Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MEZUNİYET PROJESİ | - | Senelik | 0+2 | 1 | 10 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU, Dr.Öğr.Üye. Gül ÖLÇEK, Dr.Öğr.Üye. Oğuz YILMAZ, Öğr.Gör. Kerem ERSİN, Öğr.Gör. Şeyma Tuğba ÖZTÜRK, Öğr.Gör. Büşra Nur ESER |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. Kerem Ersin Öğr. Gör. Şeyma Tuğba Öztürk Öğr. Gör. Büşra Nur Eser Arş. Gör. Yuşa Başoğlı Arş. Gör. Furkan Büyükkal Ody. Berkay Saydırım |
Dersin Amacı | Mezuniyet Projesi yapacak öğrencilerimizin; 4 yıllık öğrenimlerinde edindikleri teorik ve pratik bilgileri üretimlerinde kullanmaları amaçlanmaktadır. Öğrenciler konu belirleme, içerik hazırlama, içeriği sunma ve yayına hazırlama aşamalarını uygulayacaktır. Proje hazırlayacak öğrencilerimiz, araştırma konusu belirleme ve sunma, araştırma sorusu hazırlama, araştırma yapma, özet hazırlama, tez bölümleri oluşturma ve tamamlama ve tez sunumu gibi aşamaları uygulayacaklardır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Araştırma planlaması ve genel ilkeler,Mesleki Etik,Mesleki Etik ve Sorumluluk Bilinci,Literatür taraması ve araştırma konularının belirlenmesi,Literatür taraması ve araştırma konularının belirlenmesi,Verilerin toplanması,Verilerin toplanması,Verilerin toplanması,Verilerin toplanması,Verilerin toplanması,Verilerin değerlendirilmesi ve raporlama,Verilerin değerlendirilmesi ve raporlama,Verilerin değerlendirilmesi ve raporlama,Verilerin değerlendirilmesi ve raporlama; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Hipotezi doğrultusunda danışmanı ile birlikte bir araştırma planlar. | 17, 2 | E, F |
Araştırma, etik ilke, ve değerlerinin önemini tanımlar | 10, 11 | E |
Araştırma planlamasının genel ilkelerini açıklar | 13, 21, 23 | E |
Veri toplama ve değerlendirme yöntemlerini tanımlar | 17, 5 | E |
Hipotezine ilişkin literatür taraması yapar | 17, 5 | E |
Verilerinin sonuçlarını yorumlar | 12, 5 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Araştırma planlaması ve genel ilkeler | Önerilen kaynaklardan hazırlanması |
2 | Mesleki Etik | Önerilen kaynaklardan hazırlanması |
3 | Mesleki Etik ve Sorumluluk Bilinci | Önerilen kaynaklardan hazırlanması |
4 | Literatür taraması ve araştırma konularının belirlenmesi | Önerilen kaynaklardan hazırlanması |
5 | Literatür taraması ve araştırma konularının belirlenmesi | Önerilen kaynaklardan hazırlanması |
6 | Verilerin toplanması | Önerilen kaynaklardan hazırlanması |
7 | Verilerin toplanması | Önerilen kaynaklardan hazırlanması |
8 | Verilerin toplanması | Önerilen kaynaklardan hazırlanması |
9 | Verilerin toplanması | Önerilen kaynaklardan hazırlanması |
10 | Verilerin toplanması | Önerilen kaynaklardan hazırlanması |
11 | Verilerin değerlendirilmesi ve raporlama | Önerilen kaynaklardan hazırlanması |
12 | Verilerin değerlendirilmesi ve raporlama | Önerilen kaynaklardan hazırlanması |
13 | Verilerin değerlendirilmesi ve raporlama | Önerilen kaynaklardan hazırlanması |
14 | Verilerin değerlendirilmesi ve raporlama | Önerilen kaynaklardan hazırlanması |
Kaynak |
Web of Science, Scopus ve Ulakbim'de taranan bilimsel yayınlar. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
3 | PY-3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır. | X | |||||
4 | PY-4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar. | X | |||||
5 | PY-5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler. | X | |||||
6 | PY-6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. | X | |||||
7 | PY-7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | PY-8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | PY-9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
10 | PY-10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
11 | PY-11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
12 | PY-12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. | X | |||||
13 | PY-13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | |||||
14 | PY-14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
15 | PY-15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır. | X | |||||
16 | PY-16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 28 | 2 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 28 | 2 | 56 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 28 | 2 | 56 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 1 | 14 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 28 | 2 | 56 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 294 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(294/30) | 10 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MEZUNİYET PROJESİ | - | Senelik | 0+2 | 1 | 10 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU, Dr.Öğr.Üye. Gül ÖLÇEK, Dr.Öğr.Üye. Oğuz YILMAZ, Öğr.Gör. Kerem ERSİN, Öğr.Gör. Şeyma Tuğba ÖZTÜRK, Öğr.Gör. Büşra Nur ESER |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. Kerem Ersin Öğr. Gör. Şeyma Tuğba Öztürk Öğr. Gör. Büşra Nur Eser Arş. Gör. Yuşa Başoğlı Arş. Gör. Furkan Büyükkal Ody. Berkay Saydırım |
Dersin Amacı | Mezuniyet Projesi yapacak öğrencilerimizin; 4 yıllık öğrenimlerinde edindikleri teorik ve pratik bilgileri üretimlerinde kullanmaları amaçlanmaktadır. Öğrenciler konu belirleme, içerik hazırlama, içeriği sunma ve yayına hazırlama aşamalarını uygulayacaktır. Proje hazırlayacak öğrencilerimiz, araştırma konusu belirleme ve sunma, araştırma sorusu hazırlama, araştırma yapma, özet hazırlama, tez bölümleri oluşturma ve tamamlama ve tez sunumu gibi aşamaları uygulayacaklardır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Araştırma planlaması ve genel ilkeler,Mesleki Etik,Mesleki Etik ve Sorumluluk Bilinci,Literatür taraması ve araştırma konularının belirlenmesi,Literatür taraması ve araştırma konularının belirlenmesi,Verilerin toplanması,Verilerin toplanması,Verilerin toplanması,Verilerin toplanması,Verilerin toplanması,Verilerin değerlendirilmesi ve raporlama,Verilerin değerlendirilmesi ve raporlama,Verilerin değerlendirilmesi ve raporlama,Verilerin değerlendirilmesi ve raporlama; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Hipotezi doğrultusunda danışmanı ile birlikte bir araştırma planlar. | 17, 2 | E, F |
Araştırma, etik ilke, ve değerlerinin önemini tanımlar | 10, 11 | E |
Araştırma planlamasının genel ilkelerini açıklar | 13, 21, 23 | E |
Veri toplama ve değerlendirme yöntemlerini tanımlar | 17, 5 | E |
Hipotezine ilişkin literatür taraması yapar | 17, 5 | E |
Verilerinin sonuçlarını yorumlar | 12, 5 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Araştırma planlaması ve genel ilkeler | Önerilen kaynaklardan hazırlanması |
2 | Mesleki Etik | Önerilen kaynaklardan hazırlanması |
3 | Mesleki Etik ve Sorumluluk Bilinci | Önerilen kaynaklardan hazırlanması |
4 | Literatür taraması ve araştırma konularının belirlenmesi | Önerilen kaynaklardan hazırlanması |
5 | Literatür taraması ve araştırma konularının belirlenmesi | Önerilen kaynaklardan hazırlanması |
6 | Verilerin toplanması | Önerilen kaynaklardan hazırlanması |
7 | Verilerin toplanması | Önerilen kaynaklardan hazırlanması |
8 | Verilerin toplanması | Önerilen kaynaklardan hazırlanması |
9 | Verilerin toplanması | Önerilen kaynaklardan hazırlanması |
10 | Verilerin toplanması | Önerilen kaynaklardan hazırlanması |
11 | Verilerin değerlendirilmesi ve raporlama | Önerilen kaynaklardan hazırlanması |
12 | Verilerin değerlendirilmesi ve raporlama | Önerilen kaynaklardan hazırlanması |
13 | Verilerin değerlendirilmesi ve raporlama | Önerilen kaynaklardan hazırlanması |
14 | Verilerin değerlendirilmesi ve raporlama | Önerilen kaynaklardan hazırlanması |
Kaynak |
Web of Science, Scopus ve Ulakbim'de taranan bilimsel yayınlar. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
3 | PY-3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır. | X | |||||
4 | PY-4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar. | X | |||||
5 | PY-5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler. | X | |||||
6 | PY-6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. | X | |||||
7 | PY-7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | PY-8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | PY-9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
10 | PY-10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
11 | PY-11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
12 | PY-12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. | X | |||||
13 | PY-13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | |||||
14 | PY-14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
15 | PY-15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır. | X | |||||
16 | PY-16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |