Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MESLEKİ UYGULAMA I | - | Güz Dönemi | 0+4 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Kerem ERSİN, Öğr.Gör. Şeyma Tuğba ÖZTÜRK |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Furkan BÜYÜKKAL |
Dersin Amacı | Saf ses odyometrisinin ne olduğu, hangi durumlarda ve nasıl uygulanacağının kavranması ve sonuçlarının tek başına yorumlanabilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Saf Ses Odyometrisi I ,Saf Ses Odyometrisi II,Saf Ses Odyometrisi III,Saf Ses Odyometrisi IV,Maskelemeye giriş,Maskelemeye giriş,Maskelemeye giriş,Maskelemeye giriş,Maskelemeye giriş,Maskelemeye giriş,Konuşma Odyometrisi,Konuşma Odyometrisi,Konuşma odyometrisi maskelemesi,Konuşma odyometrisi maskelemesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Saf ses ve konuşma odyometrisi testlerini uygular. | 11, 17, 6 | D |
İşitme kaybıyla ilişkili hastaların işitsel sorunlarını değerlendirir. | 11, 6 | D |
Saf ses ve konuşma odyometrisi testlerinin sonuçlarını yorumlar. | 11, 6 | D |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Saf Ses Odyometrisi I | Temel Odyolojik Testler Ders Notları ve Odyoloji Uygulama Kılavuzu |
2 | Saf Ses Odyometrisi II | Temel Odyolojik Testler Ders Notları ve Odyoloji Uygulama Kılavuzu |
3 | Saf Ses Odyometrisi III | Temel Odyolojik Testler Ders Notları ve Odyoloji Uygulama Kılavuzu |
4 | Saf Ses Odyometrisi IV | Temel Odyolojik Testler Ders Notları ve Odyoloji Uygulama Kılavuzu |
5 | Maskelemeye giriş | Temel Odyolojik Testler Ders Notları ve Odyoloji Uygulama Kılavuzu |
6 | Maskelemeye giriş | Temel Odyolojik Testler Ders Notları ve Odyoloji Uygulama Kılavuzu |
7 | Maskelemeye giriş | Temel Odyolojik Testler Ders Notları ve Odyoloji Uygulama Kılavuzu |
8 | Maskelemeye giriş | Temel Odyolojik Testler Ders Notları ve Odyoloji Uygulama Kılavuzu |
9 | Maskelemeye giriş | Temel Odyolojik Testler Ders Notları ve Odyoloji Uygulama Kılavuzu |
10 | Maskelemeye giriş | Temel Odyolojik Testler Ders Notları ve Odyoloji Uygulama Kılavuzu |
11 | Konuşma Odyometrisi | Temel Odyolojik Testler Ders Notları ve Odyoloji Uygulama Kılavuzu |
12 | Konuşma Odyometrisi | Temel Odyolojik Testler Ders Notları ve Odyoloji Uygulama Kılavuzu |
13 | Konuşma odyometrisi maskelemesi | Temel Odyolojik Testler Ders Notları ve Odyoloji Uygulama Kılavuzu |
14 | Konuşma odyometrisi maskelemesi | Temel Odyolojik Testler Ders Notları ve Odyoloji Uygulama Kılavuzu |
Kaynak |
Temel Odyolojik Testler Ders Notları |
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 3)Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016 4) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 5) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 6) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 7) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 8) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
3 | PY-3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır. | X | |||||
4 | PY-4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar. | X | |||||
5 | PY-5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler. | X | |||||
6 | PY-6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. | X | |||||
7 | PY-7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | PY-8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | PY-9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
10 | PY-10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
11 | PY-11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
12 | PY-12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. | X | |||||
13 | PY-13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | |||||
14 | PY-14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
15 | PY-15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır. | X | |||||
16 | PY-16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 3 | 42 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 10 | 2 | 20 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 2 | 4 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 4 | 4 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 2 | 7 | 14 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 134 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(134/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MESLEKİ UYGULAMA I | - | Güz Dönemi | 0+4 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Kerem ERSİN, Öğr.Gör. Şeyma Tuğba ÖZTÜRK |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Furkan BÜYÜKKAL |
Dersin Amacı | Saf ses odyometrisinin ne olduğu, hangi durumlarda ve nasıl uygulanacağının kavranması ve sonuçlarının tek başına yorumlanabilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Saf Ses Odyometrisi I ,Saf Ses Odyometrisi II,Saf Ses Odyometrisi III,Saf Ses Odyometrisi IV,Maskelemeye giriş,Maskelemeye giriş,Maskelemeye giriş,Maskelemeye giriş,Maskelemeye giriş,Maskelemeye giriş,Konuşma Odyometrisi,Konuşma Odyometrisi,Konuşma odyometrisi maskelemesi,Konuşma odyometrisi maskelemesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Saf ses ve konuşma odyometrisi testlerini uygular. | 11, 17, 6 | D |
İşitme kaybıyla ilişkili hastaların işitsel sorunlarını değerlendirir. | 11, 6 | D |
Saf ses ve konuşma odyometrisi testlerinin sonuçlarını yorumlar. | 11, 6 | D |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Saf Ses Odyometrisi I | Temel Odyolojik Testler Ders Notları ve Odyoloji Uygulama Kılavuzu |
2 | Saf Ses Odyometrisi II | Temel Odyolojik Testler Ders Notları ve Odyoloji Uygulama Kılavuzu |
3 | Saf Ses Odyometrisi III | Temel Odyolojik Testler Ders Notları ve Odyoloji Uygulama Kılavuzu |
4 | Saf Ses Odyometrisi IV | Temel Odyolojik Testler Ders Notları ve Odyoloji Uygulama Kılavuzu |
5 | Maskelemeye giriş | Temel Odyolojik Testler Ders Notları ve Odyoloji Uygulama Kılavuzu |
6 | Maskelemeye giriş | Temel Odyolojik Testler Ders Notları ve Odyoloji Uygulama Kılavuzu |
7 | Maskelemeye giriş | Temel Odyolojik Testler Ders Notları ve Odyoloji Uygulama Kılavuzu |
8 | Maskelemeye giriş | Temel Odyolojik Testler Ders Notları ve Odyoloji Uygulama Kılavuzu |
9 | Maskelemeye giriş | Temel Odyolojik Testler Ders Notları ve Odyoloji Uygulama Kılavuzu |
10 | Maskelemeye giriş | Temel Odyolojik Testler Ders Notları ve Odyoloji Uygulama Kılavuzu |
11 | Konuşma Odyometrisi | Temel Odyolojik Testler Ders Notları ve Odyoloji Uygulama Kılavuzu |
12 | Konuşma Odyometrisi | Temel Odyolojik Testler Ders Notları ve Odyoloji Uygulama Kılavuzu |
13 | Konuşma odyometrisi maskelemesi | Temel Odyolojik Testler Ders Notları ve Odyoloji Uygulama Kılavuzu |
14 | Konuşma odyometrisi maskelemesi | Temel Odyolojik Testler Ders Notları ve Odyoloji Uygulama Kılavuzu |
Kaynak |
Temel Odyolojik Testler Ders Notları |
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 3)Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016 4) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 5) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 6) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 7) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 8) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
3 | PY-3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır. | X | |||||
4 | PY-4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar. | X | |||||
5 | PY-5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler. | X | |||||
6 | PY-6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. | X | |||||
7 | PY-7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | PY-8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | PY-9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
10 | PY-10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
11 | PY-11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
12 | PY-12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. | X | |||||
13 | PY-13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | |||||
14 | PY-14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
15 | PY-15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır. | X | |||||
16 | PY-16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |