Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
HEMŞİRELİĞE GİRİŞ | NRS1111522 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Esra EREN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Esra EREN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilere hemşireliğin temel felsefesini ve sağlık bakım hizmetleri içerisinde hemşirenin rolünü anlamasını sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği | Bu ders; Hemşireliğe Giriş ,Hemşireliğin Tarihçesi ,Hemşirelikte Bilim ve Sanat ,Temel İnsan Gereksinimleri ,Bakım Kavramı ,Hümanizm ve Holizm ,Etik Değerler,Ara Sınav,Sağlık Bakım Sisteminde Hemşirelerin Rol ve Sorumlulukları,Hemşire Liderler,Hemşire Teorisyenler,ICN Temaları ,Hemşirelik Organizasyonları ,Çalışma Alanlarına Göre Hemşirelerin Görev, Yetki ve Sorumlulukları, Örnek Vaka Tartışması,Genel Sınav; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| | |
Sağlık bakımında hemşireliğin gücünü açıklar | 10, 16, 9 | A |
Hemşireliğin dünyada ve ülkemizdeki tarihsel gelişimini açıklar
| 10, 13, 16, 9 | A |
İnsan, çevre, sağlık, hastalık ve hemşirelik kavramlarını birbiri ile ilişkilendirir
| 10, 13, 16, 19, 9 | |
Hemşirelikte hümanistik ve holistik yaklaşımın önemini ifade eder | 10, 13, 16, 9 | |
Hemşirelikle ilgili liderlerin, dernek ve kuruluşların önemini ifade eder | 10, 13, 16, 9 | |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Hemşireliğe Giriş | MEBIS notu |
2 | Hemşireliğin Tarihçesi | MEBIS notu |
3 | Hemşirelikte Bilim ve Sanat | MEBIS notu |
4 | Temel İnsan Gereksinimleri | MEBIS notu |
5 | Bakım Kavramı | MEBIS notu |
6 | Hümanizm ve Holizm | MEBIS notu |
7 | Etik Değerler | MEBIS notu |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sağlık Bakım Sisteminde Hemşirelerin Rol ve Sorumlulukları | MEBIS notu |
10 | Hemşire Liderler | MEBIS notu |
11 | Hemşire Teorisyenler | MEBIS notu |
12 | ICN Temaları | MEBIS notu |
13 | Hemşirelik Organizasyonları | MEBIS notu |
14 | Çalışma Alanlarına Göre Hemşirelerin Görev, Yetki ve Sorumlulukları, Örnek Vaka Tartışması | MEBIS notu |
15 | Genel Sınav | MEBIS notu |
Kaynak |
1. Pektekin, Ç. 2013. Hemşirelik Felsefesi: Kuramlar-Bakım Modelleri ve Politik Yaklaşımlar
2. Hemşirelik ve Etik, Çaylan Pektekin
3. Aşti, T. A., Karadağ, A. (2012). Hemşirelik Esasları, Hemşirelik Bilim ve Sanatı. Akademi Basın ve YayıncılıkBirol L (2007). Hemşirelik süreci. Hemşirelik bakımında sistematik yaklaşım, Etki Yayıncılık, İzmir
4. Velioğlu P (1999). Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar. İstanbul.
5. Öktem Ş, Abbasoğlu A, Doğan N (2000). Hemşirelik tarihi, eğitimi ve gelişimi. Ankara Üniversitesi Dikimevi Sağlık Hizmetleri, 1(1):5-10
6. Velioğlu P (1991). Hemşirelik üstüne düşünceler, Tebliğ.
7. Akça Ay F (2007). Temel hemşirelik kavramlar, İlkeler, uygulamalar, Medikal yayıncılık.
8. MEBIS notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir. | | | | X | |
2 | PY-2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir. | | | X | | |
3 | PY-3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | | | | | X |
4 | PY-4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür. | | X | | | |
5 | PY-5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | | | | X | |
6 | PY-6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | | | X | | |
7 | PY-7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar. | | | X | | |
8 | PY-8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler. | | | X | | |
9 | PY-9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | X | | |
10 | PY-10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar. | | | X | | |
11 | PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | | | | X | |
12 | PY-12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar. | | | | X | |
13 | PY-13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
| | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 4 | 4 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 7 | 7 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 11 | 11 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 60 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(60/30) | 2 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
HEMŞİRELİĞE GİRİŞ | NRS1111522 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Esra EREN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Esra EREN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilere hemşireliğin temel felsefesini ve sağlık bakım hizmetleri içerisinde hemşirenin rolünü anlamasını sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği | Bu ders; Hemşireliğe Giriş ,Hemşireliğin Tarihçesi ,Hemşirelikte Bilim ve Sanat ,Temel İnsan Gereksinimleri ,Bakım Kavramı ,Hümanizm ve Holizm ,Etik Değerler,Ara Sınav,Sağlık Bakım Sisteminde Hemşirelerin Rol ve Sorumlulukları,Hemşire Liderler,Hemşire Teorisyenler,ICN Temaları ,Hemşirelik Organizasyonları ,Çalışma Alanlarına Göre Hemşirelerin Görev, Yetki ve Sorumlulukları, Örnek Vaka Tartışması,Genel Sınav; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| | |
Sağlık bakımında hemşireliğin gücünü açıklar | 10, 16, 9 | A |
Hemşireliğin dünyada ve ülkemizdeki tarihsel gelişimini açıklar
| 10, 13, 16, 9 | A |
İnsan, çevre, sağlık, hastalık ve hemşirelik kavramlarını birbiri ile ilişkilendirir
| 10, 13, 16, 19, 9 | |
Hemşirelikte hümanistik ve holistik yaklaşımın önemini ifade eder | 10, 13, 16, 9 | |
Hemşirelikle ilgili liderlerin, dernek ve kuruluşların önemini ifade eder | 10, 13, 16, 9 | |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Hemşireliğe Giriş | MEBIS notu |
2 | Hemşireliğin Tarihçesi | MEBIS notu |
3 | Hemşirelikte Bilim ve Sanat | MEBIS notu |
4 | Temel İnsan Gereksinimleri | MEBIS notu |
5 | Bakım Kavramı | MEBIS notu |
6 | Hümanizm ve Holizm | MEBIS notu |
7 | Etik Değerler | MEBIS notu |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sağlık Bakım Sisteminde Hemşirelerin Rol ve Sorumlulukları | MEBIS notu |
10 | Hemşire Liderler | MEBIS notu |
11 | Hemşire Teorisyenler | MEBIS notu |
12 | ICN Temaları | MEBIS notu |
13 | Hemşirelik Organizasyonları | MEBIS notu |
14 | Çalışma Alanlarına Göre Hemşirelerin Görev, Yetki ve Sorumlulukları, Örnek Vaka Tartışması | MEBIS notu |
15 | Genel Sınav | MEBIS notu |
Kaynak |
1. Pektekin, Ç. 2013. Hemşirelik Felsefesi: Kuramlar-Bakım Modelleri ve Politik Yaklaşımlar
2. Hemşirelik ve Etik, Çaylan Pektekin
3. Aşti, T. A., Karadağ, A. (2012). Hemşirelik Esasları, Hemşirelik Bilim ve Sanatı. Akademi Basın ve YayıncılıkBirol L (2007). Hemşirelik süreci. Hemşirelik bakımında sistematik yaklaşım, Etki Yayıncılık, İzmir
4. Velioğlu P (1999). Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar. İstanbul.
5. Öktem Ş, Abbasoğlu A, Doğan N (2000). Hemşirelik tarihi, eğitimi ve gelişimi. Ankara Üniversitesi Dikimevi Sağlık Hizmetleri, 1(1):5-10
6. Velioğlu P (1991). Hemşirelik üstüne düşünceler, Tebliğ.
7. Akça Ay F (2007). Temel hemşirelik kavramlar, İlkeler, uygulamalar, Medikal yayıncılık.
8. MEBIS notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir. | | | | X | |
2 | PY-2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir. | | | X | | |
3 | PY-3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | | | | | X |
4 | PY-4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür. | | X | | | |
5 | PY-5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | | | | X | |
6 | PY-6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | | | X | | |
7 | PY-7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar. | | | X | | |
8 | PY-8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler. | | | X | | |
9 | PY-9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | X | | |
10 | PY-10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar. | | | X | | |
11 | PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | | | | X | |
12 | PY-12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar. | | | | X | |
13 | PY-13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
| | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 15:58Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 12:09