Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
RUH SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ UYGULAMA | - | Güz Dönemi | 0+8 | 4 | 7 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gülşah KÖRPE |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Gülşah KÖRPE |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ruh sağlığının korunması, geliştirilmesi, iyileştirilmesinde, kavramsal bilgiler doğrultusunda, sağlıklı/hasta birey ve ailelerinin gereksinimlerine yönelik bakım verme becerilerini geliştirmeyi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Yeterliliklerinin İlişkisinin Kurulması Oryantasyon Eğitimi,Uygulama, Vaka Çalışması,Uygulama, Vaka Çalışması,Uygulama, Vaka Çalışması,Uygulama, Yansıtıcı Düşünce,Uygulama, Yansıtıcı Düşünce,Uygulama, Vaka Çalışması,ARA SINAV,Uygulama, Vaka Çalışması,Uygulama, Vaka Çalışması ,Uygulama, Vaka Çalışması ,Uygulama, Yansıtıcı Düşünce ,Uygulama, Vaka Çalışması,Uygulama, Vaka Çalışması ,Uygulama, Vaka Çalışması ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ruh sağlığı bozulmuş bireyin gereksinimlerini belirler | 14, 4, 6, 9 | E, H |
Ruh sağlığı bozulmuş bireyle terapotik iletişim kurar | 20, 4, 6 | E, H |
Ruh sağlığı bozuk bireyin ruhsal durumunu değerlendirir | 13, 14, 16 | H |
Ruh sağlığı bozulmuş bireye yönelik tedavi yöntemlerini açıklar | 11, 9 | H |
Ruh sağlığı bozuk bireye hemşirelik süreci doğrultusunda bakım planlar | 14, 16, 38, 4 | E, H |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 38: Bakım Planı, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Yeterliliklerinin İlişkisinin Kurulması Oryantasyon Eğitimi | Uygulama rehberinin incelenmesi |
2 | Uygulama, Vaka Çalışması | 1. kaynağın 129-136; 171-178;181-196; 442-445. sayfalarının incelenmesi |
3 | Uygulama, Vaka Çalışması | 1. kaynağın 129-136; 171-178;181-196; 442-445. sayfalarının incelenmesi |
4 | Uygulama, Vaka Çalışması | 1. kaynağın 129-136; 171-178;181-196; 442-445. sayfalarının incelenmesi |
5 | Uygulama, Yansıtıcı Düşünce | 1. kaynağın 129-136; 171-178;181-196; 442-445. sayfalarının incelenmesi |
6 | Uygulama, Yansıtıcı Düşünce | 1. kaynağın 129-136; 171-178;181-196; 442-445. sayfalarının incelenmesi |
7 | Uygulama, Vaka Çalışması | 1. kaynağın 129-136; 171-178;181-196; 442-445. sayfalarının incelenmesi Bakım planının hazırlanması |
8 | ARA SINAV | |
9 | Uygulama, Vaka Çalışması | 1. kaynağın 129-136; 171-178;181-196; 442-445. sayfalarının incelenmesi Bakım planının hazırlanmaSI |
10 | Uygulama, Vaka Çalışması | 1. kaynağın 129-136; 171-178;181-196; 442-445. sayfalarının incelenmesi Bakım planının hazırlanması |
11 | Uygulama, Vaka Çalışması | 1. kaynağın 129-136; 171-178;181-196; 442-445. sayfalarının incelenmesi Bakım planının hazırlanması |
12 | Uygulama, Yansıtıcı Düşünce | 1. kaynağın 129-136; 171-178;181-196; 442-445. sayfalarının incelenmesi Yansıtıcı düşünce yazıların hazırlanmaSI |
13 | Uygulama, Vaka Çalışması | 1. kaynağın 129-136; 171-178;181-196; 442-445. sayfalarının incelenmesi Bakım planının hazırlanması |
14 | Uygulama, Vaka Çalışması | kaynağın 129-136; 171-178;181-196; 442-445. sayfalarının incelenmesi Bakım planının hazırlanması |
15 | Uygulama, Vaka Çalışması | 1. kaynağın 129-136; 171-178;181-196; 442-445. sayfalarının incelenmesi Bakım planının hazırlanması |
Kaynak |
Çam, O., Engin, E. (Ed.). 82014). Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Bakım Sanatı, İstanbul: İstanbul Tıp Kitabevi. 2. Kum, N. (Ed.). (1996). Psikiyatri Hemşireliği El Kitabı, İstanbul: Birlik Ofset. 3. Fortinash, KM, Holoday Worret, PA. (2003). Psychiatric Nursing Care Plans, Fourth Edition, Mosby, Inc. 4. Öztürk, O. (2008). Ruh Sağlığı ve Bozuklukları, İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri. 5. Varcarolis, EM. “ Foundations of Psychiatric Mental Health Nursing”, 3rd edn. Philadelphia 6. Köroğlu, E., Güleç, C. (2007). Psikiyatri Temel Kitabı, Ankara: Hekimler Yayın Birliği. 7. Özgüven, İ. E. (2004). Görüşme İlke ve Teknikleri, 3. Baskı. Pdrem Yayınları. 8. Sadock, B. J., Sadock, V.A. (2009). Kaplan & Sadock’s Klinik Psikiyatri El Kitabı. Bozkurt A. (ed.) Güneş Tıp. Ankara |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir. | X | |||||
3 | PY-3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | X | |||||
4 | PY-4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür. | X | |||||
5 | PY-5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | X | |||||
6 | PY-6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
7 | PY-7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar. | X | |||||
8 | PY-8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler. | X | |||||
9 | PY-9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
10 | PY-10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar. | X | |||||
11 | PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | X | |||||
12 | PY-12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar. | X | |||||
13 | PY-13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
RUH SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ UYGULAMA | - | Güz Dönemi | 0+8 | 4 | 7 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gülşah KÖRPE |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Gülşah KÖRPE |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ruh sağlığının korunması, geliştirilmesi, iyileştirilmesinde, kavramsal bilgiler doğrultusunda, sağlıklı/hasta birey ve ailelerinin gereksinimlerine yönelik bakım verme becerilerini geliştirmeyi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Yeterliliklerinin İlişkisinin Kurulması Oryantasyon Eğitimi,Uygulama, Vaka Çalışması,Uygulama, Vaka Çalışması,Uygulama, Vaka Çalışması,Uygulama, Yansıtıcı Düşünce,Uygulama, Yansıtıcı Düşünce,Uygulama, Vaka Çalışması,ARA SINAV,Uygulama, Vaka Çalışması,Uygulama, Vaka Çalışması ,Uygulama, Vaka Çalışması ,Uygulama, Yansıtıcı Düşünce ,Uygulama, Vaka Çalışması,Uygulama, Vaka Çalışması ,Uygulama, Vaka Çalışması ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ruh sağlığı bozulmuş bireyin gereksinimlerini belirler | 14, 4, 6, 9 | E, H |
Ruh sağlığı bozulmuş bireyle terapotik iletişim kurar | 20, 4, 6 | E, H |
Ruh sağlığı bozuk bireyin ruhsal durumunu değerlendirir | 13, 14, 16 | H |
Ruh sağlığı bozulmuş bireye yönelik tedavi yöntemlerini açıklar | 11, 9 | H |
Ruh sağlığı bozuk bireye hemşirelik süreci doğrultusunda bakım planlar | 14, 16, 38, 4 | E, H |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 38: Bakım Planı, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Yeterliliklerinin İlişkisinin Kurulması Oryantasyon Eğitimi | Uygulama rehberinin incelenmesi |
2 | Uygulama, Vaka Çalışması | 1. kaynağın 129-136; 171-178;181-196; 442-445. sayfalarının incelenmesi |
3 | Uygulama, Vaka Çalışması | 1. kaynağın 129-136; 171-178;181-196; 442-445. sayfalarının incelenmesi |
4 | Uygulama, Vaka Çalışması | 1. kaynağın 129-136; 171-178;181-196; 442-445. sayfalarının incelenmesi |
5 | Uygulama, Yansıtıcı Düşünce | 1. kaynağın 129-136; 171-178;181-196; 442-445. sayfalarının incelenmesi |
6 | Uygulama, Yansıtıcı Düşünce | 1. kaynağın 129-136; 171-178;181-196; 442-445. sayfalarının incelenmesi |
7 | Uygulama, Vaka Çalışması | 1. kaynağın 129-136; 171-178;181-196; 442-445. sayfalarının incelenmesi Bakım planının hazırlanması |
8 | ARA SINAV | |
9 | Uygulama, Vaka Çalışması | 1. kaynağın 129-136; 171-178;181-196; 442-445. sayfalarının incelenmesi Bakım planının hazırlanmaSI |
10 | Uygulama, Vaka Çalışması | 1. kaynağın 129-136; 171-178;181-196; 442-445. sayfalarının incelenmesi Bakım planının hazırlanması |
11 | Uygulama, Vaka Çalışması | 1. kaynağın 129-136; 171-178;181-196; 442-445. sayfalarının incelenmesi Bakım planının hazırlanması |
12 | Uygulama, Yansıtıcı Düşünce | 1. kaynağın 129-136; 171-178;181-196; 442-445. sayfalarının incelenmesi Yansıtıcı düşünce yazıların hazırlanmaSI |
13 | Uygulama, Vaka Çalışması | 1. kaynağın 129-136; 171-178;181-196; 442-445. sayfalarının incelenmesi Bakım planının hazırlanması |
14 | Uygulama, Vaka Çalışması | kaynağın 129-136; 171-178;181-196; 442-445. sayfalarının incelenmesi Bakım planının hazırlanması |
15 | Uygulama, Vaka Çalışması | 1. kaynağın 129-136; 171-178;181-196; 442-445. sayfalarının incelenmesi Bakım planının hazırlanması |
Kaynak |
Çam, O., Engin, E. (Ed.). 82014). Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Bakım Sanatı, İstanbul: İstanbul Tıp Kitabevi. 2. Kum, N. (Ed.). (1996). Psikiyatri Hemşireliği El Kitabı, İstanbul: Birlik Ofset. 3. Fortinash, KM, Holoday Worret, PA. (2003). Psychiatric Nursing Care Plans, Fourth Edition, Mosby, Inc. 4. Öztürk, O. (2008). Ruh Sağlığı ve Bozuklukları, İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri. 5. Varcarolis, EM. “ Foundations of Psychiatric Mental Health Nursing”, 3rd edn. Philadelphia 6. Köroğlu, E., Güleç, C. (2007). Psikiyatri Temel Kitabı, Ankara: Hekimler Yayın Birliği. 7. Özgüven, İ. E. (2004). Görüşme İlke ve Teknikleri, 3. Baskı. Pdrem Yayınları. 8. Sadock, B. J., Sadock, V.A. (2009). Kaplan & Sadock’s Klinik Psikiyatri El Kitabı. Bozkurt A. (ed.) Güneş Tıp. Ankara |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir. | X | |||||
3 | PY-3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | X | |||||
4 | PY-4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür. | X | |||||
5 | PY-5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | X | |||||
6 | PY-6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
7 | PY-7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar. | X | |||||
8 | PY-8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler. | X | |||||
9 | PY-9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
10 | PY-10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar. | X | |||||
11 | PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | X | |||||
12 | PY-12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar. | X | |||||
13 | PY-13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |