Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNGİLİZCE III | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İng |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Onur KAVAK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Müge ESER |
Dersin Yardımcıları | Öğretim Görevlisi Onur Kavak |
Dersin Amacı | CEFR B1 seviyesine göre dört temel becerinin temel alınarak sözlü ve yazılı iletişim becerisinin geliştirilmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Let's get started (Present Simple zaman yapısı içerisinde -to be fiilinin soru cümlelerinde kullanımı) (Günlük hayatta kullanılacak ifadeler),Let's get started (Present Simple zaman yapısı içerisinde -to be fiilinin soru cümlelerinde kullanımı) (Günlük hayatta kullanılacak ifadeler),On the job (Present Simple zaman yapısının kullanımı) (Mesleklerle ilgili dialog kurma),On the job (Present Simple zaman yapısının kullanımı) (Mesleklerle ilgili dialog kurma),My daily life (Past Simple zaman yapısının kullanımı) (Günlük hayatla ilgili bilgi verilmesini sağlayacak ifadeler) ,My life story (Past Simple zaman yapısı içerisinde soru ve kısa cevap kalıplarının kullanımı) (Tanışma hikayeleri),Getting around (Present continuous ve present simple zaman yapılarının kullanımı) (Yapılan eylemlerin sorulması),What a good story (Past continuous zaman yapısının kullanımı) (Geçmişte olan bir olaydan bahsetme),I can do that (Davet etme, Problem belirtme ifadelerinin kullanımı ) (-ebilmek kipinin kullanımı,soru ve kısa cevap formları ),Seeing the world (-Going to yapısının kullanımı) (Gelecek planlarından bahsetme),Seeing the world (-Going to yapısının kullanımı) (Gelecek planlarından bahsetme) ,What's she like (Sıfat ve zarf kullanımları) (Farklı insan karakterlerinden bahsetme) ,What's she like (Sıfat ve zarf kullanımları) (Farklı insan karakterlerinden bahsetme) ,What's she like (Sıfat ve zarf kullanımları) (Farklı insan karakterlerinden bahsetme); konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Çevresini, insanları, ve kendisini anlaşılır cümleler ile tanımlayabilecektir. | 10, 16, 3, 9 | A |
1.1 Bir olayın nasıl geliştiğini kısa cümleler ile ifade eder. | 10, 11, 16, 3, 9 | A |
1.2 Çevresine dair yazılı ve sözlü girdileri özetler. | 11, 16, 3, 9 | A |
2. Gelecek planlarını aktarabilecektir. | 10, 15, 16, 3, 9 | A |
2.1 Lisans sonrası eğitim ve iş planlarını listeler | 10, 11, 16, 3, 9 | A |
2.2 Dil öğrenimine yönelik hedefler tasarlar. | 10, 16, 3, 8, 9 | A |
3. Mezuniyet sonrası çalışma alanını açıklayabilecektir. | 10, 16, 3, 8, 9 | A |
3.1 Mesleğinin çalışma koşullarını özetler. | 10, 16, 3, 9 | A |
3.2 Mesleğinin gerektirdiği minimum İngilizce iletişim seviyesini betimler. | 10, 16, 6, 9 | A |
4. Bir olayı edilgen cümleler ile nesnel bir şekilde yorumlayabilecektir. | 10, 16, 6, 9 | A |
4.1 Edilgen yapılı cümleleri rahatlıkla tasarlar. | 10, 16, 6, 9 | A |
4.2 Geçmiş olayları karşılaştırır. | 10, 16, 6, 9 | A |
5. Kendi milli değerlerini ifade edebilecektir. | 10, 16, 9 | A |
5.1 Kültürler arası farklılıkları karşılaştırır. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
5.2 Ülkesinin değer yargılarını açıklar. | 10, 16, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Let's get started (Present Simple zaman yapısı içerisinde -to be fiilinin soru cümlelerinde kullanımı) (Günlük hayatta kullanılacak ifadeler) | İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler. |
2 | Let's get started (Present Simple zaman yapısı içerisinde -to be fiilinin soru cümlelerinde kullanımı) (Günlük hayatta kullanılacak ifadeler) | İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler. |
3 | On the job (Present Simple zaman yapısının kullanımı) (Mesleklerle ilgili dialog kurma) | İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler. |
4 | On the job (Present Simple zaman yapısının kullanımı) (Mesleklerle ilgili dialog kurma) | İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler. |
5 | My daily life (Past Simple zaman yapısının kullanımı) (Günlük hayatla ilgili bilgi verilmesini sağlayacak ifadeler) | İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler. |
6 | My life story (Past Simple zaman yapısı içerisinde soru ve kısa cevap kalıplarının kullanımı) (Tanışma hikayeleri) | İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler. |
7 | Getting around (Present continuous ve present simple zaman yapılarının kullanımı) (Yapılan eylemlerin sorulması) | İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler. |
8 | What a good story (Past continuous zaman yapısının kullanımı) (Geçmişte olan bir olaydan bahsetme) | İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler. |
9 | I can do that (Davet etme, Problem belirtme ifadelerinin kullanımı ) (-ebilmek kipinin kullanımı,soru ve kısa cevap formları ) | İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler. |
10 | Seeing the world (-Going to yapısının kullanımı) (Gelecek planlarından bahsetme) | İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler. |
11 | Seeing the world (-Going to yapısının kullanımı) (Gelecek planlarından bahsetme) | İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler. |
12 | What's she like (Sıfat ve zarf kullanımları) (Farklı insan karakterlerinden bahsetme) | İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler. |
13 | What's she like (Sıfat ve zarf kullanımları) (Farklı insan karakterlerinden bahsetme) | İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler. |
14 | What's she like (Sıfat ve zarf kullanımları) (Farklı insan karakterlerinden bahsetme) | İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler. |
Kaynak |
1. Oxford English File Pre-intermediate Student's Book + Workbook + Cd 4th 2020 |
- Network Online Practice Platform www.eltpublications.com |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Öğrencilerin, ulusal sağlık koşullarını kavraması ve uygun sağlık politikalarının geliştirilmesi, uygulanması ve performans değerlendirmelerinin yanı sıra sağlık sektörünün organizasyonu ve yönetimi hakkında teorik ve uygulamalı bilgi sahibi olur. | ||||||
2 | PY-2. Öğrenciler, ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık ve sağlık hizmet sunucularının performansını planlamak, organize etmek, yönlendirmek ve eleştirel bir yaklaşımla iş dünyası ve yönetimle ilgili temel bilgileri kullanır. | X | |||||
3 | PY-3. Sağlık sistemi örgütlenmesinin alt bölümleri ve bu bölümlerde çalışanları tanır, çalışanların görev yetki ve sorumlulukları konusunda bilgi sahibi olur. | ||||||
4 | PY-4. Toplum ve birey sağlığının geliştirilmesi ile ilgili olan sosyal, çevresel ve davranışsal faktörler konusunda bilgi sahibi olur. | ||||||
5 | PY-5. Sağlık kurumları yönetimi konusundaki bilgi ve becerilerini ilgili kurumların yönetim, üretim, insan kaynakları, finans, muhasebe, pazarlama, hasta ve halkla ilişkiler, kalite ve hasta güvenliği, iş sağlığı ve güvenliği, bilgi teknolojileri, sağlık sigortacılığı vb. alanlarında uygular. | ||||||
6 | PY-6. Öğrenciler, dijital teknolojiyi kullanarak, sağlık yönetimi alanındaki bilgileri bilimsel olarak analiz edebilmeli, sonuçlarını yorumlayabilmeli ve etik, sosyal açıdan sorumlu ve sürdürülebilir yenilikçi çözümler üretebilmelerinin yanı sıra sağlık yönetimi alanında problem çözme ve fırsatları yakalama konularında nicel ve nitel teknikleri yenilikçi olarak bilir ve kullanır. | X | |||||
7 | PY-7. Öğrenciler, sağlık yönetimi alanına ilişkin sorun alanlarının belirlenmesi, çözüm önerilerinin geliştirilmesi, etkili ve verimli şekilde uygulanması ve sonuçların değerlendirilmesinde liderlik özellikleri göstererek bağımsız kararlar verir. | ||||||
8 | PY-8. Sağlık kurumları yönetimi uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
9 | PY-9. Sağlık kurumlarında çalışanların kişilik, kültür ve davranışsal özelliklerini değerlendirerek kurumun amaçları doğrultusunda yönlendirir. | ||||||
10 | PY-10. Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular. | X | |||||
11 | PY-11. Öğrenciler, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir; değişime, yeniliğe, girişimciliğe ve hayat boyu öğrenime açık olur. | X | |||||
12 | PY-12. Öğrenciler, Sağlık yönetimi ile ilgili konularda görüş ve önerilerini yazılı ve sözlü olarak paydaşlarıyla paylaşır ve meslektaşları ile en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde İngilizce kullanarak iletişim kurar. | X | |||||
13 | PY-13. Sorunları etkili iletişim yöntemleri kullanarak çözer, yazılı ve sözlü iletişimde doğru ve kurallara uygun biçimde dil bilgisini ve sağlık kurumlarında kullanılan terminolojiyi kullanabilme yeterliliğine sahip olur. | X | |||||
14 | PY-14. Alanın gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
15 | PY-15. Yönetim felsefesini ve yönetimin fonksiyonlarını her bir birime uygun olacak biçimde yönetim uygulamalarına yansıtır. | ||||||
16 | PY-16. Birey olarak dış görünüm olumlu tutum ve davranışlarıyla kuruma örnek olur; sürekli gelişme ve değişime açıktır. | X | |||||
17 | PY-17. Sağlık yönetimi ile ilgili hukuki düzenlemeler ile toplumsal, bilimsel, mesleki etik ilkelere uygun, ülke ya da dünya genelinde genel sağlık sorunlarına duyarlı davranır, çözüm önerilerini yorumlar ve değerlendirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 112 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(112/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNGİLİZCE III | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İng |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Onur KAVAK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Müge ESER |
Dersin Yardımcıları | Öğretim Görevlisi Onur Kavak |
Dersin Amacı | CEFR B1 seviyesine göre dört temel becerinin temel alınarak sözlü ve yazılı iletişim becerisinin geliştirilmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Let's get started (Present Simple zaman yapısı içerisinde -to be fiilinin soru cümlelerinde kullanımı) (Günlük hayatta kullanılacak ifadeler),Let's get started (Present Simple zaman yapısı içerisinde -to be fiilinin soru cümlelerinde kullanımı) (Günlük hayatta kullanılacak ifadeler),On the job (Present Simple zaman yapısının kullanımı) (Mesleklerle ilgili dialog kurma),On the job (Present Simple zaman yapısının kullanımı) (Mesleklerle ilgili dialog kurma),My daily life (Past Simple zaman yapısının kullanımı) (Günlük hayatla ilgili bilgi verilmesini sağlayacak ifadeler) ,My life story (Past Simple zaman yapısı içerisinde soru ve kısa cevap kalıplarının kullanımı) (Tanışma hikayeleri),Getting around (Present continuous ve present simple zaman yapılarının kullanımı) (Yapılan eylemlerin sorulması),What a good story (Past continuous zaman yapısının kullanımı) (Geçmişte olan bir olaydan bahsetme),I can do that (Davet etme, Problem belirtme ifadelerinin kullanımı ) (-ebilmek kipinin kullanımı,soru ve kısa cevap formları ),Seeing the world (-Going to yapısının kullanımı) (Gelecek planlarından bahsetme),Seeing the world (-Going to yapısının kullanımı) (Gelecek planlarından bahsetme) ,What's she like (Sıfat ve zarf kullanımları) (Farklı insan karakterlerinden bahsetme) ,What's she like (Sıfat ve zarf kullanımları) (Farklı insan karakterlerinden bahsetme) ,What's she like (Sıfat ve zarf kullanımları) (Farklı insan karakterlerinden bahsetme); konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Çevresini, insanları, ve kendisini anlaşılır cümleler ile tanımlayabilecektir. | 10, 16, 3, 9 | A |
1.1 Bir olayın nasıl geliştiğini kısa cümleler ile ifade eder. | 10, 11, 16, 3, 9 | A |
1.2 Çevresine dair yazılı ve sözlü girdileri özetler. | 11, 16, 3, 9 | A |
2. Gelecek planlarını aktarabilecektir. | 10, 15, 16, 3, 9 | A |
2.1 Lisans sonrası eğitim ve iş planlarını listeler | 10, 11, 16, 3, 9 | A |
2.2 Dil öğrenimine yönelik hedefler tasarlar. | 10, 16, 3, 8, 9 | A |
3. Mezuniyet sonrası çalışma alanını açıklayabilecektir. | 10, 16, 3, 8, 9 | A |
3.1 Mesleğinin çalışma koşullarını özetler. | 10, 16, 3, 9 | A |
3.2 Mesleğinin gerektirdiği minimum İngilizce iletişim seviyesini betimler. | 10, 16, 6, 9 | A |
4. Bir olayı edilgen cümleler ile nesnel bir şekilde yorumlayabilecektir. | 10, 16, 6, 9 | A |
4.1 Edilgen yapılı cümleleri rahatlıkla tasarlar. | 10, 16, 6, 9 | A |
4.2 Geçmiş olayları karşılaştırır. | 10, 16, 6, 9 | A |
5. Kendi milli değerlerini ifade edebilecektir. | 10, 16, 9 | A |
5.1 Kültürler arası farklılıkları karşılaştırır. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
5.2 Ülkesinin değer yargılarını açıklar. | 10, 16, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Let's get started (Present Simple zaman yapısı içerisinde -to be fiilinin soru cümlelerinde kullanımı) (Günlük hayatta kullanılacak ifadeler) | İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler. |
2 | Let's get started (Present Simple zaman yapısı içerisinde -to be fiilinin soru cümlelerinde kullanımı) (Günlük hayatta kullanılacak ifadeler) | İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler. |
3 | On the job (Present Simple zaman yapısının kullanımı) (Mesleklerle ilgili dialog kurma) | İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler. |
4 | On the job (Present Simple zaman yapısının kullanımı) (Mesleklerle ilgili dialog kurma) | İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler. |
5 | My daily life (Past Simple zaman yapısının kullanımı) (Günlük hayatla ilgili bilgi verilmesini sağlayacak ifadeler) | İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler. |
6 | My life story (Past Simple zaman yapısı içerisinde soru ve kısa cevap kalıplarının kullanımı) (Tanışma hikayeleri) | İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler. |
7 | Getting around (Present continuous ve present simple zaman yapılarının kullanımı) (Yapılan eylemlerin sorulması) | İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler. |
8 | What a good story (Past continuous zaman yapısının kullanımı) (Geçmişte olan bir olaydan bahsetme) | İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler. |
9 | I can do that (Davet etme, Problem belirtme ifadelerinin kullanımı ) (-ebilmek kipinin kullanımı,soru ve kısa cevap formları ) | İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler. |
10 | Seeing the world (-Going to yapısının kullanımı) (Gelecek planlarından bahsetme) | İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler. |
11 | Seeing the world (-Going to yapısının kullanımı) (Gelecek planlarından bahsetme) | İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler. |
12 | What's she like (Sıfat ve zarf kullanımları) (Farklı insan karakterlerinden bahsetme) | İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler. |
13 | What's she like (Sıfat ve zarf kullanımları) (Farklı insan karakterlerinden bahsetme) | İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler. |
14 | What's she like (Sıfat ve zarf kullanımları) (Farklı insan karakterlerinden bahsetme) | İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler. |
Kaynak |
1. Oxford English File Pre-intermediate Student's Book + Workbook + Cd 4th 2020 |
- Network Online Practice Platform www.eltpublications.com |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Öğrencilerin, ulusal sağlık koşullarını kavraması ve uygun sağlık politikalarının geliştirilmesi, uygulanması ve performans değerlendirmelerinin yanı sıra sağlık sektörünün organizasyonu ve yönetimi hakkında teorik ve uygulamalı bilgi sahibi olur. | ||||||
2 | PY-2. Öğrenciler, ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık ve sağlık hizmet sunucularının performansını planlamak, organize etmek, yönlendirmek ve eleştirel bir yaklaşımla iş dünyası ve yönetimle ilgili temel bilgileri kullanır. | X | |||||
3 | PY-3. Sağlık sistemi örgütlenmesinin alt bölümleri ve bu bölümlerde çalışanları tanır, çalışanların görev yetki ve sorumlulukları konusunda bilgi sahibi olur. | ||||||
4 | PY-4. Toplum ve birey sağlığının geliştirilmesi ile ilgili olan sosyal, çevresel ve davranışsal faktörler konusunda bilgi sahibi olur. | ||||||
5 | PY-5. Sağlık kurumları yönetimi konusundaki bilgi ve becerilerini ilgili kurumların yönetim, üretim, insan kaynakları, finans, muhasebe, pazarlama, hasta ve halkla ilişkiler, kalite ve hasta güvenliği, iş sağlığı ve güvenliği, bilgi teknolojileri, sağlık sigortacılığı vb. alanlarında uygular. | ||||||
6 | PY-6. Öğrenciler, dijital teknolojiyi kullanarak, sağlık yönetimi alanındaki bilgileri bilimsel olarak analiz edebilmeli, sonuçlarını yorumlayabilmeli ve etik, sosyal açıdan sorumlu ve sürdürülebilir yenilikçi çözümler üretebilmelerinin yanı sıra sağlık yönetimi alanında problem çözme ve fırsatları yakalama konularında nicel ve nitel teknikleri yenilikçi olarak bilir ve kullanır. | X | |||||
7 | PY-7. Öğrenciler, sağlık yönetimi alanına ilişkin sorun alanlarının belirlenmesi, çözüm önerilerinin geliştirilmesi, etkili ve verimli şekilde uygulanması ve sonuçların değerlendirilmesinde liderlik özellikleri göstererek bağımsız kararlar verir. | ||||||
8 | PY-8. Sağlık kurumları yönetimi uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
9 | PY-9. Sağlık kurumlarında çalışanların kişilik, kültür ve davranışsal özelliklerini değerlendirerek kurumun amaçları doğrultusunda yönlendirir. | ||||||
10 | PY-10. Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular. | X | |||||
11 | PY-11. Öğrenciler, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir; değişime, yeniliğe, girişimciliğe ve hayat boyu öğrenime açık olur. | X | |||||
12 | PY-12. Öğrenciler, Sağlık yönetimi ile ilgili konularda görüş ve önerilerini yazılı ve sözlü olarak paydaşlarıyla paylaşır ve meslektaşları ile en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde İngilizce kullanarak iletişim kurar. | X | |||||
13 | PY-13. Sorunları etkili iletişim yöntemleri kullanarak çözer, yazılı ve sözlü iletişimde doğru ve kurallara uygun biçimde dil bilgisini ve sağlık kurumlarında kullanılan terminolojiyi kullanabilme yeterliliğine sahip olur. | X | |||||
14 | PY-14. Alanın gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
15 | PY-15. Yönetim felsefesini ve yönetimin fonksiyonlarını her bir birime uygun olacak biçimde yönetim uygulamalarına yansıtır. | ||||||
16 | PY-16. Birey olarak dış görünüm olumlu tutum ve davranışlarıyla kuruma örnek olur; sürekli gelişme ve değişime açıktır. | X | |||||
17 | PY-17. Sağlık yönetimi ile ilgili hukuki düzenlemeler ile toplumsal, bilimsel, mesleki etik ilkelere uygun, ülke ya da dünya genelinde genel sağlık sorunlarına duyarlı davranır, çözüm önerilerini yorumlar ve değerlendirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |