Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
BULAŞICI HASTALIKLARDA BAKIM | HEM2114375 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Nihal SUNAL |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Nihal SUNAL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dünya’ da ve ülkemizde enfeksiyon hastalıklarının durumu, korunma önlemlerini, bağışıklama hizmetlerinin yürütülmesini ve bulaşıcı hastalıklarının yönetilmesini, hemşirelik bakımının planlanmasını amaçlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bulaşıcı Hastalıklarda Temel Kavramlar,Enfeksiyon Etkenlerinin Genel Özellikleri,Bağışıklama,Hastane Enfeksiyonları ve Enfeksiyon Kontrolü,Solunum Yolu ile Bulaşan Hastalıklar - I,Solunum Yolu ile Bulaşan Hastalıklar - II,Gastrointestinal Sistem ile Bulaşan Hastalıklar - I,Gastrointestinal Sistem ile Bulaşan Hastalıklar - II,Deri ve Mukoza Yolu ile Bulaşan Hastalıklar,Cinsel Yol ile Bulaşan Hastalıklar,Kan Yolu ile Bulaşan Hastalıklar,Vektör ile Bulaşan Hastalıklar,Zoonozlar ile Bulaşan Enfeksiyon Hastalıkları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| | |
Enfeksiyon hastalıklarının önemini bilir | 10, 13, 16, 19, 4, 9 | A |
Enfeksiyon hastalıklarından korunma önlemlerini açıklar | 10, 13, 14, 16, 19, 4, 9 | A |
Enfeksyion hastalıklarından korunma hizmetlerini planlar | 10, 13, 14, 16, 19, 4, 9 | A |
Enfeksiyon hastalıkları oluştuktan sonra etkili ve kaliteli bakım ilkelerini açıklar | 10, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 9 | A |
Enfeksiyon hastalıkları oluştuktan sonra hastalıkları kontrol altına almayı bilir | 10, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Bulaşıcı Hastalıklarda Temel Kavramlar | |
2 | Enfeksiyon Etkenlerinin Genel Özellikleri | |
3 | Bağışıklama | |
4 | Hastane Enfeksiyonları ve Enfeksiyon Kontrolü | |
5 | Solunum Yolu ile Bulaşan Hastalıklar - I | |
6 | Solunum Yolu ile Bulaşan Hastalıklar - II | |
7 | Gastrointestinal Sistem ile Bulaşan Hastalıklar - I | |
8 | Gastrointestinal Sistem ile Bulaşan Hastalıklar - II | |
9 | Deri ve Mukoza Yolu ile Bulaşan Hastalıklar | |
10 | Cinsel Yol ile Bulaşan Hastalıklar | |
11 | Kan Yolu ile Bulaşan Hastalıklar | |
12 | Vektör ile Bulaşan Hastalıklar | |
13 | Zoonozlar ile Bulaşan Enfeksiyon Hastalıkları | |
Kaynak |
Çavuşoğlu H. Çocuk Sağlığı Hemşireliği Cilt 1-2. Dizgi Baskı, Ankara (2018) Bates B. Physical Examination and History Taking, 9th Ed, Lippincott Williams & Wilkins, (2005) Törüner EK, Büyükgönenç L. Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları. Göktuğ Yayıncılık, Ankara, 2012 Conk Z, Başbakkal Z, Bal Yılmaz H, Bolışık B. Pediatri Hemşireliği. Akademisyen Kitabevi, Ankara, 2013 Görak G, Savaşer S, Yıldız S. Bulaşıcı Hastalıklar Hemşireliği, 1. Baskı, İstanbul Medikal Yayıncılık, 2011 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir. | | | X | | |
2 | PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir | | | | X | |
3 | PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir | | | X | | |
4 | PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır. | | X | | | |
5 | PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar. | | | X | | |
6 | PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır. | | X | | | |
7 | PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır. | | | | X | |
8 | PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. | | X | | | |
9 | PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar | | | | | |
10 | PY-10. Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek birey merkezli bakım sunar. | X | | | | |
11 | PY-11. Teknolojik ve yenilikçi bakım yöntemlerini takip ederek mesleki uygulamalarına yansıtır. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 2 | 14 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 63 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(63/30) | 2 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
BULAŞICI HASTALIKLARDA BAKIM | HEM2114375 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Nihal SUNAL |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Nihal SUNAL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dünya’ da ve ülkemizde enfeksiyon hastalıklarının durumu, korunma önlemlerini, bağışıklama hizmetlerinin yürütülmesini ve bulaşıcı hastalıklarının yönetilmesini, hemşirelik bakımının planlanmasını amaçlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bulaşıcı Hastalıklarda Temel Kavramlar,Enfeksiyon Etkenlerinin Genel Özellikleri,Bağışıklama,Hastane Enfeksiyonları ve Enfeksiyon Kontrolü,Solunum Yolu ile Bulaşan Hastalıklar - I,Solunum Yolu ile Bulaşan Hastalıklar - II,Gastrointestinal Sistem ile Bulaşan Hastalıklar - I,Gastrointestinal Sistem ile Bulaşan Hastalıklar - II,Deri ve Mukoza Yolu ile Bulaşan Hastalıklar,Cinsel Yol ile Bulaşan Hastalıklar,Kan Yolu ile Bulaşan Hastalıklar,Vektör ile Bulaşan Hastalıklar,Zoonozlar ile Bulaşan Enfeksiyon Hastalıkları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| | |
Enfeksiyon hastalıklarının önemini bilir | 10, 13, 16, 19, 4, 9 | A |
Enfeksiyon hastalıklarından korunma önlemlerini açıklar | 10, 13, 14, 16, 19, 4, 9 | A |
Enfeksyion hastalıklarından korunma hizmetlerini planlar | 10, 13, 14, 16, 19, 4, 9 | A |
Enfeksiyon hastalıkları oluştuktan sonra etkili ve kaliteli bakım ilkelerini açıklar | 10, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 9 | A |
Enfeksiyon hastalıkları oluştuktan sonra hastalıkları kontrol altına almayı bilir | 10, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Bulaşıcı Hastalıklarda Temel Kavramlar | |
2 | Enfeksiyon Etkenlerinin Genel Özellikleri | |
3 | Bağışıklama | |
4 | Hastane Enfeksiyonları ve Enfeksiyon Kontrolü | |
5 | Solunum Yolu ile Bulaşan Hastalıklar - I | |
6 | Solunum Yolu ile Bulaşan Hastalıklar - II | |
7 | Gastrointestinal Sistem ile Bulaşan Hastalıklar - I | |
8 | Gastrointestinal Sistem ile Bulaşan Hastalıklar - II | |
9 | Deri ve Mukoza Yolu ile Bulaşan Hastalıklar | |
10 | Cinsel Yol ile Bulaşan Hastalıklar | |
11 | Kan Yolu ile Bulaşan Hastalıklar | |
12 | Vektör ile Bulaşan Hastalıklar | |
13 | Zoonozlar ile Bulaşan Enfeksiyon Hastalıkları | |
Kaynak |
Çavuşoğlu H. Çocuk Sağlığı Hemşireliği Cilt 1-2. Dizgi Baskı, Ankara (2018) Bates B. Physical Examination and History Taking, 9th Ed, Lippincott Williams & Wilkins, (2005) Törüner EK, Büyükgönenç L. Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları. Göktuğ Yayıncılık, Ankara, 2012 Conk Z, Başbakkal Z, Bal Yılmaz H, Bolışık B. Pediatri Hemşireliği. Akademisyen Kitabevi, Ankara, 2013 Görak G, Savaşer S, Yıldız S. Bulaşıcı Hastalıklar Hemşireliği, 1. Baskı, İstanbul Medikal Yayıncılık, 2011 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir. | | | X | | |
2 | PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir | | | | X | |
3 | PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir | | | X | | |
4 | PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır. | | X | | | |
5 | PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar. | | | X | | |
6 | PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır. | | X | | | |
7 | PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır. | | | | X | |
8 | PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. | | X | | | |
9 | PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar | | | | | |
10 | PY-10. Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek birey merkezli bakım sunar. | X | | | | |
11 | PY-11. Teknolojik ve yenilikçi bakım yöntemlerini takip ederek mesleki uygulamalarına yansıtır. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:12Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:13