Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJELERİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bilimsel çalışmalar hazırlama ve araştırma yürütme süreci ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilimsel araştırma tanımı,Bilimsel araştırma tanımı ve bilimsel yöntemler
,Hipotez ve araştırma sorusunun oluşturulması,Literatür taraması ve araştırma önerisi,Metodoloji oluşturma,Metodoloji açıklama,Veri toplama,Verileri işleme, kategorize etme,Proje geliştirmeye doğru adımlar,Tübitak Projeleri ve diğer ulusal projeler,Veri kaynakları,Gözlemleme,Alan notları,Etik kurul başvuru çalışmaları, formları tanıma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilimsel bir araştırma için literatüre ulaşır | 6 | E, F |
Bilimsel araştırmalar için veri toplar ve verileri yorumlar | 2 | E, F |
Araştırma projesi sonuçlarını değerlendirerek araştırma raporu hazırlar | 2 | E, F |
Etik kurallara uygun olarak araştırma sürecini yürütür | 2 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Bilimsel araştırma tanımı | 1. ve 2. kaynağın incelenmesi |
2 | Bilimsel araştırma tanımı ve bilimsel yöntemler
| 1. ve 2. kaynağın incelenmesi |
3 | Hipotez ve araştırma sorusunun oluşturulması | 1. ve 2. kaynağın incelenmesi |
4 | Literatür taraması ve araştırma önerisi | 1. ve 2. kaynağın incelenmesi |
5 | Metodoloji oluşturma | 1. ve 2. kaynağın incelenmesi |
6 | Metodoloji açıklama | 1. ve 2. kaynağın incelenmesi |
7 | Veri toplama | 1. ve 2. kaynağın incelenmesi |
8 | Verileri işleme, kategorize etme | 1. ve 2. kaynağın incelenmesi |
9 | Proje geliştirmeye doğru adımlar | 1. ve 2. kaynakların incelenmesi |
10 | Tübitak Projeleri ve diğer ulusal projeler | https://www.tubitak.gov.tr/ |
11 | Veri kaynakları | https://kutuphane.medipol.edu.tr/abone-veri-tabanlari/ |
12 | Gözlemleme | 1. ve 2. kaynağın incelenmesi |
13 | Alan notları | MEBIS notu |
14 | Etik kurul başvuru çalışmaları, formları tanıma | https://www.medipol.edu.tr/akademik/arastirma-etik-kurullari/etik-kurullari1/girisimsel-olmayan-klinik-arastirmalar-etik-kurulu |
Kaynak |
1. Polgar, S., & Thomas, S. A. (2011). Introduction to research in the health sciences E-Book. Elsevier Health Sciences.
2. Garrard, J. (2020). Health sciences literature review made easy.
3. MEBIS notu |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir. | | | | | |
2 | PY-2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir. | | | | | |
3 | PY-3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | | | | X | |
4 | PY-4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür. | | | | | X |
5 | PY-5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | | | | | |
6 | PY-6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | | | | | |
7 | PY-7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar. | | | | | |
8 | PY-8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler. | | | | | |
9 | PY-9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | | | X |
10 | PY-10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar. | | | | | X |
11 | PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | | | | | X |
12 | PY-12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar. | | | | | |
13 | PY-13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
| | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJELERİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bilimsel çalışmalar hazırlama ve araştırma yürütme süreci ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilimsel araştırma tanımı,Bilimsel araştırma tanımı ve bilimsel yöntemler
,Hipotez ve araştırma sorusunun oluşturulması,Literatür taraması ve araştırma önerisi,Metodoloji oluşturma,Metodoloji açıklama,Veri toplama,Verileri işleme, kategorize etme,Proje geliştirmeye doğru adımlar,Tübitak Projeleri ve diğer ulusal projeler,Veri kaynakları,Gözlemleme,Alan notları,Etik kurul başvuru çalışmaları, formları tanıma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilimsel bir araştırma için literatüre ulaşır | 6 | E, F |
Bilimsel araştırmalar için veri toplar ve verileri yorumlar | 2 | E, F |
Araştırma projesi sonuçlarını değerlendirerek araştırma raporu hazırlar | 2 | E, F |
Etik kurallara uygun olarak araştırma sürecini yürütür | 2 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Bilimsel araştırma tanımı | 1. ve 2. kaynağın incelenmesi |
2 | Bilimsel araştırma tanımı ve bilimsel yöntemler
| 1. ve 2. kaynağın incelenmesi |
3 | Hipotez ve araştırma sorusunun oluşturulması | 1. ve 2. kaynağın incelenmesi |
4 | Literatür taraması ve araştırma önerisi | 1. ve 2. kaynağın incelenmesi |
5 | Metodoloji oluşturma | 1. ve 2. kaynağın incelenmesi |
6 | Metodoloji açıklama | 1. ve 2. kaynağın incelenmesi |
7 | Veri toplama | 1. ve 2. kaynağın incelenmesi |
8 | Verileri işleme, kategorize etme | 1. ve 2. kaynağın incelenmesi |
9 | Proje geliştirmeye doğru adımlar | 1. ve 2. kaynakların incelenmesi |
10 | Tübitak Projeleri ve diğer ulusal projeler | https://www.tubitak.gov.tr/ |
11 | Veri kaynakları | https://kutuphane.medipol.edu.tr/abone-veri-tabanlari/ |
12 | Gözlemleme | 1. ve 2. kaynağın incelenmesi |
13 | Alan notları | MEBIS notu |
14 | Etik kurul başvuru çalışmaları, formları tanıma | https://www.medipol.edu.tr/akademik/arastirma-etik-kurullari/etik-kurullari1/girisimsel-olmayan-klinik-arastirmalar-etik-kurulu |
Kaynak |
1. Polgar, S., & Thomas, S. A. (2011). Introduction to research in the health sciences E-Book. Elsevier Health Sciences.
2. Garrard, J. (2020). Health sciences literature review made easy.
3. MEBIS notu |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir. | | | | | |
2 | PY-2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir. | | | | | |
3 | PY-3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | | | | X | |
4 | PY-4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür. | | | | | X |
5 | PY-5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | | | | | |
6 | PY-6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | | | | | |
7 | PY-7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar. | | | | | |
8 | PY-8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler. | | | | | |
9 | PY-9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | | | X |
10 | PY-10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar. | | | | | X |
11 | PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | | | | | X |
12 | PY-12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar. | | | | | |
13 | PY-13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
| | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 15:58Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 12:09