Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJELERİ | HEM4114381 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Pınar IRMAK VURAL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Pınar IRMAK VURAL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencileri bilimsel çalışmalara hazırlamak ve araştırma yürütme süreci ile ilgili deneyim kazanmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilimsel araştırma konusu tanımı,Bilimsel araştırma tanımı ve bilimsel yöntemler,Hipotez ve araştırma sorusunun oluşturulması,Literatür taraması ve araştırma önerisi,Metodoloji oluşturma,Metodoloji açıklama,Veri toplama,Verileri işleme, kategorize etme,Proje geliştirmeye doğru adımlar,Tübitak Projeleri ve diğer ulusal projeler,Veri kaynakları,Gözlemleme,Alan notları,Etik kurul başvuru çalışmaları, formları tanıma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilimsel bir araştırma için literatüre ulaşabilir | 16, 9 | A, E |
Bilimsel araştırma veri toplama ve yorumlama becerisini sağlayabilir | 16, 9 | A |
Araştırma projesini değerlendirebilme çalışmaları raporlaştırma özelliği sağlayabilir | 16, 9 | A |
Araştırma sürecinde etik kurallara uygun olarak çalışmayı başlatabilir | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Bilimsel araştırma konusu tanımı | |
2 | Bilimsel araştırma tanımı ve bilimsel yöntemler | |
3 | Hipotez ve araştırma sorusunun oluşturulması | |
4 | Literatür taraması ve araştırma önerisi | |
5 | Metodoloji oluşturma | |
6 | Metodoloji açıklama | |
7 | Veri toplama | |
8 | Verileri işleme, kategorize etme | |
9 | Proje geliştirmeye doğru adımlar | |
10 | Tübitak Projeleri ve diğer ulusal projeler | |
11 | Veri kaynakları | |
12 | Gözlemleme | |
13 | Alan notları | |
14 | Etik kurul başvuru çalışmaları, formları tanıma | |
Kaynak |
Aydın, U. S. T. A. (2012). SORUNSALDAN SONUÇLARA BİLİMSEL ARAŞTIRMA SÜRECİ: BİR ARAŞTIRMA RAPORU MODELİ ÖRNEĞİ. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 3(5), 135-161.
İlhan, A., Çelik, H. C., & Aslan, A. (2016). Üniversite öğrencilerinin bilimsel araştırmaya yönelik tutumlarının incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(2).
Bakar, C., & Akgün, H. S. (2006). BİLİMSEL ARAŞTIRMA SONUÇLARINI YAYINA HAZIRLAMA TEKNİKLERİ. Tıp Eğitimi Dünyası, 23(23), 51-57. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir. | | | X | | |
2 | PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir | | | | X | |
3 | PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir | | | | X | |
4 | PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır. | | | X | | |
5 | PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar. | | | | X | |
6 | PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır. | | | X | | |
7 | PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır. | | | | X | |
8 | PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. | | | | X | |
9 | PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar | | | X | | |
10 | PY-10. Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek birey merkezli bakım sunar. | | | X | | |
11 | PY-11. Teknolojik ve yenilikçi bakım yöntemlerini takip ederek mesleki uygulamalarına yansıtır. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 2 | 2 | 4 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 4 | 4 | 16 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 6 | 6 | 36 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 56 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(56/30) | 2 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJELERİ | HEM4114381 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Pınar IRMAK VURAL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Pınar IRMAK VURAL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencileri bilimsel çalışmalara hazırlamak ve araştırma yürütme süreci ile ilgili deneyim kazanmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilimsel araştırma konusu tanımı,Bilimsel araştırma tanımı ve bilimsel yöntemler,Hipotez ve araştırma sorusunun oluşturulması,Literatür taraması ve araştırma önerisi,Metodoloji oluşturma,Metodoloji açıklama,Veri toplama,Verileri işleme, kategorize etme,Proje geliştirmeye doğru adımlar,Tübitak Projeleri ve diğer ulusal projeler,Veri kaynakları,Gözlemleme,Alan notları,Etik kurul başvuru çalışmaları, formları tanıma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilimsel bir araştırma için literatüre ulaşabilir | 16, 9 | A, E |
Bilimsel araştırma veri toplama ve yorumlama becerisini sağlayabilir | 16, 9 | A |
Araştırma projesini değerlendirebilme çalışmaları raporlaştırma özelliği sağlayabilir | 16, 9 | A |
Araştırma sürecinde etik kurallara uygun olarak çalışmayı başlatabilir | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Bilimsel araştırma konusu tanımı | |
2 | Bilimsel araştırma tanımı ve bilimsel yöntemler | |
3 | Hipotez ve araştırma sorusunun oluşturulması | |
4 | Literatür taraması ve araştırma önerisi | |
5 | Metodoloji oluşturma | |
6 | Metodoloji açıklama | |
7 | Veri toplama | |
8 | Verileri işleme, kategorize etme | |
9 | Proje geliştirmeye doğru adımlar | |
10 | Tübitak Projeleri ve diğer ulusal projeler | |
11 | Veri kaynakları | |
12 | Gözlemleme | |
13 | Alan notları | |
14 | Etik kurul başvuru çalışmaları, formları tanıma | |
Kaynak |
Aydın, U. S. T. A. (2012). SORUNSALDAN SONUÇLARA BİLİMSEL ARAŞTIRMA SÜRECİ: BİR ARAŞTIRMA RAPORU MODELİ ÖRNEĞİ. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 3(5), 135-161.
İlhan, A., Çelik, H. C., & Aslan, A. (2016). Üniversite öğrencilerinin bilimsel araştırmaya yönelik tutumlarının incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(2).
Bakar, C., & Akgün, H. S. (2006). BİLİMSEL ARAŞTIRMA SONUÇLARINI YAYINA HAZIRLAMA TEKNİKLERİ. Tıp Eğitimi Dünyası, 23(23), 51-57. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir. | | | X | | |
2 | PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir | | | | X | |
3 | PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir | | | | X | |
4 | PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır. | | | X | | |
5 | PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar. | | | | X | |
6 | PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır. | | | X | | |
7 | PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır. | | | | X | |
8 | PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. | | | | X | |
9 | PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar | | | X | | |
10 | PY-10. Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek birey merkezli bakım sunar. | | | X | | |
11 | PY-11. Teknolojik ve yenilikçi bakım yöntemlerini takip ederek mesleki uygulamalarına yansıtır. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:12Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:13