Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
KARİYER PLANLAMA | HEM1114367 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Vildan ÇAKAR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Vildan ÇAKAR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öz farkındalık ve kariyer geliştirme stratejileri doğrultusunda gelecek hedefleri ile uyumlu kariyer planlama yapabilen ve gelişime açık bireyler yetiştirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanıtılması, kariyerle ilgili temel kavramlar ,Kariyer gelişim kuramları,Kariyer planlama süreci ve aşamaları ,Kariyer planlama modelleri, kariyer sürecinde yaşanan güçlükler,Çalışma Hayatına Giriş: Özgeçmiş hazırlama, iş görüşmesi,Kariyer danışmanlığı ,Girişimcilik,Ara Sınav,Hemşirelikte kariyer alanları ,Kariyer süreci deneyim paylaşımı-1 ,Kariyer süreci deneyim paylaşımı-2 ,Kariyer süreci deneyim paylaşımı-3,Kariyer süreci deneyim paylaşımı-4,Kariyer süreci deneyim paylaşımı-5,Genel Sınav; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kariyerle ilgili temel kavramları tanımlar. | 10, 16, 9 | A |
Bireysel ve profesyonel özelliklerini belirler. | 10, 16, 9 | A |
Güçlü ve geliştirmeye açık özelliklerini belirler. | 10, 16, 9 | A |
Kariyer planlama süreci ve aşamalarını açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Kariyer planlama sürecine uygun olarak kariyer gelişim planı hazırlar. | 10, 16, 9 | A |
Bireysel ve profesyonel özelliklerine ilişkin özgeçmiş hazırlar. | 10, 16, 9 | A |
İş görüşmesine ilişkin temel bilgileri açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Hemşirelikte kariyer alanlarını belirler. | 10, 16, 9 | A |
Sektör çalışanlarının deneyimlerini analiz eder. | 10, 16, 9 | A |
Girişimciliğin kariyer planlama ve geliştirmeye etkisini tartışır. | 10, 16, 9 | A |
Kariyer danışmanlığı çalışmalarının kariyer planlama ve geliştirmeye etkisini tartışır. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Dersin tanıtılması, kariyerle ilgili temel kavramlar | MEBIS notları |
2 | Kariyer gelişim kuramları | MEBIS notları |
3 | Kariyer planlama süreci ve aşamaları | MEBIS notları |
4 | Kariyer planlama modelleri, kariyer sürecinde yaşanan güçlükler | MEBIS notları |
5 | Çalışma Hayatına Giriş: Özgeçmiş hazırlama, iş görüşmesi | MEBIS notları |
6 | Kariyer danışmanlığı | MEBIS notları |
7 | Girişimcilik | MEBIS notları |
8 | Ara Sınav | |
9 | Hemşirelikte kariyer alanları | MEBIS notları |
10 | Kariyer süreci deneyim paylaşımı-1 | MEBIS notları |
11 | Kariyer süreci deneyim paylaşımı-2 | MEBIS notları |
12 | Kariyer süreci deneyim paylaşımı-3 | MEBIS notları |
13 | Kariyer süreci deneyim paylaşımı-4 | MEBIS notları |
14 | Kariyer süreci deneyim paylaşımı-5 | MEBIS notları |
15 | Genel Sınav | |
Kaynak |
1. Öztemel K. Kariyer Geliştirme ve Planlama, 4. Baskı, Ağustos 2022, Pegem Akademi, Ankara.
2. Taş A, Aytaç T (Edt). Kariyer Geliştirme ve Planlama: Kuram Yöntem Uygulama, 1. Baskı, 2021, Anı Yayıncılık, Ankara.
3. Vatan F, Bayık Temel A. Hemşirelikte Kariyer Geliştirmede Yeni Bir Yaklaşım: Yönderlik. Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi 28 (2) : 79-89, 2012.
4. Arslan H, Konuk Şener D. Hemşirelikte Yeni ve Önemli Bir Kavram: Girişimcilik. İ.Ü.F.N. Hem. Derg (2012) Cilt 20 - Sayı 2: 140-145.
5. Bahar A ve ark. Hemşirelik Öğrencilerinde Girişimcilik Düzeyi ve Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi. Acibadem Universitesi Saglik Bilimleri Dergisi · January 2020.
6. MEBIS notu
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir. | | | X | | |
2 | PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir | | | | | X |
3 | PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir | | | | | |
4 | PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır. | | | | | |
5 | PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar. | X | | | | |
6 | PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır. | | | | | |
7 | PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır. | | | | | |
8 | PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. | | | | | X |
9 | PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar | | | | | |
10 | PY-10. Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek birey merkezli bakım sunar. | | | | | |
11 | PY-11. Teknolojik ve yenilikçi bakım yöntemlerini takip ederek mesleki uygulamalarına yansıtır. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 1 | 14 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 60 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(60/30) | 2 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
KARİYER PLANLAMA | HEM1114367 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Vildan ÇAKAR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Vildan ÇAKAR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öz farkındalık ve kariyer geliştirme stratejileri doğrultusunda gelecek hedefleri ile uyumlu kariyer planlama yapabilen ve gelişime açık bireyler yetiştirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanıtılması, kariyerle ilgili temel kavramlar ,Kariyer gelişim kuramları,Kariyer planlama süreci ve aşamaları ,Kariyer planlama modelleri, kariyer sürecinde yaşanan güçlükler,Çalışma Hayatına Giriş: Özgeçmiş hazırlama, iş görüşmesi,Kariyer danışmanlığı ,Girişimcilik,Ara Sınav,Hemşirelikte kariyer alanları ,Kariyer süreci deneyim paylaşımı-1 ,Kariyer süreci deneyim paylaşımı-2 ,Kariyer süreci deneyim paylaşımı-3,Kariyer süreci deneyim paylaşımı-4,Kariyer süreci deneyim paylaşımı-5,Genel Sınav; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kariyerle ilgili temel kavramları tanımlar. | 10, 16, 9 | A |
Bireysel ve profesyonel özelliklerini belirler. | 10, 16, 9 | A |
Güçlü ve geliştirmeye açık özelliklerini belirler. | 10, 16, 9 | A |
Kariyer planlama süreci ve aşamalarını açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Kariyer planlama sürecine uygun olarak kariyer gelişim planı hazırlar. | 10, 16, 9 | A |
Bireysel ve profesyonel özelliklerine ilişkin özgeçmiş hazırlar. | 10, 16, 9 | A |
İş görüşmesine ilişkin temel bilgileri açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Hemşirelikte kariyer alanlarını belirler. | 10, 16, 9 | A |
Sektör çalışanlarının deneyimlerini analiz eder. | 10, 16, 9 | A |
Girişimciliğin kariyer planlama ve geliştirmeye etkisini tartışır. | 10, 16, 9 | A |
Kariyer danışmanlığı çalışmalarının kariyer planlama ve geliştirmeye etkisini tartışır. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Dersin tanıtılması, kariyerle ilgili temel kavramlar | MEBIS notları |
2 | Kariyer gelişim kuramları | MEBIS notları |
3 | Kariyer planlama süreci ve aşamaları | MEBIS notları |
4 | Kariyer planlama modelleri, kariyer sürecinde yaşanan güçlükler | MEBIS notları |
5 | Çalışma Hayatına Giriş: Özgeçmiş hazırlama, iş görüşmesi | MEBIS notları |
6 | Kariyer danışmanlığı | MEBIS notları |
7 | Girişimcilik | MEBIS notları |
8 | Ara Sınav | |
9 | Hemşirelikte kariyer alanları | MEBIS notları |
10 | Kariyer süreci deneyim paylaşımı-1 | MEBIS notları |
11 | Kariyer süreci deneyim paylaşımı-2 | MEBIS notları |
12 | Kariyer süreci deneyim paylaşımı-3 | MEBIS notları |
13 | Kariyer süreci deneyim paylaşımı-4 | MEBIS notları |
14 | Kariyer süreci deneyim paylaşımı-5 | MEBIS notları |
15 | Genel Sınav | |
Kaynak |
1. Öztemel K. Kariyer Geliştirme ve Planlama, 4. Baskı, Ağustos 2022, Pegem Akademi, Ankara.
2. Taş A, Aytaç T (Edt). Kariyer Geliştirme ve Planlama: Kuram Yöntem Uygulama, 1. Baskı, 2021, Anı Yayıncılık, Ankara.
3. Vatan F, Bayık Temel A. Hemşirelikte Kariyer Geliştirmede Yeni Bir Yaklaşım: Yönderlik. Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi 28 (2) : 79-89, 2012.
4. Arslan H, Konuk Şener D. Hemşirelikte Yeni ve Önemli Bir Kavram: Girişimcilik. İ.Ü.F.N. Hem. Derg (2012) Cilt 20 - Sayı 2: 140-145.
5. Bahar A ve ark. Hemşirelik Öğrencilerinde Girişimcilik Düzeyi ve Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi. Acibadem Universitesi Saglik Bilimleri Dergisi · January 2020.
6. MEBIS notu
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir. | | | X | | |
2 | PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir | | | | | X |
3 | PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir | | | | | |
4 | PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır. | | | | | |
5 | PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar. | X | | | | |
6 | PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır. | | | | | |
7 | PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır. | | | | | |
8 | PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. | | | | | X |
9 | PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar | | | | | |
10 | PY-10. Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek birey merkezli bakım sunar. | | | | | |
11 | PY-11. Teknolojik ve yenilikçi bakım yöntemlerini takip ederek mesleki uygulamalarına yansıtır. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:12Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:13