omaha Classıfıcatıon System | Review of the book"Omaha Sistemi Hemşirelikte Bilgi Yönetimi" |
7 | Famıly Health Nursıng | Review of 1st, 5th and 6th references |
8 | School Health Nursıng | Review of 2nd references |
9 | Elderly Health Nursıng | Review of 7th references |
10 | Occupatıonal Health Nursıng | Review of third reference |
11 | Nursing in Unusual situations | Review of the first reference, |
12 | Vulnerable groups in Public Health Nursing | Review of the first reference, |
13 | Evidence Based Practices | Review of the 11th reference, |
14 | Health Promotion Empowerment of Community Evaluation of the course | Review of the 5th and 6th reference |
Kaynak |
1. Erci, B. (Ed.) (2020). Halk Sağlığı Hemşireliği. Anadolu Nobel Tıp Kitabevi. 2. Gözüm, S. (Ed.).(2016).Okul Dönemindeki Çocukların Sağlığının Geliştirilmesi. Vize Yayıncılık. 3. Esin, MN. (2016). Dünyada ve Türkiye'de İş Sağlığı Hemşireliği. Turkiye Klinikleri J Public Health Nurs-Special Topics 2016;2(2):1-7 4. DSÖ 2013-2020, Küresel Olmayan Hastalıkların Önlenmesine ve Kontrolüne İlişkin Küresel Eylem Planı 5.Ayaz Alkaya, S. (2017).Sağlığın Geliştirilmesi.Hedef Yayıncılık 6.Bayık Temel A. (2021). Sağlığı Koruma ve Geliştirme-1. EMA Tıp Kitabevi 7. Bilgili N, Kitiş Y. (2019). Yaşlılık ve Yaşlı Sağlığı. Vize Yayıncılık 8. McCarthy, S. (2021). What is a windshield survey? Washtenaw Community College Library. https://libguides.wccnet.edu/nur130/windshield_survey 9.https://www.cdc.gov/globalhealth/strategy/pdf/CDC-Global-Strategy_01.pdf 10.Türkiye Bulaşıcı Olmayan Hastalıklar Çok Paydaşlı Eylem Planı 2017-2025. https://sbu.saglik.gov.tr/Ekutuphane/kitaplar/%C3%A7ok%20payda%C5%9Fl%C4%B1% 20eylem.pdf kaynaklarının incelenmesi 11. Ozmen D. (2017). Halk Sağlığı Hemşireliği Alt Uzmanlık Alanlarına İlişkin Kanıta Dayalı Araştırma Örnekleri. Turkiye Klinikleri J Public Health Nurs-Special Topics. 2017;3 (1):29-38 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir. | X | |||||
3 | PY-3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | X | |||||
4 | PY-4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür. | X | |||||
5 | PY-5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | X | |||||
6 | PY-6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
7 | PY-7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar. | X | |||||
8 | PY-8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler. | X | |||||
9 | PY-9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
10 | PY-10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar. | X | |||||
11 | PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | X | |||||
12 | PY-12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar. | X | |||||
13 | PY-13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |